Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:05

Hallo allemaal,

Mijn waterballet was super leuk!!! Ik heb toch maar wel zijn beentjes meegepakt, want hij zat onder de poep. Hij was super nieuwsgierig en was heel braaf.
Ik heb ze beide daarna wat afgedroogd en ik zou ze met rust laten alleen toen werd het veulen gek (ze hebben helaas nog steeds geen namen). Ze zijn daarna lekker de bak in geweest, is ook wel goed voor de veulens. En hij heeft me helemaal besnuffeld en is al behoorlijk mak!

Edit; Josiane wordt wel gedekt door die 'stomme' hengst, maar als ze opbreekt dan wordt ze gedekt door de hengst van mijn keuze

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:08

mooi zo Adriana, ze zijn dus weer lekker fris en fruitig

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:11

Idd! Voor hoe lang het duurt

Maar hij is niet bang voor water!

Siggy

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:42

Gefeliciteerd Adriana, prachtige veulens hoor, jij bent de spanning tenminste kwijt.

Guinness groeit intussen gestaag door, gisteren weer eens foto's geschoten op 256 dagen dracht. Ze wordt nu echt snel dik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een vraagje trouwens, Guinness is halverwege mei uitgerekend, normaal staat ze dan al dag en nacht buiten. Ze staat dan samen met de andere knollies op de wei of paddock. Zou ik dat nu ook gewoon gaan doen of zou dat te gevaarlijk zijn als het veulen geboren wordt in bijzijn van de andere paarden. Ik ben niet zo bang dat de anderen wat doen, maar Guinness is erg dominant en ik ben eerder bang dat zij misschien heel beschermend op gaat treden en de andere paarden of het veulen daar de dupe van worden. Alternatief is alle paarden 's nachts op stal laten tot het veulen geboren wordt, maar dat is denk ik veel te warm voor de shetjes, derde optie is alleen Guinnes op stal, maar dat zou weer onrust kunnen veroorzaken (Guinness is de alfa merrie). Hoe zouden jullie dit aanpakken ?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:56

Ik zou het niet doen in bijzijn van de andere paarden ,Siggy je weet nooit dat ze haar veulen wil verdedigen maar een trap verkoopt . Op een stoeterij/stal waar ik werkte heeft een merrie ook in de wei bevallen tussen de andere paarden omdat ze niet wisten dat de merrie drachtig was en dat is verkeerd afgelopen . de merrie heeft waarschijnlijk haar veulen willen verdedigen voor de andere paarden maar heeft zelf rake klappen gekregen en had een been gebroken ,ze hebben haar twee maanden in de plaaster gehouden met ondragelijke pijnen tot het veulen toch iets zelfstandig kon eten

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:09

Oh wat sneu...

Lisje staat nu ook al dag en nacht buiten (de hele winter al). Maar zal apart van de rest veulenen.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:12

Mag ik wat vragen? Onze merrie is drachtig gescand en eind mij uitgerekend. Maar ik zie nog echt helemaal niets aan haar. Kan ze dan toch drachtig zijn??

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:20

Het kan wel. Is het het eerste veulentje? Dan duurt het over het algemeen wat langer voor het wat gaat tonen.

En bij twijfel veearts erbij halen!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:29

Nee haar derde .

Over een week wordt ze opgevoeld. VA is er dan toch.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:54

Mijne is eind mei ook aan de beurt is haar eerste veulen maar ze maakt toch al flink buik en is ook al veel rustiger ,je ziet dat ze het wat moeilijk krijgt

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:17

Troost je, ook die van mij toon nog steeds niet al teveel buik. 't is dat ik het veulen voel, maar anders zou ik er ook nog wel eens aan twijfelen (alleen ik hoor , de rest van stal vinden haar allemaal zoooo dik).

Mooie fries voorbij zien komen!

Jammer Adriana, dat je niet iets meer invloed hebt op die boer....

shiandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:33

Met onze Indy (schimmel...hihihi)
Afbeelding
wil het ook nog niet opschieten.
Ze heeft wel al hangtieten, maar daar blijft het dan ook bij.
En..........met de dag word ze dikker. Ze ligt het grootste gedeelte van de nacht nu. Hoop dat het snel gebeuren gaat, want je kan merken dat ze er veel last van heeft. De laatste dagen is ze gewoon niet te genieten en heeft zelfs de neiging om naar mij uit te vallen.
Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:37

Na bijna 300 pagina's, zal ik ook maar wat schrijven over mijn dikke dames.
Ik fok Welsh A ponies en ik heb nu 3 drachtige merries.

