[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:35

frenia schreef:
marlijn: eindelijk eens een update van jouw kant! puzzel ziet er op deze foto's minder dik uit dan vorige keer! grappig dat het zo kan vertekenen Knipoog
Kwijl wat verrast blossom me toch telkens weer!!! man man, man! die verandert echt super! wat wordt ze moooooi! in die uier zit idd werking, maar valt nog wel mee allemaal Knipoog
missy ook in pluizenvacht Nagelbijten / Gniffelen die is nog vrij bescheiden.
Hoe ist met Meagan?

Blosje doet het echt geweldig ja, ze is zo ontzettend mooi uit aan het zwaren! Ze heeft alleen een wat groot hoofd, maar daar kom ik wel overheen. Knipoog En ze is pas 3! Kan niet wachten hoe die eruit ziet als ze een jaar of 7 is. Haha!
De foto's vertekenen allemaal een beetje. Missy is echt al dik, blijf me erover verbazen hahaha. Ze is echt vele malen dikker als Blossom. En Puzzel heeft ook echt een buik waar je niet omheen kan. Haha!
Met Meagan gaat het helemaal geweldig. Dat paard is zo blij en vrolijk, heb haar nog niet zo meegemaakt. Lovers Ze is wat mager van de stress toen Milo net weg was. ( Ach gut ) Maar ze begint al weer behoorlijk bij te komen. Ja Ze is heerlijk knuffelig en vrolijk, ze kan echt zitten spelen met zichzelf buiten in de bak. Haha!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:48

yashilla: gefeliciteerd met de mijlpaal!

wow het drukke veulenseizoen gaat inderdaad bijna beginnen!
blijven de vroegere dames wel posten hier? anders wordt het een stuk rustiger.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:51

Valt mee hoor, Cindybijl. *LOL*
Er komen nog een hele hoop mensen tussendoor binnenvallen die pas komen vlak voor hun merrie is uitgerekend. Is ieder jaar zo!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:55

o gezellig!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:25

Ni_Mi... had mij ook kunnen overkomen... Lege batterij heb ik regelmatig! Knipoog Hoop binnenkort foto's te kunnen zien van je....

Inowa... proberen minder er aan te denken.... Dat valt niet mee he? Ach gut

Pippalex... proefdraaiingen... Ben een leek merk ik... Had ik nog niet eerder gehoord dat ze dat doen... Wel spannend iid....

Destiny.... Firenza over de 200 dagen... Mooie foto's... Lekker peerd heb je ook... *LOL*

Yashilha 300 dagen drachtig... Super! Dat komt dichtbij zeg...

Balen Rebble dat ze niet thuis staat.... Ach gut Maar wel lekker bij wezen kijken vandaag...

Sue... dag 313.... wow.... gaat ook de goede richting op... Haha!

Shania ook over de 300 dagen...

Oeh Draaakje... Da's balen... Nog maandje langer wachten Ach gut

Frenia... mag ik hier wel een filmpje plaatsen van modderworstelende hengsten tussen al die drachtige merries hier? Tong uitsteken Haha! Haha! Haha!
Klopt, liever te dik dan te mager... Maar het worden mijn eerste veulens die hier thuis geboren gaan worden, dus vind het retespannend... Ben echt blij dat ik tegen die tijd gestopt ben werken...
Lache zeg... Jij balen, dat die vent het niet over jouw strakke kont had? ROFL Paard heeft dus mooier kontje dan 't baasje Haha!

Heb vorig jaar wel stukken meegelezen met dikke buiken topic 2007, maar was helemaal vergeten dat er ook vast een dikke buiken topic 2008 zou zijn.... Bloos

Heb een paar oude foto's opgesnord.... Van de vorstperiode, week voor de kerstvakantie.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:47

Wow! Lucy mooie foto's Ja

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:11

Mooie foto's Lucy!! *LOL*
Ze zijn mooi rond hoor, vind ze echt niet te dik. Lachen

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:47

yashilha mijlpaal 300 dagen whoehoe

Nicole288 schreef:
Taber: Kan goed hoor Ja hier werd vorig jaar het eerste veulen eind maart geboren en de rest in april, jaar daarvoor ook april/mei, zijn buiten geboren en altijd 24/7 buiten geweest. Ook regen genoeg gehad, als ze maar goed drinken kunnen ze daar prima tegen

dankjewel, is het een probleem als ze later gewoon verder van het huis staat in een grootweiland ik wil der daar neer zetten omdat ze dan met zen 3en op een groot stuk lopen en dus lekker kunnen rennen, wel wordt ze in de gaten gehouden afrasting is nog goed. net nieuw

mooi foto's vorst is echt mooi foto weer met dat rijp enzo!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:48

nu we nog minder als 100 dagen moeten krijg ik echt al zo'n aftel gevoel

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:53

hoe is het bij pvd
al een veulen?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:03

Lavendel zit as zaterdag op 300 dagen dus ik begin ook met aftellen.
Ze is mega dik en wil eigenlijk liever op stal blijven dan in het weiland(maar ik ben streng)
Haar brok en winterwortels waar ze anders een aanval op doet gaan er nu heel gematigd in.
Ze begint het sinds een klein weekje echt zwaar te krijgen.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:51

Dank je Marlijn...

