[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

quincy21

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:45

hier zitten we aan 350 dagen

ik denk dat het toch voor deze week gaat zijn.
grazen doet ze goed maar de laatste dagen eet ze niet zo goed meer.

ze laat altijd veel eten over en haar wortelen heeft ze vandaag ook laten liggen

voor de rest niks speciaal aan te zien.
ze is wel erg ingevallen en haar uier is ook gegroeid mss dat ik straks nog eens een foto ga nemen

als ik aan haar speen trek komt er nog altijd alleen maar water uit

ik hoop dat ze het nu ophoudt tot woensdag namiddag of daarna dan ben ik thuis :)

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:46

Kelly_J schreef:
Myrthee_, Ik hoop voor je dat de rest ook snel gaat! Sommige paarden lopen wel 2 weken zo rond.. Dat hoop ik niet voor je! :Y)

Vandaag slijmprop verloren en ze lekt "melk" waxjes.

Afbeelding

Denk dat in de loop van de week het veulen z'n laatste draai zal maken en niet lang meer op zich laat wachten.
Mits Liby natuurlijk net zo eerlijk blijft als dat ze normaal is haha

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 20:04

Liby maakt er serieus werk van zie ik! Zal niet lang meer duren!

Luna is ontzettend vrolijk. Heeft vandaag voor het eerst weer 10 minuutjes bij Dilys gestaan en hebben een mini fotoshoot gedaan! :D

Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 20:05

Mooie foto Luna2006!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 20:07

Luna ziet er super uit zeg! Ben blij dat ze zo goed opknapt! Wat een vechter heb je daar!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 20:13

Stal-Wiza, 323 dgn heel onrustig nu weer iets rustiger, sneller ademen misschien warmte of veulen wat lastig! Pff zo houd je bezig zo. Maar super dat je haar goed in de gaten houd hoor! Suc6

Rockey, uier nu weer terug vol, ha dan nu maar voor het echtje, suc6

Polleman, Bonita 310 dgn mooie mijlpaal al voor haar hoor! Met de cam gelukt, ik hoop het zo!!!

Luna, leuk bijna een veulentje van je hengst! En fijn om Luna te zien, wond ziet er netjes uit, wat een jaap he!! De uier is wel sneu maar zoals eerder gezegd kan dat wel even duren denk ik en temp. Is wel wijs mocht het uierontsteking worden, maar ik denk dat je dat al doet. Verder ziet ze er met kuif los echt heeeel lief uit. Geef haar maar een knuf!!

Myrthee, Liberty laat zien dat ze heel blij is met de merriebox :D, ze denkt nu moet ik alvast wat gaan vorderen, ze is nu 315 dgn nog maar even wachten dan maar het tellen kan beginnen.

Cemlys, pfff kan me voorstellen dat je bekaf bent zeg!! Nu met dit weer moet het maar eens opschieten hoor! Suc6

Vita, ik heb echt met je te doen!! :(:) 's nachts wei of stal, waar kan je haar het best in de gaten houden? Wei misschien wel lekker met dit weer en beter voor haar benen. Hier vorig jaar laat binnen gehaald omdat daar de cam hangt.

Karin, Dora al beetje hars goede foto zeg, zag 26-5 als datum hoeveel dagen is ze nu ongeveer??

Jet4you, 290 dagen het aftellen kan bijna beginnen

Zamba, 6 dagen over al wel hars en uier iets voller! Suc6

Carola, ook kwakkie gedeeld, in je topic gespiekt wat een enorm wijs hengstje met nu al beweging. Fokfanaat nog ah wachten op het andere deel,

Fokfanaat, bij jou nog geen serieuse vooruitgang??

Onzetoppers, 338 dagen uier wordt voller en kleine harsjes. Suc6

Kelly, Misty 297 dagen wat ziet ze er top uit!! Dit jaar mag je in de OP met gewoon goed nieuws hoor!! Ik duim

Pfff keek nog is wat aan het over dragen is

Tinniie, Bolleke nog geen spannende vooruitgang?

Stal HD,??

Ladylisa,??

Onley, ??

Quincy,??

Lisch,??

