Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SunnyHorse schreef:Knapperd Ynekes, vader veulen van Jehannes? Of heb ik dat verkeerd onthouden. Waarom hebben jullie voor deze gekozen?
Tanja: jeeeeeeetje, dat is dan een verassing, een hoop te verwerken qua idee en informatie. Wat voor pony hebben jullie en enig idee wie de hengst is? Staat de pony thuis? En wat lastig als je ook niet weet hoelang het mogelijk duurt. Welkom in ieder geval en vraag gerust, er is hier een bak kennis en ervaring.
Muronia: wat een glansdun velletje ook, maakt ze weinig wintervacht?
RivQ, mooie bescheiden buikjes. Staan ze bij elkaar, en zijn ze nog lief voor elkaar?
Mooie checklist. Voor ons het eerst veulen, dus al die extra voorbereidingen geeft een goed gevoel.
[ [url=m/SObRCk.jpg]Afbeelding[/url] ]
We hopen op een mooie bonte, met veel zwart, op de foto zie je wel waarom![]()
Dit is trouwens de vader van het veulen, knappe Forrest (met veel zwart):
[ [url=m/SBgw0K.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gooiske schreef:Hier geen goed nieuws, ik kwam een dik uur geleden op stal, de merrie lag in het stro, en ik zag meteen dat ze begon.
Dus man en dochter gebeld, die waren er binnen 5 minuten, maar het was al klaar toen ze binnen kwamen.
Ze had een tweeling, het ging echt heel snel, plop plop binnen een minuut, de eerste zag ik toen dacht ik die is veel en veel te klein, maar toch vlies open gemaakt, terwijl ik dat deed zag ik nummer 2 eruit komen, zag het heel even bewegen, dus ook snel los gemaakt, tegen beter weten in, wel wat groter, maar nog veel te klein.
Arme merrie helemaal over stuur.
Maar gezien de situatie heb ik er vrede mee.
Wel heel bijzonder zo.
Dus het spijt me dat ik als laatste in dit topic binnen ben komen vallen, en meteen zo’n slechte start van het veulen seizoen moet maken.
Er is nog 1 merrie die moet bevallen, hoop dat dat wel een goede afloop heeft, die moet nog ongeveer week of 3 a 4 schatte de dierenarts gisteren.
Ik blijf jullie wel volgen en wil jullie heel erg bedanken voor alle tips en medeleven. Dat is top!
Ik zal jullie als jullie het leuk vinden een berichtje doen als de andere merrie zover is.