Ik weet hoe je je voelt, zo ontzettend verdrietig, machteloos... onrechtvaardig. Troostende woorden komen tekort, dit zal tijd nodig hebben.
succes
KarinvdM
Geplaatst: 17-04-09 16:39
Wij hebben dat ook een keer gehad, dat veulen was ook 3 weken oud. Hij liep eerder op de dag nog vrolijk te rennen door de wei en op een gegeven moment zag ik hem liggen, ik zag z'n buik niet bewegen en toen ik hem riep draaide er geen oortje mijn kant op. De veearts dacht aan een hartstilstand of aan een embolie. Wij hebben het toen niet laten onderzoeken. De merrie is dat jaar gust ook gebleven.
Sterkte ermee!
Peterina
Geplaatst: 17-04-09 17:24
Wat een zonde! En wat erg voor je! Heel veel sterkte!
Dat dacht ik ook Greenrider !! Is dit een mogelijkheid ? Dat het andere paard (met veulen) boos werd en het kleintje terecht gewezen heeft?
Walsertje
Geplaatst: 19-04-09 15:35
Heel veel sterkte met het verlies van Dimple
CoonArt
Geplaatst: 19-04-09 17:07
Meis toch! Wat ontzettend verschrikkelijk! Heel veel sterkte toegewenst. Ik zit ook met een groot vraagteken boven mijn hoofd.... want dat kan toch niet zomaar? (Was wel supermooi veulen!) Bewaar de foto's maar ter herinnering, is Dimpeltje toch nog bij je....
ik heb inmiddels van een andere dierenarts begrepen, dat bij sectie van zulke jonge diertjes haast nooit de oorzaak naar boven komt. Het zal dus gissen blijven.
yashilha
Geplaatst: 20-04-09 09:17
Wat vreselijk is dit Ik wil je heel veel sterkte wensen
Karennnn
Geplaatst: 20-04-09 11:31
Een kennis van ons heeft dit meegemaakt met een volwassen paard. Oorzaak is nooit gevonden, maar de dierenarts zei dat het een grote kans was dat het iets aan het hart was (wat weet ik niet meer juist) omdat je dat na de dood niet meer zou kunnen vinden ofzoiets... Inieder geval .. Zo'n diertje afgeven, zeker als je hem die drie weekjes al bij je had, valt altijd erg zwaar! véél sterkte!
BenB
Geplaatst: 20-04-09 11:36
Och, wat enorm zonde van dit mooie veulen.
Ik heb dit ook nog nooit gehoord of meegemaakt. Ik heb wel meegemaakt dat de merrie twee weken na de bevalling nog complicaties kreeg. Ze kreeg een verdraaiing in de darm en met heel veel moeite is ze geopereerd. Toen ze wakker werd waren helaas beide achterbenen verlamd. Een een veulen wat ineens ziels alleen was. Ze zeggen wel dat de eerste paar weken na de bevalling de meest cruciale zijn.
Heel sneu voor jullie, het was een bloedmooi veulen. Ik heb het nog niet zelf meegemaakt maar wel op bokt van een vergelijkbaar geval gelezen. Ik vind het goed dat je sectie hebt laten plegen en dat er niets uitgekomen is, zo weet je dat je jezelf niets te verwijten hebt. Misschien is het wel een hartstilstand geweest en dat kan op elke leeftijd gebeuren dus helaas ook bij veulens. Maar het blijft zonde, en ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit verlies.
Nijn1973
Geplaatst: 20-04-09 20:40
Jeetje.. wat vreselijk zeg!!! Heel veel sterkte met het verlies van je mooie veulen!
xJakoline
Geplaatst: 21-04-09 08:46
Wat erg en dan zo'n mooi veulen.. Heel veel sterkte hiermee!
Mijn ex heeft het gehad met een fries veulen, 6 weken oud, super gezond, groeide goed en ineens lag hij 's ochtends dood in de box. Waarschijnlijk toch hartfalen geweest, heel raar. Sterkte, het is erg vervelend.