R.I.P. Roza, na haar bevalling.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:18

Lijkt wel op Roza.(Ik hoop niet dat dit je heel erg kwetst!)

Als het wel zo is sorry daar voor dan!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:19

Gelijk heb je dat je Daisy gaat houden, wat een lief en mooi getekend veulen <3 Ondanks alles, veel plezier met haar!! Roza heeft je iets heel moois en waardevols achtergelaten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:19

Wat triest! Sterkte met t verlies van Roza. Volgens mij staat Daisy bij een kennisje van me...wat een lief veulentje! En wat is ze mooi! <3 Heel fijn dat het zo goed gaat bij pleegmams.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:20

Heel veel sterkte met het verlies !
zoiets zie je niet aan komen , en veel had je in een half uur niet kunnen doen.

Ook sommige reactie's vind ik NIET kunnen ,
Ze is 15 jaar , heeft hartstikke veel verdriet..

dat maakt het alleen maar erger hoor !

maargoed , heel veel sterkte ermee ! en je hebt gelukkig wel een prachtig veulen van haar ! :(:)

Yuri

Re: R.I.P. Roza, na haar bevalling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:23

WAt een lieve foto van de kleine zeg

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:25

Geven jullie haar nu niet echt een schuldgevoel met die reacties van : dat ze haar eigen pony dood heeft laten gaan? :? Ik vind het super erg voor Karin en vond het echt verschrikkelijk toen ik het hoorde! Echt hopelijk gaat daisy net zo'n supershet worden als roza! <3

karinxeowyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 18:27

SienenIvo schreef:
Lijkt wel op Roza.(Ik hoop niet dat dit je heel erg kwetst!)

Als het wel zo is sorry daar voor dan!

klopt! vind ik ook(:

karinxeowyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 18:28

skippy1 schreef:
Wat triest! Sterkte met t verlies van Roza. Volgens mij staat Daisy bij een kennisje van me...wat een lief veulentje! En wat is ze mooi! <3 Heel fijn dat het zo goed gaat bij pleegmams.

haha oke! heet ze mirella?(:

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:28

Als jullie constant erover doorgaan over wat iedereen gezegd heeft, dan blijft dit onderwerp maar omhoog komen.
Reageer eerder begripvol, zoals we het er net al over hadden :j

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:28

TS heel veel sterkte! Zoiets verwacht niemand, en is heel moeilijk :(:)
Gelukkig hebben jullie een pleegmoeder kunnen vinden en heeft deze het veulen ook geaccepteerd!
Heel veel sterkte.

Verder: Heb eerst de eerste pagina gelezen alvorens het filmpje te kijken, naar aanleiding van de reacties verwachtte ik een merrie die in haar eentje aan het strijden was en de enige persoon in de buurt stond te filmen. Niets van dat alles!!
Drie mensen die al met de merrie bezig zijn, DA is/komt er. Zoals ik de merrie op het filmpje kan zien hadden dit net zo goed na wee-en kunnen zijn. De beslissing om niet gelijk in te laten slapen kan ik me ook heel goed voorstellen.

Edit: De wijze waarop de merrie met het veulen geholpen wordt kan ik nou ook echt niet bepaald hard noemen :n
Laatst bijgewerkt door Jes op 25-05-12 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:29

karinxeowyn schreef:
skippy1 schreef:

haha oke! heet ze mirella?(:

Yep! ;) Mooi plekje hoor, waar ze staat. ;)

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:29

heel veel sterkte met het verlies van roza, ze heeft zoals meerdere zeggen een prachtig veulentje achtergelaten!

karinxeowyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 18:30

skippy1 schreef:

haha oke! heet ze mirella?(:[/quote]
Yep! ;) Mooi plekje hoor, waar ze staat. ;)[/quote]
oke(: wat grappig! vind ik ook!!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:30

meis wat een rot gezicht is het, je merrie zo zien vechten. Heel veel sterkte en gelukkig leeft je kleine meisje nog en gaan het super bij haar pleegmama.

Even voor de mensen die nu heel hard roep dat de DA eerder had moeten ingrijpen. Bij een inwendige bloeding kunnen er 2 dingen gebeurende 1ste en meest positieve wending is dat de bloeding naar een holte gaat die volloopt en daardoor de merrie niet doodbloed (dit kun je niet zien binnen een half uurtje)

de tweede meer dramatische wending dat is wat hier waarschijnlijk gebeurt is, is dat het bloed rechtstreeks de buik in loopt en daar kunnen veel liters in. Hier ben ik dus zelf een merrie verloren ook door een bloeding omdat haar baarmoeder gedraaid was en bij terugdraaien bleek dat 1 van de toevoer aders gebroken was. (wij hebben helaas de hele dag lopen tobben omdat we niet wisten wat er mis was, terwijl veulen al was overleden bij geboorte)

