[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 08:31

Ik heb 2 buiten en 1 binnen camera van Foscam, ik vind het super handige camera's. Ik kan ze ook draaien met een app op mijn telefoon of gewoon via de laptop, dus kan er Het hele land en alle stallen mee in de gaten houden. Nou ja, 2 stallen compleet en in de andere drie stallen zie je ze niet meer als ze gaan liggen, maar kan je ze wel gewoon zien staan.
Moet zeggen dat ik wel de luxe heb van internet op stal.

Zoals ik verwacht had is Aziza haar uier vanochtend flink voller. Spenen mogen nog iets voller, maar dan is haar uier er klaar voor, dan is het wachten op hars en daarna melk.

Afbeelding

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 08:43

Oh dat is al een flink uier!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 08:49

Die horse cam kan je kopen op dierenwinkel.nl dacht ik, even zoeken want er zit groot prijsverschil tussen. De camera ( wel stopcontact nodig) stuurt de beelden dan naar een beeldscherm/ monitor ofzo tot 800 meter afstand, dit scherm ziet eruit als een gsm, die kan je dan eventueel op je laptop aansluiten en via horse cam online kan je via alle andere toestellen dan meekijken 1 maand gratis. Denk dat dit een oplossing voor sommigen is, hij is makkelijk verplaatsbaar ook naar bv trailer.
Inderdaad neon dat kan ook maar je moet dan echt op dezelfde elektriciteitskabel zitten en dat is al niet evident. Spreek uit ondervinding. Hier dus ook gewoon via internet kabel en stopcontact.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 08:54

Ha AZ, dat schiet nu mooi op. Ben wel erg benieuwd naar dat veulentje...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:00

Pendelen,sjah geen geheim meer dat ik er niet in geloof zeker?
Maar ik hoop wel dat de uitslagen kloppen,ik wil een merrieveulen van Nikita. :P
Maar uit mijn "lege" merrie wil ik zeker ook een leuk veulen. :+

Az dat ziet er al menens uit,mooi,vocht eruit en de melk erin! Dat duurt vast niet lang meer! *\o/*

Cams,ik zou het heel graag willen en we hebben ook al eens rondgekeken maar wij kennen er niet genoeg van en ik durf de gok dan niet wagen om ook iets te kopen wat dan straks onbruikbaar is...Dus wordt het weer lekker blijven slapen en talloze keren opstaan voor de valse alarmen. :P
Ging voorheen ook zo dus ach...Maar het zou wel leuk zijn om ze via camera ook te kunnen volgen!

Vanavond verhuist Nikita trouwens alvast naar de kraamstal,die is zeker 3 x zo groot als haar huidig stalletje. :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:03

aziza maakt er werk van, spannend :j

ik heb een oude winkel beveiligings systeem, 2 camera's, met snoer naar de slaapkamer en een bijpassende monitor die dan op mijn nachtkastje komt te staan, het is niet optimaal , maar ik red me er voorlopig mooi mee ;)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:24

AZ wat een mooie uier! :))
Nog even en dan is ze er klaar voor! :j

Maaike, bij mij draait jouw camera ook helemaal perfect! :j
Zonder haperingen en mooi duidelijk beeld. Ook op mijn foon trouwens.

Ik kan hier eventueel een camera ophangen en dan naar het boerderijtje voor de wei laten lopen, maar ik ken die mensen helemaal niet, dus durf het ook niet zo goed te vragen of ik hun stroom en wifi mag gebruiken... :+ Dus ik heb mij eroverheen gezet en ga gewoon op de melktesten af en k(r)amperen met tentje of als ik ergens een caravan kan regelen in de caravan... :+ (We hebben onze caravan 3 jaar geleden via bokt verkocht, had ik hem nu nog maar even aangehouden _O- )

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:25

De veulens die vandaag komen zijn vrijdag de 13e veulens :) Wie weet die van Aziza zo ten zien!

Bij Granaina alles weer rustig.

Dit is haar uier op het moment;

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:05

Oeh sommige merries maken het al spannend bij jullie.

Ik heb gister weer foto's van mijn merries gemaakt.
Rosa, 260 dagen gister
3e veulen

Afbeelding

Afbeelding

Dolly, 263 dagen gister
1e veulen

Afbeelding

Afbeelding

Jorja, 263 dagen gister
3e of 4e veulen
Is trouwens degene die 2 wkn terug in de sloot lag

Afbeelding

Afbeelding

Uiertjes doen hier nog niks, althans vorige week niet. En ik check niet te vaak, daar worden ze staatsgevaarlijk van ~~}>
Bovendien moeten ze nog 2,5 maand, dus nog niet zo spannend

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:24

Wij moeten 80 meter overbruggen naar de stal, en de modem van de staleigenaar staat in een betonnen bunker. Wifi haald nog geen 10 meter daar. :=

Fotsy schreef:
Inderdaad neon dat kan ook maar je moet dan echt op dezelfde elektriciteitskabel zitten en dat is al niet evident.

