Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Knolselder schreef:Jodium tinctuur kan je gebruiken voor de navel mee aan te stippen.
En ik.bedoelde eigenlijk geen isobetadine (want daar ben.ik allergisch voor dus kan niet) maar hac oplossing of iets dergelijks om je handen te ontsmetten.
Citaat:Vroeger werd de navelstomp ontsmet met betadine maar onderzoek heeft aangetoond dat dit teveel irriterend is en te weinig ontsmettend waardoor alsnog problemen kunnen ontstaan, daarom wordt de navel nu ontsmet met 70% alcohol + chloorhexidine .
ynekes schreef:Oh.. dat heb ik even gemist,sorry. Gaat soms ook zo snel met de berichten. Ze heeft idd al wel een flinke buik. Moeilijk plannen voor jullie.. goed id gaten houden dus.
Gooiske.. fijn dat het goed lijkt te gaan met de merrie!
Corine Drenth.. wij gaan ongeveer gelijk op zeker? Wanneer zit jij op 320?
Anso DM
Wij hebben de ijzers afgehaald. En als ik kijk naar hoe onze andere merrie vorig jaar soms al bokkend en springend met haar veulen rondrende en ook wel eens ongelukkig over het veulen heen stapte ben ik altijd blij geweest dat we dit toen ook hebben gedaan. Eerlijk gezegd zou ik ze er niet onder durven laten zitten.
ynekes schreef:Corina.. wij 5 februari op 320. Zal spannend worden. Ik hoop dat ze het iets langer binnen houdt richting de 340 maar vorig jaar werd ons veulen van een andere merrie op 323 geboren![]()
En jouw merrie? Dit is niet haar 1e veulen toch?