Merrie is rustig. Ze staat gewoon tussen de andere hooi te eten. Helemaal niet onrustig. Temperatuur is normaal, geen troep uit de doos. Ze is erg moe, maar doet gewoon haar ding. De andere ponies waren tijdens het hele proces ook rustig. Die hebben staan kijken en de jonkies hebben ook bij het veulen gekeken. Dat vond de merrie prima. Voordeel van een vaste kudde die altijd samen is, is dat de rust snel terug keert. Knijp hem nu wel voor de andere merrie die nog moet. Zij moet rond 20 april.Zelfde hengst. Was een gehuurde jonge hengst. Het hoeft niet aan hem te liggen, het kan gewoon pech zijn. Net als dat iemand een mongooltje krijgt. Sowieso was dit voorlopig mijn laatste fokjaar, omdat ik me meer ga richten op mijn kippen fokkerij. En na deze ellende ben ik er ook wel even klaar mee. Hopelijk krijgt de andere merrie wel een gezond, levend veulen.
Het zit je niet mee Mel . Goed gehandeld En ik hoop voor je dat je andere merrie een gewone voorspoedige geboorte en je een mooi veulen gaat opleveren .
Veel sterkte verder
En wil je even van je afpraten je mag mee altijd bellen hoor
Ik voelde hem al aankomen toen ik je bericht las, helaas met kalveren ook al een paar keer meegemaakt. Knap dat je dit hebt kunnen doen en zo goed gehandeld hebt.
Foto's bekeken en ondanks dat ik niet kan zeggen wat er mis zie, is wel duidelijk te zien dat er iets mis is. Vooral dat gigantische oog vind ik bijzonder. Ik denk dat het beter is dat dit veulen niet levend ter wereld is gekomen.
Gelukkig heeft de merrie het er goed vanaf gebracht.
Zoals iedereen al gezegd heeft enorm veel respect voor jou dat je op die manier je merrie hebt kunnen 'redden/helpen'.
Het komt dichter bij de uitgerekende datum van de andere merrie, als ze nog niet bevallen is is dat alleen maar goed nieuw lijkt me. Dan heeft ze wel de volledige dracht uitgedaan natuurlijk.
Is er nog nieuws? Hoe gaat het met je merrie nu?
Banjer
Lid Nieuwsredactie
En bijzonder dat je het incl. foto's op bokt durft te zetten. Ik vind de foto's erg interessant, dank dus voor het plaatsen.
En bovenal, héél fijn dat de merrie het goed doet, En ik duim voor een volkomen gezond, fit en mooi veulentje en een goede bevalling voor bij de andere merrie!
De merrie gaat prima. Is alweer hengstig geweest, maar ik dek niet meer Andere merrie staat op ploffen. Uier moet nog voller, maar veulen is levendig. Ze moet officieel 20 april maar ik denk dat ze er overheen gaat.
A3a1
Geplaatst: 20-04-16 13:09
Ohhh wat verdrietig en heftig. En nu duimen voor een springlevend en gezond veulen.