Nee, hoeft niet, kan gewoon over verschillende groepen. Heb hier het bewijs hangen. Garage is een totaal andere groep als waar het modem aan hangt in de woonkamer.

AZ, daar komt schot in! Hehe, eindelijk......wordt wel eens tijd, Aziza laat je (en ons) lang wachten dit jaar.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:43

Granaina zal ook niet voor vandaag zijn zo te zien. :)

DB vooral Rosa heeft al een flink buikje,je ziet het veulen mooi liggen.
Eigenlijk apart hé,dat die daar gewoon helemaal klaar liggen "af te bakken". En dan surprise wat eruit komt. Zaaaalig. <3

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:04

Neonlight schreef:
Werkt foscam wel met je windows versie 64 bits? 4 jaar geleden hadden wij er ook eentje gekocht maar die was niet werkend te krijgen met windows 7. Van alles geprobeerd, maar het ging niet. Ook de 100 meter die beloofd was werd niet gehaald, nog geen 20 meter. Uiteindelijk teruggestuurd, dag later werd het veulen geboren.

Ik heb een Mac, geen windows.... maar met de Mac werkt ie ook nog niet dus....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:48

Pendelpoging nummer 3 is niet gelukt. Ze stonden allemaal net in de wei, en wilden niets van me weten. :+ Heb de konten alleen van minimaal 5 meter afstand gezien. _O-

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:16

Zou iets van een dongel oid ook niet werken om Internet op stal te krijgen? Dan moet je er wel een laptop oid bij aansluiten denk ik.. maar wellicht is het wel een mogelijkheid..
Mss gaat het ook wel helemaal niet hoor haha maar ik probeer gewoon even mee te brainstormen :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 16:08

Vaak zit je met een dongel aan een jaarcontract, waarmee je meteen een stuk duurder uit bent.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 16:15

heb net het veulen van glowy gevoeld <3

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 16:45

Hier heb ik ook alle camera's ouderwets met kabels naar binnen en naar de pc. Werkt hier toch beter dan draadloos.

Komen al aardige uiers voorbij. Vooral Aziza schiet al goed op.

Uierfoto's van Misty toen ze eind van de middag binnen kwam:
Afbeelding

Afbeelding
En de hars die aan de ene kant nog gelig is en aan de andere kant al witter wordt.
Ben benieuwd wat ze gaat doen. Van mij mag ze nu ze al zolang de tijd neemt ook wel tot morgen wachten. Liever een Valentijns veulen dan een vrijdag de 13e veulen :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:17

Cemlys schreef:
Hoeveel wil je voor zo n camera f ok fanaat?

110,- per stuk

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:49

Van mij mag ze vandaag wel marije :P
Spannend! Melkwaardes nog gestegen sinds vanmorgen of heb je nog niet getest?

Aah leuk jolandje! Bijzonder toch steeds he?

*\o/* Nikita is verhuisd naar de kraamstal en uit dankbaarheid had ze eindelijk uiervorming vanavond na een hele dag paddock! Dus dat wil zeggen dat het smorgens vast al behoorlijk is,maar dat zie ik niet want mijn man doet de paardjes smorgens. Wordt dus tijd dat ik het zelf weer doe. :P
Ze heeft nu echt zo een schattig mini uiertje,aaah ik kan al niet wachten tot het weer zover is! <3

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:53

dat uier van misty!

met Joy gaat het nu ook super goed,ze moet nog veel gewicht aankomen maar ze laat zich nu wel makkelijk pakken.
ik heb haar vandaag geknot en op de foto gezet maar dat ging niet van harte in mijn eentje haha.

Afbeelding

Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:01

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:05

hahaha die foto! net een hertje!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:59

Wat een leuke foto's en spot ik daar een vol uier?

Ziet er goed uit Inowa!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:03

Daar spot je inderdaad echte dikke hang tieten!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:23

Neonlight schreef:
Pendelpoging nummer 3 is niet gelukt. Ze stonden allemaal net in de wei, en wilden niets van me weten. :+ Heb de konten alleen van minimaal 5 meter afstand gezien. _O-

Ha ha ik zie je er al achteraan rennen.