[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:15

Zooo, wordt tijd dat ik hier ook weer 'ns wat actiever mee ga doen. Zie hier prachtige foto's van mooie buikjes langskomen !
Marlijn, wat leuk om Blossom met haar drachtige buikje te zien (ze zien er trouwens allemaal weer puik uit !!), ook een maiden, net als Kyara :
Afbeelding
Net 4 jaar (10 januari 2004) en zo rond de 210 dagen drachtig nu.
Het gekke is dat ik op de één of andere manier maar niét kan geloven dat ze echt een veulen krijgt, ook al wordt ze echt wel dikker én voel ik het veulen regelmatig bewegen. Komt gewoon omdat dit de eerste is bij haar, denk ik.
Wat vinden jullie, ziet ze er drachtig uit ? Heb hier even geen "voor-foto", zit op 't werk Bloos Knipoog

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:20

Ik heb er vandaag 1 op 289 dagen.. Gaat ook al zo lekker hard
Alonna zit vandaag op de 247 dagen..

We hebben besloten Alonna voor de kar te gaan beleren.. Je zal wel denken nu nog?
Jep nu nog.. We gaan zondag met iemand langzaamaan beginnen en kijken hoe ze het oppakt..
wil ze op gegeven moment niet meer, dan stoppen we en pakken we het rustig weer op na de bevalling..
Maar wat ze al kent is mooi meegenomen.
Zo kunnen we in het najaar in ieder geval de VOPP rijden met haar(en de andere drachtige en m'n 5-jarige) en kunnen we is kijken voor een eventueel ster & sport predicaat..
Grote plannen voor dit jaar dus

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:29

Keeva, is zij zo groot of ben jij zo klein Nagelbijten / Gniffelen dat is een flinke dame zeg!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:30

Ik denk dat jij het beste kan zien of ze er wel of niet drachtig uit ziet. Jij weet hoe ze eruit zag toen ze nog niet drachtig was, toch Haha! Ik vind haar er wel drachtig uit zien.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:42

Odessa1 schreef:
Keeva, is zij zo groot of ben jij zo klein Nagelbijten / Gniffelen dat is een flinke dame zeg!

Ben ik niet, is mijn zus Clown . Maar zus is groter dan ik, 1.70 denk ik (ik 1.66, dus ik ben echt een kabouter als ik naast haar sta Knipoog ). Dus Kyara is inderdaad een behoorlijk kasteel (voor een tinker dan Knipoog ), zo'n 1.64 nu denk ik (en still growing Haha! ) .

Ja, ze wordt wel dikker hoor, maar het is gewoon mijn eigen gevoel. Heb er lang over gedacht om haar nog een keer te laten opvoelen, maar vind het eigenlijk onzin om onnodige risico's te nemen alleen maar om mijn twijfel weg te halen ...

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:03

Odessa.... dank je wel voor het compliment... Mijn vrouwen zien er inderdaad allemaal wel als Hollands Welvaren eruit Nagelbijten / Gniffelen

Keeva... Kyara is echt nog een puppie he? Lovers Maar vind haar wel zwanger tonen nu hoor. Buikje gaat toch wel komen...

NoesieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:56

Odessa: ik zit dus idd met hetzelfde, mijn merrie is ook maiden en vind het momenteel (225 dagen) ook absoluut niet prettig als ik aan haar buik en uier wil zitten.
Doe het ook niet iedere dag, maar de buik moet soms toch schoon!
Vraag me dus ook af wat ik hier mee moet, aan de ene kant denk ik dat de natuur het op lost als het veulen er is want kan me ook goed voorstellen dat het niet prettig is om daar aangeraakt te worden als het gevoelig is, maar aan de andere kant betwijfel ik t een beetje

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:03

Ik raak mijn maiden merrie nu bewust veel aan, aan haar buik. Doe dat expres, omdat ik wil dat ze eraan went. Echt fijn vindt ze het niet, maar ze gaat niet vervelend doen of zo. Bij mijn andere merrie mag ik alles doen, ben ook bij alledrie haar bevallingen geweest en kan en mag meteen alles met het veulen. Ik hoop dat m'n maiden merrie me dat straks ook toestaat Knipoog .

