Donna, Neon, DL en mjd gefeliciteerd met jullie veulentjes!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Murosch schreef:Ik had begrepen dat het veulen pas bij de bevalling draait en niet eerder. Zelf denk ik dat het veulen de dagen/weken voor de bevalling zo groot is dat het tegen de ingewanden/darmen aan ligt waardoor de merrie opvallend gedrag kan gaan vertonen en wat dan snel wordt gelinkt aan het draaien van het veulen.
suffie schreef:Liberty lijkt hard te gaan, toch hoop ik voor je dat ze nog even wacht tot de 320 dagen, anders is ze wel erg vroeg.
Als ik kijk naar de koeien die nu allemaal op het punt van kalven staan, dan kalft de helft zeker zonder enig teken van slappe banden of vol uier. Aan het gedrag kun je zien dat ze "bezig" zijn. Afzonderen, liggen, krabben, draaien, enz. De anderen lijken wel drilpudding van achteren, kunnen bijna niet meer lopen met hun uier, maar kalven
kleinvosje schreef:Hier is het nog niet zo ver, duurt nog een maandje. Ben wel een klein lijstje aan het bijhouden met potentiële namen, heb een paar erg leuke en bijzondere gevonden.
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe de veulens hier genoemd zijn met de K?
vreselijke naam, gelukkig heb ik de naam niet bedacht. Zelf vond ik Krezip een betere naam

dagen overtijd nu gert zei dat ze nog nooit zo lang had gedragen en geharst ect
Ik zal mijn kleine deze week ook weer even op de kiek zetten 
idylle schreef:Ik zei het op fb ook al, ik zou het doen. 1. ze is maiden, 2. Ze is al 10 jaar
Robynn schreef:Ik zou het doen OT , vooral omdat ze melk lekt
, dit zijn echt kleine druppeltjes... Durf nog niet te positief te zijn... Een week geleden (zaterdag) was ze al onrustig, leek echt te gaan beginnen... Toch niet doorgezet... Die slappe banden heeft ze al vanaf dag 303. Om mesjogge van te worden...