Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:11

Welkom Irene *( keeva girl)* gezellig hier

ZO die dikke oliezwam van mij is super druk en gek de laaste week! net gelongeerd. nou 10 rondjes in galop. En ze had niet eens iin gestapt. ik hing aan de lijn en maar hoooo hooo stappen !
naja niet dus. was gewoon duizelig

ze eet nog als een dijk. maar uiers beginnen nu wel wat dikker te worden .. maar ja we wachten rustig af

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:21

hallo allemaal!!
Treesje was vanmiddag zo gek als iets.
Rende snurkent mee naar buiten, ze heeft gerend door de bak als een enorme idioot!Niet normaal meer.
Was geen houden aan.Neem maar aan dat ze lekker in dr vel zit!

Heb vandaag ook het geboortebwijs binnengekregen!
laat maar komen!!!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:23

Welkom Keevagirl
Mooie stinkie heb je Ziet er idd goed uit en lekker buikje al.
Er wordt hier idd wat afgestressed

Ik heb t gevoel dat veulie van Iwaya vannacht komt... maar de tijd zal t leren. Kom er wel achter als de tel. gaat of mijn gevoel goed was

@Nadine: Whaha veulie zit die dikke muts van jou vast van binnen aan te sporen.... Yiiiiiiiihhhaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh harder mammie
Heerlijk dat ze zich nog zo goed voelt!

Edit: voor Peetje geld hetzelfde. Las ik pas later

Keeva

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:42

Dank jullie wel voor het lieve welkom dames !

Jeeeetje, jullie zijn al veel eerder "aan de beurt" dan ikke !! Dat wordt genieten hier straks met al die veulies !!!

Iwayalover, zie dat jij heeeeeel dichtbij woont . Ben ook met rijden begonnen bij Manege Urena ... ze hadden daar toen zo'n piepkleine chaggi shetlander, Harke ... Daar werd ik als ukkie altijd opgezet, en dat beestje en ik lagen elkaar he-le-maal niet .... Heb nog wel wat foto's van mij met chagrijnig koppie op zijn rug ...

Heeej Cayusejuhh ... bij jouw Pitana schiet het ook al op hé ! Toch lekker dat je nog van haar veulentje kunt genieten, hopelijk kun je haar zelf aanhouden straks. Ben érg benieuwd wat daar uitkomt, in combinatie met Offspring !!

Terorita, ze heeft inderdaad een mega vacht. Dikke teddybeer. Verlang alweer naar dat gladde velletje straks, alhoewel ik die dikke teddyberenvacht toch ook wel wat vind hebben ...

Pfff, wat moet ik dan nog lang wachten, vergeleken met jullie ! Maar de tijd gaat toch best snel, vind ik.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:46

Adriana: Benjamin is leuk!
(waarom moet ik bij baltimore nu meteen aan anthony hopkins denken? )

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:00

Ik ben ook blij met onze vrije naam keuze! Alhoewel ik al wat leuke namen met de B ben tegengekomen hier! Ook op www.bordercollies.nl staan een namenlijst..

Vind Bacchus ook wel stoer voor een hengst (onder voorbehoud van spelling ), is een god van de drank volgens mij..

Keevagirl welkom! En niet klagen... Ik moet nog het aller-aller-allerlangste wachten van allemaal

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:13

Keevagirl schreef:

Iwayalover, zie dat jij heeeeeel dichtbij woont . Ben ook met rijden begonnen bij Manege Urena ... ze hadden daar toen zo'n piepkleine chaggi shetlander, Harke ... Daar werd ik als ukkie altijd opgezet, en dat beestje en ik lagen elkaar he-le-maal niet .... Heb nog wel wat foto's van mij met chagrijnig koppie op zijn rug ...

