[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:12

Tjonge nou was ik aardig bij..... dacht ik....... hihi even een dagje niet online en hup al 3 pag. in het nieuwe topic. grijns dezelfde gedachte als Wings dus.

Zulke bijleesposten als Kiki en Linda pffft respect!!

AZ dat is een flinke vooruitgang bij Aziza. Hopelijk duurt t niet al te lang is.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:12

Hier laat ik ook zo'n twee weken voor de uitgerekende datum 's nachts de lamp aan op stal. Sowieso beter zicht met de camera, maar ook handig als je ineens moet ingrijpen. Ze schrikken dan niet als ineens het licht aangaat.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:16

Wow.. :') in 1 dag nieuw topic en alweer pagina 3 met weer veel nieuwe mensen! Welkom!

Arianne; OMG Sjirkje... Nog erger dan laatst! Lijkt wel of het veulen heerlijk languit met de benen gestrekt (maar dan overdwars) ligt!

Hier ook Foscam! Maar in het donder (wat verder weg) wel wazig, zelfs met infrarood, alleen op stal gericht wel duidelijk, maar maken er straks een lamp in.
Type moet ik even checken! Mar bleek dat we geen hd hebben, dus kunnen wel draaien, maar niet in en uitzoomen.

Hele domme vraag misschien, maar dit kwam laatst in mij op (beginneling); waar laat je de nageboorte na de bevalling? :o :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:16

de dikke dames vandaag op 290 dagen voor camille en 190 dagen voor glowy ( inderdaad precies 100 dagen, rekent wel makkelijk :+ )
Afbeelding

_Patrick_

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:19

Ik heb een foscam camera maar die moet met kabel...
Wil liefst een camera draadloos die ik gewoon op een scherm of tv kan kijken...
Maar heb er de ballen verstand niet van

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:19

Ik begraaf de nageboorte altijd...dat zou geluk brengen.
Niet dat ik er zo in geloof maar het is in elk geval goed voor de grond.

Morgen zie ik mijn meisjes weer...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:25

Ergens in een gat in de mesthoop en dichtgooien.
Geen stankoverlast, zeker als het wat warmer wordt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:26

nageboorte word hier begraven

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:32

Hier gaat de nageboorte op de mesthoop.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:37

Hier ook de nageboorte begraven in het bos naast de paddock.
Mest voeren we af in een aanhanger.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:14

Inderdaad begraven of gat in de mesthoop en dan bedekken.
Vossen zijn er wel eens mee aan de haal gegaan en de honden vinden t ook heel interessant.
In de groene container _/-\o_ hebben we m ook een keer gedaan omdat deze toevallig die dag opgehaald werd.

Mooie dames Jolandje.

Ik ga eens loeren naar de foscam cameras. Zijn blijkbaar niet zo duur.
Wij hebben nu twee cameras. Denk dat t qua tijd wel gaat lukken maar elke keer een camera van plaats veranderen is ook niet zo handig.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:18

Ik gooi hem ook in de mesthoop

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:41

Nageboorte gaat hier ook op de mesthoop :+

Ik kijk eigenlijk al uit naar mijn combi voor 2017 :') Maar 2016 veulen moet nog geboren worden haha

Ik zie een aantal mooie tonnetjes voorbij komen! :D

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:45

Nageboorte word hier begraven. Denk dat de Amco niet zo blij is met een nageboorte in de champignonnen mest :p

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:54

Zelfs nu vliegen jullie de pagina's voorbij. :D

nageboorte gaat bij ons ook weer op de mesthoop

welkom alle nieuwe in het topic :D

Ik volg ook weer in dit topic

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:59

jullie gaan echt hard zeg, gisteren om 12uur gestopt en nu nieuw deel en vier pagina's gelezen :?

prachtige dikke buiken, amai die staan op ontploffen *\o/*

ik ga gewoon even op diegenen die iets vroegen, antwoorden
KBK mijn merrie deed pas iets met haar uier zo een veertien dagen voor de bevalling en ging dan wel snel met alle dagen ietsje meer en dan kegelen, melk, veulen en ze was geen maiden, wel tien jaar tussen.

ik heb een camera van light in the box, buitencamera, koste nog minder dan de invoerrechten 8)7 alleen moet ik het licht aan laten want met een bijna zwarte merrie was het onmogelijk om iet deftigs te zien, nu zag ik duidelijk de witte pootjesblaas.

CL zucht das een goed begin hoor, mijn merrie heeft er wel nog 3weken voor en zeker 3 weken na de bevalling mee gelopen.

nageboorte op de mesthoop gegooid of container, denk ik, ik weet dat die even in een emmer heeft gelegen en daarna weet ik het niet goed meer. :o was ook allemaal zo spannend op moment zelf en de dagen erna :D

oh en noisy als je echt nog niets zou afweten van kleurengenetica, raad ik je aan eerst het boek 'met huid en haar' te lezen, ok heel simpel boek en niet altijd waarheden, maar de basis zit erin en dan erna lees je Jeannette Gower want vind dit toch zware materie en als je nog niet verder dan zwart, bruin of vos zit, ga je helemaal door het lint :P

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 00:16

Ik gooi hem in het bosje naast de paddock. Dat de wilde dieren zich er maar op uitleven :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 00:48

Chimello, haha hier precies zo hoor :') en ik denk vele met ons. Natuurlijk kijken we onwijs uit naar de veulentjes van dit jaar, maar toch ook wel weer heeeeel leuk om alweer een jaartje verder te denken :o

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 07:32

Wij hebben beide nageboortes begraven, vind dat fijner met onze honden ;-)

Roma probeer anders equizupa voor aziza. Is een kruiden/ruwvoer mengsel. Ik gaf dat aan mijn volbloed merrie voor extra lijf en energie.