Dank jullie voor de reacties op de foto's... Ben erg trots op mijn meiden... Vanavond Lynn d'r beebje gevoeld Lovers Is een echte drukteschopper volgens mij...

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:33

Nou ik ben gestopt met rijden.... ik hou het vorlopig nog op wat longeren en lekker wandelen!

Ik was gister met haar gaan wandelen en toen maakte iemand de opmerking van wat loopt ze raar. dus ik bekeek de boel eens goed en toen zag ik niet echt iets van kreupel, maar meer dat ze kort liep van achter. en later bij het poetsen stond ze ook duidelijk wijdbeens! duidelijk een teken dat haar buik haar in de weg zit op moment! van poesten geniet ze helemaal, wel keek ik even op dat ik haar staart zo ver kon optillen en haar kont aan de achterkant slapper was.

toen ik dit verhaal aan mijn baas vertelde die ook in de paarden zit, schrok ik wel even, want die vond dat ik erg voorzichtig met haar moest doen, omdat dit kan duiden op een vroeggeboorte! dus ik weer helemaal in de stressssss Huilen ze vond dat ik er een DA bij moest laten komen! terwijl ik niet echt aan mijn merrie vreemde dingen merk ( zweten ofzo ), behalve dat ze een buik krijgt en wat narrig is!

toen heb ik iemand van stal gebeld die studereert diergeneeskunde en studeert dit jaar af!, en heeft zelf ook een aantal veulens gefokt. lijkt mij dus dat die wel weet waar ze over praat! Knipoog

en die zegt ook dat ze er super goed uit ziet, en der staart kan je wat hoger op tillen als ze ontspannen zijn en aangezien ze niets meer doet in training kan het zijn dat de boel wat verslapt aan de achterkant! en ze neemt komende zaterdag haar stethoscoop mee zodat ik het veulen kan horen om me wat gerust te stellen!!

owh ja ze is vandaag 228 dagen drachtig, overmorgen dus een mijpaal van 230 dagen, dan nog 100 te gaan. (ik ga uit van 330 dagen)

zo ik ben dit weer even kwijt, sorry voor het lange verhaal! Knipoog

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:37

Spannend Stoere... Is toch effe schrikken! Ach gut Fijn dat ze de stethoscoop meeneemt...

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:39

Ik merk aan Whis dat ze er ook wat minder zin in heeft dus ik doe enkel nog maar stapritjes en als ze zelf wil een drafje.
Ik doe het ook op haar manier omdat ze ander last van haar longen heeft.
Ik merkte de laaste tijden dat het steeds langer duurde voor ze op adem is.
Maar ja die buik die vacht het vochtige weer is niet bevoordelijk voor haar astma

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:43

Lucy_1 schreef:
Spannend Stoere... Is toch effe schrikken! Ach gut Fijn dat ze de stethoscoop meeneemt...

Ja dat in inderdaad schrikken, je weet niet waar je van uit moet gaan. maar diegene die ik dus had gebeld, zei dat stel dat ze gaat verwerpen je BIJNA altijd uierverdikking krijgt, en dat ze dan verhoging heeft. vanaf morgen ga ik haar dus temperaturen de komende tijd.

maar dit is ook wel een verhaal apart hoor, er was namelijk eerst ook sprake van een tweeling dus heb ik haar nog een aantal keer extra laten scannen en toen bleek dat ze er toch 1 heeft verstoten en dus keurig 1 vruchtje had, en toch zat het me niet lekker dus ben ik naar een kliniek gegaan met haar voor een second opinion. en die heeft me bevestigd dat er echt maar 1 vrucht zat!
dus tja dat maalt toch aardig door mijn hoofd.....

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:44

Nou stoere ik duim voor je dat het allemaal goed gaat komen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:08

Even een kleine update: foto's zijn net gemaakt op 307 dagen dracht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tja, van dat stilstaan wordt je wel heel erg moe Knipoog
Afbeelding

Zoek de verschillen met ruim een maand geleden Clown
Afbeelding

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:25

Wow Suffie... wat een mooi merrie en wat een mooi buikje heeft ze....

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:31

TabeR schreef:
hoe is het bij pvd
al een veulen?

Ja dat vroeg ik me ook al af.......

@ Stoere: Jeetje ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Hopelijk kan je snel het veulen horen en ben je gerustgesteld.
@ Suffie: Mooie pony met een prachtig (bescheiden) buikje!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:40

Bij PVD nog steeds geen veulen, ze hebben inmiddels EXIT op de muur geschilderd in de hoop dat dat helpt. Merrie blijft nog onrustig, maar het lijkt er nog niet op.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:06

@Frenia, Angel heeft lol in het longeren zo te zien Haha! gaat het weer beter met jou?

@Muzefee, beterschap met Carolien Ach gut pff Lin heef al een behoorlijke buik zeg Bloos!

@Sue, mooie buik Ja

@Pippalex, schiet bij jou ook al op zeg.

