Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:06

Ik zou haar in elk geval wat brok bijgeven, daar zitten ook de nodige vitaminen en mineralen in die in het hooi niet voorkomt. De overgang naar de herfst kost vaak ook wat meer en het gras is niet meer zo energierijk.
Mijn merrie staat momenteel ook op onbeperkt hooi en 3 kilo sportbrok en een kilo muesli en daarbij nog extra vitaminen/mineralen in poedervorm van een speciaal homeopatisch merk. Dit is allemaal in overleg met een deskundig persoon.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:34

Hier Simply d'r buik op bijna 6 maanden (nog een paard dagen!), ze is nu al meer "drachtig" lijkt wel dan met haar eerste veulen. Vanaf welke maand kan je ook alweer het veulen zien bewegen?? Ik weet het allemaal niet meer Verward !!

Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:06

Voeren jullie trouwens ook allemaal merriebrokken bij en zo ja, wanneer beginnen jullie daarmee? Wat zit daar eigenlijk extra in wat het 'merriebrok' maakt zegmaar? (sorry, maar ik ben nog maar een beginneling Bloos)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:19

Ja, ik voer merrie brok, ik begin ermee op de 8ste maand.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:22

Wow, Jeddah, wat ziet ze er toch weer schitterend uit!!!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:23

Dank je wel Flying High! Ze lijkt op deze foto wat "pony achtig" maar dat is ze irl zeker niet!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:26

Ponyachtig??? Joh, ze ziet er gelikt uit hoor! Mooi glanzend, lekker wat spieren en niet zo blubbervet......schitterend. Ik moet je bekennen, ik ben dan ook altijd een grote fan van Simply, *LOL*

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:27

FlyingHigh schreef:
Ponyachtig??? Joh, ze ziet er gelikt uit hoor! Mooi glanzend, lekker wat spieren en niet zo blubbervet......schitterend. Ik moet je bekennen, ik ben dan ook altijd een grote fan van Simply, *LOL*

Dan moet ik jou bekennen dat ik me daardoor erg vereerd en trots voel Bloos! !

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:31

Ik voer de merries ook merriebrok. Eigenlijk altijd omdat ze of een veulen zogen of drachtig zijn.
In de periode dat er goed gras staat en dus de eerste paar maanden van de dracht krijgen ze niets bijgevoerd.
Nu na het afspenen en de komende 2 maanden krijgen ze onbeperkt voordroogkuil en rond november/december begin ik weer met brok.
Meteen Pavo merriebrok omdat de hoeveelheid langzaam opgebouwd wordt en ze anders na 1 á 2 maanden weer over moeten stappen als ze eerst op een andere brok gaan.
Na het veulenen krijgen ze merriebrok totdat er voldoende uit het gras te halen valt.
Bij vroege veulens kan dat voor een ponymerrie zelfs oplopen tot 5/6 kilo brok per dag...

De voedingswaarde en extra's in (Pavo)merriebrok:
http://www.pavo.nl/nl/index_groep.htm?groep=3

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:32

jeddah schreef:
Dan moet ik jou bekennen dat ik me daardoor erg vereerd en trots voel Bloos! !

He joh, niet zo maf doen..............wie ben ik, Haha! . Het ís toch een mooie meid!!!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:59

Mooie foto van Simply, Jeddah! Haha!Senna
Prachtig peerd!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:08

Zo Jeddah ze ziet er prachtig uit! Heel wat anders dan mijn ongetraind moddermonster. Bloos!
Ik zie nog niet echt een buik, wel een kónt. Haha!

Over ik geloof 9 dagen zit mijn merrie ook op 6 maanden, dagelijks inspecteer ik die buik en als je ze van de zijkanten bekijkt zie je al wat verandering. Weet niet of dat van het eten is maar het lijken zo 2 lichte welvingen zoals je bulten ziet bij die van Nimber. Mijnes lijkt dat ook te hebben maar minder en iets hoger.
Ik heb haar staart geknipt, de hengst had de punten uitgedund tot enkele vieze pieren en nu heeft ze een kwastje tot op haar hakken ... Ach gut
Tegen volgend jaar heeft ze weer een mooie dikke staart, maar dan gaat het veulen er misschien aan knabbelen. Clown

Ik zal 1 van de dagen is foto's maken. (van de buik dan hé Tong uitsteken )

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:25

Loolapelooza"]
Zo Jeddah ze ziet er prachtig uit! Heel wat anders dan mijn ongetraind moddermonster. Bloos!
Ik zie nog niet echt een buik, wel een kónt. Haha!
[/quote]
THANKS!!
[quote="Loolapelooza"]
Over ik geloof 9 dagen zit mijn merrie ook op 6 maanden, dagelijks inspecteer ik die buik en als je ze van de zijkanten bekijkt zie je al wat verandering. Weet niet of dat van het eten is maar het lijken zo 2 lichte welvingen zoals je bulten ziet bij die van Nimber. Mijnes lijkt dat ook te hebben maar minder en iets hoger.
[/quote]
JA, JA! Dat zie ik ook bij Simply! Iets aan het uitdijen in de flanken, waar ze normaal wat "deuk" hebben!

