[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:46

Ohh Nicole wat ontzettend triest zeg... Nare ontdekking voor de eigenaar. Ik zou toch inderdaad mee gaan in wat Neonlight zegt over het rhino, maar goed dat moet de eigenaar natuurlijk zelf bepalen.

Mijn merrie draagt ook echt duidelijk aan 1 kant hoor Astrid, kijk maar naar mijn bericht van zondag. Ook duidelijke rechtsdrager ;)

Jonne maakt het inderdaad heel spannend... Woensdag was de dierenarts er en hij zei; ohh duurt nog wel even, haar spenen moeten eerst nog vormen en dan gaat er pas schot in zitten. Nou alsof ze dat een heel goed idee vond; :)* Doe ik dat toch ff....!
Uhmmmmm over 1,5 week zit ze pas op 320 dagen dus ik hoop toch echt dat ze dat even gaat halen. Mn ouders zijn nu ook op vakantie dus zou het jammer vinden als zij het missen.

Qua namen heb ik er al heel lang een paar, maar mn vader ligt onwijs dwars bij alles wat ik leuk vind. -O- Hengstennamen vind ik niet zo lastig, maar merrie namen daarentegen. Favorieten op dit moment:
Merrie:
- Guusje
- Hannah
- Ifke
- Gigi

Hengst:
- Gaston
- Grappa
- Guus
- Gijs

Maar kan zomaar totaal wat anders worden, nog een reden dat ze het gewoon nog even vol moet houden :x

MDWStables

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:06

Wat zuur Nicole...

Fleur draagt ook meer naar de rechterkant.

Qua namen weet ik het nog helemaal niet. Naamkeuze is vrij. Suggesties?

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:16

Droversrun ... spannend... wij zitten in dezelfde namen categorie... ik heb voor zowel de merrie als de hengst nu namen. Ik hou ze nog even stil ;-) mijn dochter was het niet eens met onze eerste naam keuze dus onlangs toch voor de tweede op rij gekozen.. nu nog even kijken wat het wordt.
Welke hengst heb jij ook al weer? Sorry... elias?? Ik weet het niet meer zeker.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:25

Ohh jammer dat je ze niet wilt delen haha, ik ben zo inspiratieloos met deze letters..... Ja Elias inderdaad :) Ik denk dat er echt ene poppetje uit komt als ik naar Jonne kijk en de huidige 2 veulen die al geboren zijn van hem.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:36

Ik val nu weer in het topic, het veulen is er vorige week al uitgekomen. Geen rhino, geen ontsteking van placenta, geen zichtbare gebreken aan het veulen, dus dit is denk ik zo'n beetje de 'we weten het niet, dus zou het dat kunnen zijn' verklaring. Ze had al eerder een dracht vroeg afgebroken, daarna op regumate gezet en is het er wel in gebleven. Dat geef je niet de hele draagtijd, op een gegeven moment moet het lichaam het dan zelf gaan doen en dat leek goed te gaan.
Het is echt heel zonde, ze is altijd zo gelukkig met een baby. Daarom ook wel blij dat ze het zo goed heeft gedaan met afscheid nemen.

DL ze verwachten er nu nog 3, waarvan een embryo van Nina, die in een draagmoeder zit.

Ik zag hem hier al voorbij komen op een lijstje :) het veulen heeft geen naam gekregen, maar in mijn hoofd was hij al Nelson (papa Elton)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:38

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:41

Ohh dat snap ik Nicole.. Die onzekerheid lijkt me erg vervelend.

Nou dat mag zeker Knolselder, hier moet het de G, H of I zijn voor het friesche stamboek. Ik wil graag iets kort en stoer.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:50

Ik ga volgen had er zelf ook 1 gemaakt, dat soort topics lopen of storm of vallen stil valt me op :D

Merrie beginnend met N eindigde op usja, nusja doen we niet haha. Ik hou van namen met betekenis dus een mensen naam zoals nanousja etc is niet m'n ding ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:54

Seven schreef:
Ik ga volgen had er zelf ook 1 gemaakt, dat soort topics lopen of storm of vallen stil valt me op :D

Merrie beginnend met N eindigde op usja, nusja doen we niet haha. Ik hou van namen met betekenis dus een mensen naam zoals nanousja etc is niet m'n ding ;)

“Nouja zeg”... _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:57

Stond op ons lijstje nouja usja haha :D
Is er nu weer af *\o/*

jolandjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:53

Knolselder schreef:
Ik zie al leuke namen voorbij komen! Ik vind het leuk om mee te verzinnen. Dus als je richtlijnen hebt denk ik graag mee :D

Eindelijk aan een topic begonnen :')
Willen er mensen volgen?
[KS-MK] Mini's krijgen weer mini's bij Spots N Dots Paradise!

help mij maar, ik ben op die ene naam na echt inspiratieloos :( ik zoek dus een naam die met magie te maken heeft en het moet beginnen met Josta Magic............ of Josta's Magic......... of Josta Magic's .......

iets met fantasy uit films of sprookjes :)

als iemand een goede ingeving heeft ........... :+

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:59

Oh jolandje ik zou hem sowieso op de Harry Potter tour gooien. Ik kreeg Hagrid er hier niet doorheen haha ;)

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:29

Namen voor saar als hengst of merriw is lucky

Voor jackie
Merrie neeltje
Hengst brutus

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:04

Als ik nu een grote bijleespost maak wordt het denk ik een beetje teveel, maar wat zag ik enkele mooie foto's voorbij komen. Van bescheiden buikjes tot buiken die bij wijze van spreken, net niet het beeld uitspringen bij een selfie. Sommige merries hebben ook een hele grote luxe, met zo'n grote stal en/of een stal waar ze zelf kunnen kiezen tussen binnen en buiten. Sommigen van jullie hebben al een camera aangeschaft of zelf al geplaats, zie hiervan hele mooie beelden! Ook sommigen die zich wat zorgen maken, wat begrijpelijk is..want het is en blijft toch iets waar je naar uitkijk. Heb enkele tientenfoto's gezien, waarvan sommigen echt wel goede vorderingen maken..ben in ieder geval benieuwd naar iedereen zijn/haar veulen(s)!

