[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:19

Gefeliciteerd goldenarrow! Gelukkig heeft ze de speen nu te pakken en laat de merrie het toe. Dat is om zo te zenuwen he, als ze die speen niet pakken :=
Het ziet er een scheetje uit! Wat is die FillyPlus?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:25

Gefeliciteerd GA!! Prachtig dametje!! En wat een nachtje idd :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:56

Knolselder schreef:
Gefeliciteerd goldenarrow! Gelukkig heeft ze de speen nu te pakken en laat de merrie het toe. Dat is om zo te zenuwen he, als ze die speen niet pakken :=

Was ik ook benieuwd naar dus gegoogeld en volgens mij is het het uitzoeken van sperma cellen op geslacht. Wat ik zo begreep. Dus dan insemineer je denk ik of met meer vrouwelijke cellen of mannelijke?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:58

Wpaard schreef:
GA Pff wat een heftige nacht zeg. Hopelijk vinden ze gauw de eigenaar van de paarden.

Wel jammer dat je dan de bevalling gemist heb. Gefeliciteerd met je merrie veulen *\o/*

Heb je al een naam ?

Ik heb hem gelukkig niet gemist hoor, haha. Heb zelfs kunnen helpen :) We waren even koffie aan het drinken terwijl we aan het wachten waren tot het veulen opstond toen we buiten de paarden hoorden rennen.

Ik heb nog geen naam. Ik vond zelf Alexandria (van de stad in Egypte) mooi, maar mijn vriend is nog niet direct enthousiast :))

Knolselder schreef:

Je hebt FillyPlus en Coltplus, net welk geslacht je prefereert. FillyPlus dood de mannelijke zaadcellen en bevordert de vrouwelijke zaadcellen, waardoor je ongeveer een kans van 75% op een merrie hebt (ColtPlus doet precies het tegenovergestelde). Je voegt het eigenlijk toe bij het sperma voor je de merrie insemineert.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:45

Goldenarrow gefeliciteerd *\o/* Fijn dat alles goed ging en uiteindelijk de speen heeft gevonden :D Ze is prachtig <3 Vind Alexandria wel heel mooi eigenlijk.
Intressant dat Fillyplus. Kan dat ook met natuurlijke dekkingen?
Wat schrikken van de losgebroken paarden. Gelukkig goed afgelopen. Wat een nacht!
Mooie paddocks trouwens :j

Toushie schiet op :j Ze ziet er mooi uit. Ben heel benieuwd naar het patroontje wat er uit komt

Cynthia geniet er van!! Heerlijk zeg

Jessicazz prachtige foto's <3 Wat een knappe dame

Baudyh bij jullie ook spannend met een druppel aan de speen. Hoe is het nu?
Haha het alarm werkt dus wel :P

Natasja wat is ze mooi wit! En lekker rond. Vervelend van haar melanoom...

SimonDesteny lekker toch dat ze zo vies zijn haha. Hier teveel blubber om te kunnen rollen. Vind ik wel sneu... Hoop echt dat het snel opdroogt allemaal. Ook voor het veulen zo

Charisma Dankje <3 Ik vind zilver ook zo leuk :D

Cioccolato _O- _O- Haha misschien vult ze wel sneller! Zilver staat nu al even stil met vullen (gelukkig)
We schelen dus maar 1 dag. Gefeliciteerd vandaag met de 300 dagen *\o/*

Floripori Dankje :D Jammer dat je je zo slecht voeld. Hopelijk knap je snel op :knuffel: Ze ziet er mooi uit!

Caresse Dankje :D

Tinniie al vooruitgang? Ben heel erg benieuwd

Mukiwacobs wat een retegave tinkers heb je toch. Lekker bol ook!

Tinkels ik deel je mening wbt de warmte en droogte. Ben er zo aan toe.. {:}

Kathleen hoe gaat het met je merrie?

Foto's van gisteren, dag 300. Uier staat wat stil. Maar ze is ook nog helemaal niet veilig. Elke dag is er weer 1
Oh ze was moe :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 13:00

Nee, het kan niet met natuurlijke dekkingen. Je moet het toevoegen aan het sperma voor het de merrie in gaat. Dus als je het wilt gebruiken moet het altijd via KI :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 13:13

Haha Dankje kabay9. Niet alleen de uier van je merrie is voller maar je merrie ook :')
Nee ik heb een maiden natuurlijk maar als je dat even vergelijkt is het wel om te janken hoor..
Ik was even bang dat er niks in zat.. maar de buik groeit als je vanaf voor kijkt en de uier dan ietsiepietsie dus voor nu gaat her goed _O-
Wel lekker dat je uit kan gaan van redelijk op tijd geboren. Ik vind dat beter dan een merrie die zo lang draagt. Puur voor mn geduld.

goldenarrow schreef:
Nee, het kan niet met natuurlijke dekkingen. Je moet het toevoegen aan het sperma voor het de merrie in gaat. Dus als je het wilt gebruiken moet het altijd via KI :)

Mag ik vragen hoeveel zoiets extra kost?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 13:55

Volgens mij was het €50. Maar ik zie wel dat het duurder is geworden bij de producent.

