[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:06

Fotsy schreef:
Eigenaardig maar had ook dat gevoel dat het de voorbije jaren anders ging. Vond vorig jaar al bergaf gaan, geen idee waaraan dit kan liggen.

Nou blij dat je blijft Linda, als ‘die hard’ in het dbt. Oh stop je volgend jaar met fokken?

Sorry kan het niet laten.....

:P :D Dit jaar ben ik er niet bij, sinds jaren geen drachtige merrie O:)

Linda, leuk dat je blijft +:)+

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:12

Oooh Suffie, het ligt gewoon allemaal aan jou!!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:12

Nu gaat het ook hard vanavond zeg! Van uiers foto's heb ik vaak ook niet zoveel te zeggen, tenzij er dingen aan gaan hangen. Spannneeendddd!

Nynkste die van jou heeft ook een mooie hangbuik!

Laat z maat komen!!!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:20

Sorry dat ik jullie nog niks heb laten weten! Heb heel de dag gewerkt, gegeten en naar de paarden :j
Wild Thing die doet nog niet veder aan vorderingen 8)7 uier is niks veranderd, ze eet als een bootwerker en dut met regelmaat. Ik had gehoopt jullie beter nieuws te brengen!

Afbeelding
Ze is ondertussen een week overtijd

Woogy. Jeetje wat maakt Pris het spannend...

Linda. Fijn dat je toch blijft. Ik kan er zeker in komen! Ik deel dit gevoel en meerdere met mij denk ik. Ik probeer zoveel mogelijk te reageren, lukt ook niet altijd.

Angelpam. Nog even geduld dus...

Eef_bam. Daar heb je ook een punt. De merries die op knappen staan, die zijn meer in de schijnwerpers.

Knolselder. Bijna de veilige grens *\o/*

Nynkster. Behoorlijke buik!

Esmeestorm. Begint op te schieten!

Diertjec. Even goed in de gaten houden idd.

Ilja. Ik ben niet bekend met cremello hengsten. De meeste vind ik van kwaliteit niet zo...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:29

Zo, Wild Tjing is bijna even dik als dat ze hoog is. dat veulen mag toch wel gaan komen. Als ze overtijd gaan, dat vind ik zo vreselijk he. Dat is zooo frustrerend 8)7

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:31

Stille meelezer hier! Ik vind het leuk om alle paarden te volgen en hoop dat jullie allemaal krijgen wat jullie willen :D

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:39

Ik sluit me bij de meerderheid aan. Ben niet een actieve bokker qua reageren. Ik lees echter wel mee, ook niet alles want hey dat gaat best hard! Maar ik geniet mee van alle verhalen en leer hier en daar ook nog wel eens wat..

Wat een dikke buik AM_horses!

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 00:10

Hej iedereen ik volg stilletjes mee, kan niet altijd reageren.. veel succes allemaal met de veulentjes dit jaar <3

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 00:42

Ha ha suffie, ook mij missen ze _O- , als kiespijn

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 00:52

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 00:54

Idd het gaat zo hard he! En zo ambetant om op alles te reageren via de telefoon...

Ik lees wel altijd alles mee!

En ik vind het nu wel hoog tijd voor het volgende veulentje :D

Anniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 00:56

Knolselder schreef:
Ik volg Linda wel. Heb namelijk zelf hetzelfde gevoel.
Foto's en een filmpje gepost en 0,0 reactie. Misschien eens 1 iemand (dank je wel! :') ). Ik begrijp ook heus wel dat niet iedereen op alles kan reageren, kan ik zelf ook niet, maar als er zo weinig respons is, heb je ook geen zin om nog actief deel te nemen. Want wat is het nut van je post als je toch het gevoel hebt dat er niemand op reageert. En dat is gewoon erg jammer.

Verder vind ik het wel eens hoog tijd dat het volgende veulen eruit rolt :Y)

Ben het helemaal met je eens. Had dit gevoel vorig jaar ook al en ben toen maar gestopt foto's van mijn veulentje te plaatsen, ik kreeg toch bijna nooit een reactie. Zag idd het nut niet en dit jaar zie ik het inderdaad ook gebeuren waardoor ik zelf eigenlijk niets meer post. Ik lees wel iedere dag nog mee want vind het geweldig om de andere paarden te volgen en mee te leven met de ontwikkelingen.

