Merrie harst flink!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 23:20

Afbeelding

en met de staart niet geprobeerd..

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:37

Spannend zeg! Hoop voor je dat het veulen er snel aan komt! Bespaard weer een aantal slapeloze nachten. Ik houd het topic in de gaten!

laffayette

Re: Merrie harst flink!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 23:39

Oke thanks ga nu proberen te slapen..

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:42

spannend! nog even afwachten ;)

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 07:58

En....... Ze heeft haar mijlpaal gehaald.. Vandaag is ze 330 dagen drachtig!!!

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:30

bedankt voor de foto's! ik ben wel super benieuwd :D , hopelijk kan je nog wat slapen...
mijn merrie at vanmorgen niet goed, is echt niet van haar gewoonte... (ze heeft gelukkig wel gemest en na een paar uur op de wei terug wat gegeten, ik denk dat het veulen aan het oefenen is met draaien...) ze is pas over 3 dagen 320 dagen drachtig. Ik denk dat ik morgen maar wat lijnzaadolie ga bijgeven...

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:19

laffayette schreef:
En....... Ze heeft haar mijlpaal gehaald.. Vandaag is ze 330 dagen drachtig!!!

Ik ben bang dat het nog wel een week duurt, de banden zijn nog niet ingevallen en het uier is achter nog niet gevuld, Hiermee bedoel ik dat wanneer je an achter kijkt je een hele baan moet zien van de uier. Bij jou merrie is het nog een beetje vel ;).
en onder is het ook nog niet geveuld genoeg. De banden laten al wel wat los, maar nog niet voldoende.

Maar ik hou je topic natuurlijk in de gaten haha. Ik heb het ook wel eens mis. ik wil vaak ook te haastig dat het veulen komt en dan roept m'n moeder keihard duurt nog wel een week om de redenen die ik nu op jou merrei geef, en ze heeft 9 van de 10 keer gelijk ;).

Ik vermoed dat het veulen zich in de laatste positie draait.

Spannend!!

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:31

wat een prachtige foto's heb je gemaakt !!, maar volgens mij is het uier echt nog niet vol genoeg.
is ze wel op de 11e maand ? of er overheen ? dat harsen zegt soms niets. kom maar niet te vaak aan de spenen. wat is het toch een super merrie dat ze deze foto's zo mooi laat nemen. :)

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:56

ja dat vind ik ook wel, je merrie laat het allemaal heel goed toe! :)
ik vind wel dat er evolutie in de foto's is als je het vergelijkt : vulva meer opgezet, slappe banden, uier voller... ik heb ondertussen nog wat gelezen hier op bokt en las ergens dat knipogen ook één van de tekenen zou zijn (> hengstig gedrag dat je zei...), ook met kleine beetjes mesten en kleine beetjes plassen, gespannen uier, vulva opgezet en flubberig :) , slappe staart, en de banden zo slap dat de billen als pudding zijn...
ik schrijf het ook op voor mezelf hoor :D, want dat is zo moeilijk in te schatten...
ook het vol schieten van de uier en die slappe banden kunnen binnen het uur veranderen, dus eigenlijk zijn we nog niet veel wijzer denk ik... 8)7

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 21:35

Hey bedankt voor jullie reactie's allemaal!!

@ arabs: Lijnzaadolie geef ik Lorena eigenlijk standaard erbij, is altijd goed en vooral voor de darmflora/vacht. En idd. we zijn nog niet veel wijzer haha... Ach ja merrie op merrie verschilt toch he.

@ Newt : Je zou nog wel eens flink gelijk kunnen hebben hihi. Het duurt w.s. toch nog even. Bedankt voor je nuttige informatie!!

@ Pamelien : Alweer heel erg bedankt voor je compliment enne Lorena is vandaag 330 dagen drachtig. 17 april is ze 11 maand drachtig zoals ze zeggen.

Het veulen was deze avond weer flink aan het bewegen en gerrum ze dacht dat er vliegen haar aan het pesten waren, maar was toch echt haar beebje :-)
Ze is nog steeds aan het harsen en vertoont idd nog steeds hengstig gedrag.

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 21:31

update : Vandaag is Lorena 331 dagen drachtig en eigenlijk blijft de situatie nog hetzelfde... Ze harst nog , maar haar uiers zitten nog niet vol... en staat niet gespannen.

Maar ja bij een maiden ben je nooit zeker, dus we wachten af en sta maar netjes iedere nacht op als de birth alarm zijn piepje weer doet :-) (madam) vind het leuk om plat te rusten...

Vanavond heb ik een wandeling gemaakt in het bos met haar, heerlijk vond ze het!! Ik liep er natuurlijk naast, want voor mij hoeft ze niks meer op haar rug te tillen, ze ziet er al zo zielig/zwaar uit hihi..

