Mijn veulen vecht voor haar leven...Update: overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:17

breezy302 schreef:
DDW1190 schreef:
je kunt er uren over praten dat het echt fout is gegaan, maar de TS- schrijver de schuld geven wat ik nu in mijn ogen lees vind ik niet helemaal redelijk, ik hoor ook vaak zat van andere mensen je moet dit en dit doen, dat volg ik ook op, de TS heeft nooit gedacht dat het zo zou aflopen!

Dat snap ik maar toch vind ik dat TS de schuldige is, ze had er ook voor kunnen kiezen om nee te zeggen dan was het waarschijnlijk ook gebeurt maar dan had zij het niet gedaan. Ik doe nooit dingen alleen omdat anderen dat zeggen. Zeker met medicijnen ( want imo is een wormkuur dat ook) doe ik niets wat niet in bijsluiter staat. Ik vind dat soort dingen te gevaarlijk om op het advies van anderen uit te gaan. Dan liever een telefoontje naar de DA plegen wat die ervan vind.

En ik weet ook wel dat iedereen fouten maakt, maar dit zijn geen kleinigheidjes. Bijv wat ik hier eerder las, om 2 moeders met veulens bij elkaar te zetten, dat vind ik pas een echt ongeluk. En zoals ik het nu lees wist de TS al dat het veulen nog geen wormenkuur mocht hebben.

wrijf het er lekker eventjes dieper in ze geeft het toch al toe!! waren we allemaal maar zo perfect als jou ofniet! jij zult wel geen fouten maken!
tjongejonge dat mensen er zo diep op ingaan vind ik erg triest!

meid! heel veel sterkte, overkomt de besten! hopen dat het veulen er snel bovenop is!
Laatst bijgewerkt door nikitabanana op 08-05-09 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:17

Wat koopt ts idd voor dergelijke betweterij of adviezen? ..Ze heeft het vast ff zwaar genoeg, als het veulen opknapt is het misschien een beter oment er iets van te zeggen, nu is het wel een beetje wrang hoor..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:18

breezy302 :n zéér kinderachtig die reactie van jou.... beter hoop je even dat het veulen erbovenop komt dan dat je de boze boeman loopt te spelen... belachelijk...
maar volgens mij maak jij nooit fouten :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:19

Zometeen wordt t topic op slot gegooid, en weten we niet hoe het met het veulen gaat..................

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:22

tones schreef:
Zometeen wordt t topic op slot gegooid, en weten we niet hoe het met het veulen gaat..................

beetje discussie moet kunnen, maar het moet wel normaal op een vriendelijke manier blijven.
dat ze fout zat is nu dus wel gezegd!

hopelijk gaat het al beter

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:22

sterkte TS :(:) ik hoop dat t veulentje er boven op komt
zo zie je maar weer dat een ongeluk in een klein hoekje zit
ik duim met je mee voor je veulentje hoor! ik vindt sommige reacties hier echt niet kunnen!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:23

Jeetje dat is echt pech hebben, hopelijk komt het allemaal snel weer goed.

Wij kregen dit jaar het advies van de DA om 1 speciale wormenkuur te verdelen over 4 keer, 1 maand, 2 maanden, 3 maanden en 4 maanden.
Zal naar aanleiding van jouw verhaal de ring goed in de gaten houden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:35

Axel_Valerie schreef:
heel erg veel sterkte :(:)
Het had iedereen kunnen gebeuren..
Ik ga me maar niet uitlaten over wat ik van de reactie van (cerrectie) sommige mensen vind...

dat is nu al de zoveelste x dat ik lees dat het iedereen had kunnen gebeuren.....daar ben ik het niet mee eens!

Het is vreselijk wat er gebeurt is en ik snap dat TS en het veulen zich doodziek voelen.....maar om nu te roepen dat het iederee kan gebeuren vind ik ietwat overdreven.....of ben ik de enige die iedere keer weer de gebruiksaanwijzing leest van wormmiddelen en medicijnen?

