[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LinUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:48

gefeliciteerd met jullie veulentjes allemaal!
Ben benieuwd naar de foto's :D

leuke foto poesnoes! ik vind wel dat je het buikje ziet :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:55

Sannah: Ja klopt, heel fijn als ik S'ochtends ff naar buiten kijk! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:59

Ik zie idd ook een mooi buikje!
Knappe 6 jarige dochter heeft ze ook zeg!

Hier wilmatje. Net even lekker gewassen en opgedoft met dit heerlijke weer. Vlecht in de staart en klaar!
Nog maar een maandje te gaan tot de uitgerekende datum. (14-04-2012)
Afbeelding

Afbeelding
Buik waar ga met willie naar toe?? :+
Afbeelding
na het rollen is het etenstijd.
Afbeelding
en samen met haar bijna 4 jarige dochter
Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:41

Kyara heel erg gefeliciteerd!!! Was mijn gevoel toch juist!!! Ben erg benieuwd naar foto's! En wat zal jij lekker geslapen hebben seg!! :)
Gentle: ik denk dat het in de loop van volgende week komt, denk woensdagavond, ze heeft je voor de gek gehouden, maar zal je nu verrassen!

Mooie foto's komen er weer voorbij, merries zien er super uit!! Kitzbi staat echt in "bevallingsmodel" :)

Hera haar oog was beter, de blauwe waas was verdwenen en er kwam minder vuil uit. Komt wel goed denk ik!
Banden vandaag weer wat slapper, begint echt in te vallen nu en de spenen sinds vandaag ook lichtjes gevuld...dag 312 alweer! Ik gok nog steeds dat ze dag 340 niet haalt! En ik wil ook een merrie, hopelijk zijn er idd nog wat over binnen een maand ongeveer!!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:16

Muzefee schreef:
Ik zit ook wel te denken aan een babyfoon met camera. :j Zie net ook iets die tevens de boel kan opnemen op een SD kaart, interessant....

Kan je daar wellicht de link van geven? Lijkt me ook wel erg gaaf, mijn merrie kennende wacht die totdat iedereen weg is en dan huppa in paar minuten ligt er weer een veulen naast...

Iedereen gefeliciteerd met de mijlpalen!
Ik reken ook met 340 dagen, vorige keer met 337 dagen bevallen afwachten wat ze nu gaat doen!

Ook weer mooie buikfoto's voorbij zien komen.
En hoop spannende merries...nog een paar pagina's bijlezen zouden ze dan al geboren zijn???

Mooie combinaties Essie! Op naar de veulens van volgend jaar!

Kyara27 van harte met de kleine meid!

@Yunomi, tegen de tijd dat het juni is komen de merrieveulentjes weer terug hoor ;) Was twee jaar terug ook zo, begin alleen maar merries daarna een periode veel hengsten geboren en hop bij ons in juni 2 merries :)

Kitzbi nog niet bevallen dus evenals Hera, maar wordt wel erg spannend zo te zien aan de foto's en berichten!

Charisma, staat jouw Hera nog niet bij de kraamstal nu dan? Wordt toch wel eens tijd zou je denken met de slappe bandjes...

Mijn merrie heb ik vandaag voor gestoord verklaard. Ging lekker in het zonnetje even buiten stappen onder het zadel. Hebben een cross/galopbaan waar je prima kan vertoeven in het zonnetje nu, maar daar dacht Lady iets anders over!
Een stalgenoot was ook op de baan maar die was aan het crossen en wat aan het springen (staan wat crosshindernissen her en der verspreid). Lady zag haar buurman weg galoperen en springen en toen had ze bedacht dat ze dat zelf ook wel kon. Malloot, 9 maand drachtig dikke buik en normaal totaal niet zoveel energie... Kon haar gelukkig nog bij de hindernis wegsturen maar toen was het in volle rengalop de baan over. Bit vastgepakt en de rem was verdwenen. Bijna de waterbak in maar toch naar de heuvel kunnen sturen, Ook daar ging ze in volle galop naar boven waar gelukkig net een andere stalgenoot was aan komen stappen en ik Lady daar kon parkeren.
Ik maar even afgestapt gezien er inmiddels 2 mensen aan het rondgaloperen waren en de buurman van Lady ook lichtelijk in paniek aan het raken was maar die snapt het begrip afremmen gelukkig! Uiteindelijk iedereen uitgeraast ik er weer op en poging twee tot rondstappen... Was net 1 bom dynamiet onder me. Gelukkig alles goed gegaan en nog even kunnen uitstappen en draven maar bolletje zal morgen wel flink spierpijn hebben! Snap er nog steeds niets van, ineens knop om en in volle rengalop bokkend de baan over, vrouwen en hormonen het is wat!