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 14:00

Gefeliciteerd Goldenarrow !

Kom maar door met die heerlijke babyspam <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:19

Goldenarrow gelukkig dat het niet kan met natuurlijke dekkingen, anders voelde ik mij nu verdrietig dat ik het niet heb geprobeerd _O- Heel interessant!! Valt ook mee qua prijs. We willen babyspam *\o/*

Cioccolato :+ Denk dat ze beide eentje dragen hoor :D Haha snap ik!! Maar gelukkig begint die van jou nu ook te groeien :j Ik vind het inderdaad wel fijn dat ze altijd zo vroeg is. Ik heb geen geduld :')

Een checklist en meer informatie voor iemand die er behoefte bij heeft!
https://irisvangulik.nl/gratis/

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:34

goldenarrow schreef:

Ik ben dan gelijk benieuwd naar de exacte werking hiervan. Wellicht als hier meer over bekend is, is de merrie insemeniseren met dat spul en daarna natuurlijk dekken wellicht toch een interessante gok :o

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:40

Goldenarrow Gefeliciteerd! *\o/* Wat een nacht hebben jullie gehad. Gelukkig heeft ze de uiers gevonden. Bijzonder van de filly plus. Het heeft zijn werk dus gedaan!

Kabayo Jeee de 300 dagen (inmiddels voorbij :+ )

Cio gelukkig dat je maiden ook begint te ontwikkelen.

Floripori hahah Havanna is vaak ook alleen een gestrande walvis. :') Ze staat het liefst alleen maar stil.
Hopelijk gaat het snel wat beter met je. Gelukkig gaat het met Belle goed.

Muwikacobs heerlijk zo in de zon. Hier regent het weer keihard ;(

Jessicazz een week alweer! Wat gaat het snel. <3

Nataja balen dat de melanoom zo gegroeid is.

Baudyh haha werd je daar even gefopt :+

Cynthia fijne vakantie!

Havanna is vandaag 280 dagen. 2 dagen geleden dacht een stalgenoot dat haar uier al iets veranderde. Ik keek, niks aan te zien. Vertel ik dat vandaag en kijk in het vertellen naar het uier... Is ie toch wel ineens aan het veranderen. :)) Nog niet veel, maar zeker verschil.
Afbeelding

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 18:55

Gefeliciteerd Golden Arrow, heel schattig!

Geniet van je vakantie Cynthia!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:55

Knolselder: Hehe, ze gaat wat doen :D

AM_Horses: Nee, Deja is niet dichtgezet. Wat doet Wild Thing haar best nog aan de lijn!

Libera: Dankjewel voor de info :) . Ik stuur je een pb’tje.

Kabayo: 300 dagen alweer! Mijlpaal! *\o/*

Cioccolato: Daar zit progressie in! Spannend hoor! :):)

floripori17: Niet je excuses aanbieden omdat je even een stap terug moest doen vanwege je gezondheid, hoor. Pas goed op jezelf :(:) . Betreft je merrie, weet je zeker dat haar banden slap zijn, en dat het niet is omdat ze relatief weinig bespiering heeft momenteel? Zou het anders even goed in de gaten houden.

MukiwaCobs: Knappe dames *D . Heerlijk hoor, al lekker op het gras.

Tinkels: Fijn dat het beter gaat met de merrie. Hoeveel dagen moet ze nog?

goldenarrow: Gefeliciteerd met de baby! **\O/** Heftig nachtje geweest zo te horen! Ik had nog nooit gehoord van Filly of Coltplus, maar ik ga het wel even googelen.

Jessicazz: Wat een lekker ding is het toch <3 . Mooie foto van de moeder!

baudyh: Spannend! Gaat het toch dichtbij komen nu! Leuk he, die singels :+

_Natasja_: Mooie merrie (ik ben gek op schimmels :o ). Heerlijk dat ze veilig is. Ik snap dat je baalt van het melanoom. Gelukkig heeft ze er op het moment geen last van.

Cynthia82: Vervelend dat je in de zon zit terwijl het hier hondenweer is {:} . Geniet van je vakantie!

Toushie: Dat gaat ook al aardig richting de 300 dagen.

Yvk: Havanna is vroeg begonnen met het uier. Hou je het goed in de gaten?

