[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mnonn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:40

Heb vanmiddag ff snel fotootje gemaakt van 2 drachtige mutsjes er zit bij beide 1 week verschil tussen
Zaphira
Afbeelding

Sarina
Afbeelding
heb ook uierfoto gemaakt Tong uitsteken
Afbeelding

scheelt veel als ze wel onder het zadel zijn en niet Clown

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:42

@frenia : ja nu heeft ze er nog èèntje ,die doet het goed ,drinkt ook gewoon bij mams.
@jennyk : ja die was het ,zijn pootje was ondertussen ok .
@zazou : de ene merrie is de andere niet , ik heb allemaal dikke drachtige merrie's ,maar je hebt ook merrie's zoals Neonlight Knipoog

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:08

ritaatje dr buikje, ze is nu ongeveer 8 maanden Haha! (dagen weet ik niet, ze is 3x gedekt Nagelbijten / Gniffelen )

Afbeelding

hoe het is zonder die dikke vacht weet ik niet, maar ik vind het al een behoorlijk buikje *LOL*

van sool heb ik nog geen foto, ff zoeken Tong uitsteken

edit: moet in april bevallen, waarschijnlijk eind april, ik heb er de 25e van gemaakt Clown
Laatst bijgewerkt door marrlinde op 08-01-09 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:10

Mnonn hoelang moeten die van jou nog? Knipoog

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:17

zazou1 schreef:
Wie heeft er foto's van zijn of haar merrie die ook in april moet bevallen, mijn merrie is aan de telling op 22 april 2009 en ik vindt haar nl nog niet echt dik, maak me er dus wel een beetje zorgen over. Zou graag willen weten hoe jullie merrie's er voor staan.
Alvast bedankt.

Mijn merrie moet een paar dagen na die van jou, maar dat is niet echt een waarvan je zegt "die is het prototype van zoveel dagen dracht"; ze is meer Oewwwwwwwwwwww die had 3 mnd geleden moeten bevallen Haha!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:18

oe die van mij die een paar berichtjes hier boven staat moet ook in april! Knipoog

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:18

ze zijn nu beide 7 maanden, zijn 2 mei en 7 mei uitgerekend.
ik zie dat bij jou de eerste er al over 6 dagen kan zijn, schiet lekker op Hyper!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:20

jaa Haha! ik ben echt benieuwd wanneer het komt!! (niet morgen aub want dan ben ik bij mn vriendin slapen *LOL* )

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:43

Hallo mag ik me hier ook melden?
Andere jaren las ik al stiekem mee, ook al had ik zelf geen merrie, zo leuk al die enthousiaste verhalen.
Onze in mei '08 gekochtte zwart bonte 12 jarige Tess is drachtig van eigen hengst Tommie, beide zijn ze heterozygoot bont dus de kans op een bont veulen is 75%.
Ik reken maar op een effen zwarte of heel lelijk bont hengstveulen Haha! Cool dan kan het alleen maar meevallen hahahhaa.

Tess is uitgerekend op 5 mei en dan ga ik uit van 340 dagen dracht, haar buik is al ernstig aanwezig al moet ik zeggen dat ze ook zonder baby aan boord niet een van de slanksten was.
Het veulen voel ik sinds een week of 2 duidelijk bewegen en ineens vind ik het allemaal mega spannend worden, de boeken zijn uit de kast getrokken en ik probeer alle eventuele verkeerde liggingen te onthouden Tong uitsteken je kunt maar voorbereid zijn hè.

Meet Tess
Afbeelding

foto 211 dagen dracht, inmiddels lijkt ze wat strakker te worden ik denk dat het komt door het koude weer...