Ts ik hoop dat je veulen snel opknapt!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:35

poverjandikkempieje!

zeik elkaar nou eens niet zo af en maak er geen rel topic van!!!

ja de ts had kunnen zeggen hij is niet geschikt voor zulke jonge veulens maar als de eigenaar je overtuigd?

en ja t ringetje kan doorschieten! als je al aan het worstelen bent met een veulen ben je blij als je de spuit erin hebt en dan druk je gewoon de spuit naar beneden
en helaas voor de ts is hij toen doorgeschoten

kan ze dus gewoon helemaal niks aan doen!

klaar punt uit

geen verwijten gaan maken en nog meer gaan door zanikken over dingen
t is gebeurt valt niks meer te veranderen

als hadden komt is hebben te laat!

ts ik hoop dat de kleine er boven op komt!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:39

geerke schreef:
.....of ben ik de enige die iedere keer weer de gebruiksaanwijzing leest van wormmiddelen en medicijnen?

Nee, ik doe dat ook.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:40

hiboune schreef:
poverjandikkempieje!

zeik elkaar nou eens niet zo af en maak er geen rel topic van!!!

ja de ts had kunnen zeggen hij is niet geschikt voor zulke jonge veulens maar als de eigenaar je overtuigd?

en ja t ringetje kan doorschieten! als je al aan het worstelen bent met een veulen ben je blij als je de spuit erin hebt en dan druk je gewoon de spuit naar beneden
en helaas voor de ts is hij toen doorgeschoten

kan ze dus gewoon helemaal niks aan doen!

klaar punt uit

geen verwijten gaan maken en nog meer gaan door zanikken over dingen
t is gebeurt valt niks meer te veranderen

als hadden komt is hebben te laat!

ts ik hoop dat de kleine er boven op komt!

Ik denk dat er hier niemand is die niet hoopt dat alles terug in orde komt hoor. :7

hiboune

Re: Mijn veulen vecht voor haar leven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:41

gelukkig maar he!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:50

TS heel veel sterkte hoop dat de kleine er snel boven op komt.

Hier een keer een hengstveulen dat ondwormt moest worden hij was dan wel 16dagen oud maar bij ons was dus de ring stuk en schoot ook ipv 100kg ineens 400kg er in. Hij is ook een poos goed ziek geweest maar heeft er gelukkig niets aan over gehouden.
Het kan de beste overkomen zelfs de dierenarts zoals dus bij ons het geval. Hij kon er niets aan doen en wij ook niet.

En dat hier wel tig keer word gezegt dat het jou schuld is tsja trek het je niet teveel aan, ze weten gewoon niet beter als dat iemand een foutje maakt PER ONGELUK dan moet dat er natuurlijk diep in gewreven worden zodat niemand straks zijn verhaal kwijt durft al is het zo belangrijk om andere mensen te laten weten wat er kan gebeuren.
Voor jou was dit leerzaam en voor een ieder ander is het ook weer leerzaam zodat de wormenkuur in het vervolg een keer extra controleerd.

Sterkte meis

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:50

Mij werd door twee verschillende da's twee verschillende adviezen gegeven, de een zei "met een dag of wat ontwormen" en de ander zei "pas na een week of vier". Tsja, en wie vertrouw je dan? Kortom, je moet een keuze maken, en achteraf zal blijken of je keuze werkt of niet. Helaas is het bij de TS met doseren fout gegaan, sh*t happens. Hoop dat alles goed komt met de kleine!! (en ben stiekem blij dat ik het tweede advies heb gevolgd want zoiets zou mij dus ook overkomen :o ...)

@ TS :(:) !!!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:01

sterkte met de kleine,
hoe gaat het nu?

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:04

Ik ben ook benieuwd hoe het met jou en het veulen gaat?

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:10

Jeetje wat heftig, sterkte ermee :(:) Hoop dat het veulentje het haalt.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:13

TS, heel veel sterkte voor JOU en je veulen.
Ik hoop dat je bezoek je een beetje heeft kunnen oppeppen en dat je straks goed nieuws kan brengen dat het veulen opknapt!!! :(:)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:25

Heel veel sterkte voor de TS en het veulen.
En ja, dit had misschien voorkomen kunnen worden, maar helaas is het gebeurt en het is niet meer terug te draaien.
We kunnen hier lang en kort over zeiken, de TS heeft ter goede trouw gehandelt, het is alleen verkeerd afgelopen.
Ik heb mijn pony laatst 5 dagen achter elkaar een volle wormspuit moeten geven, dat staat ook niet in de gebruiksaanwijzing, dus ben ik nu ook stom, onnozel onzorgvuldig........

