Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 00:20

Adriana, wat leuk. Goed datje ook al wat met water hebt kunnen spelen!!!

Neonlight, wat een leuk veulen was dat!!!

ik hoop van de week te horen waar Lisje precies gaat bevallen, in het land of aan huis. Dat ze apart van de groep komt is zeker, dat durf ik niet aan, met die jonge dieren die er bij lopen...

Amandake

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 07:42

Goeiemorgen !!

Yep yep , voel me al een stuk beter,bedankt voor de beterschapswensen allemaal....had het nodig

Met Romy nog zijn gewone gangetje,maar Cleo heeft gisteren haar medestalbewoner (cartouche) helemaal verrot zitten stampen
Ik heb het arme beest in een andere stal moeten zetten,zo erg was het echt waar...erger dan twee hengsten bij mekaar.
Nu laat ik Cleo maar apart zitten tot ze geveulend heeft....stuk venijn

Voor de rest nog geen veulies geboren zie ik en Macy staat ook nog te sussen in haar box
Strakjes lees ik alles even rustig bij en misschien een up-date fotootje van de drachtige mutsen hier

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 07:57

Adriana, wat een leuke foto's! Zitten echt een paar lieve bij. Leuk dat het ook zo'n nieuwsgierig veulen is. Al iets van namen bekend?

Zo, even snel naar Macy kijken.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 08:30

Goedemorgen!

Ik zal van het weekend eens dikke buikenfoto's maken. Lisje word nu echt bol...

Ben benieuwd naar de namen Adriana...

Hoe gaat het met de overige merries die bijna zo ver zijn?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 08:39

Vannacht is de merrie van een vriendin van me (lachmar @ bokt) bevallen van een gezond hengstveulen. Via een fotoreading wist ze al dat het een hengst veulen zou worden.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 08:47

CarpeDiem, gefeliciteerd dan maar.....wel geen dbt veulen maar toch een gezond veulen, en dat horen we hier graag!!!!!!

updat Navajo, ik heb het weekend foto's gemaakt en heb inmiddels toestemming om ze te plaatsen, zal ze even uploaden

Navajo 7 dagen voor D-Day:

Afbeelding

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:22

zooooooooo die is idd erg bol zeg! maar dat mag ook wel als je bijna moet bevallen.

En die spikkel!! wat een snoepie NEon!!
Nou hier geen nieuws. alles nog goed/ zo gek als een deur is mevrouw en gaat nog al met staart in de lucht al snuivend haar benen naar voren gooiend door de bak hoezo je moet bijna bevallen

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:53

neon ik was het ook niet hoor borstel het er idd na een paar dagen wel vanaf.

zag weer een boel buiken voorbij komen. macy nog niets?
Hier is ook alles rustig!
Libel heeft wel wat meer uier Hinke is even stabiel

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:10

Goedemorgen allemaal !

Ga straks maar even naar Indian toe, maar ik wou even kijken of er alweer veulentjes geboren waren.. Niet hier, maar wel 2 anderen in Kraamstal.
Super mooie diertjes!

Indian ga ik vandaag eens een grondige poetsbeurt geven. Ik ga vandaag toch bijna de hele dag naar stal, dus waarom niet. Lekker haar staart uitpluizen. Die is net zoooooo vies .
Mijn zusje had vannacht gedroomd dat Indian zou gaan kegelen, ik ben benieuwd !

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:17

goeiemorgen allemaal!
@ Indian, ga maar lekker poetsen, en misschien heeft je zusje wel gelijk!

@Amandaké, ben blij dat je weer opgeknapt bent, je kan je zo ellendig voelen he!

Hier alles rustig, vanavond ff twee nieuwe boxen afhalen, laten dan het tussenschot eruit, en Treesje heeft dan een lekker grote box vanaf deze week!
Ze haalt dr eigen stal steeds zo overhoop, echt vreselijk!
Heb gelukkig nog vakantie, dus heb de tijd om alles weer aan kant te maken.
Ga ze weer maar een keer uitgebreid poetsen, want ze ziet er niet uit, ligt elke nacht helemaal uitgestrekt!Lui varken!
Gister voor het eerst dat beide kanten van dr uier gelijk gevuld waren, hiervoor was de rechtse kant steeds gevuld en links bijna niet!

