Lange dracht, DA bellen?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JiskaVV

Berichten: 238
Geregistreerd: 27-07-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 13:55

Chiave schreef:
Van jou wel, van je ouders ook? ;)


Ja hoor :)

Memories

Berichten: 2637
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:55

Als geld geen punt is zou ik er eigenlijk vooral een (andere) DA bij laten halen om te controleren. Je wil gewoon echt niet dat je merrie (al dan niet met eventueel veulen) straks dood in de wei ligt omdat jij om wat voor reden dan ook het niet beter in de gaten gehouden hebt of gewoon te eigenwijs was :n

Zeker als de uiers wel vol zijn geweest maar er nu helemaal niks meer gebeurt zou ik genoeg reden vinden om aan de bel te trekken.
Laatst bijgewerkt door Memories op 18-07-17 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35757
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:56

Wanneer was de uier vol?
Hoelang geleden?
Is ze niet gewoon schijndrachtig geweest?

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:56

Mijn merrie die 382 dagen gedragen heeft vorig jaar (ki gedekt, dus exacte datum) begon rond een jaar met haar uier.. zij heeft een lange draagtijd, zat altijd rond een jaar dracht.

Zo laat in de dracht scant men niet meer, maar voelt men op. Het veulen is dan echt wel heel groot, kan men niet missen..

Als het uier nog niks doet denk ik ook niet dat ze (nog) drachtig is..

mvdbijl

Berichten: 3688
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:58

Ik denk dat je gewoon een potje aandacht wou hebben, maar boven alles ben je erg onverstandig bezig en je ouders net zo goed.

Sneu voor het paard.. ga zoals eerder niet een potje zitten huilen als je paard niet drachtig blijkt, het is eerder om te huilen hoe je met je paard omgaat..

JiskaVV

Berichten: 238
Geregistreerd: 27-07-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 13:58

Een week geleden of zo.

Dancyy
Berichten: 2701
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:59

mvdbijl schreef:
Ik denk dat je gewoon een potje aandacht wou hebben, maar boven alles ben je erg onverstandig bezig en je ouders net zo goed.

Sneu voor het paard.. ga zoals eerder niet een potje zitten huilen als je paard niet drachtig blijkt, het is eerder om te huilen hoe je met je paard omgaat..

_/-\o_

JiskaVV

Berichten: 238
Geregistreerd: 27-07-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 14:00

mvdbijl schreef:
Ik denk dat je gewoon een potje aandacht wou hebben, maar boven alles ben je erg onverstandig bezig en je ouders net zo goed.

Sneu voor het paard.. ga zoals eerder niet een potje zitten huilen als je paard niet drachtig blijkt, het is eerder om te huilen hoe je met je paard omgaat..


Ja hoor, ik wil vooral een potje aandacht. Bijna iedereen in onze omgeving heeft paarden en iedereen zegt dat mijn paard er anders wel mooi uitziet. Ik ga echt niet een potje janken omdat ik geen veulen krijg hoor. Ik hou ontzettend veel van mijn paardje.

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:00

hier staat ook een merrie die dit jaar wel heel extreem overgedragen heeft. We dachten al serieus dat er een hengst in zat ipv een merrie. De merrie heeft tot nu toe voornamelijk merrieveulens gehad en 1 hengstje...bij het hengstveulen heeft ze ruim 3 weken overdragen tegen normaal anderhalve week...en dr vorm was anders. Dit keer had ze dus weer de buikvorm die ze met dr hengstveulen ook had. Bleek er toch een merrie in te zitten; een donderstraal eersteklas; dat is ze dan weer wel :D En groooooot...we grappen wel eens dat ze eigenlijk al een maand ouder is dan ze werkelijk is en daarom zo groot :+

Anyway...ipv de normale anderhalve week overtijd was de dame dit jaar een maand + 1 week overtijd. Fokkker ging al twijfelen aan de dekdatum en heeft tot 2 keer toe de dekbon gecheckt.
Moet wel zeggen dat ze dr uier wel gevuld had...niet zo gevuld als normaal, maar uier was duidelijk verre van leeg.