Heeeeeey wat leuk
Zie nu pas dat je in Overloon woont. Ik denk ook dat ik weet waar je woont. Langs die weg waar t schaartsven aan ligt?Dan heb ik je tinkjes wel eens zien staan. Staan er nu 3 toch? En je hondjes blaffen altijd als ik langs kom fietsen (tegenwoordig kom ik vaker met de auto langs)
Maar wat leuk zeg dat je ook op bokt bent!
Harke ken ik niet meer. Ik rij "pas" sinds 11 jaar op Urena. Maar wil de foto's wel graag zien
Zullen we anders verder pben? Anders gaat t zo off topic hier

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:19

Keevagirl, welkom! en nee hoor... er zijn er genoeg in mei uitgerekend. Maar ook wij stressen gewoon lekker mee!! Zijn alleen een beetje beu van het wachten terwijl er nu al db veulentjes worden geboren!

Adriana, is Balou al genoemd? (of Bram, Bas, Bart grapje)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:25

Chubby schreef:
Keevagirl welkom! En niet klagen... Ik moet nog het aller-aller-allerlangste wachten van allemaal

Chubby: Hoe lang nog dan?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:33

hèhè iwayalover niet lang meer voor het 1 Maart is
Wees welgekomen Keevagirl ! Prachtige tinckers heb je daar
Er is lekker gekletst vandaag zie ik

Hier effe foto's van Dikke Berta en co : UP DATE

Romy een maand geleden
Afbeelding

romy vandaag dag 272 ...denk ik toch
Afbeelding
Afbeelding

tietjes op 29/01
Afbeelding

En vandaag.....ik zie een verschil !
Afbeelding

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:42

Helaas, mijn zusje had geen gelijk: Indian kegelde niet..

En over dat geboorte-bewijs, dat heb ik een maand of 4 geleden al binnen gekregen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:42

@ Valeria, Hoe lag het veulen eigenlijk? Ik weet dat je al een tijdje geleden had gezecht dat het veulen gedraaid was, maar ik heb nergens kunnen vinden hoe het veulen nou eigenlijk lag! Sorry als je het al een keer eerder hebt verteld

@Welkom Keevagirl! En zo lang hoef jij toch niet meer te wachten. Mijn tinkermerrie Missy is later als Keeva hoor (ik lees vaak stiekem mee op tinkerpraat, dus heb de buik van Keeva deze dracht al een beetje in de gaten gehouden )

@Cayusejuhh. Gekke Pitana Bij missy gaat dat hetzelfde. Ik heb het op het moment zo druk, dat ik echt geen tijd heb om haar te gaan rijden. Dus af en toe ga ik haar even longeren. Ze gaat dan een heel raar piep/grom geluidje maken (ik heb nog nooit een paard hetzelfde geluidje horen maken) En dan gaat ze helemaal blij rondjes galopperen Beest spoort echt niet af en toe geloof ik. Ze vergeet dan helemaal dat ze eigenlijk drachtig was

@ Peetje. Fijn dat Treesje nog zo blij is!

@ Iwayalover. Spannend!!! Ik ben benieuwd of je gelijk gaat krijgen

@ Amandeke. Ik zie ook echt verschil tussen nu en een maand geleden hoor Haar buikje groeit gestaag door zo te zien

Wat betreft Missy heb ik nogsteeds niet echt iets nieuws te melden. Ze zit nog best goed in haar vel. Ze is wel een stuk rustiger geworden in de paddock. Eerst stond ze de hele dag vrolijk rond te kijken. Maar nu staat ze ook echt een groot gedeelte van de dag gewoon een beetje op rust te slpan Ach.. het is een drachtige merrie he?! Het is normaal dat ze het wat zwaarder krijgt. Maar ze is wel nogsteeds vrolijk gelukkig Ze is ook een stuk knuffeliger geworden. Ze komt nu echt naar je toe om gekroeld te worden, dat zou ze voor de dracht eigenlijk nooit gedaan hebben. Aandacht was altijd wel fijn, maar ze zou er niet om komen bedelen. Dat doet ze nou wel! Echt lief

En een geboorte bewijs? Die heb ik al binnen sinds dat Missy gedekt is (Eigenlijk al eerder, want de hengst is van mij dus de dekbewijzen had ik al liggen )

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:45

beter van niet indiansummer, ze moet nog 27 dagen

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:46

@marlijntjuh : gefeliciteerd met je mijlpaal

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:46

Hey Hollybolly Hoe gaat het met jullie? Gaat het weer goed met rijden enzo?

