[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hommage

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:03

Layla2002, ik zoek een hengst >1.60m . Cremello du bois valt dus helaas af. Was wel mooi dichtbij geweest.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:04

Ilja_1997 schreef:
Layla2002, ik zoek een hengst >1.60m . Cremello du bois valt dus helaas af. Was wel mooi dichtbij geweest.

Had net een pb gestuurd en deze verwijderd :') _/-\o_

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:36

Woogy nog steeds niks?! Ze laat je wel wachten zeg!

Linda; wat jammer dat je eruit gaat. Ik ben ook echt veel te druk, en dat is geen excuus maar reageer daardoor alleen het hoognodige. Een felicitatie of een steunend berichtje.

Het zou leuk zijn als iedereen de moeite nam om overal op te reageren, maar denk echt niet dat het in jouw geval bewust gaat allemaal.

Ik reageer overigens wel bewust niet op mensen die zo binnenvallen, 2 weken van tevoren zonder berichtje naar anderen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:46

Ik denk dat het niks persoonlijks is, maar dat de 1 gewoon meer aandacht vraagt dan de andere. Sommige mensen posten elke dag meerdere foto's, met een heel verhaal, en zeggen nu; Ik heb geen tijd om op iedereen te reageren. Iedereen heeft wel tijd, ik ook wel, met 100 paarden, huishouden en 3 kids. (Ooh en een man :+ ) maar soms komt het er gewoon niet van.

Ik stoor me meer aan de ego posters en binnenvallers net voor een uitgerekende datum..

Let maar eens op hoeveel mensen er in juli-aug nog hier actief zijn, die in de eerste maanden het luidst riepen ;)

Dus Linda, kom oooooop. Gewoon blijven, je hoort tenslotte bij de harde kern hè }:0

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:50

Eerlijk gezegd is het ook onmogelijk om op iedereen te reageren in zo'n vol topic. Ik moet er echt pen en papier bij pakken als ik op iedereen wil reageren anders is het niet te doen. Wat dat betreft zou de 'vind ik leuk' knop een goede toevoeging zijn in zo'n topic als dit. Dat kan je toch iemand even laten weten dat je haar post gelezen hebt.

Op mij wordt ook heel weinig gereageerd trouwens :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:59

Ik hoor net van Linda dat ze wel binnen komt vallen wanneer haar merrie bijna is uitgerekend. Nu dus.... :D

Caesar

@astrid; je kunt op pc misschien 2 schermen doen. dat deed ik weleens op werk om grotere post te doen. Scheelt ook.

linda2008

Ik snap wel dat niemand echt op iedereen kan reageren, dat kan ik zelf ook niet. En dat is voorgaande jaren ook altijd zo geweest voor (bijna) iedereen.
Maar iedereen kent het excuus dat ze daar geen tijd voor hebben, maar op berichten van sommige kunnen wel tientallen reacties komen.... ik vind dat een beetje krom. En in deze extreme hoedanigheid was dat voorgaande jaren (gelukkig) niet...

Op verzoek van Vulina (en nog een paar ;) ) zal ik blijven, ook omdat het voorlopig mijn laatste veulentje zal worden. Maar ik blijf er bij dat ik het een beetje krom vind gaan dit jaar...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:07

Ach op mij wordt ook niet veel gereageerd en ik post ook niet super veel, maar ik vind het leuk om alles te lezen ;) Ik sta wel in de OP, ik dump hier af en toe een fotootje en uiteraard als de kleine er is zal ik et neerzetten. Ik leef wel met iedereen mee vanachter mijn schermpje.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:09

Je hebt ook wel gelijk Linda leuk dat je alsnog ons op de hoogte houd

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:21

Ik heb geen idee hoe het voorgaande jaren ging, maar ik snap je ook Linda. Leuk dat je toch blijft en ons op de hoogte houdt.

Ik ga zeker proberen om na het veulenen hier te blijven reageren. Vind het allemaal zo leuk. En misschien dat ik me ook in het topic van volgend jaar meld, ondanks dat ik dan zelf geen drachtige merrie heb. Zeker ook omdat ik nu weet hoe het voelt :D

Aan een hengst kan ik je niet helpen Ilja, weet ook niet binnen welk stamboek je zoekt? Anders kan ik wel gaan rondneuzen als ik tijd heb :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:29

Eigenaardig maar had ook dat gevoel dat het de voorbije jaren anders ging. Vond vorig jaar al bergaf gaan, geen idee waaraan dit kan liggen.

