[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FamkeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:01

Die uier vult zich heel goed ShamalArabs!

Zenuwen! Ik trof net een drenthe met allemaal druppels op haar benen. Gauw eten, foto plaatsen en were terug naar stal! spannend!!

Afbeelding

Afbeelding

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:25

Bedankt voor degene die allemaal mijn vraag over dichtzetten hebben beantwoord +:)+ , ik heb net pas kunnen terug lezen zit in de nachtdienst.

FamkeW spannend!

Iemand ervaring met dat de uier op 9 maanden al wat gevulder wordt? Bij stippel is hij al wat gevuld

http://i61.tinypic.com/2uyonk2.jpg
Laatst bijgewerkt door paardjes123 op 19-03-14 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:54

Oe friesje maakt het spannend!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:30

spannend!! Morgen een baby hoor!!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:55

Spannend Famke! Succes!

En ja vorig jaar begon mijn minishet rond 9 maanden ook aan haar uier :)

Casu is vandaag verhuisd naar haar bevalstal. Ze was meteen redelijk op haar gemak... En uier was ook weer een tikkeltje verder!
Afbeelding

Ik heb nu weer het gevoel dat het veel te snel gaat, ik ben er nog niet klaar voor!!
Vandaag 307 dagen ver :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:33

wat een luxe grote bevalstal!

FamkeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:38

Wat een prachtige bevalstal! Heerlijk groot!!

Kom ik op stal, heeft de andere merrie net een veulen geworpen! Drenthe stond er mooi naar te kijken. Voor nu nog geen vordering voor ons. Misschien vanacht! Ik sta paraat!

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:39

Wat een mooie stal zeg!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:40

Wat heb je gezegd: "Kijk Drenthe, zo moet dat, nu jij!" :Y) :+

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:41

Oeh spannend voor een aantal! Succes! En ook al een aantal veulentjes geboren, gefeliciteerd! :D

Hier nog geen vorderingen op dat ze van de eerste dekking drachtig zou zijn, buik zakt al wel een stuk naar beneden nu maar uiervorming is nog minimaal.
Ze zou met de eerste dekking nu op 316 zitten.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:44

Leuk Famke!

En bedankt de stal is 3x6 dus daarin zou het wel moeten lukken :D

En is yuna niet meer gescand en kon zo niet gekeken worden hoever ze was?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:29

Heeeeeel lang geleden...maar ik heb zin om weer aan dit topic mee te doen :D

Zal wel effe duren voor ik hier een beetje ingelezen ben en iedereen ken :o

Ik ben dus Alexandra ;)
ik fok als sinds *effe denken* 2002 Irish Cobs :D
sommigen zullen me nog wel kennen uit eerdere edities/jaargangen vh DB-topic ;)
Dit jaar aan mn 20ste veulentje toe *D
Maar ik ben altijd bang dat het een routine wordt en dat je daardoor juist steken laat vallen en in de problemen komt, dus ik ben nog steeds waakzaam :j

Hier bij velen al erg spannend
*zucht* ben een beetje jaloers :o
ben zo gewend om lekker vroeg veulens te hebben, eigenlijk begin maart al soms, begin april ten allerlaatste... (althans de eerste vh seizoen)
en nu... is de eerste pas half mei uitgerekend 8)7 en de volgende pas begin juli pffff

Twee drachtige dames dus die nog een hoop geduld van me gaan vergen... :(:)

Om te beginnen Angel, uitgerekend op 12 mei 2014

Afbeelding

en drachtig van:

Afbeelding

en als tweede
Yentl, uitgerekend op 9 juli 2014

Afbeelding

en drachtig van (ggk met 1ste premie)

Afbeelding

Bij Angel wordt het zeker een zwartbont veulen, geen ontkomen aan :+
Bij Yentl wordt het zwartbont (75% kans) of effen zwart (25% kans), ik hoop op een zwartbonte merrie O:) want het wordt hoogstwaarschijnlijk Yentl's laatste veulentje (de dame in kwestie is 18).

