[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:37

R.X. schreef:
Balou_k schreef:
Ik heb alleen een merrie naam, dus het zorgt maar dat het een merrie is. Anders duw ik het terug.

Ohw ohw moet ik weer de dierenbescherming misschien bellen :(:) :(

Haha ja! Beulen en terug duwen, ik ben lekker bezig hè.

R.X.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:40

Ohw ohw wat moeten we nu toch .....

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 15:42

Hier wordt het ook terug geduwd als het het verkeerde geslacht of de verkeerde kleur heeft

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 15:44

Als het niet het verkeerde geslacht mag zijn, mag ik er bij Aziza wel alvast een stop in duwen :+ Die krijgt toch een hengst.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 15:46

Een paar merries beginnen het hier spannend te maken.

Met Donna gaat het super die zit lekker in haar vel en gaf vandaag zelfs een showtje weg.
Afbeelding

Ook met Dora gaat het goed ze krijgt nog maar ¼ tablet van de prednison en heeft niet meer haar hood om. Ik hoop dat ze over 2 weken van de medicijnen af is. Ook haar manen beginnen weer te groeien.
Afbeelding

Ik zat pas nog even terug te lezen in het dikke buiken topic van 2010 daar is Dora zelf in geboren en zag daar deze foto's van haar.
Afbeelding
Afbeelding
Wel grappig om dat terug te zien.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 15:54

Al_Zawraa schreef:
Als het niet het verkeerde geslacht mag zijn, mag ik er bij Aziza wel alvast een stop in duwen :+ Die krijgt toch een hengst.

Misschien dat ze nu nog haar best doet om er een merrie van te maken dat het daarom zolang duurt?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:00

ponyparadijs schreef:
Al_Zawraa schreef:

Misschien dat ze nu nog haar best doet om er een merrie van te maken dat het daarom zolang duurt?

Ze heeft het nog nooit gedaan, maar eens moet de eerste keer zijn :D Ik ga er niet vanuit, maar het zou mooi zijn.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:50

Ach kleine dora....leuk om dat in dit topic erbij te plaatsten.
Mischien heb je het al benoemd staat me wel iets van bij, maar laat je dora weer dekken ivm de jeuk?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:53

Hoeveel veulens heeft Aziza gehad, en waren dat allemaal hengstveulens?
Ach, misschien doet ze het wel net zo als Neon, die heeft ook 1 keer een foutje gedaan, 1 merrieveulen heeft ze gehad, tegenover 6 hengstveulens. Ik verwacht nu ook weer een hengstveulen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:53

Karin, wat ziet Donna er goed uit, ze is wel weer zwaar zeg!
En wat een leuke baby foto's van Dora <3 Wat fijn dat ze van haar jeuk af is, nu hopen dat het zonder de medicijnen straks ook goed gaat.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:00

Neonlight schreef:
Hoeveel veulens heeft Aziza gehad, en waren dat allemaal hengstveulens?
Ach, misschien doet ze het wel net zo als Neon, die heeft ook 1 keer een foutje gedaan, 1 merrieveulen heeft ze gehad, tegenover 6 hengstveulens. Ik verwacht nu ook weer een hengstveulen.

Aziza heeft inmiddels 6 veulens gehad, dit wordt nummer 7. Ze heeft 1 merrieveulen gehad bij haar fokker, daarna 1 merrieveulen en 1 hengstveulen bij haar vorige eigenaresse. Toen een merrieveulen bij mij, maar die was Nog voor de vorige eigenaresse, en dat was naar mijn idee haar minste veulen. Daarna heeft ze een fantastisch merrieveulen gehad, Rahnanah, maar zoals je weet is zij helaas overleden. Daarna heeft ze nog een hengstveulen gehad 3 jaar geleden en dit is haar eerste dracht daarna.

Maar wat ze heel constant doet, is bij een merrieveulen te vroeg bevallen en bij een hengstveulen draagt ze altijd een paar dagen over. Vandaar dat ik verwacht dat het nu ook weer een hengst wordt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:12

Al_Zawraa schreef:

Gewoon een hele grote kurk in stoppen! :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:17

Pff, ben een tijdje niet in het topic geweest en had wel wat veulens verwacht hier, maar nog niks...