Nou blij dat je blijft Linda, als ‘die hard’ in het dbt. Oh stop je volgend jaar met fokken?

EsmeeStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:31

Dit is voor het eerst dat ik een topic volg. Dus ik lees stilletjes mee . En weet niet de gang van zaken normaal etc. Fijn dat je blijft Linda. Ik lees elke dag mee! Vind het super leuk om iedereen te mogen volgen. Af en toe plaats ik wat , maar meestal is het meeste al gezegd tegen de tijd dat ik het lees. Er wordt soms ook zoveel gezegd op 1 dag. Felicitaties daar en tegen wel altijd. En omdat ik nieuw ben hou ik me beetje op de achtergrond.

Woogy jeetje wat zal je moe zijn! Hoop voor jou en pris dat bay snel komt.

Bij mij thuis nog alles rustig. De eerste komt in april. Ze is voorzichtig aan een uiertje begonnen. Paar dagen geleden hiervan een fotootje geplaatst. De laatste merrie is nog verweg (in mei).

Veiling gevolgd voor Arabische dekkingen. Helaas schoten de hengsten die ik op het oog had wel erg omhoog in de prijzen.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:32

Linda leuk dat je blijft! Vind mini's zo leuk, en zeker met het kleurtje van die van jou <3

Zo ideaal zijn als bokt ooit met een update komt zodat je kan terugbladeren naar vorige pagina's tijdens het typen van een bericht. Via mobiel is dat best een gedoe nu.

Diertjec, Bedankt voor je aanbod! Ik zoek niet specifiek een bepaald stamboek, zolang het maar rijpaardtype is en wat toe te voegen heeft aan mijn merrie. Veulen wordt dan in principe voor mezelf en vind papier dan niet het belangrijkst, wel mooi meegenomen natuurlijk. De vader van mijn eigen merrie is ook niet goedgekeurd (Pablo Hit x R marius x Concorde)

Esmee, hoeveel dagen is die van jou? Heb je een uier foto? Ben wel benieuwd om te vergelijken namelijk :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:34

Fotsy schreef:
Eigenaardig maar had ook dat gevoel dat het de voorbije jaren anders ging. Vond vorig jaar al bergaf gaan, geen idee waaraan dit kan liggen.

Nou blij dat je blijft Linda, als ‘die hard’ in het dbt. Oh stop je volgend jaar met fokken?

Komt het niet ook omdat er meer mensen in het topic zitten?

Woogy, hoe is het met je merrie?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:35

Ohh, dat houdt in ieder geval best wel wat open. Leuk! Ik zal eens rond gaan neuzen, altijd leuk.

Oh trouwens, vandaag op 260 dagen -O-
Afbeelding

Hij was zo mooi slank afgelopen weken. Nu weer goed in de gaten houden dat het niet weer erger wordt. Hang er tegenwoordig elke dag maar onder om te kijken :=

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:35

Hier is dame rustig. Vandaag 320 dagen.
Ze is het wel dikke zat en een knie die steeds op slot schiet terwijl je toch al niet zo vlot te been bent is ook vermoeiend :Z

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:39

Ik volg Linda wel. Heb namelijk zelf hetzelfde gevoel.
Foto's en een filmpje gepost en 0,0 reactie. Misschien eens 1 iemand (dank je wel! :') ). Ik begrijp ook heus wel dat niet iedereen op alles kan reageren, kan ik zelf ook niet, maar als er zo weinig respons is, heb je ook geen zin om nog actief deel te nemen. Want wat is het nut van je post als je toch het gevoel hebt dat er niemand op reageert. En dat is gewoon erg jammer.