Fijn dat je blijft Linda!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 01:11

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 01:15

AM: zo'n modelletje heeft Priska nu ook, qua belly. Kontje lijkt ook al puntiger of vertekend de foto?

Knolselder, hoe gaat het met alle opvang ponies??

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 05:51

Nou laat die veulens maar komen!

Wat ben ik jaloers op al die vullende uiertjes :( nog dikke 5 dagen zijn die van mij veilig en die doen niets :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 06:47

Suffie, probleem opgelost, het ligt dus aan jou :P

Knolselder, bijna bijna bijna die mijlpaal :):)

Fotsy (en Nynkster), blij dat ik het niet alleen zo voel :)
Ik stop inderdaad met fokken. Niet gezegd dat er nooit meer een merrie gedekt zal worden maar het kiezen steeds bevalt mij niet en zeker gezien de markt voor mini’s verzadigd is. Ik vind het gewoon heel triest hoe slecht sommige geweldige dieren verkopen. Dus er zijn knopen gehakt, ik heb geen hengst meer en ik sta inmiddels ook weer op een pensionstal. (Dan heb ik ook aan 5 paarden meer dan genoeg := hihi)

Cp, zeker niet meer mensen in het topic denk ik, want er zijn er ook veel weg. Maar er zijn wel een aantal bijgekomen die “veel aandacht opeisen” naar mijn mening := misschien moet ik dat ook meer doen ;) haha!

Eef-bam, kan me voorstellen hoor. Op buikjes van merries in de 100 dagen weet ik vaak ook niet goed wat ik moet zeggen, net zoals erwtjes van merries die er nog lang niet zijn. Maar mijn merrie zit inmiddels wel op 311 dagen, dus zoooo lang hoeft ze nou ook niet meer... ;)

Anniique, zonde dat andere daardoor dus stoppen met posten...

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 07:09

Het eerste wat ik doe als ik wakker word is bokt checken of er al veulens zijn. Wachten duurt lang.

Is bay er al woogy? Kan toch nooit lang meer duren. Ik ben wel toe aan nieuw jong spul in dit topic.

Luna2006 frustrerend is dat.

Linda jammer dat je stopt met fokken.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:18

Woogy schreef:
Knolselder, hoe gaat het met alle opvang ponies??

Een aantal zijn al naar een nieuw plekje verhuisd. Ze waren gezond verklaard en dan leek het mij ook beter dat ze hun veulen op een vaste plek krijgen. En iéts minder druk hier :') Maar ze zijn natuurlijk enkel naar goede huisjes. Nog 1 zoek ik nu een plekje voor. Klein bruin merrietje.
Dan zijn er nog 2. 1 blijft en 1 wil ik eerst proberen of ik ze nog ingespannen krijg. Knappe merrie met leuk maatje.
Maar de kkeinste ben ik wel bang voor als die drachtig is.

Ik kan het filmpje niet zien, maar als Bay op het dak zit te timmeren, moet die er maar eens uitkomen :')

Anniique, dan ben ik toch niet alleen! Maar ik hoop dat je toch ook nog probeert te posten. Ik kan nu helemaal niet linken wat voor paard jz hebt :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:30

Heel eerlijk merk ik helemaal geen verschil met voorgaande jaren. Er worden wel eens vaker mensen overgeslagen. Of dat opzet is? Nee. Dat denk ik echt niet. Of alle bokkers moeten een hekel aan je hebben maar dat lijkt mij stug :+ Ik zou er niet teveel over gaan piekeren. Uiteindelijk plaats je voor jezelf en niet voor anderen lijkt mij.
Verder eens met woogy

Leuk dat je toch blijft Linda. Vind je ponys ook erg leuk en mooi. Wat jammer zeg dat je genoodzaakt bent om te stoppen dat er simpelweg geen (goede) dekhengsten meer zijn.

Ik reageer altijd via voorbeeld -> en dan de laatste berichten die daar staan. Dan heb ik idd niet iedereen. Lastige boktnamen geen last van hier.

