[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:49

Yvk haar vader is ook een D pony. En ik vind de pony's toch leuker. En ik wil niet een kleine E pony, dus daarom ook voor een C pony gekozen.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 00:11

Setteli, power and paint ken ik. Ik heb met hem gewerkt toen hij nog bij van Baalen stond. Hele gave pony! Ben heel benieuwd wat er uit jou combinatie gaat komen. :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 01:09

Yvk schreef:
Setteli, power and paint ken ik. Ik heb met hem gewerkt toen hij nog bij van Baalen stond. Hele gave pony! Ben heel benieuwd wat er uit jou combinatie gaat komen. :)

Ja ik vind/vond hem ook geweldig. Jammer dat ie maar zo kort heeft gedekt. Was destijds ook een mooie combi met mijn Jazz merrie. Phoebe is ook een heel fijn dier. Heel werkwillend en betrouwbaar. Niet bomproof, maar wel eerlijk.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:24

Myrthe, gezellig dat je er ook bij bent! :)

MukiwaCobs, echt een leuke hengst! <3

Ik zal mijn merrie en de hengst nog even voorstellen met foto's.

Sublime's Fiore CR. Zelf gefokt uit mijn Haflingermerrie Daisy en de Welsh Cob hengst Sublime Sponté. Volgende maand wordt ze 8 jaar:

Afbeelding

Afbeelding

En de hengst: Rivers Dancing AS
Afbeelding

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:09

Cynthia: Mooie combi zeg! Is dit de hengst waar ze nu drachtig van is of wil je hier dit jaar mee dekken?

Setteli: Zeker jammer dat hij maar zo kort gedekt heeft. Was echt een leuke pony in de omgang. Daar hadden veel leuke pony's uit kunnen komen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:23

Gaaf he <3
Ze is nu drachtig van Cassanova du Bois, maar een veulen uit Fi en Rivers lijkt me, vooral voor mezelf, nog net iets gaver dan met Cassanova, vanwege de maat. Rivers is 1.55m en Cas 1.45m. Ook lijkt Rivers wat meer body te hebben en daar hou ik wel van.

Hengsten worden sowieso verkocht, maar mocht ze dit jaar én volgend jaar een merrie krijgen, wil ik ze allebei aanhouden tot ze 2 en 3 jaar zijn en dan een keuze maken.

Een jaar geleden had ik nog 3 paarden, toen het jongere zusje van Fi verkocht, omdat moeder Daisy oud werd en meer zorg nodig had en in juni alsnog Daisy in moeten laten slapen. Dus ik ging van 3 naar 1 in een paar maanden tijd. Ik wil er geen drie meer, maar twee wel heel graag :) En ik kan ze als ze jong zijn, prima even aanhouden om te kijken welke ik mooier uit vind groeien.

Maar eerst maar eens hopen dat ik een merrie krijg :D

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:51

Wat een leuke combinaties komen er voorbij!

Hoop binnenkort de mijne ook te kunnen showen (als ik er uit ben := ). De bedoeling is dat 1 merrie eind maart/begin april onder de hengst gaat. De andere is nog wat aan het afbakken _O-

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:06

Mooie combi Cynthia. Ik hou wel van de Duite rijpony's <3

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:08

Kabayo dat was ik met het tuigpaard. Of eigenlijk 2.
Eentje staat nu op springen maar dan van een dressuur hengst en de andere is begin april zo ver wel van een tuigpaard hengst.

Maar in 2022 dekken we denk ik alleen nog met dressuur hengsten.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:18

Jaaaaaa, ik kom me hier ook melden!

Ik wil in de veulenhengstigheid meteen weer dekken zodat ik mogelijk volgend jaar even een maand eerder een mini heb. Heb een aantal hengsten op m'n lijstje staan, maar ben er nog niet helemaal uit.... Het is dat ik geen tijd heb om een embryo te spoelen, maar anders had ik dat misschien nog wel gedaan. Teveel goede matches. :=

Kabayo, goed idee om alvast te tippen voor dit topic! Misschien heb je 't ergens getypt hoor, maar heb alles nog niet helemaal goed gelezen. Ben je van plan nog een maand te wachten met terug dekken of?

Jaaaaaa, de perfecte combinatie voor Fi met Rivers Dancing! Kijk er nu al naar uit. :):) :):)

MizzMontana, nog gefeliciteerd met de kleine meid! Ze ziet er goed uit. Welke hengsten staan al op 't lijstje?