Mijn merrie is vandaag 200 dagen en heeft voor een shet toch wel een heel bescheiden buikje.
Over namen heb ik eerlijk gezegd zelfs nog niet eens over gedacht, deze verzin ik wel wanneer ik het veulen zie.
Afbeelding

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:09

Oei wat gaan jullie hard!

Namen... Hmm vind ik lastig. Vind korte namen wel leuk van 1 of 2 lettergrepen. Gewoon Max ofzo :)
Voor een merrie geeeen idee :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:16

Oh namentips zijn altijd welkom! Voor een hengstje kom ik er wel uit, maar merrienamen??!
Ik zoek iets dat zoet/lief is, mag iets zijn in de richting van bloemen, edelstenen of een leuke hollandse naam.

Ik zoek je topic even op knolselder :)

Suzie haar topic loopt redelijk storm geloof ik. Had ik ook echt niet verwacht van een klein shetje eerlijk gezegd.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:31

Droversrun. Ik vind Henk of Hank wel leuk

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:32

Suzie is ook echt zo aandoenlijk. 8-)

Namen...ik pas. Verzin ze altijd pas na de geboorte.

Bwa die shetbuik vind ik nog niet zooo bescheiden voor 200 dagen. Er moeten nog heel wat dagen bij. :D

Droversrun tietjes schieten in actie! Maar volgens mij houdt ze het wel vol tot de 320 hoor. :j

Nicole zonde... sterkte! Regumate geven ze vaak wel tot de veilige zone,althans hier nog gedaan.

Astrid Roxy is al flink. Knappe dame.

Heb nog wat dikke buikjes gezien maar het is alweer te veel om te gaan terug reageren. :P

Hier alles nog stabiel en geen actie. Niet nodig ook,met die sneeuw. :brr:

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:45

Nog meer opties? Henk gaat hem niet worden omdat ons vorige veulentje zo heette en die hebben we verloren door Rhino.

Ik hoop het Pretty... blijft spannend :)

Ik vind het ook best wel al een buikje hoor Prossecco, maar misschien vertekend de foto een beetje.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:50

Ik houd heel erg van de namen uit films/series! Zag iemand een naam zoeken met een N, ik ben helemaal weg van Nymeria (op z’n Engels uitgesproken) de direwolf van GoT! Anders ben ik wel van de kortere namen zoals Arya, Dani, Lynn, Lyva, Ricci, Mycah, Mojo. Heb echt een hele waslijst aan mogelijkheden! M’n eigen namen houd ik nog geheim en hoop heeel erg dat ik die niet straks langs ga zien komen hier haha :+

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:00

De naam blijkt nog een serieuze klus...

Ach misschien als t beestje er is denk ik dat is een echte Koos ofzo :')

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:03

droversrun schreef:
Ohh dat snap ik Nicole.. Die onzekerheid lijkt me erg vervelend.

Nou dat mag zeker Knolselder, hier moet het de G, H of I zijn voor het friesche stamboek. Ik wil graag iets kort en stoer.

Wij zoeken ook nog namen voor t veulen van onze fries die drachtig is.
Voor een hengst denk ik zelf aan de naam Huge (zeg huuge of op zijn engels) maar voor een merrie geen idee haha.
Hoe doe jij het trouwens met een achternaam? Want ik snap even niet meer hoe dat werkt en hoe het zou moeten etc :o

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:10

pretty schreef:
Suzie is ook echt zo aandoenlijk. 8-)

Namen...ik pas. Verzin ze altijd pas na de geboorte.

Bwa die shetbuik vind ik nog niet zooo bescheiden voor 200 dagen. Er moeten nog heel wat dagen bij. :D

Droversrun tietjes schieten in actie! Maar volgens mij houdt ze het wel vol tot de 320 hoor. :j

Nicole zonde... sterkte! Regumate geven ze vaak wel tot de veilige zone,althans hier nog gedaan.

Astrid Roxy is al flink. Knappe dame.

Heb nog wat dikke buikjes gezien maar het is alweer te veel om te gaan terug reageren. :P

Hier alles nog stabiel en geen actie. Niet nodig ook,met die sneeuw. :brr:

Tegenover vorig jaar is ze heel bescheiden, toen paste ze zelfs geen dekens meer na 3 maand :+

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:17

Ssst salitiga1995, niet mijn favoriete GOT naam voor een merrie veulen van Khaleesi verklappen (Nymeria) :))
Als het een meisje wordt noemen we het veulen van Khaleesi (mama Arya) zo.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:45

Hahaha oeps sorry draaakje! :x
In ieder geval wel prachtige namen!