Dat jouw merrie dat nu nog niet heeft is wel enigszins zorgwekkend.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 18-07-17 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Berichten: 6362
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:00

Maar als ze er gewoon drachtig uitziet is, en ze is vanaf het dekken steeds ronder geworden dan is ze toch gewoon drachtig? Daar kan je toch niet naast kijken? Een drachtige buik heeft een andere vorm dan een grasbuik of een wormenbuik. Als ze gewoon slank is, dan is ze niet drachtig. Maar zoveel verstand heb je zelf toch ook hoop ik, TS?

JiskaVV

Berichten: 238
Geregistreerd: 27-07-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 14:01

Ik ben trouwens heel snel bezorgd om al mijn huisdieren, dus ik ga ze echt niet als een voorwerp behandelen hoor. Lijkt me nogal logisch.

Sizzle

Berichten: 35757
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:02

Aangezien jullie niet weten of ze ooit gedekt is zo te lezen in de oude berichten en ook nooit hebben laten scannen of opvoelen ga ik er nu vanuit dat ze gewoon vet is.

JiskaVV

Berichten: 238
Geregistreerd: 27-07-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 14:02

Heleennn schreef:
Maar als ze er gewoon drachtig uitziet is, en ze is vanaf het dekken steeds ronder geworden dan is ze toch gewoon drachtig? Daar kan je toch niet naast kijken? Een drachtige buik heeft een andere vorm dan een grasbuik of een wormenbuik. Als ze gewoon slank is, dan is ze niet drachtig. Maar zoveel verstand heb je zelf toch ook hoop ik, TS?


Ja, we hebben haar ook al laten ontwormen. En gras staat er bijna niet op de weide en slank is ze op dit moment niet.

Heleennn

Berichten: 6362
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:03

JiskaVV schreef:
Ik ben trouwens heel snel bezorgd om al mijn huisdieren, dus ik ga ze echt niet als een voorwerp behandelen hoor. Lijkt me nogal logisch.

Je kan ook doodongerust zijn zonder enige actie te ondernemen.

mvdbijl

Berichten: 3688
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:03

JiskaVV schreef:
mvdbijl schreef:
Ik denk dat je gewoon een potje aandacht wou hebben, maar boven alles ben je erg onverstandig bezig en je ouders net zo goed.

Sneu voor het paard.. ga zoals eerder niet een potje zitten huilen als je paard niet drachtig blijkt, het is eerder om te huilen hoe je met je paard omgaat..


Ja hoor, ik wil vooral een potje aandacht. Bijna iedereen in onze omgeving heeft paarden en iedereen zegt dat mijn paard er anders wel mooi uitziet. Ik ga echt niet een potje janken omdat ik geen veulen krijg hoor. Ik hou ontzettend veel van mijn paardje.


Dan had je je ouders gevraagd een dierenarts te bellen en, ik citeer jou alleen maar..
En wat heeft mooi uitzien er mee te maken?

Topic staat vol tegenstrijdige berichten..

JiskaVV

Berichten: 238
Geregistreerd: 27-07-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 14:03

xxCYNNxx schreef:
hier staat ook een merrie die dit jaar wel heel extreem overgedragen heeft. We dachten al serieus dat er een hengst in zat ipv een merrie. De merrie heeft tot nu toe voornamelijk merrieveulens gehad en 1 hengstje...bij het hengstveulen heeft ze ruim 3 weken overdragen tegen normaal anderhalve week...en dr vorm was anders. Dit keer had ze dus weer de buikvorm die ze met dr hengstveulen ook had. Bleek er toch een merrie in te zitten; een donderstraal eersteklas; dat is ze dan weer wel :D En groooooot...we grappen wel eens dat ze eigenlijk al een maand ouder is dan ze werkelijk is en daarom zo groot :+

Anyway...ipv de normale anderhalve week overtijd was de dame dit jaar een maand + 1 week overtijd. Fokkker ging al twijfelen aan de dekdatum en heeft tot 2 keer toe de dekbon gecheckt.
Moet wel zeggen dat ze dr uier wel gevuld had...niet zo gevuld als normaal, maar uier was duidelijk verre van leeg.

