wat denken jullie, drachtig of toch niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:04

Ik had dit vorig jaar ook, alleen mijn merrie was al 6.
Ik verdacht haar ook van dracht. idd ook een bewegende steeds dikker wordende buik. op een gegeven moment spoot er melk uit het uier en was er wat zucht te zien.
had haar gekocht/gekregen van iemand die vrij snel overleed.
dus navragen kon niet meer.
Veearts erbij. en hij kon het ook niet met zekerheid zeggen.
Wel opgevoeld, Maar zelfs toen was hij nog wat afwachtend wel of niet drachtig.
Idd ook gezegd wacht nog even af, bij nog meer tekenen of vage klachten direct bellen.

Nou ja uiteindelijk dus geen dracht.(gelukkig)

succes

xDeena_

Re: wat denken jullie, drachtig of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:05

Hoop voor je dat ze niet drachtig is, maarja, succes iniedergeval ik blijf je even volgen!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 19:37

woow bedankt voor alle reacties allemaal:P jaa ik vind het ook wel vervelend, kijk we hoopte ook niet dat ze drachtig was maar we denken het wel gewoon serieus, omdat ze eerst wel redelijk normaal met mijn ruin van 2 overweg kon en daar nu de stukken van af slaat zelfs als hij naast haar staat op de poets plaats... en ze heeft gewoon iets geks overzich, helemaal niet meer zo speels en irritant als mijn andere paard, ik vind het gewoon een rare situatie...

maar we gaan het gewoon in de gaten houden, we gaan iedere week haar buik opmeten en dat gewoon in de gaten houden, en gewoon kijken naar de uiers enzo... meer kan ik nu ook niet doen helaas....

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:41

gossa4ever schreef:
ze is pas worm vrij verklaard :')

Ik denk niet drachtig. Of ik denk dat je een betere camera moet kopen. ;) :D }:0

verklaard? wie geeft die verklaring?
Middels mest onderzoek = geen garantie
Middels wormkuren = bij jonge dieren geen garantie

Dus het kan nog steeds best. Mijn toenmalige jaarling had echt hardnekkig bloedworm.. lastig om er vanaf te komen.
Uiteindelijk gelukt en bloedonderzoek gedaan om te kijken of leverwaarden ed. nog goed waren. Dat was gelukkig wel zo, maar had ook niet langer mogen duren. Ik mest elke dag incl weide! En ik ontworm braaf.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:42

Wat jammer dat de dierenarts zo reageerde, maar misschien had hij daar een bedoeling bij.
De buik opmeten is wel een goede maatstaf! Maar ik hoop voor je merrie dat ze leeg is :).

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:43

gossa4ever schreef:
woow bedankt voor alle reacties allemaal:P jaa ik vind het ook wel vervelend, kijk we hoopte ook niet dat ze drachtig was maar we denken het wel gewoon serieus, omdat ze eerst wel redelijk normaal met mijn ruin van 2 overweg kon en daar nu de stukken van af slaat zelfs als hij naast haar staat op de poets plaats... en ze heeft gewoon iets geks overzich, helemaal niet meer zo speels en irritant als mijn andere paard, ik vind het gewoon een rare situatie...

maar we gaan het gewoon in de gaten houden, we gaan iedere week haar buik opmeten en dat gewoon in de gaten houden, en gewoon kijken naar de uiers enzo... meer kan ik nu ook niet doen helaas....

voorjaarshormonen? blijven merries.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:50

TS ik heb een KWPNer die álle tekenen had van een dracht,dikke buik [die ook uitstal aan de zijkant],bewegingen in de buik,uiers die groter en dikker werden,karakter veranderde,niet meer hengstig geworden.Laten opvoelen door veearts,hij kon nix voelen en dus ook niet zeggen of ze drachtig zou zijn,want het veulen kon vrij diep liggen.De 2de keer weer opvoelen en scannen,nog geen duidelijke diagnose.Hij zei dat ik ermee naar de kliniek moets gaan om zekerheid te hebben.Wij naar de kliniek,in de opvoelbox gezet,opgevoeld én weer gescant.Nee hoor niet drachtig!
En ook géén wormen ofzo,wat andere hier zeggen over het paard van de TS.
Waarom zou een paard wormen moeten hebben als ze verschijnselen hebben van een dracht?
TS kijk het gewoon aan,als ze alsnog drachtig blijkt te zijn dan merk je dat snel genoeg.
Is ze nog hengstig geweest? houd dat ook in de gaten.

