van harte, wat een leuke verassing inge en succes sa
_Inge
Geplaatst: 22-02-13 19:16
dank allemaal voor de felicitaties
Ja een verassing was het zeker, echt geen druppeltje hars of melk gezien, zelfs vanmorgen toen het veulentje eraf was liep er nog niks uit. Normaal ben ik elke dag rond 7 uur bij haar maar vandaag was ik wat later gekomen, had niet het gevoel dat veulentje al zou komen, maar wel dus
Nou , ze heeft al gedronken, niet zonder slag of stoot dan wel, Pasja heeft veel last van haar buik en is hierdoor wat nukkig. Dus als veulentje niet zo zachtaardig de uier zoekt en tegen de buik stoot duwt ze veulentje weer weg. Ook merk je dat Pasja wil rusten maar veulentje is een spring in het veld, heeft de hele middag al gestaan , liggen is voor watjes , en draven door de stal. Er zit een eigen willetje in
Als Pasja vanavond nog last heeft komt de dierenarts nog even langs. Nu even een leek vraagje van me , wat met de nacht, moeten we een paar keer kijken of er in de buurt blijven , of gewoon morgenochtend weer zien?
Nu nog even een paar foto's van vanmorgen :
Traiectum
Geplaatst: 22-02-13 19:18
Gefeliciteerd Inge! Wat een mooi dametje! Pasja zal er wel aan wennen Al kijkt ze op die laatste foto nou niet bepaald blij
Spannend SA, ik zal voor je duimen!
Oooh, nu er een 'veulengolf' op gang komt (Whisper is ook bijna aan de beurt, toch?) vind ik het steeds moeilijker om op de mijne te moeten wachten
Inge als je merrie zich goed voelt, veulen voelt zich goed en mag gewoon drinken hoef je niet perse vannacht te gaan kijken.
enjoy86
Geplaatst: 22-02-13 19:36
Vanmorgen was de da hier (gewoon voor de jaarlijkse gebitscontrole van de paarden) en die zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken (merrie was maandag avond ja behoorlijk ziek) Als er iets niet goed was zou ze niet zo goed opgeknapt zijn. Toen hij weg was ging ik mijn moedertje nog een lekker poetsen en iedere keer als ik aan haar uier zat (was het aant schoonmaken) deed ze net alsof ze hengstig is. Hebben jullie dit ook al eens gehad? Heb op internet al vaker gelezen dat dragend merries hengstig kunnen tonen, maar het zelf nog nooit meegemaakt.
Inge, dat je merrie zo doet zal met een paar dagen wel bijtrekken. die van mij had dat 2 jaar geleden ook, na haar eerste veulen... ben benieuwd hoe dat straks is
ClementinevS
Geplaatst: 22-02-13 20:23
Inge, als alles rustig is bij merrie en veulen, dan zou ik lekker naar huis gaan. Dat kunnen ze lekker rusten.
Hier nog niks. Wel 36,9 graden maar ik weet het niet. Haar uiers staan op springen maar de merrie zelf is zo nuchter. Alsof er niks aan de hand is. Even eten en straks weer kijken.
Met het Keesje gaat het nog steeds niet lekker. Ik heb vandaag een thermometer gekocht. Vanaf morgen ga ik haar iedere dag temperaturen. Zo kan ik in de gaten houden of ze misschien toch kou heeft gevat. Daarnaast kan ik dan een overzichtje maken van haar temperatuur per dag, zodat ik vlak voor de bevalling hopelijk ook een daling in haar temperatuur opmerk.
Vandaag had ze het weer erg zwaar volgens mijn verzorgster