Veulen gechipt resultaat 5 hechtingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 04:43

rommulus schreef:
chippen??
eingelijk alleen door een da (ben niet zo van die 1 dag's cursusen van de chipper's )

maar goed bij onze honden heeft dat voor problemen gezorgd
honden allemaal netjes ge chipt geen schade oid
maar de raad van beheer wil ze geen stambomen geven omdat ze niet door een chipper zijn ge chipt en de serie nummers niet overeen komen met die van hun

gevolg pup's is alles goed mee gegaan maar ze hebben geen van allen papieren

nu weet ik niet of het ook zo kan zijn in de paarden wereld maar houd daar wel rekening mee

dat had je van te voren kunnen weten, daarbij, de chippers van de RVB zijn gewoon oke, een pupje chippen is ook anders als een veulen chippen. ( qua weg willen, wegschieten oid)

als je je van te voren had verdiept in het met stamboom fokken, had je dit niet eens mee gemaakt.
chip nr, is nl ook nummer dat op de stamboom staat. lijkt me nogal logisch dat dat dan geen ander nummer mag zijn. ;)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 07:51

baroen schreef:
rommulus schreef:
chippen??
eingelijk alleen door een da (ben niet zo van die 1 dag's cursusen van de chipper's )

maar goed bij onze honden heeft dat voor problemen gezorgd
honden allemaal netjes ge chipt geen schade oid
maar de raad van beheer wil ze geen stambomen geven omdat ze niet door een chipper zijn ge chipt en de serie nummers niet overeen komen met die van hun

gevolg pup's is alles goed mee gegaan maar ze hebben geen van allen papieren

nu weet ik niet of het ook zo kan zijn in de paarden wereld maar houd daar wel rekening mee

dat had je van te voren kunnen weten, daarbij, de chippers van de RVB zijn gewoon oke, een pupje chippen is ook anders als een veulen chippen. ( qua weg willen, wegschieten oid)

als je je van te voren had verdiept in het met stamboom fokken, had je dit niet eens mee gemaakt.
chip nr, is nl ook nummer dat op de stamboom staat. lijkt me nogal logisch dat dat dan geen ander nummer mag zijn. ;)

Ik vind dat een stamboek je niet kan (en mag) verplichten om je paard/hond/kat/konijn/of wat dan ook te laten chippen door hun aangewezen chippers met vaststaande chipnummers.
Ons veulen is dus dit jaar door onze Duitse DA gechipt en heeft dus een 'Duitse' chip gekregen, ik heb de barcodes aan het stamboeksecretariaat (NL stamboek) overhandigt tijdens de stamboekkeuring en dit werd gewoon geaccepteerd en komt ook gewoon in zijn paspoort te staan. Er was even verwarring van de chipper zelf omdat hij alleen een foto hoefde te maken maar toen hij met het scanapparaat over Eoin heen ging zag hij dat Eoin idd al gechipt was, even het nummer gecontroleerd en toen was het oke.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 08:52

LADPR schreef:
Die website is zwaar overdreven

Hoezo, wou je zeggen dat dit geen waarheid is :?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 08:57

baroen het was niet ons eerste nestje en voorheen hadden we het ook zo gedaan

nooit bij nagedacht dat we verplicht waren andere serie nummer er in te zetten
de da had ook niets gezegd
en daarbij komt de stambomen waren gewoon nog niet eens gemaakt dus niets serie nummer ed
gewoon het niet willen opnemen van serienummer dat was het euvel

wij dachten gewoon goed te handelen

daarbij komt ga je offtopic, mocht je hier verder over willen discuseren kun je het beter via pb doen

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 09:59

flettie schreef:
En dat vond ik nou een opvallend verschil tussen in NL chippen en wat mijn Duitse DA deed.
Mijn DA chipte namelijk in de vetlaag van de manenkam en niet een paar cm lager in de nekspier.
Ik heb hem gevraagd waarom omdat ik dus 'gewend' ben dat het in de nekspier gaat.
Volgens hem was het veel beter om in de vetlaag van de manenkam te chippen omdat de chip dan ingekapseld werd door het vet en beter op zijn plek zou blijven zitten. Een chip in de nekspier had volgens hem een grotere kans om aan de wandel te gaan dan een chip in de vetlaag van de manenkam.
Daarnaast lijkt het me ook minder pijnlijk om in je vetlaag geprikt te worden dan in je spieren :=
En een ander verschil met NL: hier wordt niet eerst geschoren en ontsmet maar gewoon geprikt.