Begint het bij jullie ook zo te kriebelen als je de foto's zien van de pasgeboren veulentjes??
Hier wel hoor!!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:23

@peetje; Indian haalt nu ze drachtig is ook steeds haar stal overhoop, niet normaal!
Eerst was het altijd zo'n net meisje, maar nu .
En over die foto's van die pasgboren veulentjes:
IK WIL OOK EEN VEULENTJE!!!!!
Kan al niet meer wachten

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:51

MOrguh,

Zo te lezen niks gebeurd afgelopen nacht. Kijkt even bij Macy... ow, weiland in beeld dus Macy staat niet op stal en Fleur danwel Kyra staat sinds gisterenavond half 7 doodstil op stal

@ alle nieuwkomers: welkom!

@ Max: de gecombineerde chocomelk en melkbar begint zich te vullen

Melanie5 schreef:
Zat net op Marije d'r webcams te kijken. Die zwarte op de 2e cam ligt languit. Wanneer was die uitgerekend?

Welke zwarte want volgens mij zijn die van Marije allemaal of zwart of heel donkerbruin

@ adriana: lieve foto's Ook van die Friese Stabij overigens. Goede vrienden van me hebben een kruising Friese Stabij x Boerenfox:
Afbeelding Boomer (beter bekend als Boomiebol )
Een errrrg lieve en intelligente hond. Sinds ik hem ken ben ik eigenlijk best wel fan van de Friese Stabij.

Navajo schiet ook al lekker op zeg!

@ peetje82: bij jou wordt de stal nog steeds over hoop gehaald? Gelukkig heeft Fayette die vervelende neiging niet. Die is alleen wel weer begonnen met het verstoppen van haar drollen

Verder hier weinig te melden.
Gisteren heb ik de paarden even een 20 minuten op de wei gehad. Helemaal blij waren ze alleen toen ik ze ophaalde en ik met het bakje brok rammelde stond Fayette wel weer gelijk voor aan Vreetzak. Hercules stond ergens halverwege in de wei en ik had geen zin om daar helemaal naar toe te lopen dus eerst Fayette op stal gezet wat (zoals verwacht ) resulteerde in een luid hinnikende Hercules die er aan kwam gesjeesd en vervolgens helemaal opgefokt nog een paar rondjes door de bak crossde. En dat alleen maar omdat Fayette eerder werd opgehaald. Zo'n grote mond heeft ie af en toe maar eigenlijk is het gewoon een watje Na de brokjes Fayette eens goed met de ijzeren roskam geborsteld en een hele tijd zitten tutten met d'r. D'r manen zijn nu weer op zo'n lengte dat je er lekker mee kan klooien
Ik merk trouwens wel dat Fayette minder hooi eet. In de bak hebben we namelijk 2 grote balen hooi (samen zo'n 500 kilo) die de vorige keren met 4-4.5 week op waren. Nu zijn ze alweer 4 weken verder met de laatste 2 en ze zijn net over de helft! Haar avondhooi gaat ook niet meer zo snel: 1-1.5 plak en dan eet ze niet alles op.
En niet te vergeten: buik groeit nu volgens mij met de dag

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:52

heb er ook echt heel veel zin in, ben zo benieuwd.
Het kind komt in je boven!haha
Maar euh...ben je je beestje nog niet gaan poetsen?

Hoop dat Treesje dr stal wel netter gaat houden als ze in dr dubbele stal staat!
Moet er niet aan denken dat ik dan steeds heel die stal moet leeghalen.
Hoop dat ik het kan beperken tot keutels en een keer n natte plek!
Maar ze sopt dr hooi, dus het is altijd een waterballet!
Birth alarm is gereserveerd, dus daar ga ik een week voor ze uitgerekend is om!
In de hoop dat ik het niet te lang nodig zal hebben.
paarden staan bij mn ouders, dus mn paps was al aant zuchten!
pffff, steeds uit mn bed..blabla.haha
die vertrouwd dan zo'n alarm weer niet, dus gaat dan tot zolang het nodig is om de paar uur uit zn bed!arme ziel!
Hij gaat nu elke avond voor hij gaat slapen, ff naar de stallen om te kijken hoe het met dr uier staat!
wel lief hoor.
heb voorgesteld om daar een poosje te slapen, maar dat vindt hij dan weer niet nodig!!

Verder is het hier maar heel rustig hoor!
Allemaal aan het werk zeker!
lang leve de vakantie!!

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:54

Hey Flettie,
Trees je verstopt ook dr drollen steeds, normaal kon ik die dr zo uit scheppen, nu niet meer dus!!

wat trees dr eten betrefd,. die vreet als een delver, niet normaal meer!!

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:01

peetje82 schreef:
Verder is het hier maar heel rustig hoor!
Allemaal aan het werk zeker!
lang leve de vakantie!!