Als er nieuws is laat ik het weten!!

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:40

Hey laffayette,
de banden van mijn merrie waren vandaag ook slap en haar staart ook... ik denk dat het toch voor één van de dagen zal zijn... haar uier is ook nog niet zover, nog een beetje afwachten nog geen hars of zo zoals bij jou... ik ben benieuwd, ze bouwt het geleidelijk aan op. ze at wel weer heel goed vandaag, toch de lijnzaadolie bijgegeven (er zit al lijnzaad in pavo eten vandaar dat ik het normaal niet extra geef, maar nu om de boel wat te smeren...)
jouw paard lijkt me toch verder staan dan die van mij, maar mijn gevoel zegt dat het niet meer lang zal duren, nog een paar daagjes
ik heb wat foto's van haar gepost op het topic: foalkit, ik heb wel geen uierfoto's...

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 08:13

gisteravond 13/4 harstte ze weer flink, als je aan de uier kwam dan spoot het eruit!!! en nu na een lange nacht, nog steeds niks... Het moet niet lang meer duren denk dat het voor binnen deze dagen is..

Maar ja dat zeg ik al even en iedere keer heb ik het fout hihi

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:22

Wat spannend zeg! :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:31

het zal vast nog voor het weekend geboren worden.
ene gefeliciteerd met je eerste jaar rook vrij!.....heerlijk he om niet meer te roken. :D

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:57

Wat een spannende tijd allemaal.

Bij mijn merrie druppelde er gisterenavond regelmatig wat melk uit. De banden zijn redelijk van blubber niveau. Nu maar "rustig" afwachten wanneer merrie en veulen er klaar voor zijn.

Iedereen heel veel succes

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:06

goh is wel lastig, je denkt dan oh er is melk nu komt het veulen vast en dan nog niets... hopelijk ben je niet uitgeput aan het geraken...
ik hoop dat Shamala dat niet te lang volhoudt want ik ben nu al super hard aan het stressen... eigenlijk vooral als ik thuis ben, als ik op de manège ben vind ik het allemaal ok, maar als ik thuis ben denk ik er de hele tijd aan... zit de hele tijd op bokt... 8)7 en ik moet zoveel andere dingen doen... erg lastig! zal blij zijn als het veulen er is en ik hoop dat ik dan een beetje relaxter wordt... ik zou dat niet volhouden zoals bij Johan D, man 370 dagen lang wachten... |o ik mag eigenlijk niet klagen want ze zit nog maar net op 320 dagen en het mocht echt niet vroeger komen, maar zal toch blij zijn als ze binnenkort de wei op kunnen, is veel relaxter... :)
ja olrike "heel rustig afwachten" :D ....

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:15

als ik de loop tijd van het topic zie is het al een flink gewacht geworden
ik hoop dat met moeders en veulen alles goed blijft gaan en hoe ver staat het nu
heb je weer resentere fotos

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:58

Ja naar foto's ben ik ook wel benieuwd. Op hoeveel dagen zit ze nu?

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 12:03

Hey bedankt voor jullie reactie's!!
Zal vanavond weer eens foto's maken. Ze is nu 333 dagen drachtig, dus het mag vast wel komen he :-)

En ja amazone heerlijk om niet meer te roken hihi. Veel meer lucht heerlijk.

Ben uitgeput ja ,pffff maar ja als ik sommige merrie's zie die over de 340 dagen gaan pfff daar moet ik eigenlijk niet aan denken hoor..

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:12

Hier een foto van Olrike, woensdag avond dag 321

Afbeelding

Excuus voor de slecht kwaliteit, was met telefoon tegen de avondzon in...

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:37

hier Shamala gisteren op de wei, op 319 dagen...
soms iets anders dan waggelen, ocharme met die dikke buik...
Afbeelding

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 16:24

@ olrike : wooow mooie buik heeft ze al zeg!! Is goed te zien dat ze drachtig is!!

arabs: Mooi paardje heb je en een lekker buikje heeft ze :-)
Vanavond post ik mijn foto's..

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 22:52

zoals beloofd.. Oordelen jullie maar hihi..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 07:06

Hey laffayette, die ziet er wel heel goed uit! Vooral de eerste foto vind ik heel mooi! uier begint toch goed vol te lopen! Ik ben benieuwd! Haar staart heb je zo mooi ingevlochten. Kan je me zeggen hoe je dat precies doet... :D Weet niet of het zal lukken bij Shamala die heeft al zoveel zitten schuren... Ik zit daar maar vanalles op te smeren maar het helpt niet altijd even goed...