spoed veulen 4 dagen oud GRATIS

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilona_selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:25

sita ik wens je super veel succes en en blij dat je voor dit veulentje klaar staat, wat mensen er ook van zeggen.
alles heeft zijn redenen denk ik maar en ik ken paarden die wel gewoon bij mama opgegroeit zijn maar ook geen respect voor ons mensen hebben.

sita wil je ons of in ieder geval mij op de hoogte houden mag ook via pb ben echt benieuwd hoe dit veulen uit zal groeien.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:26

Niet zo snel oordelen mensen. Als het dier al half nederland is doorgesleept en mislukte koppelpoging
gehad heeft kan ik me voorstellen dat je afweegt of je dat nog een keer moet doen. E.e.a is ook afhankelijk van de conditie van het veulen.

Super dat iedereen hier spontaan hulp aanbiedt! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Waves op 02-05-11 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:26

kimmie1 schreef:
Sorry vind het idioot dat er hier twee! pleegmoeders aangeboden worden en dat ie dan naar jou gaat om met de fles gevoed te worden, en dan eventueel een pleegmoeder zoeken.

Dit vind ik ook!!!!! Geef dat veulen toch nog een kans...! Het is toch niet wie eerst belt die wint??

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:28

Charlot schreef:
kimmie1 schreef:
Sorry vind het idioot dat er hier twee! pleegmoeders aangeboden worden en dat ie dan naar jou gaat om met de fles gevoed te worden, en dan eventueel een pleegmoeder zoeken.

Dit vind ik ook!!!!! Geef dat veulen toch nog een kans...! Het is toch niet wie eerst belt die wint??

Sorry, maar dit schiet me echt even verkeerd hoor.. Net of ik me nu gelukkig heb geprezen met een gratis veulen met een bel en win spel.. :roll:

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:29

ik blijf erbij. Ik vind dat je beter eerst het overlaat aan iemand die een pleegmerrie heeft. En dan pas de fles.

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:30

Ja zeker weten, een merrie met melk is absoluut het beste! Kom je er niet uit, PB me dan maar! Misschien kan ik iets voor je betekenen. Laat je weten hoe het is verlopen?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:32

Charlot schreef:
ik blijf erbij. Ik vind dat je beter eerst het overlaat aan iemand die een pleegmerrie heeft. En dan pas de fles.

Heb ik dat niet al aangegeven??

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:33

Het veulen heeft een eigenaar en ik kan me vergissen maar volgens mij bepaald de eigenaar hier zelf wat die met het veulen doet.

Ik vind het nogal wat dat Sita zich aanbied om het dier op te vangen.
Een veulen met de fles groot brengen is niet niks......

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:34

Charlot schreef:

Ze hebben dat toch al geprobeerd, en dat is toen niet goed gegaan.
Hoevaak wil je dat dan blijven proberen.
Is ook niet leuk voor het veulen als het steeds weg geschopt word.

Ben blij dat er iemand is die het veulen met de fles wil groot brengen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:35

Citaat:
Citaat:
Sorry, maar dit schiet me echt even verkeerd hoor.. Net of ik me nu gelukkig heb geprezen met een gratis veulen met een bel en win spel.. :roll:

mensen lezen het hele topic niet door..

je kan wel lang al die merries gaan rijden, maar ze zijn al bij een aantal geweest.

ik ken genoeg verhalen van die veulencentrale en veulens die niet geaccepteerd worden.. of alsnog overlijden..
bij verkeerde mensen komen die niet eens bellen als het veulen overlijd..

moet je dan heel het land blijven door rijden..

ik ken 3 flessenveulens allemaal braaf en niet over je heen drammen. ze zijn na de flessenperiode gewoon na de opfok gebracht, en stonden al bij een kamaraadje (shetlander of iets)
ligt ook aan de opvoeding. in de groep leren ze snel genoeg bij.

@sita ik hoop dat het allemaal goed gaat, en trek je niks aan van die mensen met andere meningen het gaat tussen jou en die topicstartster.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:38

Sita_ schreef:
Charlot schreef:

Heb ik dat niet al aangegeven??

je hebt het zeker vaak genoeg aangegeven.

belachelijke reacties.van sommige mensen.

ik zou niet eens meer alle reacties lezen als ik jou was. te gek voor woorden gewoon.(die reacties)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:38

Super dat Sita dat wil doen, zo te lezen heeft ze ervaring. Nou wat zeuren jullie dan? er is van alles gedaan om dat veulen te helpen. En daarbij vind ik als het niet anders kan in laten slapen nog altijd humaner dan laten verhongeren, dus de boer is zo slecht niet.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:39

Godgodgod, wat een oordelen allemaal alweer. Wie zijn jullie om dit soort dingen (dat ze het veulen zou moeten weigeren etc.) tegen iemand te zeggen die probeert goed te doen?? Kennen jullie het veulen, zijn conditie, de merries die worden aangeboden, de plek en de zorg die Sita gaat bieden???
Dan houd je mond en steun haar een beetje of geef haar tips.

