We maken ons heel erg zorgen!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:00

Pfoei! Gelukkig vals alarm. Maar eh... ik kan met haar meevoelen. Mijn eerste kind lag in stuit sinds een ongeval en is zich met 37 weken gaan omdraaien... En ondanks dat ie veel te klein was (bleek achteraf, hij was nog geen 40 cm bij geboorte) deed het me toch een end pijn! :( Ben uiteindelijk van wanhoop op ellebogen en knieen gaan zitten om mijn buik te kunnen ontspannen en toen is ie na een half uur zo te hebben gezeten FLOEP omgedraaid. Maar dat was wel na 4 uur van ellende! Dus ja ik kan me voorstellen als zo'n veulen gaat draaien dat mammie daar flink last van heeft hoor!

Nu nog even een paar weken rustig afwachten hoop ik...

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 10:43

Ik hoop het ook ja, ze loopt nu weer rustig buiten. Ze loopt nog wel erg voorzichtig maar goed, ze loopt in ieder geval weer! Ze stond me gister echt aan te kijken van toe, aub naar huis, ik heb zo'n pijn! En dan staat ze voor de boerderij en wil/ kan geen stap verzetten van de pijn! Nou, daar sta je dan met z'n 2tjes! maar ben echt blij dat het goed is afgelopen, want als ze nu wel haar veulen had gekregen, dan was het ook niet best geweest.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:39

oohh gelukkig vals alarm!! heeel veel succes nog en hou ons op de hoogte

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 19:42

ik hou jullie allemaal zeker op de hoogte via dit topic! Zal ook even tussentijdse foto's plaatsen :))
Zo ziet ze er op dit moment uit:
Afbeelding

Afbeelding

Al best dik haha!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:50

Ik heb net even vlug je topic gelezen en idd op het eind draait het veulen nog en omdat de ruimte binnen wat krapper wordt doet dat de merrie veel pijn. Blijf nu weer rustig ademhalen en het wordt vast een pracht veulen met zo'n mooie moeder. Sterkte. ;)

Maritdegroot

Re: We maken ons heel erg zorgen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 19:53

haha jah, maar had dit nog nooit meegemaakt en ze zat zo zielig naar je te kijken, echt waar, echt hardverscheurend gewoon

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:55

Maritdegroot schreef:
haha jah, maar had dit nog nooit meegemaakt en ze zat zo zielig naar je te kijken, echt waar, echt hardverscheurend gewoon

Ze zal wel een blik gehad hebben van: Je moet mij nu even helpen!
Sneu he en je kan niks voor haar doen op zo'n moment.

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 20:23

nee idd, ik vond het zo sneu, dus ik pak haar om de hals langs de weg, legt ze haar hoofd ook nog eens op mijn rug, nou, toen had ik echt zoiets van, foute boel, want dat doet ze nooit eigenlijk, tis niet zo'n hele dikke knuffelkont

Azra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:20

Wij hebben dit ook net gehad met onze drachtige merrie, ze begon al op 10 maanden dracht heel veel kenmerken te tonen...Volle uier, slappe banden, liggen/staan, amper eten en niet meer willen lopen. We wisten niet meer wat we ermee aan moesten, maar het veulen zit er nu nog in. Ook bij ons zei de DA dat we het gewoon af moesten wachten.

Een paard kan ook gewoon voor weeën hebben en dan kan het zo nog 2-3 weken duren voordat je veulen geboren wordt. Het zijn wel zware weken!! Heel veel succes met je merrie!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:00

Oei, wat zul jij geschrokken zijn! Fijn dat 't goed is afgelopen, keren en indalen kan soms flink zeer doen, arm paard! Mijn merrie had ook een dag kegeltjes vlak na de uitgerekende datum en was toen erg onrustig, ws. ook keren geweest want vals alarm. Ze was 11 april uitgerekend, dus ik dacht toen ze begon dat 't voor 't echie was, maar ze is uiteindelijk pas 8 mei bevallen!!!! (van een kerngezond merrieveulen).

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:13

*D Gelukkig, alles nog goed. Veel succes met de merrie.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:23

zo een mooie dame zeg !
heel veel succes met de laatste loodjes, gelukkig was dit even een vals alarm ;)

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 19:29

jah idd, maar ze is nu weer lekker rustig en staat weer mooi van het zonnetje te genieten in de wei, dus geen pijn meer gelukkig!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:41

haha, ik wsit het wel...duurt nog wel 2 of 3 weekjes hoor misschien wel nog 4...wel heel spannend altijd die laatste weken..Je krijgt btw een hengstveulen.... :P

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 21:12

hoezo???? Niet dat ik daar minder blij mee ben hoor haha, ohwja, de hengst die Ultra gedekt heeft is Elberton, een mooie zwarte KWPN hengst met Lucky boy bloed.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:40

Heb ook zo'n idee dat een hengstje is Marit! Weet niet waarom....
Misschien is het wel een merrie ;)

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 19:50

als het maar gezond is toch??? Zou net zo blij met een hengstje zijn dan met een merrietje!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:57

Stel je voor t is een ruin... :P

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:11

Die kans... zal niet zo groot zijn denk ik :P whaha

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 20:51

hahahaha, nee, zou raar opkijken in ieder geval, dan zou het wel een heel bijzonder gevalletje zijn ;)

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:38

Tsjonge, wat een verhaal! Gelukkig was het vals alarm, laat haar nog maar lekker een paar weekjes wachten!

Azra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:01

Hoe gaat het nu met je merrie??
Nog veranderingen?

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:58

Het gaat tot nu toe heel erg goed met haar! Ze loopt al wel wat anders, maar dat is wel een beetje logisch.
Ze krijgt al wel harsjes, maar ik maak morgen even een aantal foto's zodat ik jullie op de hoogte kan houden :))

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:17

Mijn merrie is nu ook drachtig van Elberton, wij verwachten het veulen in maart 2010..

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:18

Zilfstar schreef:
Pfoei! Gelukkig vals alarm. Maar eh... ik kan met haar meevoelen. Mijn eerste kind lag in stuit sinds een ongeval en is zich met 37 weken gaan omdraaien... En ondanks dat ie veel te klein was (bleek achteraf, hij was nog geen 40 cm bij geboorte) deed het me toch een end pijn! :( Ben uiteindelijk van wanhoop op ellebogen en knieen gaan zitten om mijn buik te kunnen ontspannen en toen is ie na een half uur zo te hebben gezeten FLOEP omgedraaid. Maar dat was wel na 4 uur van ellende! Dus ja ik kan me voorstellen als zo'n veulen gaat draaien dat mammie daar flink last van heeft hoor!

Nu nog even een paar weken rustig afwachten hoop ik...

Oja, en een veulen draait pas vlak voor de bevalling, anders past het veulen er niet meer in..