Angel heeft uit dezelfde combi de voorbije twee jaren 2 hengstveulens gegeven: Milano en Pendragon
De hengst geeft wel vrij veel kleur door, dus de kans... haha zal je zien dat het nu weer zo'n hele witte wordt :P

Afbeelding

Afbeelding

en ik heb hier nog een halfzusje lopen, zelfde vader, maar andere moeder ;)

Afbeelding

Yentl en haar nakomelingen zijn redelijk nieuw voor me en ze heeft vooral nakomelingen van 1 en dezelfde hengst. Yentl is pas sinds eind september van mij (of beter van mn nieuwe vriend eigenlijk ;))
Van Pride wordt dit haar eerste veulentje en ook Pride heeft pas 1 nakomeling, die dan wel weer papa's spitting image is. Dus ik ben wel benieuwd!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:42

Angel laatst in de modder het zwijn aan het uithangen met 268 dagen dracht
Buikje wordt boller en veulen erin is lekker actief :D

Afbeelding

Afbeelding

en Yentl, 216 dagen drachtig en eindelijk eens een beetje fatsoenlijk op de foto gezet ;)
Yen is momenteel beetje mijn zorgenkindje :(:)
Ze kwam bij me de dag dat ik mijn eerste Irish Cob merrie Tinkerbell heb laten inslapen.
Haar veulen was net de dag ervoor afgespeend en ze heeft er erg van afgezien en was niet echt in goede conditie. En op haar leeftijd en met de winter voor de deur duurt dat nu eenmaal een tijdje tegen dat de kilootjes er weer op en top aan zitten he :)
Ze wordt dus veeels te hard in de watten gelegd haha
Heb een tijdlang getwijfeld of ze wel drachtig was, maar had dan ook keihard in mn hoofd zitten dat ze begin juli gedekt was dus begin juni uitgerekend was. Heb nu recent de dekbon pas gezien en ze is dus pas 9 juli uitgerekend. En deze week heb ik voor het eerst echt duidelijk het veulentje gevoeld *\o/*
Daarvoor ook al wel, maar die van Angel gaat altijd zo hevig tekeer dat ik dacht dat de mini-porretjes bij yentl maar wat wishfull thinking van mij was :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:48

wb frenia :)
Zat net eens terug te kijken, ik heb in 2003 het grote drachtige merrie topic meegemaakt, het eerste DBT 2005, toen mijn 2007 beeb in het DBT 2008 samen met de 2008 beebs, en verder alleen nog 2012 gemist omdat we toen geen veulens hadden, maar 2004, 2005, 2008, 2009, 2010, 2011, 2013 en nu 2014... Het zijn toch al heel wat jaren waarin ik steeds veel nieuwelingen zie, maar ook heel veel van de "oude" garde :D
Dit jaar fok ik niet, maar het kriebelt wel omdat ik weet dat ik het DBT ga missen :+ Wat gewoon écht geen reden is om te dekken :P
Dank jullie voor al die jaren gezelligheid en steun en plezier en verdriet en ervaringen en medeleven, met en voor elkaar :)

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 01:02

Jammer, voor mij ben je ook een bekende bokker hier. Ik ga je missen in dit topic. Dank je wel voor de adviezen en dat we je mochten volgen. Hopelijk over een paar jaar weer terug in dbt!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 01:05

dustinlover: hahaha ik haat merries die overtijd gaan :P
daarom hou ik van Angel, die is altijd netjes vroeger of op tijd (tussen de 328 dagen en 340 dagen, meestal op 333 à 335 dagen)

annikab: ocharme :(:)
sja je kan niet meer doen dan haar rust gunnen en afwachten he

ladylisa: even topicje kijken :D

katjen: faiza en chakura hebben een flinke buik! chalina draagt wat bescheidener

SA: pfff als ik alweer getallen in de 350 zie krijg ik al de kriebels haha!
maarrrrr er zit vordering in! duidelijk :j

Famke: waauw! heel spannend! mooie uier en flinke buik! succes +:)+

paardjes123: zou het wat in de gaten houden, maar is niet echt een reden om je zorgen te maken hoor, kan ook zomaar ineens weer wegtrekken ;)

yellomofoon: mooie kraamstal!