Pris maakt nog geen haast, ondanks alles daar steeds wel op wees. Haha

Wel leuk 3 totaal verschillende arabs, drachtig van 3 totaal verschillende hengsten. Ik ben benieuwd wat ze brouwen :-)

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 08:28

Nageboortes gaan hier ook op de mesthoop.

Chimello, haha grappig dat je alweer uitkijkt naar je 2017 combinatie.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 08:55

Ik kijk stiekem wel verder voor volgend jaar echter Ligt het niet in de planning. Afhankelijk of het veulen blijft, verkocht word en zo ja voor welk bedrag. Zou Dan wel weer voor een buitenlandse Willen gaan Maar die kosten bij de arabieren flink Wat meer... dus we gaan zien.. ;)

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:00

Nageboorte gaat hier na controle in de mesthoop.

A.s. zaterdag ga ik met m'n vader naar de hengstenkeuring van het New Forest, alvast een nieuwe partner uitzoeken voor Beau :P

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:20

Wat een drukte hier, Gisteren waren we op de 100 dagen grens *\o/* nog 80 dagen dan mag het komen.

Nageboorte gaat hier in een zak in de container, hij wordt ook nog even gecheckt door de da in de loop van de dag als hij er toch is om een check van mama en kleine te doen.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:57

Deel 2 dikke buiken, ik heb gereageerd op pagina 1 en nu alweer bijna bij pagina 5 :+
Als we zo door gaan dan wordt mijn veulen pas in topic deel 6 geboren ofzo hahaha

Die koeien discussie is leuk om te volgen, mijn mening tja uhm.. ik denk dat het op de grote bedrijven gewoon niet haalbaar is ivm alle risico’s enz. Maar een klein schalige boer zou het wellicht kunnen proberen.

En een paar meiden die hardlopen (cynthia en noisy dacht ik?). Leuk! Ik doe het ook, helaas al sinds de zomer een blessure, nu wel uitbehandeld bij de fysio dus mag weer rustig gaan opbouwen helaas op het moment erg druk met stage en werk dus het komt er nog niet echt van. Maar ik ga het zeker zo snel mogelijk weer oppakken :) ik heb me in ieder geval ingeschreven voor de 5 km stevensloop (nijmegen).

CL, jill groeit stevig door die uier! Ze is alles goed aan het klaar maken :)

Biancatjee, welkom terug :) helaas de griep te pakken als ik het zo lees? Beterschap! Fijn dat het goed gaat met je merrie

Patrick, wat een roze tietjes haha

Welkom bubble!

Arianne, haha die foto sjirkje :’) die ligt lekker in de zijkant van mama’s buik te prikken zeg. En wat een onwijs schattige foto met je dochter! En wat leuk lammetjes!! Ik krijg daar altijd zo’n lente gevoel van…

Linda fijn dat alles goed gaat met star :) hoe merk je aan haar rug dat ze meer voedingsstoffen nodig heeft?

Pretty, mini tietjes hihi ik zie er nog niet zoveel aan.

KS, haha je oerinstinct. Hoe lang moet je nog? Gaat het allemaal een beetje of ben je het zat?

Golizz, welkom! Wat een chique dame heb je daar zeg ze ziet er goed uit. Die van ons lopen aardig gelijk op, die van mij is op 10 juni uitgerekend dus dat wordt samen waken!

Moratoetje, jij ook welkom!

Woogy, wauw das met recht een buik op pootjes haha! Kan me voorstellen dat ze het zat is.

AZ, aziza staat ook op knappen zeg haha. Fijn zo’n merrie die je planning in de war schopt :’) nog maar even bikkelen dan op je werk.

KBK, Big kim!! Tjonge die is rond hihi wat leuk

BonnyDionne, oeh voor jou ook al spannend! Ze ziet er goed en vrolijk uit. Ben benieuwd wat ze gaat doen qua tijd.

Wings ziet er goed uit! Ze groeit inderdaad uit haar uitstapdeken :’)

Jolandje, grappig om te zien dat camille eerst helemaal niet toonde maar je nu toch wel echt duidelijk ziet dat ze drachtig is (gelukkig maar). Ze zien er zo heerlijk fluffy uit!

Nou een hele bijlees en vervolgens heb ik zelf eigenlijk niks te melden :’)
Met Venthe gaat het goed, gisteren onwijs fris. Straks even lekker rijden. We zitten inmiddels op 227 dagen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:09

Schiet al lekker op allemaal!

Afbeelding