En de aanstaande paps;
Afbeelding

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:44

Nicole; leuk die geboorte. Zag het pas een uur nadat je geplaatst hebt, maar erg gaaf om het eerste drinken te zien. Heb je nog meer adressen van de mare-sites? Of kan ik die ergens vinden?
Scum; Fijn dat Kaatje toch drachtig is. Lekker gevoel om te weten!
Sokje; Gefeliciteerd!
KMD; Porva heeft ook dan weer links en dan weer rechts het veulen zitten. Wordt trouwens steeds wakker na het water drinken (koud water).
Amandake; wat sneu meis, je hebt er alles aan gedaan wat je kon. Ach gut
Frenia; wat een lekkere dieren zeg!
PVD; Ik doe mee, lijkt me een goed plan!
Suffie; Ach gut
Karennn; Welkom!
Zazou1; heb je anders een foto van de merrie? Ik denk dat elke merrie weer anders (lees; met veel of minder buik) draagt.
Mnonn; Leuke foto's en buikjes en uier Haha!
Marrlinde; jeetje, 8 maanden nog maar. Heeft al een goede buik!!! Als je zou zeggen 10 maanden had ik het ook geloofd!
Desillies; jij ook welkom en wat een leuke tinkers!!! Het wordt een tinker jaar geloof ik Knipoog

Hier druk, beestjes staan er lekker bij en Porva heeft up's en down's. Ene dag een kreng en de andere dag weer poeslief......... Tong uitsteken
Ik heb het boek ook binnen trouwens........ Paarden fokkerij...inderdaad erg mooie foto's (alleen niet op de nuchtere maag )
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 08-01-09 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:01

Zazou1, ik ben ook benieuwd naar foto's. En de hoeveelste dracht is het voor je merrie? Een eerste dracht geeft meestal niet zo'n flinke buik.
Ik kan kijken of ik foto's van Neon's buik kan maken, maar ik vrees het niet. Ik kan haar niet buiten neerzetten nu, omdat bij die vastzetplaats de sneeuw een halve meter hoog ligt. En de vastzetplaats binnen is in het gangpad tussen de stallen, en als ik haar daar neer zet staat de stal op zijn kop, want dat is precies voor de neus van 3 hengsten. Clown En ondanks dat ze drachtig is laten die nogal wat van zich horen. Neon is eind april uitgerekend.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:11

hihi, Bij farita zie je niet zozeer het veulen aan 1 kant zitten, als wel een deuk in d'r flank aan de kant waar het veulen niet zit. Echt grappig gezicht!
Helaas word d'r humeur d'r nog niet beter op... Looplustig is ze iig wel.
Wat nog wel grappig is, we doen altijd wortels in de 4 hoeken van haar stal, als bezigheids therapie.. En bij voeren krijgt ze een schep slobber in een bak, en daarnaast in de voerbak de brokken+musli, en daaronder ligt dan het kuil... En farita loopt letterlijk rondjes door d'r stal dan. Van alles neemt ze ongeveer 3-4 happen, en dan gaat ze door naar het volgende, hihi, zon grappig gezicht. Zostraks kreeg ze de slobber en de brokken/musli gelijkertijd, en ze heeft echt 5 keer d'r neus heen en weer gedaan, om steeds aan beide ff te ruiken, vervolgens ff te benkene wat nou lekkerder was, en toen maar aan de wortels te beginnen! hihi rare merrie...

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:26

Ah wat sneu een overleden kalf... Ach gut
En het arme geitje.. Ach gut

Wat een mooie dikke dames heb ik voorbij zien komen!
Schiet nu allemaal goed op zeg!

Scum wat fijn dat je nu zeker weet dat ze drachtig is Knipoog

Ik heb het boek paardenfokkerij ook liggen! (Afgelopen week besteld Haha! )
Moet bij sommige foto's wel even slikken, maar ik ben liever goed voorbereid dan dat ik sta te kijken en ik weet niet wat er gebeurd... Knipoog

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:40

Zoooo heb de beeb net zien draaien!! Wel een rot gezicht hoor! Ze ging staan draaien en stampen , haar neusgaten waren wijd open en ze stond naar haar buik te happan...
Na 10 minuutjes was het over en heb ik voorlopig mijn laatste les gereden. Vanaf morgen heeft ze officieel zwangerschapsverlof!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:52

Pff.. Bijlezen lukt me echt niet momenteel.. Lips are sealed

Frenia: Ze zijn leuk!!

Amandake: He wat jammer. Ach gut Gelukkig doet die ene het nog wel goed.

Desillies: Welkom hier. Haha! Vind Tess echt een lief koppie hebben.

