hengst of ruin?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:07

goeroe schreef:
Ik mag het misschien niet zeggen, maar als je het mij vraagt zou het voor jou en de pony beter zijn om te concluderen dat het niet zo'n verstandige aankoop was. Laat hem liever aan een deskundig iemand over. :o

Aangezien je dat waarschijnlijk niet wilt horen is mijn advies: niet meer zo mee 'tutten' (een pony is geen schoothond :n ), op tijd corrigeren als hij te ver gaat en zo snel mogelijk castreren. Hij heeft een vriendje nodig, uiteraard eentje die hij niet kan bezwangeren. O ja, en laat die biks maar weg, dat heeft hij helemaal niet nodig en zoals je merkt wordt hij er alleen maar vervelend van.

beetje hard..maar ben het er eigenlijk wel een klein beetje mee eens. Maar goed wat is Deskundig iemand?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:16

Die uitspraak is van mij, maar inmiddels heb ik een betere indruk gekregen van de TS en weet ik dat ik me onterecht zorgen maakte. TS weet natuurlijk niet alles (wie wel?) maar neemt haar verantwoordelijkheid en schakelt hulp in indien nodig. Ik ben er van overtuigd dat de pony erg blij mag zijn met TS als eigenares.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 15:14

@ Knert...., heb jij het gehele topic doorgelezen????
en ook mijn andere topic?????

@Goeroe ;) ;) ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:24

Lotus83 schreef:

@Goeroe ;) ;) ;)

yep.. en dat je hem bij een slecht huisje hebt weggehaald is harstikke goed.
maar toch heb ik het idee dat jij er zelf ook (nog) niet veel verstand van hebt.. Daarom is hulp geen slechte zaak!... niet als aanval bedoeld hoor. Ik heb in het verleden (en misschien nog wel) ook wel eens dingen verkeerd gedaan uit onwetendheid. tja,.. lang leve de mensen die hulp kunnen bieden.

Anomien

Re: hengst of ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:30

en trouwens persoonlijk geloof ik erin dat zulke afwijkende beenstanden altijd (of op de langere termijn) effect hebben op het gehele bewegingsapparaat. (zoals ze dat in verzekeringen zo mooi noemen).. Wat denk je van zijn rug, schouders, spieren etc etc.. Dit is niet zomaar een pony!.. nu schattig maar weet waar je aan begint voordat je een zielig paardje in huis haalt. maar goed dat is mijn mening.

en jaa..voordat iedereen reageert..ik weet dat laten staan is super zielig. Maar het is ook neit zo dat nu alle problemen uit de wereld zijn.

geerke

Re: hengst of ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:36

TS ik vind het een goede actie...je hebt hem in de eerste instantie gered uit een niet te beste omgeving....

En je hebt hem ontwormd....er zijn paardenbezitters die dat zelfs achterwege laten....
dus mijn zegen heb je!
En wat die beentjes betreft...die hadden echt niet beter geworden als die pony op het vorige adres had blijven staan.

Gewoon ervoor gaan,het is een schattig beestje!
Maar volgens mij geen 6 maanden,maar het dubbele?
Heb je geen foto van zijn tanden?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 13:44

Knert schreef:
Lotus83 schreef:

@Goeroe ;) ;) ;)

yep.. en dat je hem bij een slecht huisje hebt weggehaald is harstikke goed.
maar toch heb ik het idee dat jij er zelf ook (nog) niet veel verstand van hebt.. Daarom is hulp geen slechte zaak!... niet als aanval bedoeld hoor. Ik heb in het verleden (en misschien nog wel) ook wel eens dingen verkeerd gedaan uit onwetendheid. tja,.. lang leve de mensen die hulp kunnen bieden.

Ik heb nergens beweert dat ik ergens veel verstand van heb......
en ik heb ook nergens gezegd dat ik geen hulp heb.....

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 13:46

Knert schreef:
en trouwens persoonlijk geloof ik erin dat zulke afwijkende beenstanden altijd (of op de langere termijn) effect hebben op het gehele bewegingsapparaat. (zoals ze dat in verzekeringen zo mooi noemen).. Wat denk je van zijn rug, schouders, spieren etc etc.. Dit is niet zomaar een pony!.. nu schattig maar weet waar je aan begint voordat je een zielig paardje in huis haalt. maar goed dat is mijn mening.

en jaa..voordat iedereen reageert..ik weet dat laten staan is super zielig. Maar het is ook neit zo dat nu alle problemen uit de wereld zijn.

Joh, dat zij mijn dierenarts ook, hij heeft inderdaad eerder kans op artrose etc......, maar nu is hij net zo gezond als elk andere pony zonder kromme benen!
en je hebt helemaal gelijk dit is niet zomaar een pony..., dit is een vreselijk lief dier die een goed leven heeft verdiend en bij mij krijgt!!!

snap heel goed dat er mensen zijn die dit nooit zouden doen, daarom ben ik blij dat ik een mens ben die dat wel doet!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 13:46

geerke schreef:
TS ik vind het een goede actie...je hebt hem in de eerste instantie gered uit een niet te beste omgeving....

En je hebt hem ontwormd....er zijn paardenbezitters die dat zelfs achterwege laten....
dus mijn zegen heb je!
En wat die beentjes betreft...die hadden echt niet beter geworden als die pony op het vorige adres had blijven staan.

Gewoon ervoor gaan,het is een schattig beestje!
Maar volgens mij geen 6 maanden,maar het dubbele?
Heb je geen foto van zijn tanden?

Hij is nu 8 maanden, hij is van dit voorjaar.
nee, dat heb ik niet besloten, maar een deskundige :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 16:35

Lotus83 schreef:

Deze link stond al eerder op pagina 3....

Aangezien het niet nodig is om 2 topics door elkaar te laten lopen wil ik vragen te reageren in bovenstaand topic :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:19

Lotus83 schreef:
Knert schreef:

Joh, dat zij mijn dierenarts ook, hij heeft inderdaad eerder kans op artrose etc......, maar nu is hij net zo gezond als elk andere pony zonder kromme benen!
en je hebt helemaal gelijk dit is niet zomaar een pony..., dit is een vreselijk lief dier die een goed leven heeft verdiend en bij mij krijgt!!!

snap heel goed dat er mensen zijn die dit nooit zouden doen, daarom ben ik blij dat ik een mens ben die dat wel doet!

ik wil best geloven dat het een schatje is.. op de foto ziet hij er schattig uit in ieder geval. Tuurlijk heeft hij het beter. En tuurlijk gun ik jullie het beste. Wij halen ook altijd onze katten uit het asiel!.. misschien geen goede vergelijking. Een kat is uiteraard wel heel wat anders. Met paarden heb ik veel minder die reddingsdrang. IN eerste instantie wel..maar na goed nadenken. Anders had ik nu al veel paardjes gehad hoor!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 22:59

Lotus83 schreef:
Lotus83 schreef:

Deze link stond al eerder op pagina 3....

Aangezien het niet nodig is om 2 topics door elkaar te laten lopen wil ik vragen te reageren in bovenstaand topic :D

Nogmaals;

Graag hier verder reageren!

[VVDD] Mijn mini shetlander!!!