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:28

Heel veel sterkte!!!
Ik hoop dat de kleine er snel weer bovenop komt.
Wat een super eigenaren dat ze je op de hoogte houden, en idd zeggen, had ons ook kunnen gebeuren.

Ik ontworm altijd op 10 dagen, en gewoon met de spuit...

En verder over een opmerking over in de oren knopen, reken maar dat TS dit nooit meer vergeet!

Over overdosering; Mijn jaarling kreeg op een gegeven momet op advies van de DA antibiotica voor een paard van 1000kg. en dat gedurende een week. Terwijl zij zelf maar 300 kg ongeveer was.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:45

Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. En achteraf en vanachter het toetsenbord is het voor ons makkelijk praten. Ik ben blij dat TS de moeite heeft genomen ons te waarschuwen met haar verhaal. Soms kan iets tijdenlang goed gaan, en vergeet je bijna wat er mis kan gaan, tja, en soms let je op het ene ding en dan verlies je misschien het andere even uit het oog...that's life.
Gelukkig heeft het veulen het overleefd, en knapt het al een beetje op, en dat is het belangrijkst.

Heel veel sterkte TS.

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:46

heel veel sterkte!

hoe gaat het nu met het veulentje?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:52

Bij honden en katten als iets met spuit ingebracht moest worden en niet overdoseren, pakken we een lege injectiespuit (voor paard maatje groot lijkt mij... :P ). Die vul je dan met de hoeveelheid die je nodig hebt. Dan spuit je het met die tweede dus in de bek, precies de hoeveelheid wat moet en niets meer! Voordeel is dat je de toedienspuit nog schoon kunt maken ook zonder verlies van medicatie.

Vullen kan op 2 manieren: de zuiger eruit halen, vullen en dan zuiger er weer in (wel opletten dat medicatie niet aan de andere kant er al uit komt) OF punt vande spuit in de medicatie dopen en opzuigen wat je nodig hebt (gaat vaak het beste)

Ben erg benieuwd naar de gezondheid van dit veulen op dit moment!

Edit: vergeten te vermelden dat ik DA assistente ben dus deze "tip" uit de praktijk weet...
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 08-05-09 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:55

heel veel sterkte met het veulentje, en tja...ik stoei ook regelmatig met het ringetje die weer eens doorschiet.
vooral met de gelspuiten!
ook al een paar keer gebeurt dat de veulens van 8 dagen oud voor 300kg binnen krijgen ipv 100kg.
gelukkig nooit ergstige gevolgen gehad . maar vind de ringegetjes bij sommige spuiten wel erg snel doorduwen als je zit te prutsen met een lastig paard.
vroeger kreeg je de ringetjes amper op de plek, zo hard moest je draaien,koste je je vingers
laat ons weten hoe het met het veulentje is, we leven met je mee. :(:)

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:57

Zilfstar schreef:
Bij honden en katten als iets met spuit ingebracht moest worden en niet overdoseren, pakken we een lege injectiespuit (voor paard maatje groot lijkt mij... :P ). Die vul je dan met de hoeveelheid die je nodig hebt. Dan spuit je het met die tweede dus in de bek, precies de hoeveelheid wat moet en niets meer! Voordeel is dat je de toedienspuit nog schoon kunt maken ook zonder verlies van medicatie.

Vullen kan op 2 manieren: de zuiger eruit halen, vullen en dan zuiger er weer in (wel opletten dat medicatie niet aan de andere kant er al uit komt) OF punt vande spuit in de medicatie dopen en opzuigen wat je nodig hebt (gaat vaak het beste)

Ben erg benieuwd naar de gezondheid van dit veulen op dit moment!

Dit vind ik persoonlijk wel een hele goede tip, ik had er zelf niet opgekomen...