SA: jaaaa jou ken ik nog :D
ik heb het gewoon te druk gehad voor het DB-topic maar nu begon het toch te kriebelen :o
was hier altijd erg gezellig! en ik klets in geen ander topic meer mee, dus zodoende, onverdeelde aandacht hiervoor :D
Ik wil wel tijd eraan kunnen besteden, zo maar af en toe opduiken en dan ego berichtjes posten, das maar niks he.
Zoals je zegt: gezelligheid, steun, plezier, verdriet, wijze lessen, medeleven... dat omschrijft het DB-topic!

Ik vrees dat ik het niet zou kunnen...een jaar geen veulen...ik kijk er zooooooo hard naar uit!!!
Vind het al vreselijk dat ik zo lang moet wachten!!!
Die eerste zonnestralen zijn er en ik krijg de veulenkriebels niet meer uit mn lijf, echt duizend keer erger dan lentekriebels gewoon hoor :=
gaat zelfs zo ver dat ik het vruchtwater al meen te ruiken (pure inbeelding) als ik rubber handschoenen aantrek om op de veulenwei het snoeihout op te ruimen 8)7
Ik hoop stiekem dat Pride niet verkocht raakt voor eind mei, dan kan ik lekker Angel nog door hem laten dekken O:) want weet niet goed door welke hengst anders... mn vriend wil liever niet fokken, althans zeker niet als fokken betekent fiks dekgeld betalen + kilometers rijden met het risico om vervolgens je veulen aan de straatstenen niet kwijt te raken... en de enige hengst waar ik momenteel aan denk, staat aan de andere kant vh land :roll:
Ik heb voldoende arrogantie om te denken dat ik dat veulen wel kan verkopen O:) maar geen trailerrijbewijs haha

geshahquilleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 06:38

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 07:25

Yellomofoon schreef:
Leuk Famke!

En bedankt de stal is 3x6 dus daarin zou het wel moeten lukken :D

En is yuna niet meer gescand en kon zo niet gekeken worden hoever ze was?

Ja ze is in december gescant en de DA zei toen 5/6 maanden en dat kan dan wel kloppen met juni bevallen.
Ik had in eerste instantie niet meer aandie hengstigheid in juli gedacht tot ik het filmpje pas geleden zag op mijn computer.
Dus je zal zien dat ze gewoon pas in juni moet om zo mijn nieuwsgieriggheid lekker op te bouwen :P

Wb frenia! Ik heb jou topics altijd wel gezien met je veulens, dus ben benieuwd wat je dit jaar voor moois krijgt!

Geshaquille gefeliciteerd met Jhadorah!!

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:00

Gefeliciteerd!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:11

Nogmaals gefeliciteerd Gelske! Wauw een meidje!!!! *\o/* Heel benieuwd naar droogfotos!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:14

Nogmaals gefeliciteerd Gelske! Eindelijk een meisje, wat zullen jullie blij zijn!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:23

Geshahquille, gefeliciteerd!

DustinloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:31

Gesha Gefeliciteerd!

Frenia welkom back :)

SA een DBT zonder jou? Dat kan toch niet :( Ik zit in het DBT sinds 2009,2011,2012,2013 en nu 2014

Hoe is het bij jou Famke?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:53

Geveuliciteerd!!!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:15

Gefeliciteerd geshahquille! Wat een mooi meisje! Alles goed met merrie en veulen?

En leuk dat je ook (weer) mee kletst frenia! :D