Succes en sterkte voor de wakers!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 20:13

Spannend myrthe! Hopelijk volgt je merrie snel!

Ik ben helemaal gesloopt. :') 4 uurtjes geslapen vannacht en van 13.00 tot 19.00 gewerkt. Nog even een uurtje bij de dames gezeten en nu net thuis. Het gaat goed, Ginny is nog wat wankel maar drinkt goed. Morgen mogen ze voor het eerst even naar buiten. Misschien dat ik morgen de da nog even laat komen om ze na te kijken.. Ben een beetje overbezorgd. :))

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 20:15

Droogfoto's. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 20:40

Denk ik klaar te zijn en nu willen de smiles ook nog niet!!!

Quincy, klinkt wel spannend, Hoop dat ze nog even wacht tot na woensdag middag! ,

Myrthee, zooooo wel fijn dat je Libby zo goed kent,

Luna, top foto, en idd wat een vechtertje die Luna!!

Mdj, knuf vannacht maar wat slaap inhalen. Ginny drinkt gelukkig goed wat wankel zie je wel vaker. Maar even checken is altijd fijn hoor, heb ik vorig jaar ook gedaan en zou het een volgende keer weer doen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 20:42

Denk ik klaar te zijn en nu willen de smiles ook nog niet!!!

Quincy, klinkt wel spannend, Hoop dat ze nog even wacht tot na woensdag middag! ,

Myrthee, zooooo wel fijn dat je Libby zo goed kent,

Luna, top foto, en idd wat een vechtertje die Luna!!

Mdj, knuf vannacht maar wat slaap inhalen. Ginny drinkt gelukkig goed wat wankel zie je wel vaker. Maar even checken is altijd fijn hoor, heb ik vorig jaar ook gedaan en zou het een volgende keer weer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:47

Spannend Myrthe!! Bij ons ging het heel snel, toen ze eenmaal melk lekte was het veulen er met een aantal uur. Maar je ziet ze ook wel, die ineens weer stoppen zoals bij Rockey... Heel fijn dat je je merrie zo goed kent. Ben benieuwd naar je veulentje!! Succes komende dagen! :j

Ach wat een klein frutseltje dat kleine boontje <3

Cookie is vandaag 4 dagen.
Honds brutaal en ondernemend! Erg leuk om te zien maar hij houd mams en ons wel bezig hoor!!
Zijn oogleden beginnen mooi donker te worden en in zijn oog lijk ik een klein streepje blauw te zien (gedeeltelijk). Ik weet nog niet of hij dus een streepje maanoog in zijn oog heeft, of dat het toch nog de blauwe gloed van het 'veulenoog' was.

Hierbij nog een paar foto's van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-15 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:48

Michelle, zou wat slaap inhalen dan haha! Zie helaas de foto's niet :(

Ja is een enorme wonde, maar kleiner kon hij niet want dan kon ie er niet uit. temperaturen elke dag. Zit telkens rond de 38 dus moeten ons geen zorgen maken.
Nou lief zei je? :p ze heeft haar arrogante hoofdje voor op foto's ook alweer terug hoor!
Wil 1 van de foto's van vandaag laten uitvergrote maar kiezen is zooo moeilijk
Afbeelding

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:53

Oei, dit topic is een beeeetje weggezakt bij mij, ik ben hier voor het laatst geweest op pagina 135 :o . Heb het een beetje te druk gehad, en nog. Tijd om al die gemiste pagina's bij te lezen heb ik dus ook niet, daarom hoop ik heel erg dat het bij iedereen goed gegaan is bij de geboortes. Ik ga mijn best doen een beetje bij te blijven!

Hier is het nog niet zo ver, duurt nog een maandje. Ben wel een klein lijstje aan het bijhouden met potentiële namen, heb een paar erg leuke en bijzondere gevonden.
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe de veulens hier genoemd zijn met de K?