Amhorses jeutje wat een dikkie. We wachten gespannen af.

Eefbam mee eens. Ik plaats ze er soms bij omdat ik ze zelf al vol vind voor haar aantal dagen. Dan kijk ik even of er reactie op komt van "oh nee bel de dierenarts". Maar dat is nog nooit gebeurd :+ Dus het is niet erg denk ik dan. Maar ik plaats nooit enkel een foto van het uier. Vaak ook een verhaaltje.

Nynke :') _O- Ja bahhh. Vieze ratten. Bah haha
Dikke Lina :D

Esmee al een uier :D Ziet er goed uit.

Vulina mee eens. Ik ben er alleen 2x eerder uitgestapt ivm overlijden merrie en veulen. Toen kon ik al het plezier van de kleintjes en moeders even niet hebben. Maar verwacht nu gewoon eens tot einde jaar te blijven :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:33

Suffie daarom dus ja en jobamara die missen we al enkele jaren en pretty is ook niet meer actief

Linda jammer maar een mens moet keuzes maken en wie weet als de markt betert je toch nog kan gaan dekken.
Das wel de reden waarom ik maar 1 veulen per jaar wil.

Bay is zich een weg aan het zoeken

En blijven posten meiden, het is net omdat jullie weinig posten dat er weinig reactie komt.
Anniique ik kan me dus ook geen paard bij je voorstellen. Post dan maar even een foto

Oh dat ging dan best goed met de verkoop knolselder

Angelspam doe ik dus ook :')

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:50

-O- -O- , Woogy :(:)
Wachten de merries soms op minder mooi weer, succes alvast allemaal!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:54

Aniique, gewoon foto's posten hoor!
Linda, heb je nu ook camera etc daar?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:59

Als het dadelijk met bakken uit de lucht komt dan komen de veulentjes :P

Hier lees ik altijd alles mee, maar ook op telefoon en dan komt reageren er vaak ook niet van. Plaats dan ook niet zo heel veel :)

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:04

Eef_bam ik ben het inderdaad met je eens, en denk daarom ook dat er op de een meer wordt gereageerd dan op de ander. En dat is dan echt niets persoonlijks neem ik aan.

Ik lees zelf ook alles mee en vind het vooral erg leuk en interessant om de verhalen van anderen te lezen. Af en toe reageer ik, en vind het super om te leren van de fokkers die al meer ervaring hebben dan dat ik dat heb :D en dat je af en toe om advies kan vragen! Heeft mij zeker gerustgesteld van de week.

Jammer dat sommigen gaan stoppen volgend jaar, al is dat wel begrijpelijk. Wie weet trekt de markt weer aan en zijn de juiste hengsten vinden makkelijker.

Nou laat de veulens maar komen, aan het weer ligt het iniedergeval niet :):)

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:04

Knolselder fijn dat je opvangpony's goed terecht komen. Is er iets mis met de kleinste waarom je je zorgen maakt als ze drachtig is?

Linda zonde dat de markt zo verzadigd is. Je wil toch wel dat je veulens weer een goed plekje krijgen. Snap je beslissing daarin wel, al is dat niet tof.

Woogy ik kan het filmpje ook niet zien maar klop ff terug of zo en vertel dat verstoppertje is afgelopen.

AM horses Wild thing is huge! Beetje jammer dat ze je zo in spanning laat. Ik hoop niet dat dit de trend wordt voor de veulens dit jaar, dan moet iedereen nog meer geduld hebben :+

Annique uit welke combi verwacht jij een veulen?

Luna nog helemaal geen uier?

Mijn dame dr uier gisteren op 317 dagen.

Afbeelding

jobamara schreef:
Ha ha suffie, ook mij missen ze _O- , als kiespijn

Zeker niet!

Ilja bij stal Meijer staan er 2, maar de nakomelingen die ik daarvan gezien heb vind ik persoonlijk niet spectaculair en ook vaak blijven ze klein. Op een enkele uitzondering. Invloed van de merrie doet natuurlijk ook veel. (Hopelijk beledig ik nu niemand.. )

Nynkster, de hoek waaruit de foto is genomen kan soms zo'n ander beeld geven dan de werkelijkheid :D