[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:24

Wat Renske zegt inderdaad. Waarom kan hun eigen paard niet in de kleinere stal en die van jou in de afgesproken stal?

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:29

Dat mag niet van haar omdat het haar stal is en joly mag het pas als haar paard is ingeslapen maar dat kan nog jaren duren..

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een ander plekje want ben klaar met het gezeik en gezeur.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:30

Wat een ellendige situatie met die stal en schapenstal zeg!
Ook echt NIET netjes!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:34

Hier ook al de heel voormiddag naar de bevalstal aan het bellen, neemt gewoon niemand op... pfff, ik ben er ook al meer dan klaar mee eigenlijk. Maar de eigenaar van de merrie wil graag dat ze hier naartoe gaat...

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:35

Gefeliciteerd CP en Polo, wat een verrassing zo op het land en lekker soepel bij allebei.

Floropori het kan met de placentitis inderdaad alle kanten op en we houden overal rekening mee.
Ook inderdaad met zwak veulen AM , wat dat betreft hebben wij besloten niet alles uit de kast te gaan trekken hoe hard het ook klinkt en lijkt.
DA zegt ook dat het altijd wat zwakker zoublijven en je constant in de kosten gaat komen ivm ontstekingen in dat lijfje.
Zij wil dat wij naar Utrecht gaan om te laten veulenen maar wij zijn bang dat ze dan alles uit de kast gaan trekken voor een veulen wat toch niet goed is,.
Het komt zoals het komt, lukt het niet ( uiteraard wel met de zonodige zorg) dan is dat heel erg verdrietig maar houd het op, komt er toch een gezond veulen dan zijn wij uiteraard dolgelukkig.
Even voor de duidelijkheid , het gaat mij niet om de kosten, maar om een dierwaardig bestaan .

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:37

CP, Gefeliciteerd!!

POlo97, Gefeliciteerd. Mooi zo in de kudde. Ik vraag me dan altijd af hoe mensen staan te kijken als ze opeens een veulen naast hun merrie zien lopen :)

Wpaard, lastig. Ik snap wel dat ze zo een oudje niet meer verplaatsen. Maar met een drachtige merrie moeten dingen zoals een ruime stal wel op tijd geregeld zijn. Maar goed, we zijn er niet bij geweest.

Ik vind de camera niet top, maar het is ook niet goed voor me, haha Ze moet nog even, heeft geen tekenen dat er een bevalling aankomt, en toch lig ik te kijken. Ze gaat wel ook veel liggen, dus blijf je toch even staren.

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:56

proudmama schreef:
Gefeliciteerd CP en Polo, wat een verrassing zo op het land en lekker soepel bij allebei.

Floropori het kan met de placentitis inderdaad alle kanten op en we houden overal rekening mee.
Ook inderdaad met zwak veulen AM , wat dat betreft hebben wij besloten niet alles uit de kast te gaan trekken hoe hard het ook klinkt en lijkt.
DA zegt ook dat het altijd wat zwakker zoublijven en je constant in de kosten gaat komen ivm ontstekingen in dat lijfje.
Zij wil dat wij naar Utrecht gaan om te laten veulenen maar wij zijn bang dat ze dan alles uit de kast gaan trekken voor een veulen wat toch niet goed is,.
Het komt zoals het komt, lukt het niet ( uiteraard wel met de zonodige zorg) dan is dat heel erg verdrietig maar houd het op, komt er toch een gezond veulen dan zijn wij uiteraard dolgelukkig.
Even voor de duidelijkheid , het gaat mij niet om de kosten, maar om een dierwaardig bestaan .

4 jaar geleden werd er bij ons een dysmature veulen geboren, waarschijnlijk door een slecht werkende placenta. Ons veulen is overleden, maar ik moet zeggen dat wij ook veulens in Merelbeke hebben gezien die na een dag enorme sprongen maakte en binnen een dag zelfstandig dronken. Achteraf waren we bij dat onze merrie daar stond, want ze is echt heel ziek geweest, baarmoeder ontsteking.

CP gefeliciteerd met het merrieveulen, ben benieuwd naar de kleur

Polo ook gefeliciteerd met zo verrassing in de wei.
Wpaard wat een gedoe zeg, ben blij dat ik niet afhankelijk van anderen ben

Walske is het beu
Afbeelding

Nog steeds kleine druppeltjes

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:58

Gefeliciteerd polo!

Moeders had flink napijn een heeft een pijnstiller gehad. Nageboorte is gelukkig toch zelf afgekomen (duurde wat langer) en ze is mooi schoon nu :j

Aangezien dit de pony van onze dochters is en dus ook het veulen mochten zij de naam bedenken.
Het is Celestia geworden
Afbeelding
Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:04

Wat een knappie CP!! En een mooie naam hebben je dochters gekozen!