Kijk hier maar eens TS,er staat ook een filmpje bij.
[PP] Drachtig of gewoon Hollands Welvaren? [Filmpje op pag. 9]

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 19:54

@knert
haha nou tis een spiegel reflex camera XD maar de foto werd iedere ker verkeerd genomen.
de dierenarts heeft dat toen getest...

maar als je paard bloedwormen heeft is de mest van je paard toch donkerder en veel dunner, dan hebben ze een doffe vacht, verminderde eetlust (kan)gewichtsverlies, en dar heeft ze allemaal niet, ze glanst, eet altijd haar voer meteen op, en dr mest is gewoon dik en de ''goede'' kleur.... dan zou je dat toch wel merken aan de symptomen?

@mir_horses
jaa vonden wij ook wel, zo kunnen we het toch in de gaten houden

@Knert
voorjaars hormonen? hoezo dat? XD

@gohya,
goh das appart, nee ze is nog niet hengstig geweest

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 23:33

hoi allemaal,

nou ik heb een andere maatschap gebeld, en die komen haar mogen onderzoeken, dus opvoelen/scannen.
khoop dat het nu wel serieus genomen word... ik ben benieuwd :) kheb nog nieuwe foto's van dr buik geprobeerd te maken maar die zijn allemaal mislukt....

jullie horen morgen meer

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:59

ik hoop dat je morgen meer weet, het is gewoon fijn om duidelijkheid te hebben...weet je waar je rekenign kan/moet houden.
ben benieuwd blijf zeker volgen

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:15

Fijn dat je er nog een keer naar laat kijken door een andere kliniek. Ik hoop dat die je meer duidelijkheid kunnen geven :)
Succes zometeen!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:21

Goed dat je een second opinion laat uitvoeren, dracht bij zo'n jonge merrie is nl wel iets wat je wat intensiever moet begeleiden(in veel gevallen), heb je al eens contact gehad met de vorige eigenaar en gevraagd of ze überhaupt in contact is geweest met hengsten>?
Ik ben benieuwd!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 10:00

@ wildgirl

Haha dank je , ik vertrouwde het gewoon niet,
Ja ik weet zeker dat ze met hengsten heeft gestaan,
En de vorige eigenaar is een oom van mij, maar hij kwam er niet zo veel
Voor half 12 komen ze zo dus ik laat het jullie snel weten :)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 14:10

hoi allemaal,

er is een andere dierenarts geweest, die heeft haar op gevoeld
Afbeelding
ze zij dat ze de baarmoeder zo vast kon pakken en af kon tasten, het bleek dus gelukkig :P dat ze niet drachtig was.

wel is er meteen mest meegenomen voor onderzoek voor wormen oid, daar krijgen we vanmiddag de uitslag van, dus ik ben wel erg blij.

dus gelukkig is ze niet drachtig, ik vond het overigens wel een erg goede service (de dierenarts die nu kwam) ze legde alles goed uit, en nam echt de tijd enzo voor ons. dat vond ik wel erg fijn...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:15

Fijn hoor dat ze niet drachtig is!
Ook ik ben heel benieuwd naar de uitslag van het mest onderzoek.

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:24

Fijn om te lezen dat ze niet drachtig is!
Ben benieuwd naar de uitslag van haar mest, laat je ons dat nog weten?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 15:47

jaa ik laat het weten :) kheb nog niks gehoord :S dus ik ben benieuwd, khoop dat ze bellen na school XD

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 18:24

hoi,

nou de dierenarts heeft gebeld, wat een toeval zeg XD ze heeft inderdaad bloedwormen.
we moeten haar ontwormen met equest, en dan na 6 weken geloof ik weer een mest onderzoek doen, en dan kijken hoe het verder is.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:12

Heel erg fijn dat ze niet drachtig is!!
Maar wel erg klote van die bloedwormen, die zijn erg agressief ik hoop echt van harte dat ze weg gaan, wij zijn er met onze haflinger 4 jaar mee bezig geweest. (stond in een hele grote groep en werd 1x per jaar ontwormd door de oude eigenaar, dus hoe lang ze ze al had weten we niet)
sterkte er mee iig!

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:59

Fijn dat je het weet! Fijn dat je nu een betere dierenarts hebt.
Heel veel succes met de bloedwormen, gelukkig had je het door!