De veulens komen niet...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: De veulens komen niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:28

Inderdaad niet betalen, hij kan er 1x langs zitten maar niet een heel jaar lang!
Kijken wat er gebeurd dan... En zou naar tuchtcomissie stappen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:48

Lieve help, wat een verhaal. Het is zo bizar, kan me indenken dat je haast niet kunt geloven dat iemand in wie je zo veel vertrouwen hebt zo ontzettend blundert en ook nog liegt. Mocht er geen opzet in het spel zijn, dan lijkt deze persoon me nogal in de war, wat ook niet helemaal wenselijk is gezien zijn beroep... :?
Gelukkig zijn je merries in elk geval gezond!
Ben je er inmiddels achter of er behalve je buren meer paardenbaasjes zijn die in hetzelfde schuitje zitten? Lijkt me niet verkeerd om daar eens een onderzoekje naar te doen en eventueel de krachten te bundelen.
Met dat niet betalen zou ik nog wel even uitzoeken hoe dat in Dld geregeld is, voordat je straks ook nog een deurwaarder achter je aan hebt.

Diane65

Re: De veulens komen niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:09

Ik zou zeker kijken of je hem niet aansprakelijk kunt stellen. Daar zul je dan toch echt eerst een Duitse jurist voor moeten zoeken, want de meeste mensen hier op bokt zijn waarschijnlijk niet thuis in het Duitse rechtssysteem. Ik in elk geval niet. En inderdaad, zoveel mogelijk ervaringen van andere gedupeerden verzamelen en mogelijk gezamenlijk een procedure opstarten.
Elke veearts kan een inschattingsfout maken, maar vier keer en dan maar blijven volhouden dat de merries drachtig zijn en later komen met een verhaal dat een veulen in de baarmoeder is afgestorven. Pfff. Rekening niet betalen, die man heeft een wanprestatie (x 4) geleverd.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 12:17

Sientje schreef:
Lieve help, wat een verhaal. Het is zo bizar, kan me indenken dat je haast niet kunt geloven dat iemand in wie je zo veel vertrouwen hebt zo ontzettend blundert en ook nog liegt. Mocht er geen opzet in het spel zijn, dan lijkt deze persoon me nogal in de war, wat ook niet helemaal wenselijk is gezien zijn beroep... :?

Je hebt het goed beschreven... wij hadden zoveel vertrouwen in deze Da, hij behandelt al onze dieren en wij konden goed overweg met hem dus zoiets hadden wij helemaal niet verwacht!

Wij denken niet dat hij dit met opzet heeft gedaan.. wij vermoeden dat de inseminaties niet gelukt waren, en hij heeft moeite om dat toe te geven. Wellicht had hij gehoopt dat 1 vd inseminaties zouden zijn gelukt, omdat bij één vd merries had hij op 'het oog' 4wkn voor de uitgerekend datum verklaard dat hij kon het veulen goed zien bewegen dus geen reden om op te voelen...
Maar bij de ander merrie had hij bij het opvoelen het wel geweten hebben dat ze niet drachtig was en de waarheid moeten vertellen!

De buren merkt op dat hij de avond daarvoor leek in in de war te zijn.. want hij zou eigenlijk op donderdagavond de merries opvoelen maar verzocht mij of hij de volgende ochtend mocht komen. Toen hij de volgende ochtend kwam om te merries op te voelen, kreeg ik de indruk van hem dat hij het niet leuk vond dat de buren erbij waren.. deze gevoel deelde de buren ook met mij mee.

Wij hebben inmiddels vernomen dat anderen hem ook niet als Da om hun paarden laten behandelen.. maar hun negatief ervaringen met hem waren voor verschillende redenen. Alleen onze buren en wij hebben de negatief ervaring met inseminaties.

Verder hebben wij geen negatief ervaring met hoe hij onze paarden en huisdieren hebben in het algemeen medisch behandeld.

Deze Da is gewoon betrapt op zijn leugens mbt de dracht van onze merries, en wij laten ons niet door hem intimideren met zijn pepper duur rekening.. Wij gaan alles schriftelijk aanpakken en verder uitzoeken wat voor stappen wij kunnen ondernemen.

Het is een klein wereld in de omgeving waar wij wonen dus dit gebeurtenis wordt wel snel bekend... hij schaadt hiermee zijn eigen reputatie.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 12:21

Diane65 schreef:
Elke veearts kan een inschattingsfout maken, maar vier keer en dan maar blijven volhouden dat de merries drachtig zijn en later komen met een verhaal dat een veulen in de baarmoeder is afgestorven. Pfff. Rekening niet betalen, die man heeft een wanprestatie (x 4) geleverd.

Vooral toen hij met een diagnose kwam van... de veulens waren gestorven in de baarmoeder, dat was een emotioneel klap ! Wat lef om met een banketstaaf verhaal mee te komen op dat moment! Dat was echt kolder van hem! :r