Leuk om ook nieuwe gezichten te zien die ik in het afgelopen topic nog niet heb gezien (maar eventueel wel een ander jaar in het DBT hebben gezeten).

Lastig zeg... met dat sperma van die pony's, wat een enorm gedoe moet dat zijn. :roll:

Tinniie, zijn dat de eerste nakomelingen van Ollie?

Quir, jaaaaaaa een zeepaardjes mini! *\%/*

Setteli, leuke pony is dat Mr. Right!

CP, ik vind Lovestruck echt een machtig mooi dier! <3

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:22

Als ik hier lees schaam ik me bijna voor dat ik me nog niet heb verdiept in de keuze dit jaar _O-

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:37

Cioccolato schreef:
Als ik hier lees schaam ik me bijna voor dat ik me nog niet heb verdiept in de keuze dit jaar _O-

Nee hoor, ik voel me beter als anderen er ook nog niet helemaal uit zijn hahaha

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:39

Zo gave hengst die van Fi :D

Ik ga april bij twee kandidaten kijken voor mijn welsh a merrie :)

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:40

Heb je al wel een aantal op je lijstje staan Myrthe?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:57

Ga hier alvast ook een stipje zetten maar ik weet helemaal nog niet hoe en wat oh boy :')

Leuk bekende en minder bekenden. Tof

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:06

Fotsy *\o/* welkom

Selente, ja, maar mijn lijstjes worden eerder groter dan kleiner.

Cynthia, gave hengst! Ook erg chique!

Setelli, inderdaad druk met 3 merries, maar moet mijn vakantie dagen ergens aan opmaken hahaha.

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:49

@EllyC: Wat een leuke merrie is jouw pony!

@cyntia: Machtig aardig stukje rijden voor een beetje sperma. Haha. Wel leuk! Kan je de hengst ook zien tenminste :)

@Yvk: Hey! Gezellig! *\o/* Nog steeds niet zeker van de hengstenkeuze?

@rensju: Zo'n kleine hummel is toch geweldig?

@Kabayo: Jazeker. Hierbij een paar foto's.

Afbeelding
Deze was ze 6 jaar oud.

Afbeelding
Dit was twee maanden geleden.

Afbeelding
Deze is ook redelijk recent.

Ze is Z2 klaar. Beetje balen dat de nu verreden punten door het KWPN niet erkend worden. Dus moet geduld hebben voordat ik haar Sportpredicaat kan behalen. Haar D-OC heeft ze al. Die was zelfs bovengemiddeld. Verder is ze ook WFFS-negatief gelukkig. Volgende week zaterdag komt de inspecteur bij ons op stal voor een thuiskeuring. Hoop dat ze ruim voldoende punten krijgt. Als dan Z2 met winst is straks krijgt ze gelijk een dubbel predicaat. Zowel Sport als Ster.

Welke vier hengsten ga jij kiezen?

@suffie: Ooh! die zijn ook leuk!

@jazzejam: Twee knappe veulens! Lekker body.

@Janinevv: Wat leuk! Welke hengst voor de c-cob? Mis mijn welshjes tijd soms wel eens. Vond zo leuk met die pony's.

@MukiwaCobs: Twee knappe merries en wat een stoer hengstje! Ben benieuwd wat voor effect zijn kleur gaat hebben op je merries. Mijn moeder had vroeger de ster hengst Killarney van de Heesbeense Hoeve in bezit. Absoluut van genoten. Mocht helaas niet oud worden. Na noodlottig ongeval op 9 jarige leeftijd in moeten laten slapen helaas.

@Kiss1990: Dubbel spannend! Ben benieuwd wat voor veulen ze krijgt dit jaar. Henkie dekt volgens mij echt mega veel in verhouden.

@Myrthee: Leuke merries. Welke hengsten heb je al een beetje in gedachten als optie?

@ Vulina: Hey jij ook hier. Gezellig. Moet in de andere topic nog weer reageren. Super leerzame discussies daar!

@caily: Wat gaaf dat je de kans kreeg Collin te kopen! Werkelijk een fantastische hengst. Met je merries wel wat pech gehad lees ik, maar je hebt ook nu nog een paar knappe merries. Ben benieuwd hoe de combinaties gaan zijn.

@Setteli: Heel veel beterschap! Ben benieuwd of gaat lukken terug te fokken naar een D-pony.

@cp112: Mooie merries heb je! Veel behang etc. En dan zo'n knappe hengst erbij. Wat wilt een mens dan nog meer? Heerlijk.