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:37

Dwyne, die van mij wil ook nog geregeld achter een ander paard aan. Gestoord inderdaad! 8)7

Heb net ff de site van de AQHA gecheckt en de naam die wij graag willen voor ons veulen is nog niet bezet, dus daar ben ik erg blij mee <3

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:40

Mag de naam anders niet als die al eens is gebruikt Princeps?
De laatste paar dagen heeft ze helemaal niet zoveel energie, mag je blij zijn als ze gaat draven aan de longe. Een vriendin van me had al gewaarschuwd dat ze bommetje was toen ze haar in de paddock ging zetten maar dat is ze wel vaker dacht ik bij mezelf... Beter even kunnen luisteren en binnen eerst rondje rijden, maar gelukkig is het goedgekomen!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:43

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:07

Dwyne schreef:
Mag de naam anders niet als die al eens is gebruikt Princeps?

Nope, bij het quarter horse stamboek mag je niet een naam geven als die al is gebruikt. (Ja mag wel natuurlijk, maar die kan je niet opgeven als stamboeknaam.) Het kan in principe wel, maar dan moet het paard dat de naam al droeg een x aantal jaar overleden zijn en geen noemenswaardige wedstrijdresultaten hebben.

Ik vind het wel leuk om te weten dat geen ander paard dezelfde naam draagt :j

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:10

Wauw, Kitzbi kan echt niet lang meer duren... :oo :D

Utah is ook zwaar zeg! :D

Wat een buik Bimmetje! :D Als die omvalt kan je haar ook zo omrollen. _O-

Ik heb de hele middag lekker met de pony's in de bak gezeten! Het was écht genieten! Heaven heeft weer gezorgd voor enkele malle foto's, zal eens uploaden. :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:13

Muzefee schreef:
Wat een buik Bimmetje! :D Als die omvalt kan je haar ook zo omrollen. _O-

net als heaven hihi :P

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:15

Klopt. _O- Die heeft vanmiddag de bak weer strak gerold. :')

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:21

Heaven doet commando 'dood'. 8-)

Afbeelding
Afbeelding

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:24

Hahahaha geniale foto's :p

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:27

whaha die probeerde ik ook te leren, maar lukte niet! :')

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:32

Sandy: Gefeliciteerd met het veulen!! :D

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:34

Haha malle Heaven!

@ Princeps, dat is wel heel leuk inderdaad dat je dan ook echt een unieke naam hebt! Maar wel lastig bedenken lijkt me...

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:46

Dwyne: normaal gezien vertrekt ze volgende week zondag. Als dat niet zo is, gaat ze zondag naar de veulenstal hier op stal met een birthalarm aan en gaat ze de zondag erna naar de bevallingsstal. Daar waren staleigenaresse en eigenaresse van Hera nog niet uit. Hoop wel dat ze het inhoudt tot ze in het bevallingscentrum staat :o

Heaven is weer geniaal!
Princeps: leuk dat je een unieke naam hebt!! Ben nog meer benieuwd nu! :D

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:54

Kyara; gefeliciteerd met je merrieveulen! Geniet ervan.

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:08

Dwyne schreef:
Haha malle Heaven!