Inspuiten voor de dood heeft eigenlijk weinig zin als de merrie al zo veel bloed verloren heeft het middel komt niet ver. Dus je kon hier niets aan doen en ook niet als er gelijk een DA bij was geweest had hij/zij niets kunnen veranderen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en je niet schuldig voelt tegenover je merrie je hebt alles gedaan wat in je macht lag op dat moment en laat dit je niet afschrikken ooit weer een veulen te nemen. Hier loopt weer een drachtige merrie, al heeft mijn hart nu al kloppingen.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:31

Op facebook heb ik al gezien dat het super gaat met veulen en pleegmoeder. Voor jullie heel naar dat het zo gelopen is, maar wel fijn dat de pleegmoeder het veulen zo liefdevol opnam. Ze staat op een prima adresje waar goed voor haar wordt gezorgd dat weet ik zeker.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:33

Bah de mensen die hier weer lekker bokt achtig reageren... altijd dezelfde. In ieder geval. Heel veel sterkte TS!! Tja je kunt niet zomaar zien wanneer een paard een bloeding heeft ( inwendig). Het lijkt mij ook heeeel logisch dat de geboorte gefilmd word. Dat de merrie daarna sterft zagen hun ook niet aankomen. Ze hebben het gewoon mee gefilmd. En soms kan zoon filmpje ook nog antwoorden geven. Je beseft vaak niet wat er allemaal gebeurt in die minuten. Voor het idee gaat het super snel.

Ik hoop dat je veulentje je ook veel steun bied straks. Veel sterkte, en goed van je dat je de 'vervelende ' bokkers negeert! toppie, super volwassen!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:34

Bokt achtig?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:37

SienenIvo schreef:
Bokt achtig?

Degene die heel hard dingen roepen, je kunt je mening hebben, maar sommige bokkers waren hier érg kort door de bocht en ronduit GROF. Trouwens , ik vind het veulen ook veel op roza lijken :j

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:39

Ow,zo Bokt achtig!

Ja,komt wel heel vaak voor..
De meningen..

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:40

SienenIvo schreef:
Ow,zo Bokt achtig!

Ja,komt wel heel vaak voor..
De meningen..

heb je met veel mensen bij elkaar :j Maar afzeiken en je mening hebben zit wel verschil in, :D vind ik dan, he :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:40

Het hadden ook naweeën kunnen zijn, daar had ze in ieder geval van de da een middel voor kunnen krijgen. Vreemd. Verder vind ik ook dat het veulen er hard uit gesjort wordt. En boktachtig, ach film en plaats dan geen stervende merrie.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:43

[***] schreef:
Het hadden ook naweeën kunnen zijn, daar had ze in ieder geval van de da een middel voor kunnen krijgen. Vreemd. Verder vind ik ook dat het veulen er hard uit gesjort wordt. En boktachtig, ach film en plaats dan geen stervende merrie.

Ik zie een merrie die een wee heeft waarop er geholpen word het veulen er uit te krijgen. Het meisje is 15 he. Om haar zo af te lopen bikken. -O- Niet cool.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:43

TS heel veel sterkte!!

Doodbloeden gaat heel snel en vaak te snel. Echter, het is voor de merrie waarschijnlijk geen heel pijnlijke dood geweest. Door de bloeding valt de druk weg, dat is net alsof je flauw valt. Dit soort dingen gebeuren ook bij vrouwen en zelfs dan zijn ze soms nog te laat.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:48

Waarom zou zo'n filmpje niet kunnen? Dit is gewoon realiteit, sneu absoluut maar helaas geen óohhh' en áaaahh' Vind het sjorren wel meevallen. Wel eens gezien hoe sommige kinderen uit de moeder worden getrokken? Soms moet dat en soms is een interne bloeding niet voortijdig te stoppen. Jammer en sneu voor de merrie maar fijn om te lezen dat er een pleegmoeder is. Sterkte met je verlies en geniet van dat kleine wondertje

terpveldjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:49

Ik wens je veel sterkte met je verlies. Even voor de kritische melders: soms gaan de zaken zo snel dat je niets anders aan kan doen dan toekijken. een inwendige bloeding na een bevalling is moelijk te diagnosticeren in zo'n kort tijdsbestek met alleen je handen en je ogen. Een pony in laten slapen binnen zo'n kort tijdsbestek is ook een beslissing die je niet zomaar maakt. Zowel niet als eigenaar en ook niet door de dierenarts. Een inwendige bloeding stelp je niet zo snel als het paard niet al op de operatietafel ligt. kortom het is en ziet er heel heftig uit, maar je kon niets anders dan erbij staan en er naar kijken.
Ik hoop dat het kleintje je troost kan geven en een mooie herinnering aan de lieve moeder.