Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Gisteren weer babyshake gemaakt (springles) en dat ging prima. Laatste parcoursje was ongeveer L-niveau. Het zit haar nog niet in de weg.. Ze heeft energie voor 10.

De andere veulens krijgen pas een naam na hun geboorte, want meestal gebeurd er wel iets waardoor een naam vanzelf opkomt.
Alleen lag ze vanmorgen dood in het strohok, gewoon lekker te slapen dacht ik, dus ik geef haar een klopje, maar ze was al helemaal stijf...... Dat was dus even flink slikken

Eind maart dat is vast ook al een behoorlijke buik?ShamalArabs schreef:Njadien vandaag 320 dagen dracht, het eerste kind mag dus komen...
Nicole288 schreef:suffie: he dat is ook naar, enig idee waaraan het kalf overleden is?
Ze lag heel rustig opgerold, geen strijd gehad, oogjes dicht, mond dicht, dus ik denk acute hartstilstand. We kunnen haar wel laten onderzoeken, maar het is zeker weten niet iets wat een bedreiging is voor de andere kalveren. Van het voorjaar verloren we 6 kalveren in 2 dgn tijd, dan is het heel anders. Die bleken melkpoeder te hebben gehad wat niet volwaardig was, waardoor ze letterlijk uitgeput waren en dat zag je ook duidelijk. Dat kunnen we nu uitsluiten.
jammer! dus ze heeft er nu nog eentje? potverdikkie schreef:Ben de lijst van vorig jaar kwijt met alle drachten. Doen we dat trouwens dit jaar weer? Liefhebbers voor?
jennyk schreef:potverdikkie schreef:Ben de lijst van vorig jaar kwijt met alle drachten. Doen we dat trouwens dit jaar weer? Liefhebbers voor?
Je bedoeld van hoeveel dagen de dracht uiteindelijk duurt om weer een gemiddelde te krijgen?
jennyk schreef:potverdikkie schreef:Ben de lijst van vorig jaar kwijt met alle drachten. Doen we dat trouwens dit jaar weer? Liefhebbers voor?
Je bedoeld van hoeveel dagen de dracht uiteindelijk duurt om weer een gemiddelde te krijgt?
Nicole288 schreef:SA: op naar de eerste beeb!
suffie: mooie buikjes hoor!
draakje; ik dacht juist voordelig uit te zijn, de smid alleen nog maar betalen voor bekappen en dan zelf plakken![]()
Maar ik lees even verderop dat de lijm dan weer niet goed is voor de hoeven?