@ Nicole: In Frankrijk kan je het zo bij de DA mee krijgen. Maar in NL heb ik geen idee of het in dit geval van Hiboune voorgeschreven zou worden. Het is het enige medicijn in een zakje dat ik ken
hier regent het ook al de god ganse dag....was eigenlijk om 4 uur klaar met werk normaal gesproken maar moest overwerken tot half 5..dan ook nog een uur fietsen terug naar huis met deze regen.
gelukkig kwam er toevallig een collega langs die ook naar horst moest(waar ik nu woon) dus fiets achterin en lekker met de auto..
Hier is het de hele dag op 1 bui na droog gebleven
Al_Zawraa
Geplaatst: 23-11-09 18:11
Hier viel vanochtend wat motregen toen ik de paarden buiten deed. Daarna is het de hele dag droog geweest. Nu regent het sinds 5 minuten, en het begint nu ook te onweren.
Saffier/hiboune: In Nederland is buut verboden (het zit in een blauw zakje trouwens, zie dit topic voor de meningen over het middel: [VN] FEI-presidente Haya weigert nieuwe stemronde over 'buut') Mss is het quadrisol? Of wat is dat andere middel dat ze nu in de plaats gebruiken
oh mijn god. Dit heeft niks met het topic te maken maar het gaat hier dus echt heeeeel erg te keer. Al 2× nu in de buurt ingeslagen. Ik had net mijn computer uit staan want ik dacht dat het voorbij was slaat het nu net weer ergens in. Bij jullie ook zo'n nood weer??
ik woon denk ik in het enige stukje nederland waar nog geen noodweer is of is geweest op nu na dan want net heeft het even hard geregend maar nu is het geloof ik weer droog. Ik ben blij dat het hier niet onweerd want ik heb het jonge spul nog buiten staan in de wei omdat de paddock waar ze normaal bivakeren echt niet normaal is zo nat. De wei is mooi droog alles loopt naar het midden toe omdat er op de helft van de wei een soort geul zit en de rest is mooi droog dus ze kunnen beter daar staan als ik de paddock denk ik dan. Ze hebben helaas alleen geen schuilstal of afdak daar maar goed heb liever een harde regenbui op hun koppie als dat ze tot de knieen in de blubber en bagger staan en hun benen kunnen verdraaien door de diepe blubber. Verder is de rijbaan aardig aan het worden op dit moment moet nog wel wat harde regenbuien op komen denk ik voor ie echt helemaal goed is en niet meer heel zwaar maar goed in de winter kan ik lekker rijden in een baan die niet bevroren is hoop ik.
O'marisa had in de na middag wat verhoging en was loom en ging steeds liggen en rollen ik schrok me kapot dacht nee niet weer he... Maar goed dierenarts is geweest en ze was wat verstopt dus alleen een klein beetje koliek. Heeft een spierontspanner gekregen en ben wat met haar gaan wandelen en gelukkig kreeg ze weer praatjes. Om half 9 komt de dierenarts nog even kijken maar ze doet het weer goed nu. Ze sluiten wel gelukkig alles uit en waren zelf ook wat geschrokken toen ik weer belde ivm koliek. Het eerste wat de asistente zij was "Oh nee toch niet weer hé" Nou ja we gaan er vanuit dat het goed blijft gaan en dat het een koliekje was. Lijnzaad staat al op en grasmix is weer ingekocht voor de zekerheid.
Al_Zawraa
Geplaatst: 23-11-09 20:37
Net onze paardjes binnen gezet, en Aziza was flink boos op de baby, ze stond flink te zwiepen met haar staart en te stampen met haar achterbenen. Baby was ook duidelijk zichtbaar zeer actief aan het bewegen. Arme merrie ze moet nog bijna 3 maanden
_Karin
Geplaatst: 23-11-09 21:16
Even een vraagje. Wanneer laten jullie de drachtige dame's enten? Gewoon jaarlijks als ze aan de beurt zijn of ongeveer een maand voor ze uitgerekend zijn?
Bonnie zit nu weer mooi volgens mij, zij wordt eind januari geënt en verwacht halverwege maart haar veulen maar als ze het net als vorig jaar doet dan kan het veulen al halverwege februari komen.
hier niks gemerkt van onweer ofzo, alleen flinke stortbuien af en toe..
Al_Zawraa
Geplaatst: 23-11-09 21:24
Aziza is vorig jaar 10 februari geënt, ze was toen 26 februari uitgerekend, en is op 15 februari bevallen. Dit jaar is ze 20 februari uitgerekend, en zal ze rond eind januari/begin februari geënt worden, ze bevalt vrijwel altijd eerder dan de uitgerekende datum. Ze wordt op 5, 7 en 9 maanden ook nog rhino geënt.
Hier net 1 hele grote klap en ineens was alles donker maar goed even de stop weer om gezet en alles is weer oke. Gelukkig is het daar bij gebleven en is het nu weer zo goed als droog. O'tje is weer de vrolijke drukke ik en daar ben ik heel blij om verhoging is weer voorbij gelukkig.
Gister Wedstrijd gehad met die dikke dame van mij..ging slecht! Ze was echt mega vervelend,wilde aleen maar racen en onder me uit,lukte me niet eens haar voor de 2e proef te corrigeren.
Volgens mij was het veulen haar aan het terroriseren,had afentoe het gevoel dat er een skippybal tegen mn benen bonkte.
Had toch nog 170 en 175 pnten..Even afwachten hoe ze komend concours is als het weer zo is trek ik haar even terug uit de sport.Zo als gister dat ik duidelijk de buik voelde bonken tegen mn been heb ik het nog niet eerder gevoeld.
Gefeliciteerd manueeltje,Erg benieuwd naar fotos van je Wynton veulen.Wij hebben ook een veulen van Wynton op stal mooi sjiek ding met knap hoofdje.
Pff namen erg moeilijk ik moet voor een hengst met de R en voor een merrie is vrij, aleen die wil ik ook met een R.
Ik denk dat het een hengst word maar krijg aleen maar namen in mn hoofd zonder R.Het liefst iets sjieks in een andere taal ofzo...erg moeilijk!!!
bij ons enten ze 1x in de 10 maanden, maar ze zijn januari geent en nu vandaag.. maar nobel is niet meegegaan, maar gaat eind januari dan zit ik binnen het jaar, en 6 wk voor veulenen (als ze alles volgens het boekje doet natuurlijk!)
@manueeltje leuk dat je na het 'gezeur' weer een positief iets hebt met de paarden (in dit geval een veulen) maare 20 paarden gsus wat een dagtaak of besteed je ze grootendeels uit qua rijden