Verder vind ik het wel eens hoog tijd dat het volgende veulen eruit rolt :Y)

EsmeeStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:42

@Ilja Esmee zit nu op 301 dagen , langzaam aan het aftellen naar 320 :) hoe ver is jouw merrie?
Wat betreft hengst, geen idee wat naast 1.60 je eisen zijn. Maar een van de wpnrs die ik rijd gaat misschien onder Hermès. Dit jaar staat hij ook nog met korting ter dekking en heeft mooi bloed vind ik. Misschien is het waard om hem te op te zoeken ?
@diertje snap dat je er elke dag onder hangt. Heb ik ook een beetje last van xD
@CP yeey 320 dagen bereikt!! Super fijn, in de veilige zone

Afbeelding
Dit is Es haar uier paar dagen geleden!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:48

Ik denk dat het ook deels te maken heeft met dat het soms zo heen en weer gaat qua berichten.
Als je niet de hele dag aan het bokken bent is het moeilijk bij te houden :+

Maar leuk linda dat je alsnog blijft. Waarom wordt dit eerst het laatste veulen? Andere plannen of gewoon even rust?

Duurt maar lang bij jou woogy :')

Ilja dat is een mooie verandering!
Denk je niet dat de andere pony zich er mee gaat bemoeien?
Hier beetje zelfde huisvesting als jij. Alleen gaat bij mij de drachtige merrie op stal in de nacht. Onder de camera :) Dan heeft mn jonge merrie wat pech. Maar die krijgt buiten haar eigen hooinetje.

Cioccolato : Die van jou is ook echt al huge!

Voyou : Wat een mooie merrie! Aftellen maar :j

Veronique : op hoeveel dagen was ze de vorige keer bevallen? Of weet je dat niet meer

Elina : Zilver heeft zelfs al vrienden in haar kraamstal gemaakt. Zo lang staat ze er al :')

Diertjec : hmm merkwaardig! veel zucht voor de uier lijkt het? of kijk ik niet goed

Esmee : Dat ziet er al veelbelovend uit!!!

CP : rustig dagen aftellen, hopelijk laat ze je niet te lang wachten!

Hier 287 dagen vandaag. Het ene moment lijkt ze slank maar vandaag was echt niet zon dag :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:49

Hmmm...Arie wordt dit jaar 6, dus ik kom al haast 6,5 jaar in de DBTs...merk toch niet heel heel veel verschil. Hoop zelfde gezichten maar verder weinig verschil in de berichten.

Meestal als mijn veulentjes een paar maandjes zijn verwaterd mijn interactie hier omdat ik dan gewoon niet veel te vertellen heb en dan vergeet te kijken hoe het met de anderen gaat.
Laptop heeft de neiging veel van mijn tijd op te slurpen op de dag(zeker nu met hoe ellendig ik me voel) dus probeer dat wel een beetje te beperken.

Verder doet Pris (uiteraard) nog steeds niet veel spannender :(

EsmeeStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:52

@nynkster dat is een mooi rond buikje al! Heerlijk zo in het zonnetje een wasbeurt!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:58

Diertjec: het zijn net koplampen :=

Esmeestorm, die is ook aan haar uiertje begonnen :D

Nynkster, wat een tonnetje heeft ze, haha!

Inka begint flapjes te krijgen. 298 dagen. Overmorgen de heilige 300 dagen.
Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:03

Meelezer die af en toe iets post of reageert hier, heb ook een merrie drachtig maar sta niet in de op. Ik vind het vooral leuk om mee te lezen over merries die op knappen staan en veulens die geboren zijn, en reageer daar af en toe ook op. Verder vind ik praktische vragen erg interessant.

Maar ik zie hier bijvoorbeeld ook heel veel uierfotos van erwtjes bij merries die nog onder de 300 dagen zitten en nog lang niet aan veulenen toe zijn. Ik scroll daar wel overheen, want daar kan ik niet zoveel mee,en anderen denk ik ook niet ?
Wat niet betekent dat mensen dat niet zouden moeten posten, maar ik vind het niet gek dat dat soort foto's en posts weinig op gereageerd wordt.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:04

Fijn dat je blijft Linda.

Woogy hopelijk laat ze je niet te lang meer wachten.

AM hoe is het met wild thing?

Knolselder het begin is er.

Ik heb gewoon echt nog niks te melden. Merrie doet het goed en staat er goed bij. Nog 2 maanden te gaan.