Lijkt me ook veel minder pijnlijk, maar dan moet het veulen al een redelijke vetlaag hebben.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:48

rommulus schreef:
baroen het was niet ons eerste nestje en voorheen hadden we het ook zo gedaan

nooit bij nagedacht dat we verplicht waren andere serie nummer er in te zetten
de da had ook niets gezegd
en daarbij komt de stambomen waren gewoon nog niet eens gemaakt dus niets serie nummer ed
gewoon het niet willen opnemen van serienummer dat was het euvel

wij dachten gewoon goed te handelen

daarbij komt ga je offtopic, mocht je hier verder over willen discuseren kun je het beter via pb doen

nee hoor verder geen discussie, jij haalt het zelf aan, wat je zegt klopt ook gewoon niet, dat mag iedereen verder weten, je kunt nooit eerder het wel zo gedaan hebben, want het is nooit toegestaan, stamboom honden worden gechipt door de RVB, nu en vroeger.

verder laat ik het hierbij hoor ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:57

ik heb ook een keer meegemaakt dat het fout ging. Maar dit was nadat de chip geplaatst was. Het ging nl ontsteken en de chip is er toen weer uitgezworen. Dit was de eerste keer dat ik het chippen anders had laten doen dan door het stamboek zelf en direct met een vervelende afloop.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:59

flettie schreef:
En dat vond ik nou een opvallend verschil tussen in NL chippen en wat mijn Duitse DA deed.
Mijn DA chipte namelijk in de vetlaag van de manenkam en niet een paar cm lager in de nekspier.
Ik heb hem gevraagd waarom omdat ik dus 'gewend' ben dat het in de nekspier gaat.
Volgens hem was het veel beter om in de vetlaag van de manenkam te chippen omdat de chip dan ingekapseld werd door het vet en beter op zijn plek zou blijven zitten. Een chip in de nekspier had volgens hem een grotere kans om aan de wandel te gaan dan een chip in de vetlaag van de manenkam.
Daarnaast lijkt het me ook minder pijnlijk om in je vetlaag geprikt te worden dan in je spieren :=
En een ander verschil met NL: hier wordt niet eerst geschoren en ontsmet maar gewoon geprikt.

Voor zover ik weet chippen de DA's hier in België ook in het vet van de manenkam, niet in de spier.
Ik dacht eigenlijk dat chippen in de spier zelfs niet correct is?

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:25

Hier in België inderdaad in de vetlaag van de manenkam. Chippen in de spier is echt het stomste wat je kan doen. Wat jammer dat je zo een probleem gehad hebt met de chipper. Hier in België mag enkel de dierenarts chippen en ik vind dat een heel veilige toestand. Geen problemen met onhygiënisch chippen of op een verkeerde plaats chippen! Hier niemand anders die in de buurt mag komen met een chip. Ik wilde trouwens wel nog eens zeggen dat ik naar die foto heb gekeken en dat ik het echt ontzetten slordig werk vind! De chip zit als ik het goed zie in de spier ipv in de manenkam? En wat een slordig scheerwerk! Hier wordt enkel een klein rechthoekje geschoren onder de manen. En mijn dierenarts zou nooit van zijn leven een wonde hechten als alles er rond niet netjes geschoren is. Niettemin hoop ik dat je veulen er goed vanaf komt en hier geen trauma's aan over houdt!

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:35

De hechtingen zijn er inmiddels uit. Er blijft waarschijnlijk wel een litteken achter (huid blijft verdikt). Maar dit zal in de loop van de groei wel mee gaan vallen. Topic mag op slot.