Moun oogt veel groter.op de foto,ben erg benieuwd hoe jullie baby wordt.
Overigens zeggen mijn kleur kansen dat zwart in principe is uitgesloten :-\ hele kleine kans op vos, meest schimmel of bruin...dan moet ZE maar wit worden hehe. Is haar eisprong situatie 1 die paard gebonden is, of kan ze dat recht hebben getrokken na haar dracht?
Heb een hele grote voorliefde voor zwart en vos. Kreeg uit onze mooie vos merrie twee bruine veulens en nu een bruin geboren schimmel...wil eens wat anders haha
Ik zit even over je kleurkansen na te denken; mama is schimmel en papa zwart, toch? schimmel is altijd 50% met een schimmel-ouderdier. Maar als je kans hebt op bruin, heb je ook kans op zwart, of is er mama homozygoot agouti?
Gave combi met Moun, ben heel benieuwd!! Ik vond het echt heel gek toen er in het 2016 topic al gesproken werd over een 2017 topic. Maar toch stiekem al wel heel leuk
Fotsy
Geplaatst: 24-03-16 08:16
Oh kleurkansen ik heb weer een gans waslijstje, als het zover is dan plaats ik het nog even. En heb nu eerder voorkeur voor hengstje dus de appelazijn zal voor andere keer zijn tenzij mijn andere merrie ook dit jaar nog gedekt wordt, die wil ik dan wel op de appelazijn zetten.
Mijn voorkeur is er merrie en qua kleur weer het liefst palomino of valk. Afhankelijk van welk van de twee hengsten ik kies is die kans net wat groter of juist kleiner. Met één van de twee heb ik ook kans op een dubbel verdunde
Mij maakt het geslacht eigenlijk niet uit, dacht altijd dat ik echt een ruinen mens was, maar deze merrie zorgt ervoor dat het mij niet meer uitmaakt, ze is zo lekker makkelijk, maar wel een eigen wil.
Maar ben wel nieuwsgierig naar het appelazijn verhaal
Fotsy
Geplaatst: 24-03-16 10:35
In dbt 2016 heeft iemand gezegd dat dat zou helpen dus zijn we met een aantal die een poging gaan doen, kwestie van de statistieken he geen idee of het helpt, zou kunnen. Alleen zou ik graag een hengstje hebben dus Flo doet niet mee. Elsa misschien, dat valt te zien wat er binnenkort uitkomt
Casarell
Geplaatst: 24-03-16 10:37
Hier eigenlijk geen kleurwens.. Dat is maar goed ook trouwens, want ik heb kans op 50% vos, 25% zwart en 25% bruin. Daarnaast heb ik 50% kans op het splashed-white gen aangezien vader hetrozygoot is.. Nu maar hopen dat er iets moois uit gaat komen..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 24-03-16 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Nou een mooie vos staat nog wel op mijn wensenlijst maar dat zal er voorlopig niet in zitten hihi. mijn kleurkansen ga ik pas neerzetten als ze drachtig zijn gescand en ik de combi's heb voorgesteld enzo
Papa is het voor zwart en mama is een vliegenschimmel, bruin geboren. Ze heeft haar eerste veulen van een schimmel hengst gehad en dat was een schimmeltje. Haar tweede veulentje is een donkerbruin geboren schimmel van een mooie bruine hengst. Over de kleuren van mama weet ik niets, papa is wel getest daarom weet ik dat hij hetero is.
Volgens de calculator zijn dit mijn kansen, met de geringe kennis van mama's kleuren 32.81% - Bay 32.81% - Gray (Bay) 10.94% - Gray (Black) 10.94% - Black 6.25% - Gray (Red (Chestnut/Sorrel)) 6.25% - Red (Chestnut/Sorrel)
....nou staat zwart er wel bij...hoe kan dat nou weer?
Dat wilde ik net zeggen, dus toch zwart. Wordt het helemaal spannend
Woogy
Geplaatst: 24-03-16 17:45
Ik wil gewoon niet weer een bruine, het 'moet' gewoon een meid worden en dan is alles goed...maar geen bruine hahaha. Liefst een rode of zwarte...maar met slechts 17% kans daarop wordt het toch best pittig haha.
Weet nog wat voor teleurstelling ons eerste veulentje was...zwarte vader, vos moeder...bruine hengst. Niemand die mij vertelde dat dat ook nog kon Tweede jaar kregen we een kopie van haar vader...en dat was ook een bruine. Ben nou wel toe aan kleur haha
Laatst bijgewerkt door Woogy op 24-03-16 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik laat Jazzy waarschijnlijk nog testen op kleur. Ze is wel vos, maar Dotan (veulen 2015) heeft waarschijnlijk sooty, dus ben wel benieuwd of ze dat van haar heeft (geen idee of het van pappa Don Cremello überhaupt wel mogelijk is??)
Phoebe laat ik ook nog een keer testen, maar dat doe ik wel als zij ook een keer gedekt gaat worden. Ooit
Morgenochtend laat ik Jazzy weer even scannen. Hopen dat ze hengstig is of dat ze hengstig gespoten kan worden (ze toont nl niet, pfff)
Ik wacht deze veulentje gewoon even af. Mocht Lies toch een zwarte krijgen weet ik dat ze EeAa is (moeder is vos én Aa). Bij bruin blijft het onbekend en ben ik denk ik toch wel nieuwsgierig. Bij Roos kan ik alleen van agouti te weten komen. Al denk ik gewoon dat zij homozygoot is, zit zoveel bruin achter. Verder kán zij ook Ee zijn, haar bruine moeder heeft wel vossen gegeven, dus kan aan haar ook dat e'tje meegegeven hebben.
Kansen voor 2017 heb ik nog geen idee, want ik weet nog niet welke hengst ik ga gebruiken. Maar kans op bruin is in het algemeen het grootst
Fotsy
Geplaatst: 25-03-16 00:49
Welkom azara, leuke combi
Voor kleurberekening ben je pas zeker als ze getest zijn. Woogy stel dat je merrie AAEE is (dus bruin) kan ze eigenlijk alleen maar bruine veulens geven, ongeacht kleur van paps en met of zonder schimmel uiteraard. Als de ouderdieren niet getest zijn dan blijft het erg gokken. Zo heb ik ook mijn vosse merrie getest omdat ik heel graag een valkje zou fokken maar met een vos die geen agouti draagt worden de kansen wel heel klein maar nu weet ik het wel.