Over dat artikel; Natuurlijk is het zo dat de merrie altijd de X levert en de hengst X of Y, maar kan het niet zo zijn dat het 'milieu' in de baarmoeder van een maiden of een oudere merrie zuurder (of juist minder zuur) is, waardoor de merriezaadjes beter overleven dan de hengstzaadjes?
Als Dais haar eigen schema aanhoudt, zal ik wel weer een merrie krijgen, want zij heeft op rij merrie, merrie, hengst, merrie, merrie, hengst, merrie..... gekregen
Pretty, Fi gaat inderdaad naar het dekstation. Is een stuk makkelijker voor mij dan de rietjes in een stikstofvat vervoeren en dan aan een dierenarts hier vragen of hij haar iedere dag wil komen scannen. Op zo'n hengstenstation weten ze precies wat ze moeten doen, dus dat is een stuk beter!
Knolselder schreef:Cynthia, phoe, geluk met die laatste rietjes! Is de hengst overleden of verkocht of geruind? Nu hopen dat ze vlot drachtig wordt? Of hoe gaat dat anders als ze op zijn? Nuja, we duimen gewoon voor een vlotte dracht

Hij is verkocht naar China. Als de rietjes op zijn, heb ik pech.. Voor het dekgeld dat ik betaal, krijg ik drie rietjes, dus drie pogingen. Op=op zeg maar

Dus extra spannend volgend jaar! Mijn eigen gefokte merrie voor het eerst laten 'dekken' en dan ook nog eens met de laatste rietjes.. Ik hou van uitdagingen

Over uitdagingen gesproken: Ik vind Classic Champagne errug mooi! Mijn grootste kans hierop is als zowel Kharamel als Fiore heterozygoot zijn voor agouti, dan is de kans op een Classic Champagne 4,69% (anders kleiner of gewoon nul) Ik hou van uitdagingen!

Ik heb ook weer een dilemma: Ik wil Dais zo lang mogelijk op het land houden, omdat ze met haar stijve, oude lijfje beter op de wei kan staan, in plaats van in stal en alleen uit stal komen als er iemand voor haar is (max 1 a 2 uur per dag). 31 oktober zou ze naar binnengaan, dat vind ik ook wel max voor haar en zij ook. Maar het is nu wel errug koud! En er is ook regen voorspelt.
Wat lijkt jullie beter: Eerder naar stal en warm onder een dekentje staan, maar wel 22 a 23 uur per dag in haar box staan of nog even buiten in de kou, maar wel kunnen lopen.