Ik heb een behoorlijk helse nacht gehad, ere gisteren. Deja vertoonde koliek verschijnselen en ik was er echt even bang voor dat het veulen eraf kwam. 12 uur 's nachts de DA er nog bij gehad. Veulen lag nog diep en betreft de dracht was alles nog rustig. Nog een hoop in de weer geweest met stappen en slobber met lijnzaad, etc. gedurende de nacht. Gisteren is ze gelukkig goed doorgekomen en ook vandaag lijkt het aardig te gaan. Maar man, ik word deze weken zo ongeveer 10 jaar ouder :')

Ze had wel aanzienlijk droge mest en had heel veel darmgeluid, ze zat dus een beetje verstopt. Had gelukkig niet met het veulen te maken, maar ze liet me wel even goed schrikken. M'n vriend heeft gisteravond afgevoerd en Deja in de gaten gehouden. Ik zou even een beetje bijslapen na het eten (had maar 2 uur geslapen de nacht ervoor), maar werd uiteindelijk de volgende ochtend pas wakker, dus het was nodig :+

Gisteren met het mooie weer was m'n nieuwe merrie Day er om Deja een beetje bezig te houden. Die twee zijn onverwacht vriendinnen geworden.

Afbeelding

Dag 295 vandaag... Ik ben benieuwd wat we nog meer voor de kiezen krijgen. :')

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:48

goldenarrow: gefeliciteerd! Gelukkig gaat het drinken nu goed

kathleen: ze houdt je wel bezig zeg!

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:50

Jeetje Kathleen, wat een stress heb je weer gehad! Gelukkig heb je een beetje kunnen bijslapen. Hoe is het nu met Deja? Dat het van de AB zou kunnen komen klinkt niet gek.. Ik duim dat het allemaal goed gaat en er straks gezond en wel een veulentje naast staat.

Ik houd Havanna zeker goed in de gaten. Het is wel al het 4e veulen, dus misschien vult het uier wat sneller. Maar ik vond het zelf ook wel wat aan de vroege kant.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:19

Jeetje, ze houdt je wel bezig Kathleen!

Hier zitten we vandaag op 280 dagen. :)
Langzaam aan komen we dichterbij, haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mag ook wel weer even met de ragebol rond zie ik :+ _O-

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:19

Zal morgen even een bijleespost maken, maar wat een stress zeg Kathleen! Ze houd jullie goed bezig daar. :knuffel: Hopelijk komt ze komende nacht ook goed door. Nog 5 dagen en dan zit je al op de 300! Duimen blijven hard voor je draaien!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 03:37

We wilde graag een zwarte hengst en het is…………… een vos merrie met bles en 4 x wit.
Maar het leeft. Dat is het belangrijkste
Later meer.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 04:07

Gefeliciteerd Baudyh!

Kathleen, iedere dag is er eentje extra! Wat een stress heb jij zo :(:)

Ik ben 23,5 uur wakker, net aangekomen. Het is hier 20 uur en ik ga slapen. Morgen vroeg weer op pad. Hondenweer daar? Ik kan wel twee graadjes en een uurtje zon doorsturen hoor :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 06:16

Gefeliciteerd baudyh! :D

Doe maar door hoor Cynthia :))

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 07:47

Gefeliciteerd baudyh! Klinkt toch wel als de jackpot zoveel wit! Ben heel benieuwd naar een foto

Leuk! Alle veulens beginnen langzaam aan te komen! *\o/*

Cynthia neem maar wat mooi weer mee {:}

Kathleen ohnee wat een stress :knuffel: Wat vervelend die gekke fratsen steeds -O- Hoop voor jou dat ze snel veilig is en je opgelucht kan ademen

SimonDesteny wat een super lief hoofdje heeft je merrie <3

Yvk ja nu al dag 302. Gaat dan wel snel :)) Ook al begonnen aan het uier. Zie nog niks zorgwekkends.

Caily zo dacht ik het inderdaad ook. Dat het van te voren ermee insemineren en daarna natuurlijk dekken misschien mogelijk was. Voor die 50 euro wel de gok waard misschien

Had een link geplaatst voor een checklist. Eigenlijk vind ik die checklist erg incompleet. Zijn er betere checklisten voor een bevalling online?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 07:52

baudyh schreef:
We wilde graag een zwarte hengst en het is…………… een vos merrie met bles en 4 x wit.
Later meer.

Heeft de dierenarts toch de verkeerde weggeknepen :)
Maar klinkt wel heel mooi, vos merrie met 4x wit :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 07:54

baudyh schreef:
Later meer.

Gefeliciteerd!
Alles goed gegaan?

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 08:16

Wat zal jij een stress hebben Kathleen.... duim nog steeds mee voor je.

Gefeliciteerd baudyh! Benieuwd naar de foto's <3