Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:37

Ik heb de foto's door gescrold en de 2 die ik het leukst vind op gestemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:38

Mars schreef:
Het gaat om degene die de beste PR voert en dit jaar dingen er enkelen mee die daar een ster in zijn. Of hele HK topics vol vriendjes hebben die toch wel stemmen. Jammer, want zo gaat het minder om de veulens en meer om een soort populariteitsverkiezing. Degenen die altijd al (zorgen dat ze) in de spotlights staan komen nu wederom in het zonnetje.
Dus ik snap heel goed dat minder mensen hun veulen opgeven, het is niet heel aantrekkelijk meer. En als eigenaar is je eigen veulen toch de leukste/mooiste dus wellicht dat er veel mensen zijn die de verkiezing niet van toegevoegde waarde vinden.

Dit inderdaad! Als je als onbekende bokker een topic opent over een onbekend veulen, krijg je amper reacties, de bekende bokkers hebben pagina's vol. Dat is de reden dat ik op, voor mij, onbekende veulens heb gestemd :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:39

TerraHowrse schreef:
Nies_ schreef:
Er winnen al jaren lelijke veulens van mensen die gemiddeld 20 uur per dag aan bokt spenderen. Ik denk dat dat de reden is.

Dit. Echt precies dit.

Belachelijk.

Dat heb je toch zelf in de hand? Door op een ander te stemmen.

Charaz

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:51

Ik heb wel gestemd, wel op de veulens die ik echt het leukste vond. Ik heb inderdaad in het verleden ook pb's gehad of ik op veulen X wilde stemmen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:53

Door dit topic heb ik toch maar gestemd. Meestal zit ik op mijn telefoon en kijk ik wel, maar stem ik niet.
Ik heb gestemd op de veulens die mij aanspreken, zonder te kijken naar Boktnaam of verhaal.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:02

Getup schreef:
Dat heb je toch zelf in de hand? Door op een ander te stemmen.

Ja, maar als 80% van de stemmers dan alsnog op de populaire bokkers stemt...

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:08

Het doet me een beetje denken aan de amerikaanse presidentsverkiezingen :')

Ja maar... iedereen stemt toch op die, of het heeft geen nut meer op derde partij te stemmen want die wint toch niet bla bla bla...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:09

Ik heb ons veulen opgegeven en aankomend veulen (2017) word ook opgegeven!

Vind het wel leuk die verkiezingen maar idd wel jammer dat de populaire bokkers alle stemmen krijgen. Ik probeer ook de kraamstal 'merries kijken' topic vol te spammen van mijn lieve pony maar krijg ook bijna nooit reacties. Terwijl de populaire bokkers binnen 1 dag 20 paginas hebben.. Dusja. Veulen van dit jaar heb ik minder energie ingestoken aangezien die van mijn moeder is maar ik zal zien als ik harder mijn best doe ik ook meer stemmen krijg.

Maar ik verwacht het niet

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:14

Het aantal reacties dat je krijgt is ook afhankelijk van schrijfstijl en foto's.
Niet per definitie populariteit, want de populaire bokkers waren ooit eens ook gewone bokkers net als jij en gaande weg groeit de populariteit vanwege schrijfstijl, foto's enz. Mensen voelen zich nou eenmaal meer betrokken als ze een goede voorstelling kunnen maken van wat de schrijfster vertelt.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:19

Ik denk dat ik dit jaar dan graag veulens stemmen wil geven die niks of weinig hebben. Zal eens kijken of ik er snel uit kom wie dat zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:26

Daphara schreef:
Het aantal reacties dat je krijgt is ook afhankelijk van schrijfstijl en foto's.
Niet per definitie populariteit, want de populaire bokkers waren ooit eens ook gewone bokkers net als jij en gaande weg groeit de populariteit vanwege schrijfstijl, foto's enz. Mensen voelen zich nou eenmaal meer betrokken als ze een goede voorstelling kunnen maken van wat de schrijfster vertelt.

Dus als een bokker geen dure camera en tijd te over heeft voor tig (foto)topics word het sowieso niets?
Foto's zijn een momentopname, ik ga ervan uit dat iedereen de beste foto van zijn/haar veulen heeft geplaatst in het aanmeldingstopic. Er zijn inderdaad enorme verschillen in fotokwaliteit te zien. Maar dat zegt toch niets over het veulen?