Farada_Arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:28

Hey, hier kan ik ook over mee praten mijn merrie is ook maiden en vind het inderdaad ook niet echt plezierig als ik aan der buik of uier zit. Maar ze laat het toch wel toe op der buik (soms na een duidelijke preek). Maar de uiers is iets wat ze nooit leuk heeft gevonden dus daar zijn we wat voorzichtiger mee. En aangezien ze voor mij niet in de buurt staat (zij in nijverdal bij SA en ik in rotterdam) kan ik er niet altijd bij zijn. Maar ongeveer 3 weken geleden was ik er nog en toen was ik er lekker aan het kribbelen onder de buik wat ze ineens niet er vond Haha! en zo schoof ik langzaam richting uier en ze tilde de achterbeen op maar deed verder niets...dus dat was vooruit gang. Tevens liet ze me ook toe tijdens haar "slaap" rust periode (dit was snacht tijdens waken van AF Shanaya) ze lag lekker in de box en ik kon bij haar komen en aaien, dit is echt een vooruitgang. normaliter stond ze gelijk op om te kijken wat je kwam doen. Dus er is hoop om bij eventuele problemen voor, tijdens of na de bevallen er bij te kunnen om haar te helpen. Haha! Ze zit nu op 304 dagen dracht en heeft nog steeds geen uiers Verward hoe is dit bij jullie maiden merries ???? Ik ben erg benieuwd...

Nicole

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:45

keeva: ik dacht eerst: huh? wat komt Keeva hier doen? Tot ik bedacht dat Kyara dit jaar zwanger is Clown goed ziet ze eruit, nog steeds jong ogend natuurlijk, maar mooi hoor! Moet er niet aan denken zo'n grote joekel te hebben Bloos!
vind haar er wel mooi bescheiden drachtig uitzien Ja vind dat je toch echt de dracht ziet hoor Knipoog wordt weer een hengstje zo te horen Tong uitsteken Clown (sla me nou niet dood als het een effen is Nagelbijten / Gniffelen Clown Schijnheilig maar goed, jij hebt bontgarantie toch met Baggio? (niet getest maar wel geld terug, toch?))

suffie: mooi buikje, maar het lijkt wel alsof ze een maand geleden meer buik had Clown soms kunnen die foto's toch erg vertekenen he Bloos!

ik zou idd een maiden aan het uier wrijven laten wennen. Desnoods vastzetten en vooral volhouden als ze pissed doet, ook als ze trapt.
Tinkerbell bijvoorbeeld (geen maiden Clown ) die probeert ook soms te trappen, dan krijgt ze een kwaaie nee te horen en desnoods een klap en daarna mag ik overal aan frutselen, je hoeft haar maar 1x toe te geven en dan zit je echt in de puree want dan gaat dat van kwaad naar erger bij haar (bv: als je haar aan het poetsen bent en je wilt dat ze opzij gaat, dan ben je als niet-Tinkerbell-kenner gegarandeerd geplet en nog niet zo'n klein beetje Clown alleen bij mij gaat ze netjes op kant zonder gemor)
Denk dat het toch echt een kwestie van gewenning is en volhouden...

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:47

Bij ulisse zijn de uiers wel gegroeid. Een paar pagina's terug heb ik foto's geplaatst, kan je het wel zien. Ze heeft ook wat zucht. En verder voor een maiden volgens mij best een dikke buik als ik dat zo zie. Bij ulisse mag ik aan de buik komen en ook wel voor de uiers maar als ik echt aan de uiers zelf kom, nou, nou. Ik ga bij haar staan, zorg dat wat lekkers bij mij heb en probeer op deze manier haar te belonen als ik er aan mag komen. Nou, het mag dus wel, in de zin dat ze me niet wat zal doen maar wat een protest zeg. Ik heb de uiers trouwens nooit echt schoon gemaakt. Zien er ook niet vies uit. Ik zie geen "smats" Knipoog Haha! Haha! Bloos Maar dat moet ik wel doen voordat ze gaat bevallen zegt het boek. Nou, dat wordt nog wat.

ulisse zie ik bijna nooit liggen. En als ik het zie gaat ze idd staan als ik eraan kom. Wat een verschil is dat per paard hè. Leo gaat vaak liggen 's avonds in de stal en daar mag je best bijkomen en lekker knuffelen, gezellig Haha! Clown Haha!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:50

Jeetje dames wat kletsen jullie veel!
Zag weer wat mijlpalen langskomen en ook schitterende buikjes!

