Wat heeft een veulen nodig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__elise__

Re: Wat heeft een veulen nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:44

Leuke kruising wel. Ben je helemaal van de minifjorden af? ;)

Enige nadeel van Pavo vind ik het suikergehalte voor een sober ras, daarom krijgt mijn shet ook ietsje minder dan het voorschrift is. In heel veel andere brokken zit niet alles wat een veulen / jaarling / jong paard nodig heeft, o.a. extra voeding ter voorkoming van OCD vind ik zelf erg belangrijk. Dit zit in Pavo wel, als 1 van de weinige. Daarom zou ik Pavo Start geven tot 8 maanden en vanaf 8 maanden tot 3 jaar Pavo Grow.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 20:20

Haha nog niet helemaal, maar een grotere is toch wat leuker :) mocht her kunnen komt er zeker een mini fjordje bij

Dankje voor de info :)

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:02

Jammer dat er zo gekeken wordt naar de leeftijd van het paard in de zin van een jong en ouder paard kunnen niet samen . Maar goed , ik zie dat het goed gaat en dat is in mijn ogen belangrijker dan mijn veulen naar een opfok te sturen . Daar ben ik het dan niet zo mee eens . Dat is mijn mening .
Ieder denkt daar anders over hoe de opvoeding gediend is van je eigen paard. Als ik het ideale plaatje had gehad was er langs mijn kant nog een veulen gekomen of een 2 of 3 jarige maar dat is niet iets wat zich gaat voordoen .

Edit , voer nu de vitalbix met beetje water en ze vindt het nu wel lekkerder als eerst .

Denk dat het persoonlijk is van welk voer je voorkeur uit gaat

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 22:44

Voor de geïnteresseerden, vandaag zijn we wezen kijken en wat een schatje is hij!
In het begin vond hij het best spannend maar later niet meer en kon ik lekker met m knuffelen❤️ (Hij is pas 2 maanden en eigenaar doet er niks mee om niet aan alle veulens gehecht te raken, hij heeft paardenmelkerij)

Over 2 weken gaan we weer en dan een afspraak maken voor de keuring :D

Qua voeding ben jk nog niet helemaal uit en vroeg me af of dekens nodig zijn
(Bij 1 van de foto's zie je dat hij het nog spannend vind)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:56

Schattig ding. Maar veulentjes horen eerste 6+ maanden bij hun moeder. Zeker met de winter voor de deur is de veel gebruikte 3 maanden veel te jong om af te spenen.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 23:00

Ja klopt :) hij is nu 2/3 maanden, en maf weg vanaf januari/februari

Edit: de veulens stonden bij elkaar zodat moeder gemolken kon worden daarna gaan ze weer terug

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 23:02

Probeer maart of zelfs april af te spreken, dan begint het gras hopelijk al te groeien en is de overgang een stuk kleiner plus dat hij meteen naar buiten kan.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:15

Wat een lieverd !!