Raloon's Belle (Bolster Goldleaf x Serock Crusader), 9 jaar, drachtig van Baledon Hy Society, uitgerekend 26 april. (dus nog 65 dagen), dit wordt het 3e veulen
8 maanden
Afbeelding
9 maanden (gister gemaakt)
Afbeelding

Ninnes Laura (Colne Hyperion x Boreas Ubbo), 4 jaar, drachtig van Lowland Damon, uitgerekend 26 april (ook nog 65 dagen), dit wordt het 2e veulen
8 maanden
Afbeelding

Cornpoppy (Billy's Boy x Moorcock Bracken), 6 jaar, drachtig van Baledon Hy Society, uitgerekend 10 mei (nog 79 dagen), dit wordt het 3e veulen.
ruim 7 maanden
Afbeelding

Zal morgen ff nieuwe foto's maken, want ze zijn nu alweer een stuk dikker.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:15

Zo, zie weer hele dikke buikjes!

@shiandy, het ziet er naar uit dat het toch niet heel lang meer zal duren! Ben benieuwd naar het verrassingsveulentje!

@siggy: ik zou het gewoon doen, als het een ordelijke groep is waar de rangordes duidelijk zijn. Je veulen loopt na de bevalling minder risico, als ze in een groep staan breekt de navelstreng direct omdat de merrie meteen op staat. Mijn merrie is vorig jaar ook zonder enig probleem bevallen in de groep. Als het dit jaar weer kan gebeurt het weer zo.

Wassen jullie allemaal de merries na de bevalling? Ik heb het vorig jaar niet gedaan, heb het er na een paar dagen gewoon afgeborsteld.
Afbeelding

Afbeelding
Zoals je ziet was het ook een bloederige bedoening, bij zowel merrie als veulen.

Dit is 5 dagen later, geen water aan geweest.
Afbeelding

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:30

Wat een mooi veulentje Neonlight !

Hier 330 dagen en de duo penotti begint eindelijk ergens op te lijken. Op de echo staat dat ze de 23e is uitgerekend maar dat vind ik vreemd want dan zou ze op 333 dagen zitten, vind ik een beetje vreemd aantal dagen.

Uiertje op 330 dagen :
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:37

Dank je Max, ik wil graag een kopietje dit jaar.

En jouw duo-penotti heeft zelfs duo-penottie uiers. Afbeelding
Spannend hoor! Is het het eerste veulen of niet?

Valeria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:44

@t Neonlight, wat een schattig Veulentje zeg!!!
geweldig koppie zit erop,
@t Iwayalover, ja aan het touwtje blijft ze wel staan Gestoorde Pony!

Hebben jullie allemaal al namen voor jullie veulies???

Ohja ik ben benieuwd wie het volgende dbt Veulentje zal zijn!!!

Rivendell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:54

Zat net op Marije d'r webcams te kijken. Die zwarte op de 2e cam ligt languit. Wanneer was die uitgerekend?

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:56

Ja eerste veulentje van deze bonte dame. We wachten met spanning af, eerste veulentje maken het wat moeilijker te voorspellen.
Snel even bij Marije haar cam kijken.

Rivendell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:59

Mijn vosmerrie ligt ook altijd languit. Denk je elke keer dat er wat is, maar dan ligt ze gweoo te slapen.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:58

ik denk dat dat Kyra is van Marije........uitgerekend 24 maart

wow die welshjes

Faas, ik vind Cheyenne ook niet dik, als ik de buiken hier bekijk, is Cheyenne niet drachtig
en die hoeft nog maar 31 dagen

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:23

Wow wat een leuke foto's zie ik weer voorbij komen

@ Neonlight, ik had het er idd ook wel kunnen laten opzitten, dat doe ik bij de meeste andere merries wel, maar Emmanuella was echt hartstikke goor...

De eigenaar begint nu toch wel te twijfelen over Landlord, bij VDL hebben ze bij 1 van hun beste merries nog een Indoctro veulen

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:40

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:43

hahaha die foto waar ze melk staat te spuiten

en dat die kleine lekker in het stro ligt

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:47

Hahaha ja, hij had geen dorst meer, maar de melk bleef lopen, zijn hele hoofd zit ook steeds onder de melk.

Als hij aan 1 tepel zit dan begint de andere te lopen en dan pakt hij snel die!