[quote="Loolapelooza schreef:
Ik zal 1 van de dagen is foto's maken. (van de buik dan hé Tong uitsteken )

Ik ben benieuwd naar de foto's!!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:30

jeddah schreef:
Hier Simply d'r buik op bijna 6 maanden (nog een paard dagen!), ze is nu al meer "drachtig" lijkt wel dan met haar eerste veulen. Vanaf welke maand kan je ook alweer het veulen zien bewegen?? Ik weet het allemaal niet meer Verward !!

[image]

Ik denk als je nu af en toe net voor de uier voelt dat (als het een pittig veulen is) het soms al kan voelen !!!
Bloos!

Ze ziet er idd nog niet erg moekeachtig uit Haha! nog mooi in de bespiering super hoor OK dan!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:10

Citaat:
Voeren jullie trouwens ook allemaal merriebrokken bij en zo ja, wanneer beginnen jullie daarmee? Wat zit daar eigenlijk extra in wat het 'merriebrok' maakt zegmaar? (sorry, maar ik ben nog maar een beginneling )

Wij beginnen met merriebrok bij 8 maanden.
Ik geloof dat er extra vitamines en mineralen inzit, voor het veulen en de merrie (omdat drachtig zijn veel van de merrie vraagt).
Ik denk dat je de DA het beste om advies kunt vragen, die weet er denk ik heel veel van af

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:08

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:43

Interessante site, die van mij is een Beagle (nog 14 minuten, haha)!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:47

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:48

Whaaaaa ik heb nu een hamstertje.....
Laat ik tinkers nou ook af en toe zo noemen. Haha! Cool

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 01:34

MarijeR schreef:
http://www.foalcam.nl/baarmoeder.htm
De ligging in de merrie.

Super om dat zo te zien OK dan! ! Nu snap ik ook waarom Sim echt bovenin de flanken begint uit te dijen! Ze is nu 181 dagen.
Bedankt voor de link!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:56

MarijeR schreef:
http://www.foalcam.nl/baarmoeder.htm
De ligging in de merrie.

Dat vind ik zo mooi om te zien he . Zo mooi, dat ik de ontwikkeling van het veulen helemaal heb uitgeprint en nu uitvergroot op mn kamer hangt..
En elke keer als ik erlangs loop: Ahh, Ivanka junior is nu zo groot Tong uitsteken
(tenminste, als het er nog in zit, maar daar ga ik wel van uit Lachen )

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:12

Ik haal mijn ava van die link van Marijer, binnekort weer een update als we de 180 zijn gepasseerd. Haha!

Ik moet nog steeds die foto maken trouwens, doe ik vanavond!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 01:08

MissSol schreef:
In haar gedrag naar andere paarden toe is ze heel erg fel geworden! Er mag geen ruin in de buurt komen en vooral bij haar stal als ze even snuffelen dan gilt en slaat ze al. Hoe zijn de andere merries daarin?

Lee had dat twee weken geleden heel erg. Nu is ze juist heel sloom en staat ze bijna de hele dag te slapen ...

Bij Pepsi merk ik geen verschil, ja, dat ze sjaggie is naar het jaarling hengstje, maar volgens mij is dat normaal Haha! . Ze heeft wel al een behoorlijke hang- én uitsteekbuik (1 maart uitgerekend) terwijl Lee nog maar een heel klein buikje heeft (eind april uitgerekend). Ze doen allebei helemaal niks qua werk, dus ze zijn ongelooflijk uit hum model Bloos! !

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:01

Mac, hebben ze ook zo'n "van links naar rechts merrie" figuur?
Afbeelding
Van links naar rechts Macy Bloos!

Macy speelt nu weer moeke over Samson. Als hij ligt te slapen, staat zij er als een echte moeder met haar hoofd boven te waken.
Maar ze wordt wel steeds minder vriendelijk als hij te wild gaat spelen.
Al laat ze zich nog wel in haar kont bijten, dat is nog altijd aanleiding om te gaan spelen Knipoog

Van Copper kan ik altijd erg moeilijk zeggen of ze zich drachtig gedraagt. Ik heb haar nog nooit langer dan een maand niet drachtig meegemaakt.
Ze is tot nu toe altijd weer gedekt op de 1e of 2e cyclus en met een jong veulen aan de voet is ze nooit op haar liefst Schijnheilig

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:23

TJEEEEEE!!!! Die is DIK Marije!! Bloos
En ik dacht dat mijn merrie al een buikje begon te krijgen.Clown

Afbeelding