Verder: ieder heeft een eigen smaak. Iemand met een passie voor sportpaarden zal eerder stemmen op een veulen met een sportieve en atletische bouw dan op een mollige pluizebol. Andersom werkt het natuurlijk ook zo.

Ik denk ook dat het hele oneerlijke verkiezingen zijn met een hoop vriendjespolitiek. En dat is jammer, uiteindelijk heeft ieder veulen zijn/haar eigen capaciteitenen zijn ze op eigen manier bijzonder.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:32

Electra63 schreef:
Door dit topic heb ik toch maar gestemd. Meestal zit ik op mijn telefoon en kijk ik wel, maar stem ik niet.
Ik heb gestemd op de veulens die mij aanspreken, zonder te kijken naar Boktnaam of verhaal.

Dat is t eerlijkst!! Bedankt voor je stem!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:33

Met andere woorden: Als jij als bokker zijnde een fulltime baan hebt en andere prioriteiten dan 24 uur per dag bij wijze van spreke bij je veulen bent val je al af dan wanneer je thuis zit zonder baan en wel de hele dag de tijd hebt om elk haartje bij wijs van spreke te fotograferen, dan maak je kans

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:34

Ook ik wacht tot de laatste dag met stemmen...1 stem gaat naar het veulen welke ik het leukste vind en de andere stem naar het veulen met geen of de minste stemmen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:35

purny schreef:
Met andere woorden: Als jij als bokker zijnde een fulltime baan hebt en andere prioriteiten dan 24 uur per dag bij wijze van spreke bij je veulen bent val je al af dan wanneer je thuis zit zonder baan en wel de hele dag de tijd hebt om elk haartje bij wijs van spreke te fotograferen, dan maak je kans

Maar dan moet je ook niet een bruin warmbloedveulentje hebben zonder verhaal :o

Tja, zo werkt het eenmaal, ik denk niet dat we er veel aan kunnen doen.
Heb wel bewust niet op een veulen gestemd omdat ik weet dat hij gaat winnen ookal vind ik hem wel leuk.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:37

Ik merk ook met fototopics dat het bij mij bijvoorbeeld voornamelijk mensen zijn die ik ken die een keer een reactie plaatsen. Dat was met mijn veulen vorig jaar ook zo, al liep het volgtopic wel leuk en vond ik het erg fijn om ook wat onbekende volgers te hebben die meegenoten van de dracht en veulenmomenten. Uiteindelijk is het de laatste jaren op Bokt toch voor mij zo dat ik bijna uitsluitend reacties krijg van bekenden, doordat ik verder weinig actief ben op bokt. Vroeger leek het gemakkelijker te gaan om reacties op een topic te krijgen, nu is in uitgelicht staan zelfs geen garantie meer. Dat is natuurlijk ook helemaal geen probleem, je opent denk ik een topic zodat je trots foto's kan delen van je paarden :).

In de veulenverkiezing is het denk ik wel normaal dat een veulen dat veel in the spotlight heeft gestaan ook de meesten stemmen krijgt, het is namelijk het vaakst voorbij gekomen op bokt en veel mensen 'kennen' het veulentje zo. Als er dan een jaar een paar hele populaire veulens zijn, snap ik dat sommige mensen misschien minder snel hun eigen minder bekende veulen opgeven omdat ze toch weinig stemmen verwachten. Al vind ik dat wel jammer persoonlijk, want ik kijk graag naar alle veulens (net doordat ik niet zo actief ben en dus de hele bekende veulens ook niet echt gevolgd heb).

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:41

Zijn er oplossingen voor? (Als ik er even van uitga dat het een probleem is...)

Want je kan wel zeggen dat het niet eerlijk is en dat 100 keer beamen, maar is er ook een eerlijke oplossing voor? Of hoe zou het anders en beter kunnen?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:45

Ik had er geen seconde over nagedacht mijn hengstveulen op te geven. Sowieso heb ik geen sensatieverhaal wat volgens mij wel van belang is, het is allemaal gewoon soepel verlopen :) . Inmiddels is hij ook verkocht (staat nog wel bij mij), dat vind ik ook niet zo netjes om mee te doen met het veulen van nu iemand anders.