Dat jouw merrie dat nu nog niet heeft is wel enigszins zorgwekkend.


Mijn merrie heeft gelukkig wel al een paar keer volle uiers gehad, maar bedankt voor je reactie :)

Nymbous
Berichten: 1136
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:03

Bel dan gewoon de dierenarts!!! :x

Het is zo makkelijk TS...

JiskaVV

Berichten: 238
Geregistreerd: 27-07-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 14:05

Ik heb mijn ouders ook een dierenarts laten bellen voor alle duidelijkheid.

Nymbous
Berichten: 1136
Geregistreerd: 26-09-12

Re: Lange dracht, DA bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:06

Oké, mooizo!

Wanneer komt deze?

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:07

[***] schreef:
Bel dan gewoon de dierenarts!!! :x

Het is zo makkelijk TS...


Hier werkt het zo dta je als minderjarige überhaupt geen dierenarts kan laten komen/er heen kan. Super krom en slaat nergens op.

Als TS niet bezorgd was had ze het topic niet geopend. Zeg ik dat ze het goed aanpakt? Nee, maar ik vind het ronduit gemeen hoe jullie reageren.

Ouders overhalen is een grotere zorg lijkt me ;)

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:07

En? Wanneer komt ie opvoelen/controle uitoefenen/nakijken?

Nymbous
Berichten: 1136
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:08

AlwaysH schreef:
[naam] schreef:
Bel dan gewoon de dierenarts!!! :x

Het is zo makkelijk TS...


Hier werkt het zo dta je als minderjarige überhaupt geen dierenarts kan laten komen/er heen kan. Super krom en slaat nergens op.

Als TS niet bezorgd was had ze het topic niet geopend. Zeg ik dat ze het goed aanpakt? Nee, maar ik vind het ronduit gemeen hoe jullie reageren.

Ouders overhalen is een grotere zorg lijkt me ;)



Tja dat snap Ik, alleen ts slaat verder ook alles in de wind. Wanneer mensen zeggen dat ze vermoeden dat er niks meer in zit, dan wil ts daar niks van horen.

Edit: ik snap ook heel goed dat ts bezorgd Is, daar zal ik niks over zeggen. Maar behalve een da bellen/ vermoedens geven aan de hand van de info kan bokt ook niks betekenen
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 18-07-17 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:08

Als ze wel volle uiers heeft gehad en nu niet meer zou ik zeker de DA laten komen als ze dragend is.

Maar je weet niet zeker dat ze drachtig is begrijp ik.
Let maar op dat ze niet gewoon veel te vet is en dadelijk hoefbevangen staat. Dan ben je verder van huis.

Die DA had gisteren gebeld kunnen worden en er vandaag kunnen zijn.
Mag ik vragen waarom dat niet is gedaan?

Edit:
tijdens mijn typen zie ik dat het wel zo is, top!
Wanneer komt deze?

Sizzle

Berichten: 35757
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:11

TS, als de uier zich eenmaa vult dan blijft hij gevuld.
Ik ben bang dat je merrie vroeger veulens gehad heeft en daarom er sowieso rond uit ziet en op het verse voorjaarsgras gereageerd heeft met een volle uier.
Zo teruglezend ga ik er nu eigenlijk gewoon vanuit dat de merrie leeg is.
Dit type rondgeribte paard zou na 370 dagen dracht eruit moeten zien als een walvis :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:14

Ik denk dat Ts doelt op het telefonisch contact dat er is geweest en waarbij werd gezegd de temperatuur in de gaten te houden.