@ amandeke. THNX! Een beetje laat Maar beter laat dan nooit

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:58

ey marlijntjuh, het gaat uitstekend, we zijn er wel weer overheen, al vind ik het soms zo moeilijk om al die geboorteberichten te lezen, terwijl ik het die bokkers wel gun hoor. Het rijden gaat super en ze heeft er volop zin in. begin april gaan we haar laten dekken,waarschijnlijk gaat dit gebeuren d.m.v KI. dus dat is weer iets nieuws voor mij. Mocht het goed verlopen dan ben ik over 2 maandjes weer van de party, jullie zijn er dan denk ik niet meer, maar misschien weer anderen. IK vond het wel heel gezellig met jullie. succes allemaal nog he. vooral degene met de slapelozen nachten

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:03

Waneer krijg je normaal je geboortebewijs dan?? En moet je daarvoor ook lid zijn bij het stamboek?? Ik moet me vandeweek echt weer aanmelden.....
Heb weer 6 pagina's bijgelezen, jullie gaan echt snel....... Mooie merrie's en buiken gezien!!
@Keevagirl: Welkom, enne zo lang is dat toch niet meer??? Ik moet nu nog ongeveer 4 maanden............ En ik wil zo graag dat het komt!!

Is het een goed idee om een maiden bij de bevalling van een andere merrie te laten zijn??

Nog ff over dat bloed na de bevalling, mijn andere merrie en veulen hadden daar 2 jaar geleden helemaal geen last van...... Wel had het veulen na een paar dagen steeds poep aan z'n bips hangen, daar hebben we toen zachte desinfecterende zeep bij een DA voor gehaald....

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:12

Ik bij het kwpn enne kreeg 'm dus vandaag

Citaat:
Is het een goed idee om een maiden bij de bevalling van een andere merrie te laten zijn??
Met een schotje er tussen misschien op stal, of in een grote (2) weien naast elkaar, ligt een beetje aan hoe de merrie is denk ik. Als zij alles en iedereen wef trapt hetzij in de wei/op stal dan zou ik dat risico niet lopen.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:20

Goedenavond!

Waarom wil je een maiden merrie bij de bevalling vanb een andere merrie laten lopen? Ik denk dat dat alleen kan als de merries al het hele jaar bij elkaar lopen en de ervaren merrie in het land bevalt...

Chub, ja jij moet nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang...

Keevagirl, welkom!!!

Drukke merries, ja dat ken ik ook. Lisje kan er doods bij staan, maar ook door het land crossen dat ik blij ben als ze blijft staan...

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:48

Ook namens mij welkom Keeva girl!

Ik ben helemaal verliefd op het veulen van Emmanuella en ook die van Jiloma is best wel tof, die weet nu al de box reflex, zodra je de hand op de bips legt!
Ik vind Baltimore best wel passen, maar Emmanuella heeft ook een toffe ruiter en die heeft het laatste woord Die kon alleen nu niet zo vaak komen want ze heeft nog 2 jonge kinderen.

Hij hinnekt zelfs al als ik wegloop! En ik dacht wat bloed te zien op zijn schouder, dus ik met een warme natte spons schoonmaken, toen kreeg ik een hele poetsbeurt hihih!

Het veulen van Jiloma heeft 1 voordeel van het kleiner zijn, zijn achterhand heeft niet in de knoop gelegen, die is al veel rechter en beter ontwikkelt. Die van Emmanuella moet vaker los lopen omdat beter te ontwikkelen.

Ik kan bij die van Emmanuella al goed het hoofdje aaien en een beetje druk achter de oortjes zetten, morgen het halstertje maar om.

Ik ben benieuwd bij wie het volgende veulen komt en gezond natuurlijk!

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:57

hihi der staat iemand bij Macy in de stal !!
Nu blijf ik effe kijken hoor

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:59

Mooi uur om je paard te borstelen..toch ?

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 01:00

Om 23.59 gaan poetsen??? Dat doet Marije vast niet voor de lol ofwel?

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 01:02

Misschien moet de merrie mooi glimmen voor de camera

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 01:08

hahaha ja wie weet