Zie toevallig wel de stemtopics voorbij komen sinds vandaag in actieve berichten, zal nog weleens kijken wat er mee doet :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:47

Een oplossing? Ja hoor. Mensen die mee willen doen met de verkiezingen mogen bv maar maximaal drie topics over hun veulen openen. Wie er meer opent is uitgesloten van deelname. :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:48

Ik stem idd ook bijna nooit, ook omdat het vaak al een gelopen race is ivm populariteit..
Maar als ik ging stemmen stemde ik wel op een veulen die ik leuk/schattig vind, afgaande van de foto.
Zielige verhaaltjes eromheen of de boktnaam ga ik niet naar kijken.

Maar vind het ook 'teveel moeite' om aanmeld topic erbij te pakken en door te scrollen, om meer stemmen te krijgen zou je beter de namen van de veulens met foto in link erbij (of zelfs open) en alleen veulennaam; dus zonder boktnaam erbij te doen. En niet de verhaaltjes erbij maar alleen het echt nuttige.
Ga nu maar wel ff kijken en stemmen, zit nu toch op de laptop om meerdere tabbladen open te gooien.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 30-10-16 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:56

Ik heb gewoon gestemd op veulens die mij aanspraken. Heb ook maar op 1 veulen bij beide gestemd, omdat dat voor mij gewoon de uitspringers waren.
Wel vond ik het enorm storend dst er bij een van de hengstveulens stond: geen zielig verhaal dus we gaan toch niet winnen... Doe dan gewoon niet mee als je het zo triest vindt. Langs de andere kant de: wie kent mijn veulen nou niet... vind ik ook stom.

Ik zou het leuker vinden als er gewoon alleen een leuke foto neer werd gezet met naam en geboorte datum. Geen korte beschrijving, niks van dattem. Zou ik al een vooruitgang vinden :)

Ik stoor me ook aan de mensen die roepen dat het toch een gelopen race is. Who cares? De insteek is door de jaren heen inderdaad veranderd, en imo is het ook meer op populariteit gebaseerd dan wat anders. Maar maakt het nou echt wat uit? Wees trots op wat je in de wei hebt staan, of je nu wint of niet. Want is jouw veulen niet gewoon toch een gouden veulen? Ik volg het topic van 'degene die toch wel zal gaan winnen' ook half mee. Heb ik daarom op hem gestemd? Nee. Ik vind het een leuk veulen, en het hele verhaal er achter vind ik leuk en de mensen van wie hij is lijken me ook leuke mensen. Maar het veulen waar ik op gestemd heb heeft voor mij gewoon de meeste charme. Idemdito bij de merries.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 18:58

MelanieB schreef:
Maar vind het ook 'teveel moeite' om aanmeld topic erbij te pakken en door te scrollen,

Dat vond ik voorheen idd ook, maar nu is dat zo gebeurt...

Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:04

Ik heb gestemd op veulens die ik gewoon heel knap qua uiterlijk vind. Ik volg de veulentopics verder niet, dus geen idee of ik op de grote kanshebbers heb gestemd. Normaal ben ik weg van kleurtjes en bont, maar dit keer alleen op bruintinten gestemd, puur vanwege de uitstraling van deze veulens. Ik kan me wel voorstellen dat mensen hun veulen niet aanmelden als het toch al een gelopen race is, maar gelukkig was het aanbod om uit te kiezen nog wel redelijk divers en was de keus niet heel beperkt.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:05

Ik heb geen veulen dus het maakt mij verder weinig uit. Wel vind ik het jammer dat de veulens waar ik op had willen stemmen niet mee doen juist vanwege dit gedoe.

Verder gaat het er niet om of het iemand wat uitmaakt, de vraag was waarom er zo weinig veulens zijn opgegeven en daar komen reacties op.

Een oplossing kan ik ook niet zomaar verzinnen. Een maximaal aantal topics openen gaat niet werken denk ik. Dan gaan mensen gewoon elke keer updaten waardoor je topics van 50 pagina's krijgt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:06

Dames, inmiddels weet ik welk veulen, jullie kunnen stoppen met pb'en :D