Gelukkig zijn er ook nog normale, leuke en zelfs behulpzame mensen op bokt.

TS, heel goed dat je de verantwoordelijkheid neemt voor iemand anders zijn veulen +:)+

Sita, ik vind het knap van je hoor! Wat jij je op de hals haalt, is weken vol zorg en weinig slaap.
Dat je niet de hoofdprijs in een loterij hebt gewonnen lijkt me dus logisch!
Heel veel succes de komende weken en laat nog even weten hoe het met die kleine gaat.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:40

Voor de mensen die denken dat ik nu een helemaal dolblij pennymeisje ben met een mooi hengstveulentje, die hebben het mis..
Ik ben helemaal niet blij, niet in de vorm van blijheid, ik ben alleen blij dat ik dit diertje een kans mag geven hier wat langer op aarde rond te blijven lopen.. Het gaat me heel veel tijd, geld en energie kosten, pas als hij minimaal een half jaar is, dan kan ik blij zijn en wrs zeggen dat het het waard geweest is..

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:40

ben het met je eens ragdollcat!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:43

Sita_ schreef:
Voor de mensen die denken dat ik nu een helemaal dolblij pennymeisje ben met een mooi hengstveulentje, die hebben het mis..
Ik ben helemaal niet blij, niet in de vorm van blijheid, ik ben alleen blij dat ik dit diertje een kans mag geven hier wat langer op aarde rond te blijven lopen.. Het gaat me heel veel tijd, geld en energie kosten, pas als hij minimaal een half jaar is, dan kan ik blij zijn en wrs zeggen dat het het waard geweest is..

je hebt in ieder geval de ervaring. Dat scheelt wel. Je weet wat je je op de hals haalt.
Veulen ophalen is niet zo heel moeilijk , maar het flessen, kost inderdaad heel veel tijd, energie en geld...
Ik hoop dat het je gaat lukken!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:43

Vindt t ook top van sita want is nogal wat wat ze aanbiedt.
Highpoint geeft echter aan in de buurt van leiden te wonen ik zou dan minstens eerst daar langs gaan ipv door te rijden naar franker...
ik had al aangeboden m daarheen te willen brengen.

overigens is dat mijn mening en is de beslissing geheel aan ts. Wat zij ook beslis, ik steun haar en hoop dat tgoed komt!

Sita_

Re: spoed veulen 4 dagen oud GRATIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:47

Dat is nog een idee zodiacje! Dat we daar op de terugweg even aanrijden om het te proberen..

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:49

Ik vind het echt super van je Sita!
Heel veel sterkte! Echt super dat je dit beestje nog een kans geeft!
En als hij al zo veel pleegmoeders heeft bezocht lijkt mij dit de beste oplossing!

XAstorX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:50

Wees welkom...ik woon in Schagen

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:52

Top! Fijn dat je zo betrokken bent sita.! Heel veel sterkte ermee!

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:53

@Sita_: Superrr Dat je dit veulen een 2e kans wilt geven! Veel succes en geluk ermee!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:54

Enne Sita, laat je ons nog wat van je en het veulen horen, hoe het verloopt, zeer interessant en leerzaam.

Er zijn zat paarden die normaal opgegroeid is enorme rotzakken dus dat geldt niet altijd voor flessenveulens, het heeft meer te maken met hoe je ze opvoedt en grootbrengt en vooral ook het karakter van het dier zelf.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 02-05-11 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:54

De merrie van Highpoint laat vloeistof lopen. Of het uberhaupt melk is met de juiste concentratie hoognodige voedingstoffen is volgens mij nog niet vast gesteld. Of is dat inmiddels gedaan Highpoint?
(Mijn merrie liet een paar jaar geleden (niet drachtig)ook vloeistof lopen, maar dat had lang de samenstelling niet van melk. Zou dus ook niet voldoende zijn om een veulen mee op te trekken.)

En dan is het de vraag of de melkproductie genoeg op gang komt en juiste kwaliteit heeft/gaat krijgen. Ik vind het erg lief dat ze haar merrie aanbied, maar dat zou ik toch eerst even uitzoeken voordat je je merrie als pleegmoeder aanbied. Anders stel je het veulen voor niks aan zo'n situatie bloot.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat TS voor zekerheid kiest en voor een goed adres gaat.

Wat jullie ook gaan doen: Succes voor de kleine.

XAstorX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:56

Mijn dierenarts heeft vandaag nog gezegt dat er een veulen van kan opgroeien