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:59

jobamara schreef:
Jet4you, 290 dagen het aftellen kan bijna beginnen

Afbeelding
Vandaag ook voor het eerst duidelijk iets verandering bij de uier

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:02

Euforie schreef:
Spannend Myrthe!! Bij ons ging het heel snel, toen ze eenmaal melk lekte was het veulen er met een aantal uur. Maar je ziet ze ook wel, die ineens weer stoppen zoals bij Rockey... Heel fijn dat je je merrie zo goed kent. Ben benieuwd naar je veulentje!! Succes komende dagen! :j

Baby moet nog draaien, dus zolang het nog niet is gedraaid zal het nog niet komen. Denk wel dat dat deze week nog gebeurd.
Verder is dit ook de eerste dracht van haar die ik mee maak. Maar Liberty is altijd super eerlijk, dus daar van uitgaande maak ik alles op haha.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:07

Veulen draait toch pas net voor de bevalling

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:09

Paar dagen van te voren toch fokfanaat?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:09

Klopt, strikt gezien eigenlijk zelfs pas tijdens de bevalling.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:10

Veulen oefent een beetje van te voren, maar echt draaien is begin bevalling

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:17

Ik had begrepen dat het veulen pas bij de bevalling draait en niet eerder. Zelf denk ik dat het veulen de dagen/weken voor de bevalling zo groot is dat het tegen de ingewanden/darmen aan ligt waardoor de merrie opvallend gedrag kan gaan vertonen en wat dan snel wordt gelinkt aan het draaien van het veulen.

Even een klein spammetje (kan het niet laten sorry). Ik kreeg vandaag een klein voorproefje van de fotoshoot die we eergisteren hebben gehad. De zwarte puntjes op sommige foto's zijn van de familie vlieg, die zo nodig ook op de foto wilde _-:( . Desondanks mooie foto's en ik ben ook heel benieuwd naar de rest *D

Met dank aan bokker Tigress (perfect memory photography)

Afbeelding

Afbeelding

knappe mams
Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:20

Zo toch weer een paar veulens geboren.
Van harte gefeliciteerd Michelle en Rowan.
Neon als het goed is had ik jou wel al gefeliciteerd. Maar anders bij deze ook. Wat een erg leuke veulentjes allemaal.

Als ik de lijst zo zie staat flirtje al bijna bovenaan als eerstvolgende....
Ze maakt kleine vorderingen, maar niet spectaculair. Afgelopen nacht 1 x vals alarm. Hopelijk bevalt ze nu snel. Ik vind dat haar uiertje wel al behoorlijk vol is nu. Maar geen harsjes. Wel heeft er een beest in haar bil geprikt. Gewoon twee bloedvlekken op haar bil.
Dat is raar kijken. Kijk je op de foto naar het uier. Zie je een enorme bloedveeg.

Schuren hoort momenteel ook bij haar dagelijkse rituelen.. |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:23

Veulen is idd zo gedraaid. :j vaak net voor of tijdens het bevallen!
sochtens toen ze kegelde, lag het veulen wel wat dieper/naar achter.

Wijze uitstraling heeft je veulen al Murosch! :)

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

van deze avond

staat rustig en heb toch besloten om ze op de wei te laten.
ben er van overtuigd dat het nog niet voor vanacht is :)

ik snap niet hoe je het ziet of het veulen gedraaid is

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:26

Mooie foto's Murdosch, jammer van die vliegen. Wij hadden er vandaag ook veel last van, heb ze nog maar amper gezien maar vandaag hele zwermen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:34

Dat is al een heel mooi gevuld uier. Ik heb de paarden ook op het land laten staan, het is heerlijk weer buiten en beweging doet Lara (en Luna natuurlijk) goed. Het uier is na zo'n dagje land helemaal weg, dus ik verwacht voorlopig nog niets, ze nog helemaal zichzelf. Mag ook niet, want ik wil eerst met Hemelvaart rustig een paar daagjes weg kunnen.

Liberty lijkt hard te gaan, toch hoop ik voor je dat ze nog even wacht tot de 320 dagen, anders is ze wel erg vroeg.

En nog even ego: ben zo trots op mijn Haffie, vanavond ons laatste winstpuntje in het M2 behaald, we mogen Z starten. Het is echt een wereldknol, wat die allemaal al gezien, gedaan en gegeven heeft <3 <3