Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
  we zullen het zien. Ik ging er dan ook niet vanuit dat alles ineens zou pakken (en dat is misschien ook niet zo, het is nog te vroeg om te zeggen), maar ik weet natuurlijk ook dat de kans bestaat dat het wél pakt.
                                                         Kathleen_vW schreef:Ik ga dit jaar voor het eerst diepvries sperma gebruiken. Eef is super vruchtbaar, tot nu toe alle inseminaties in één keer raak en daar dus al 3 en hopelijk binnenkort 4 fijne veulens uit. Ik had Ferguson voor haar gepland, maar die is helaas vorige maand overleden. Omdat ze zo makkelijk pakt ga ik toch diepvries proberen. Voor ons een nieuw traject en ik moet nog even kijken hoe we het gaan doen. Ik breng haar liever niet weg met een jong veulen aan de voet, maar m'n eigen DA kan haar vanwege diepvries niet begeleiden.
Voor Deja ben ik er ook uit, voor haar ga ik Hitmaker gebruiken, mits dit jaar alles goed gaat met het veulen waar ze nu dragend van is. Voor Daylene ben ik nog aan het puzzelen. Ik neig naar Extreme US, maar wil daar eerst de nafok van zien dit jaar.

Voor de merrie begeleiding zijn we al druk aan het scannen, insemineren/ spoelen.. 

). Maar met de praam op deed ze het wel heel goed. We hadden haar ook naast Anna gezet in de opvoelbox (onze DA heeft een dubbele opvoelbox), zodat ze wat steun had aan een ervaren merrie. Zij was vooral mee omdat we haar nog niet hengstig gezien hadden en we de cyclus in kaart wilden brengen. We hadden het niet mooier kunnen timen, want ze was beginnend hengstig. Ook zij mag woensdag terug.
 (niet omdat hij het niet kan overigens, maar wel omdat hij de hele dag op pad is en de ander zich de hele dag op merries focust).                                                         

misschien toch echt pech dat het met dit veulentje niet goed is gegaan. Ik geef haar nog even om te herstellen van de biopt, dan kunnen wij ook gaan beginnen met dekken   

). Dan nog 1 waarbij we twijfelen of ze toch niet drachtig is (anders wordt zij vanaf half mei geinsemineerd en als ze wel drachtig is, is ze juni uitgerekend en wordt ze daarna opnieuw geinsemineerd, voordeel is dan dat mijn eerste keus hengst voor haar wel beschikbaar is (pas van 15 juni)).
 ik heb pavo fertile besteld. Kijken of ze zelf netjes hengstig wilt worden ipv gelijk spuiten. Ik zit nog even te denken om de fertile 2x per dag half schepje te geven of toch beter 1x schepje? Bakjes voer moet ik klaar zetten, maar ben altijd bang dat ze deze omwisselen. 

), kijken of het lukt. Nu komt er wel iemand helpen die veel ervaring heeft met natuurlijk dekken en heb zelf wel veel ervaring met dekken op de bok en schouwen. Dus hopelijk gaat het goed en wordt ze ook mooi drachtig.