Marlinde: Dat is een duidelijke buik!

SA: Gefeliciteerd met je mijlpaal!

Spirit's Baby was echt heeeel druk vandaag! Jee, heel haar buik ging alle kanten op. Ik blijf me er over verbazen, ze is zo ontzettend slank dit jaar! Ik kan gewoon niet accepteren dat er echt een veulen in zit, ook al voel ik het telkens bewegen. Bloos

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 02:08

Wat een dikke buiken komen er weer voorbij Haha!

Hier komt de DA morgen Isis en Dynamic nog een keer enten voor de bevalling, kunnen ze mooi gaan werken aan goede biest Lachen

Ik heb trouwens weer flink gelachen om Isis. Als ze heeft gelegen gaat ze steeds eerst even zitten om dan haar buik over de grond te schuren Haha!
Deed ze vorig jaar ook wel op het eind.
(niet te verwarren met op de kont zitten om de staart te schuren door wormen oid, dit is echt haar buik die ze schuurt)
Uier stelt nog steeds niet zoveel voor, theezakjes zijn weer iets gevuld maar verder niet...

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:57

goede morgen.....brrrr is weer ijskoud hier...ga maar aan de slag nu , ijsdrollen scheppen Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:19

Ik heb het boek toen ook van A-Z gelezen. En idd, als je ziet wat er allemaal mis kan gaan....
Maar gelukkig heb ik het aan het begin van de dracht gelezen en ben ik die dingen nu vergeten Haha!
We gaan er maar gewoon vanuit dat alles goed gaat.

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:48

Goeie morgen allemaal..

@Jufmin: Het lijkt me niet dat je het veulen hebt zien draaien, dan past het veulen er niet meer in namelijk..

@airborn: Onze shets krijgen ook Muesli en wortels.
Als ze een keer geen wortels krijgen dan blijven ze me net ze lang aan kijken tot ze zeker weten dat ze echt geen wortels krijgen, en dan beginnen ze aan de Muesli.
Ze hebben hier dus ook duidelijk hun voorkeur..

Pip dr buik is in de laatste dagen behoorlijk veranderd.
Dr flanken zijn meer ingevallen, en haar buik hangt al meer..

Gaat dus al mooi de goede kant op..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:31

De laatste dagen hebben we geen wortels meer, dus helaas voor de paarden. Wij krijgen ze altijd van een groenteverwerkingsbedrijf, is het afval (schillen, kontjes, niet mooie wortels). Dit wordt altijd opgehaald door een paardenhouder in de buurt, en dan halen wij het weer bij hem op. Alleen had hij nu niet eens genoeg voor zijn eigen paarden. De onze hebben dus pech. Maar aan de andere kant, ze krijgen met deze kou ook veel meer hooi, dus mag het ook wel minder in de wortelen.

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:48

Ik haal de wortel hier bij de molen.. Een grote zak wortels, ik geloof dat het ongeveer 3,75 kost, maar daar doe ik ook wel even mee..

Alleen ze zijn nog al hard nu, ik leg steeds een aantal binnen..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:49

Geen wortels hier, zijn suikerbommen, en die mag de Fjord niet hebben.

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:51

Ze krijgen hier 2 worteltjes per pony 2x per dag.. En muesli met hooi, verder niets, en gelukkig doen die van mij het er echt prima op..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:01

hehe, Farita krijgt echt VEEL wortels, emmer vol per dag ongeveer. Nouja, dat krijgt ze al jaren, en gaat nogsteeds goed met d'r dus tja...
Moet wel zeggen, Farita neemt echt van alles 4 hapjes, en dan door naar het volgende, dus 4 hapjes wortel, 4 hapjes slobber, 4 hapjes hooi, 4 happjes wortel uit een andere hoek, 4 hapjes wortel uit de hoek daarnaast... etc Tong uitsteken

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:15

Hier ook wortels en bieten....vinden ze hèèl lekker !! Vingers aflikken

vries-shettie's Haha!

Afbeelding

Afbeelding

en op aanvraag van Snowdown (schrijf ik waarschijnlijk verkeerd Bloos ) ....uier van een shet ROFL

Afbeelding