@ Princeps, dat is wel heel leuk inderdaad dat je dan ook echt een unieke naam hebt! Maar wel lastig bedenken lijkt me...

Valt nog best wel mee eigenlijk, traditie is ook een beetje om zowel een gedeelte van de naam van de vader als van de moeder te gebruiken. Dan bedenk je al een stuk sneller een unieke naam (tenzij de combi hengst+merrie eerder een veulen heeft opgeleverd).

Charisma schreef:
Princeps: leuk dat je een unieke naam hebt!! Ben nog meer benieuwd nu! :D

Hahaha dat dacht ik wel :D Ik vind hem zelf echt geniaal, maargoed misschien vinden andere mensen hem wel redelijk standaard, kan natuurlijk maar zo :+

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:10

Whaha gekke Heaven!! Zo'n foto heb ik vandaag ook van Donna geknipt!! Zal strax ff uploaden!!

Charisma, moet een merrie niet 6 weken van te voren op de nieuwe plek staan zodat ze de tijd heeft om goede antistoffen aan te maken (of zoiets??) Weet niet hoor, maar dacht vorige dracht zoiets gehoord te hebben...???

Vanaf welke periode in de dracht kan een merrie slappe banden krijgen?? Ik bedoel kan het al ruim voor de bevalling?? (lees 2 mnd??)
Donna vandaag 270 dagen drachtig *\o/* Izz vandaag 2 maanden voor de uitgerekende datum (279 dagen) *\o/* *\o/*

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:23

Mooie pics Muzefee!

Arabelle zit vandaag op 313 dagen, het gaat al opschieten :-)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:37

Goh, de man van de bevallingsstal zei dat ze normaal gezien 10dagen voor de uitgetelde datum moeten komen, maar eigenaresse wil al vanaf dat het veulen levensvatbaar is, 10 dagen eerder dus, maar dan moeten we weer kijken wie die kosten gaat betalen... dus ik weet het nog niet :)
Zou kunnen van die 6 weken, maar daar heeft hij niets van gezegd, enkel dat de merrie goed geent moest zijn.
Slappe banden, geen idee, ik dacht dat dat pas net voor de bevalling begon, maar gezien hera nu ook slap wordt denk ik vanaf de 10e maand? Someone correct me if i'm wrong :)

Idd Sannah, volgende zondag voor mij en zaterdag voor jou kunnen onze merries op het lijstje van Pauk :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:39

Ik heb even snel doorgelezen, maar Kyrara GEFELICITEERD!! Ben ook benieuwd naar foto's.

Ben benieuwd wie de volgende merrie is.. Ik gok Kitzbi :)

BL ik heb eigenlijk geen flauw idee.. Fab der banden waren 1 maand voor uitgerekende datum een heeeeel klein beetje slapper geworden.

Muzefee wat een heerlijke foto's van heaven weer.. Geniaal :P

Ik had vannacht ineens weer zo'n kiespijn dus naar de weekendtandarts gegaan en antibiotica en pijnstillers gekgregen.. En toch maar lekker met fab een rondje buiten gedaan.. Echt wat heeft dat beest een energie.. maja ik rij dan ook soms wel eens weken niet en ga dan naar buiten en als we dan op "haar" zandpad komen dan wil ze volgas.. Maar toen kreeg baasje telefoon en dan mag dat niet waarop fab dus antwoorde op heel erg opgefokt doen :P

Famke die gaat ook goed op weg met haar buikje en is meer buik als pony :P

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:48

Hmm... ben benieuwd wat het dan wordt Charisma. Het is vaak wel zo dat hun 'eigen' plekje wel goed ingewijd moet zijn, hoe het precies zit weet ik niet. Wordt volgens mij ook wel afgeraden vlak voor de bevalling een merrie nog te verhuizen.

Vervelend DL van de kiespijn. :\ Zit er een ontsteking? Wel lekke buitenritje. :)

Heb topic gemaakt! :D
[KS-ITP] Zonnig lenteweer doet vreemde dingen met drachtige Heaven...