draver x paint

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 17:48

horsies5 schreef:
Merrie dominant in kleur klopt niet hoor ;) heeft niets met merrie of hengst te maken maar met wat zij door (kunnen) geven aan kleur.. zwart is dominant op vos.. maakt dan niet uit of t een merrie of hengst is

Als ik het goed zie is je merrie zwart en de hengst vosbont
Je merrie geeft dan zwart of vos door.. de hengst kan alleen vos doorgeven.. wel kan de hengst nog het gen agouti dragen en dat gen maakt zwart bruin..

Geeft je merrie vos door.. dan wordt het veulen vos..
Geeft je merrie zwart door dan wordt het veulen zwart.. tenzij de hengst agouti draagt én dit doorgeeft, dan wordt je veulen bruin..
Daarnaast heb je ook altijd 50% kans dat de hengst bont doorgeeft en als hij dat doet dan wordt je veulen bont

Kan dus alle kanten op zo te horen, ik ben benieuwd.

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:52

ik volg! *\o/*

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 17:58

Hierbij maak ik er een goktopic van :)
Als je het geslacht, de kleur en de datum goed raad, dan staat daar een taart van de hema tegenover ( Om het spannend te maken :P )
Brand maar los.

daandriaan

Re: draver x paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:39

Wauw! Wat een gave hengst heb je op haar gezet zeg!

Ik blijf zeker volgen, ben heel benieuwd wat hier uitkomt!! :D

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:59

daandriaan schreef:
Wauw! Wat een gave hengst heb je op haar gezet zeg!

Ik blijf zeker volgen, ben heel benieuwd wat hier uitkomt!! :D

DaandriaanWat een mooie stal hebben jullie zeg!!

Ironic__ ik ga er eens goed over na denken :D reserveer maar alvast een appeltjaartje voor me bij de Hema! :D

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:29

Dankjewel!

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 10:45

daandriaan schreef:
Dankjewel!

Ja het is een schat wil hem eigenlijk niet meer kwijt haha.
Toen ze drachtig gescant was dacht ik jeej maar aan de andere kant ja dan gaat zippo weer naar huis.
Ik vroeg of hij nog langer mocht blijven, maar hij had dekkingen staan, dacht nou ja tis niet anders.
Savonds telefoon hij mocht nog blijven :)
Het is echt een mensen paard praat tegen je zodra hij je ziet zon kanjer!!!
En mijn merrie is ook knetter met hem.
Gisteren was ik in de winkel, en kwam ik de moeder van de zoon waarvan de hengst van is tegen met haar buurvrouw en dochter, en die vroegen ook mogen we bij zip komen kijken want wij missen hem ook.
Kortom zeer geliefde hengst, die echt je hart steelt waar je bij staat.
En dan natuurlijk mijn lieve merrie, met een karakter van goud, hier moet wel een ongelofelijk lief dier uit komen :P

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:01

Je hebt absoluut een lieve merrie, met een verschrikkelijk goed karakter. Heerlijk dier <3 Kan inderdaad niet anders dan dat er een ontzettend lief veulen uitkomt!

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 11:08

daandriaan schreef:
Je hebt absoluut een lieve merrie, met een verschrikkelijk goed karakter. Heerlijk dier <3 Kan inderdaad niet anders dan dat er een ontzettend lief veulen uitkomt!

Ja top en best een risico geweest haar blind te kopen toen, maar nog geen minuut spijt van gehad :)

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:21

ironic__ schreef:
daandriaan schreef:

Ja top en best een risico geweest haar blind te kopen toen, maar nog geen minuut spijt van gehad :)

misschie heeft het gewoon zo moeten zijn, het klinkt in ieder geval als een super dier en ze is ook nog eens prachtig

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 11:24

Nsky86 Dat heeft ook zo moeten zijn, Ze stapte de trailer uit en voelde herkenning, ze stond ook op stal alsof het altijd zo geweest is. Nou zijn wij erg spiritueel dat heeft ook meegewogen door aan de telefoon te zeggen kom haar maar brengen.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:41

mooi is dat he, luisteren naar je gevoel en wat je zegt komt me bekend voor.

Ik was op zoek naar een kwpn ruin van een jaar of 8, maar toen werd gezegd dat Leena te koop kwam en als ik haar wilde hebben ik het binnen 10 minuten moest beslissen heb ik het meteen gedaan. Zonder keuring, onderzoek of iets dergelijks. Het was een 'lelijk eendje' en ik vind dat ze echt opdroogt als een mooie zwaan (had foto's in je topic geplaatst).
Woorden zijn met haar niet nodig, de band is zo sterk dat kan ik niet omschrijven.

Het heeft zo moeten zijn en de toekomst zal jullie veel moois brengen!

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 11:57

Ja dat is heel erg mooi een verrijking van mijn leven kan ik wel zeggen. Je moet ook leren om op je eigen intuitie te vertrouwen,het te voelen doorleven, dan kan een ander je ook niet raken, die negativiteit kaatst dan als een spiegel terug.
Je hebt een heel leuk paardje en dat is ook voor het leven, echte rijkdom is dat.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:33

die rijkdom is niet te omschrijven met worden vind ik. Het si zo intensief het contact met zo een prachtdier waar je zo een klik en band mee hebt.
Met wat je zegt de negativiteit van je af laten kaatsten ben ik volop mee bezig, ben ik de laatste jaren gelukkig wel erg in gegroeid (dat scheelt ook een hele hoop energie :) ).

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 12:54

Nsky86 schreef:
die rijkdom is niet te omschrijven met worden vind ik. Het si zo intensief het contact met zo een prachtdier waar je zo een klik en band mee hebt.
Met wat je zegt de negativiteit van je af laten kaatsten ben ik volop mee bezig, ben ik de laatste jaren gelukkig wel erg in gegroeid (dat scheelt ook een hele hoop energie :) ).

Ja dat scheelt enorm veel energie, en je moet vooral dicht bij jezelf blijven, de ander krijgt dan de confrontatie met zichzelf en druipt dan af.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:56

Hoi,
Plaats je weer een topic als het zo ver is en je merrie gaat bevallen of zet je dat op deze topic?
Hoe dan ook ik volg, ik vind dat je een top combinatie hebt gemaakt en ik hoop zo voor je dat er een pracht veulen uit komt, alhoewel hier twijfel ik niet aan als je de ouders ziet.
In ieder geval heel veel succes met je mooie dame!!

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 13:31

jaleesa89 schreef:
Hoi,
Plaats je weer een topic als het zo ver is en je merrie gaat bevallen of zet je dat op deze topic?
Hoe dan ook ik volg, ik vind dat je een top combinatie hebt gemaakt en ik hoop zo voor je dat er een pracht veulen uit komt, alhoewel hier twijfel ik niet aan als je de ouders ziet.
In ieder geval heel veel succes met je mooie dame!!

Ik heb een nieuw topic.
Draver x paint baby in de maak bij merries kijken.
En dankjewel ;)