Bij een maiden zou ik inderdaad oefenen met aan de uier zitten. Mocht het veulen niet direct willen drinken dan zal je ze toch een handje moeten helpen. Is dan ook zo lastig als je niet eens in de buurt komt. Knipoog

en verder is er weer een dagje bij Lachen

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:07

Lynn is een maidenmerrie en ik maar haar overal aanraken.... Lutske daar in tegen krijgt haar 2e veulen, maar die vind het vreselijk als ik aan haar buik zit. Ze trapt niet gemeen, maar ligt wel haar been op... Leg nu regelmatig mijn hand in haar lies en op haar buik en laat haar rustig wennen. Op een gegeven moment accepteert ze het wel, maar ze vind het niet fijn...

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:34

Keeva is er ook weer bij dit jaar! Doei!
Wat een reus is Kyara toch, niet te geloven. Ik vind wel dat ze echt een drachtig buikje heeft hoor. *LOL*
Kan me ook nog goed herinneren dat je rond dezelfde tijd in de dracht van Keeva vorig jaar ook zoveel twijfels had. Knipoog

Blos vond het in het begin ook nooit zo fijn als je aan haar uiers zat, maar ben stug door gegaan met proberen. En nu vind ze het echt geweldig. Ze gaat er helemaal voor staan als ik de prutjes tussen haar uiers uit ga halen. Haha! Ze heeft al een lipje bij voorbaat hahaha.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:04

maiden merries zijn toch merries die voor de eerste keer drachtig zijn he?

Mieke die vindt het ook zalig als je aan haar uier zit om de prut er tussen uit te halen. Ze heeft dan ineens een zeer beweeglijke bovenlip Haha!
Laatst bijgewerkt door Sjintoo op 24-01-08 13:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Farada_Arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:04

ja helemaal correct

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:05

odessa: dat zijn waaktijden Haha! Dus bij deze: nog geen veulen bij pvd

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:06

Odessa1: dyslectie is denk ik wel bekender, alleen is dyscalculie (weet niet zeker of ik het goed schrijf) niet met letters en woorden maar met cijfers, rekensommen, formules en alles wat voor mij een onlogieche volgorde heeft zoals maanden (wie heeft dat dan ook bedacht Tong uitsteken)

wat bij syl heel erg hielp bij het uierdrama was haar lekker op haar buik kriebelen, of bij haar billen op de staartwortel bijvoorbeeld en dan langzaam naar beneden gaan, en belonen. of ze gewoon wat laten eten en dan stieken steeds dichterbij. suc6! en zoals frenia ookal zij, als ze zich aansteld dan moet ze zich maar vermannen, kom op zeg Knipoog (ik geef ze groot gelijk, als ik een paard zou zijn moest iedereen dr ook met zn fikken afblijven Tong uitsteken)

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:08

Lekkere buiken weer gezien
Yashilha is ook een maiden,zij vindt het prima als ik aan haar buik zit
En aan haar uiers vind ze helemaal heerlijk(is haar favorieten kriebel plekje)
Haar uier komt ook al aardig op,loopt ook niet meer helemaal terug als ze op het land is geweest en ik vind haar banden ook al een heel stuk slapper Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:13

marlijn: hihi angel reageert ook zo Nagelbijten / Gniffelen die kijkt dan altijd naar achteren naar mij en dan dat lippie Haha! ze laat er zelfs haar eten voor staan Nagelbijten / Gniffelen
overigens stinkt het bij Tinkerbell verschrikkelijk en is het bij Tinkerbell echt "smats" dus heel slijmerig plakkerig, bij Angel iets droger en bij haar geurt het bovendien naar fruitbonbons Verward
heel bizar...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:22

Citty van PVD kegelt, dus het alleen nog wachten of het veulen de uitgang kan vinden.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:29

Nou ben benieuwd suffie

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:50

Wow... spannend zeg....

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:58

Heeeej, er is er ééntje onderweg dus, ssssspannend hoor !!! Heerlijk dat het veulenseizoen er weer aankomt !!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:12

Spannend,ik ben ook benieuwd!