Ik heb vandeweek eindelijk gezien en gevoeld dat er een veulen in mijn merrie zit. Eerst zien dan geloven, dus heb vanmiddag toch maar een halstertje gekocht! We hebben nog wel even wat wachttijd te gaan, maar goed!

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:54

Afbeelding

Afbeelding

Mevrouw op 274 dagen vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:22

Sterkte vandaag al_zawraa

Irischcob Wat ziet ze er nog fit en fitaal uit. Mooi hoor! Wat doe jij nog aan "werk" met haar?

Gister wat foto's gemaakt van mijn meisje.
Voor degene die het leuk vinden
[ITP] Mijn mooie drachtige merrie. 256 dagen.

Vandaag had ze behoorlijk wat zucht..
Hoe wel de dierenarts heeft gezegd dat dat niet uitmaak, schrik ik er toch steeds een btje van.. :o tepels zijn ook vrij dik.

Afbeelding

Afbeelding

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:25

Al_zawraa wat grappig dat aziza nu op 340 dagen is, ons vanille zit vandaag ook op 340 :D. Bij haar zal het ook nog niet voor deze nacht zijn denk ik

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:19

Dankjewel Share! Niet super veel meer eigenlijk terwijl iris wel heeeeel graag wilt.. het liefst wilt ze elke dag het zadel er nog op.. we wandelen veel vooral met dit weer (20min), ze word 1x in de week gelongeerd en vrijheidsdressuur vindt ze geweldig lekker rekken en strekken. En af en toe het zadel erop of de bareback!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:22

Wat leuk dat ze gelijk lopen Maaike! Ben benieuwd wie er uiteindelijk eerder gaat :D

Share, gewoon even in de gaten houden, waarschijnlijk trekt het over een paar dagen wel weer weg. Mausi had dat vorig jaar ook op 244 dagen zo uit mijn hoofd, paar dagen later was het weer weg. Daarna begon ze rond de 270 dagen al met uier aanmaken, en is ze op 320 dagen bevallen. Ik heb hier laatst een keer een foto geplaatst, wil die nog wel een keer plaatsen als je wilt?

Ik had het idee dat bij Aziza haar spenen wat voller waren net met binnen zetten. Haar uier zelf vind ik nog niet helemaal mooi vol. Hoop morgenochtend een echt vol uier, en dan misschien maandag hars?

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:38

Polleman zou je mij ook het lijstje willen sturen?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:22

Aziza langer drachtig dan normaal, dus gewoon eens een merrie! Hihi, zal duimen...
Hier vandaag wel lammetjes. Oók leuk en goed voor het lentegevoel, zeker met dat zonnetje erbij :-)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:25

Leuk lammetjes! Met mijn eerste pony stond ik jaren op stal bij een schapenboer, vond dat elk jaar zo geweldig, al die lammetjes <3

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:31

Hoeveel zijn er bij jou beland?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:33

Zo al flinke mooie uiers hier
Helaas ben ik flink ziek

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:56

Wordt spannend. Dames, succes met waken!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:00

Ik ben blij dat ik (nog) niet hoef te waken. Vanmiddag mijn schimmelmerrie verkocht (ze wordt nog opgehaald). Enerzijds blij dat ik zo'n fijne plek voor haar heb gevonden, maar anderszijds voel ik me net een zware crimineel door wat ik gedaan heb. Maar het is voor ons beide beter. Al hoop ik niet dat Wainonia er veel last van gaat krijgen dat haar vriendin weg gaat. We hebben nog een shet als maatje voor haar, maar tot nu toe kan ze nog niet supergoed met haar overweg. Misschien verandert dat wanneer de schimmel weg is wel? Ik ben gesloopt en ga zo naar bed. Ik wens de wakers en de merrie's die op knappen staan veel succes en hopelijk snel een veulentje!