Poeh. Dat was alweer een hoop lezen. Haha.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:08

Feanyth mooie dames hoor!
Haha ik weet z’n naam nog geen eens, drie jarige hengst zou keuring gaan. Maar als alles afgerond is ga ik definitieve hengsten keuze maken. Ze hebben er drie staan :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 01:05

Mooie merrie Feanyth!

Mijn zusje heeft ook een veulen van Mr Right uit een merrie van 1.60 gefokt. Deze is inmiddels 3 en laatst aangewezen bij het NRPS. Hij is op 1.52 gemeten. Maar die merrie is volledig paard gefokt, ik heb er nog pony achter zitten. Dus ik heb goede hoop voor een D-pony. Maar je weet het nooit.

Wijzig123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:20

Janinevv schreef:
Haha ik weet z’n naam nog geen eens, drie jarige hengst zou keuring gaan. Maar als alles afgerond is ga ik definitieve hengsten keuze maken. Ze hebben er drie staan :)

Naar welke hengstenhouder ga jij? En tussen welke hengsten zit je te twijfelen? Ik las dat jij ook een welsh A hebt vandaar mijn vraag

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:51

Setteli schreef:
Mooie merrie Feanyth!

Mijn zusje heeft ook een veulen van Mr Right uit een merrie van 1.60 gefokt. Deze is inmiddels 3 en laatst aangewezen bij het NRPS. Hij is op 1.52 gemeten. Maar die merrie is volledig paard gefokt, ik heb er nog pony achter zitten. Dus ik heb goede hoop voor een D-pony. Maar je weet het nooit.

Is die van jouw zusje, hij is gaaf!
Komt Hero ook bij haar weg?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:45

Kiss1990 schreef:
Janinevv schreef:

Naar welke hengstenhouder ga jij? En tussen welke hengsten zit je te twijfelen? Ik las dat jij ook een welsh A hebt vandaar mijn vraag

Ik heb een a merrie ja, ik ga voor haar kijken bij twee hengsten in april, die is momenteel ook drachtig.

De C gekocht bij stal honeybee ga binnenkort heen dus dan kan ik meer zeggen :)

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:48

Feanyth: Ja ik vind het lastig. Ik ben echt wel weg van die For Ferrero x Osmium. Maar twijfel omdat er nog helemaal niks bekend is van hem. Mn vriend vind het juist een goeie kans omdat je wel een allereerste veulen hebt. Heb jij hem gezien bij Peter?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:56

Er wordt al veel gekletst in dit topic, gezellig :)

Janinevv schreef:
Vind soms dat je de jonge hengsten ook een kans moet geven maar is wel lastig en je weet niet zeker of ze iets mee geven of niet

Ben ik zeker met je eens. Het is nog even de vraag wat we met het merrie veulen van dit jaar doen. Die is wel van een bewezen hengst maar hebben we samen met de vorige eigenaar.

Ik wil graag eerst een merrie veulen van een bewezen hengst voor mezelf houden en daarna zou ik makkelijker een jonge hengst kiezen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:36

Leuk dat het hier alweer zo actief is! En petje af voor sommige bijlees posten _/-\o_

Letten jullie bij hengstenkeuze voornamelijk op wat de hengst zelf presteert of op wat nakomelingen doen? Natuurlijk is het een mix van beide, maar wat neemt de overhand? Ik had die discussie met een vriendin die met een ander ras fokt, dus ben benieuwd of dat de reden van ons meningsverschil was.

Iemand vroeg nog of mijn nieuwe merrie homozygoot voor tobiano was. Dat weet ik niet, ik ga er voorzichtig vanuit, spots zeggen dat niet altijd, maar deze hoeveelheid pawprints zou ik niet anders kunnen interpreteren. Het valt eenvoudig te testen, maar een effen zwart veulen zou ik niet erg vinden, dus waarom zou ik. Omdat Collin ook bont is is de kans op een bont veulen sowieso 75%. Als ik haar test, wil ik mijn 2 jonge merries ook testen, en dan alledrie ook op vosfactor. Dus dat wordt wel een prijzig dingetje dan. Terwijl, dan weet je het, en dan? Qua bont patronen probeer ik veel wit te voorkomen, ivm verkoopbaarheid. Voor de rest staat kleur behoorlijk ver onderaan het lijstje qua fokdoel. Rastype behouden/vergroten, zonder in te leveren op maat, behang of beweging is waar ik voor ga.