Mja.... en ik heb gisteren te snel mijn stapeltjes werk weg gewerkt waardoor ik nu eigenlijk niks meer te doen heb. Manager + collega hebben een dag vrij en als ik nou ook nog een dag vrij neem zit mijn andere collega helemaal in haar uppie de rest van de dag

Ik zal zo maar eens aan de studie gaan doe ik tenminste nog wat nuttigs onder werktijd

Ow nee, eerst even kijken of er dingen staan gepland voor vrijdag anders neem ik misschien vrijdag wel vrij

Edit: mmm, er staan geen vergaderingen of afspraken gepland voor vrijdag en ik heb nog ruim 16 dagen staan........

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:15

beter!!!!!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:38

Kun je lekker bokken Flettie O dat zou wel mooi zijn als je vrije dagen kunt opnemen!

Ze zijn beide nieuwsgierig, maar die van Emmanuella net wat meer. Maar Emma hinnikt ook altijd als ik in de stal ben, zo'n zacht moederlijk geluidje en dat blijft ie ook gewoon staan. Ik weet nog steeds geen namen. Ik wil echt een leuke naam met een B voor deze deugnieten... maar ik weet niks

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:40

Bas, Bazou en benjamin 1 van deze 3 voor het veulen van Jiloma? Met de redenatie voor Benjamin omdat ie nog zo behendig is.

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:46

pff, heb nog geen naam voor mn eigen veulen kunnen bedenken, dus laat staan voor een ander!
haha, nee, vind het echt heel moeilijk!
Gelukkig heb ik nog even!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:49

Hahahahaha het is ook moeilijk, ik had wel een naam voor een merrieveulen maar niet voor een hengstveulen.
Voor die van Emma heb ik nu maar ; Baldini, Baltimore of Boritas.

Ik kreeg net te horen van de verzorgster van Jiloma dat Emma haar veulen een bolle word en er later net zo gaat uitzien als een ouderwetse Fries en bedankt...

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:04

adriana schreef:
Kun je lekker bokken Flettie

Ja maar.... het was hier vanochtend zo stilletjes.... niemand die wilde kletsen met me

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:12

@Adriana:Whaha kan die verzorgster in de toekomst kijken dan? Ze is vast jaloers op Emma's veulie Baltimore vind ik trouwens best een leuke naam.
Maar gaat die boer van je verzorgpaardje nu toch een andere hengst kiezen? Of is dat nog niet zeker?

Mooie dikke merrie's weer voorbij zien komen.

Ik heb btw echt slapeloze nachten nu Ik denk iedere keer dat mijn telefoon af zal gaan en durf niet te gaan slapen omdat ik bang ben dat ik 'm niet hoor Pfff laat Iwaya nu maar een keer bevallen anders kunnen ze me straks bij elkaar vegen.
Kan me precies voorstellen hoe moe marije nu zal zijn met die gekke Macy van dr

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:18

Hmm ja, dan heb je er ook niks aan. Hmm ik wordt knetter gek van die verzorger van Jiloma...

Met haar Penny uitspraken... ze kraakt het veulen van Emma helemaal af! De tijd zal het leren...

Ik ga naar school om de camera terug te brengen en daarna naar de paarden. Tot vanavond!

@ Iwayalover; Ik zag je berichtje net op tijd
Nog gisteren is ze geinsemineerd met Landlord... maar als ze opbreekt (zul je net zien dat dat niet gebeurd....) gaat ze onder Indoctro...

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat dat ook niet mijn eerste keuze was, maar de eigenaar heeft naar het stamboek in Duitsland gebeld voor een hengst die ik had uitgezocht (is al uniek!) en daar het sperma van had niet de juiste kwaliteit om vers te verzenden.

Toen had de eigenaar een probleem, want hij wist geen vervanger... en daar had ik zo snel ook niet op gerekend!

Volgend jaar nieuwe kansen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:30

@ adriana: hou oud is dat verzorgerstertje van Jiloma? Dat verklaart misschien wel haar Penny-gedrag maar van de andere kant: voor jou is het veulen van Emma toch veeeeeeeeel mooier, liever, etc. dan die van Jiloma?

Baltimore is wel mooi ja... zal straks eens wat gaan snuffen naar nog meer leuke namen (bij gebrek aan wat beters te doen )

Heb vrijdag maar vrij aangevraagd. Nou nog hopen dat mijn manager er mee akkoord gaat

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:40

baltimore vin dik ook erg leuk hoor adriana!

en Indian had je zussie gelijk