Hier de bevalstal aan de lijn gehad en merrie mag morgen komen, er was een stal vrij :) gelukkig! Blij dat dat al goed gekomen is, nu nog een gezond veulen!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:08

Gefeliciteerd polo!!

Wpaard jeetje das ook een nare situatie.

Wat een leuk dametje cp!

Sientje dag 311. Ph nog steeds 8. Denk de dag dat ze zakt dat het er snel is.
Afbeelding

En maylinn, die test ondertussen 7 maar uiertje is nog maar op de helft.
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:14

Wpaard schreef:
Dat mag niet van haar omdat het haar stal is en joly mag het pas als haar paard is ingeslapen maar dat kan nog jaren duren..

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een ander plekje want ben klaar met het gezeik en gezeur.

Zag ik dat je een drachtige Shetlander hebt?
In wat voor stal staat ze nu dan.
Ik bedoel een gewone box maat is dan toch voldoende .

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:17

Nou ik dat dus hetzelfde Kabayo... het ging om een shetlander toch Wpaard? Die hebben zat aan een normale 3x3 stal.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:23

Nee geen gewone stal maat. Het is een gemaakte stalletje met hekken in een hoekje. Ik zal het morgen wel opmeten.
Afbeelding
Dit is het.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:28

Qua maat is dat zo gek nog niet alleen die hekken ben ik persoonlijk niet zo fan van.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:35

Qua maat vind ik het juist zelf nog best klein voor een Shetlander zo op het oog. Zeker voor eentje die nog moet bevallen en er straks ook nog een veulen bij loopt, maar inderdaad. De hekken zelf ben ik ook geen fan van. Zeker niet met een veulen er bij straks.
Wat een gedoe wpaard! Snap goed dat je op zoek bent naar een andere stalling. Hopelijk vind je op tijd een fijne plek!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:37

Gefeliciteerd Polo!

Wpaard qua maat zou kunnen lukken. Alleen die hekken vind ik idd eng

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:45

Volgens mij kan het prima qua maat.
Ik heb jaren lang dat de paarden een veulen kregen in 3 x 3,5 m. Dat ging prima. Maar je moet er wel bij zijn. Voor als ze tegen de wand gaan liggen. Maar dat doen ze in een grote stal ook wel.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:49

Polo, gefeliciteerd! *\o/*

Proudmama, ik begrijp je gedachtengang helemaal hoor!

WPaard, wat een gedoe, ik zou het ook echt niet betalen.

Charisma, dat is goed nieuws, fijn!

Nog eentje dan <3

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:49

Lijkt alsof je op die plek zelf nog wel wat kan verplaatsen om het ietsjes grote te maken.

Staat ze veel op stal? Heeft ze buiten geen schuilstal? Ik denk dat met aankomende weer de shet ook prima buiten kan bevallen.

Maat van een stal zegt ook niet zoveel. In grootste stal meegemaakt dat de merrie toch strak tegen de wand aan lag met de uitgang, dus tja.......
En in 3x3 paarden zien bevallen, dat ik denk???

Onze stal is 3*5. Ik vind de 3 meter net te weinig, maar kon niet anders ivm de balken. Voor een quarter lijkt de stal wel groot en als ik haar nu zie liggen is het goed in het midden meestal.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:55

Cynthia: <3 wat is ie knap! Ben je er al uit wie blijft...? :knuffel:

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:00

Ik heb vorige week al zeil over de hekken heen gespannen. Dus dat zit dicht nu. Die foto is ook al van een tijdje geleden.

Ze staan overdag op het land dus gaat puur alleen voor de nacht.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:07

Charisma schreef:

Nee, hou op -O-
Woensdag gaan Fi en Blue naar de wei waar Idris ook staat, dan staan ze lekker bij elkaar en ga ik de halve zomer maar voelen wat ik voel. Het wordt een drama denk ik :')

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:13

Dat geloof ik best...van welk hart neem je afscheid he :knuffel:

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:16

Zoë word intussen al goed getraind en voorbereid door de kleine van Jenny in hoe zij ook straks mama moet en kan zijn :D.
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:18

Cynthia82 schreef:
Charisma schreef:

Nee, hou op -O-
Woensdag gaan Fi en Blue naar de wei waar Idris ook staat, dan staan ze lekker bij elkaar en ga ik de halve zomer maar voelen wat ik voel. Het wordt een drama denk ik :')

Of je zet beiden te koop en kijkt waar kopers gelijk een klik mee hebben?

Ik heb al dagen dat ik serieus overweeg een shet of evt welsh te kopen en daar wat mee te fokken, maar kan echt niet verkopen. Maar ik moet kunnen goedpraten dat ik kleintjes in de tuin wil, haha