@Marlijn, mooie foto`s van de dames, puzzel heeft een dikke buik, boh, hihi leuk die bonte uier Haha!
Fijn dat het met Meagan weer goed gaat.

@MarijeR, dat is al vroeg, dat verharen, hier hebben ze nog de bontjas aan Knipoog

@Destiny02, gefeliciteerd met de 200 dagen mijlpaal, ik vind haar nu minder dik aan doen als die foto van een tijdje terug, of lijkt dat maar zo.

@yashilha, gefeliciteerd met de 300 dagen mijlpaal, gaat snel nu.

@Lucy_1, mooie foto`s in de vrieskou.

@eilander, ook al aan het aftellen, het seizoen is nu echt begonnen Haha!

@Stoere, dat is idd schrikken zeg Ach gut hopelijk wordt je zaterdag gerustgesteld

@suffie, wat een mooie beschaafde buik voor 307 dagen Knipoog

Vandaag eens voor het eerst het veulen zien bewegen Go jij! Go jij! omdat Relana onder de deken staat, moet je op de knieen erlangs gaan zitten, tijdje al gedaan maar nu zag ik het duidelijk Haha!
Als ze de deken af had voor te poetsen, hield het veulen zich rustig.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:17

monique4 schreef:
@Destiny02, gefeliciteerd met de 200 dagen mijlpaal, ik vind haar nu minder dik aan doen als die foto van een tijdje terug, of lijkt dat maar zo.

Klopt, vooral van voren lijkt haar buik wat minder dik. Haar buik begint nu vooral te zakken. Maar ze heeft evengoed een aardig buikje Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 05:03

Tijdgebrek.. ik houd het bijlezen deze keer bij de laatste pagina en hoop er hier weer in te springen Lachen

TabeR: Als ze goed aan schrikdraad gewend zijn kan dat prima, neem aan dat je wel paar keer per dag daar komt dan.

Lucy: Mooie foto’s van knappe dames!

Stoere: Wrs niks aan de hand, laat je niet gek maken hoor, fijn dat je straks even mee kunt luisteren.

Iedereen met een mijlpaal gefeliciteerd!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:13

@Inowa, haha, ik kan ook niet wachten tot het zover is. Denk ook iedere keer, pffff, nog 12 weken, 11, 10 pfff Haha! Is voor ons ook de eerste keer dus zal ook blij zijn alles het veulen er is en alles goed is gegaan. Steeds lees ik weer dingen en dan denk ik ojee, heeft ulisse dat ook? Zoals wat Stoere schrijft. Maar ze ziet er goed uit, is vrolijk, eet goed, alhoewel ze wel wat langer over haar hooi doet en het veulen voel ik ook regelmatig. Stoere, bedoel je met uierverdikking zucht? Dat heeft ulisse ook al wel en ik lees hier dat wel meer merries dat al hebben...?

Bij ons zijn ze ook allebei al flink aan het verharen. ulisse heeft nauwelijks wintervacht maar onze ruin wel en die heeft er ook wel last van. Hadden hem eigenlijk moeten scheren. Maargoed, volgend jaar dan maar.

Gefeliciteerd met de mijlpalen weer. Onze mijlpaal van 300 dgn duurt nog even Nors opkijken

Draaakje, dyscalculie??? Daar had ik nog nooit van gehoord. Goh. Lastig zeg.

Wat een mooie foto's heb je toch steeds Lucy-1, prachtig! Mooi glanzende vachten!

Stoere, ik heb ook besloten dat ik ulisse afgelopen dinsdag voor het laatst mee heb genomen naar les en ook voor het laatst in de bak heb gereden. Ze had er echt geen zin meer in Ik heb geen zin om haar daar doorheen te rijden. Ik ga haar nog wel longeren en wil nog wel 1 of 2x per week een buitenritje maken waarbij zij het tempo mag bepalen. Dat wordt dan maar naar de les kijken, Frank (mijn man) doet nog wel mee en in de andere bak rijdt een vriendin met een jong paard die ik al een tijd niet meer gezien had maar nu ook lid vd vereniging is geworden. Genoeg te kijken dus!!

Suffie wat een mooi beschaafd buikje Bloos

Haha, EXIT op de muur. Hangt er ook licht bij de uitgang vd merrie ROFL

Nicole288 wat zijn dat dan voor tijden dat je post zeg!

Ik las in dat boek vd paardenfokkerij trouwens dat het wel verstandig is dat je aan de uiers vd merrie kan komen vooral als het een maiden is dan kan ze vast wennen aan het gevoel. Maar ulisse is daar echt niet zo van gediend. Ze laat het toe maar onder fel protest. Stampen, ontzettend boos kijken Boos! Boos! Moet ik daar wel mee doorgaan? Doe het nou een tijdje maar het wordt niet anders. Het is ook typisch iets voor haar om daar zo fel op te reageren hoor, het is echt een dametje. Ik neem aan dat ze straks toch wel begrijpt dat ze het veulen moet voeden? Dat is toch de natuur?
Laatst bijgewerkt door Odeale op 24-01-08 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt