Ik wil je alleen even laten weten dat ik het ontzettend super van je vind wat je voor deze kleine man doet! Verder geen ervaring met moederloze veulens dus ook geen bruikbare tips voor je.
Mar77
Geplaatst: 17-08-09 21:32
Toch kan ik me ook goed voorstellen dat als je full time werkt of kinderen hebt dat je geen tijd hebt om een veulen te flessen en hem dan te koop aanbied. Het is gewoon vreselijk veel werk. Dat je hem dan koffiemelk wil aanbieden is weer een ander verhaal maar dat is meer onwetendheid.... En ik kan me ook voorstellen dat je zo'n hummeltje wel koopt.
super dat ie uit een emmer drinkt, hopen dat ie misschien ook nog geaccepteerd word door je andere merrie. succes
Ik zou wel even goed navragen of het wel verstandig is voor zo'n kleine om 1.5 liter melk in 1 keer naar binnen te werken. Het lijkt mij namelijk nogal veel.
Heel veel succes toegewenst en zo te lezen wil het veulen dolgraag leven, komt helemaal goed met hem.
Lotte_Wessel
Geplaatst: 17-08-09 21:43
wat super dat hij wel drinkt en hopelijk komt het inderdaad goed nu! Heel veel succes ermee.. lijkt me allemaal heel lastig...
En wat betreft mevrouw X; gek mens, ze bedoelt het misschien goed, maar snapt er geen bal van... een veulen koffiemelk laten drinken enz?!
Pallatin
Geplaatst: 17-08-09 21:44
Wat een verhaal zeg!!! Fijn dat de kleine nu gedronken heeft uit de bak!!! Heel veel sterkte en succes...
quintusgl
Geplaatst: 17-08-09 21:44
Wat goed dat ie uit de emmer drinkt!! Weer een stapje verder!
Mjay
Geplaatst: 17-08-09 21:45
echt he.. koffiemelk... hoeveel liters wil ze dan wel niet in voorraad nemen en wat zullen de supermarkten wel niet denken haha maar goed heel veel succes met het diertje!
BigOne
Geplaatst: 17-08-09 21:47
#
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-09-23 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt
coiyaes
Geplaatst: 17-08-09 21:49
Hoi wij hebben ook een moederloos veulen. Neem eens contact op met pavo .nl zei weten ook erg veel over voeding. Wat is de hoogte van het veulen? of wat voor hoogte heeft jou merrie waar ze nu van drinkt? miss dat ik nog wat hoor van andere mensen waar een veulen van overleden is. succes verder
eekhoornerik
Geplaatst: 17-08-09 21:49
Jeetje wat een verhaal...
Eerst komt ze ineens met een veulen in haar auto (hoe groot was haar auto) aan zetten, terwijl ze totaal geen verstand heeft van paarden laat staan veulens? En vervolgens mag jij opdraaien voor de zorg...en heb je er nu dus ongevraagd een zorgenkindje bij...
Waarom heeft ze jou niet gebeld toen zij bij die boer ging kijken voor dat veulen? Erg vreemd! En heel erg impulsief!
Wat betreft de verkopende partij: als moeder inderdaad overleden is, dan is boer nog wel zo vriendelijk geweest het veulen alsnog een kans te geven door het te koop te zetten. Hij had het ventje ook kunnen laten verhongeren of wat dan ook...
Suus94
Geplaatst: 17-08-09 21:52
Wat super dat je dit doet!! Heel fijn dat hij nu gedronken heeft uit de emmer! Heel veel sterkte!
Roosjelief
Geplaatst: 17-08-09 21:55
Bij ons is ook een keer een shetland veulentje overleden, toen heeft onze merrie een pleegdochtertje gekregen via de veulencentrale. De moeder accepteerde haar niet... Maar bij ons is het allemaal gelukkig goed gegaan..! Onze shetlander accepteerde het.
Echt balen dat er geen pleeg moeder beschikbaar is...
We leven hier erg met je mee, succes!
piecon
Geplaatst: 17-08-09 21:57
Jee meid! Ik zal voor je duimen en dit topic verder met belangstelling volgen. Super wat je doet, incl dat slot op de deur!
Hartstikke goed dat je de stal op slot hebt gezet. Laat X eerst maar betalen en dan bedoel ik dus niet alleen voor de gemaakte kosten. Gelukkig dat Billy besloten heeft om te blijven leven en toch maar uit de emmer te drinken. Dit geeft voor je merrie ook wat meer rust. Heel veel sterkte met het slaapgebrek.
Btw: over koffiemelk . Aan jonge kittens (moederloos, of middels brokjes geweekt in koffiemelk om ze aan vast voedsel te laten wennen), wordt nog nogal eens koffiemelk gegeven. Ik denk dat mevrouw X daar haar "kennis" vandaan heeft.
Na overleg, zijn wij van mening dat er op KS meer praktische tips kunnen komen waarmee dit veulen mogelijk geholpen kan zijn, vandaar dus dat wij het topic verplaatsen van VVDD naar KS
Jemig, echt niet normaal meer. Misschien is er inderdaad een mogelijkheid geweest dat de vorige eigenaar hem bij zijn moeder weg heeft gehaalt, om hem misschien wel beter te verkopen, wie weet. Maar goed, echt super dat je de zorg op je neemt, want het is niet niets!