[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:49

Hoezo ik lijk op papa en mama!!
Echt het hoofd van papa en kleuren van mama <3 <3

Dit is papa Imposant EM
Afbeelding

En knappe Luna <3
Afbeelding
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:35

Wat een heerlijk snoetje heeft ze <3 <3

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:00

Wat is ze leuk!!

Sun is vandaag bekapt toevallig. Ze gaan hier gewoon mee op hun schema

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:02

Ahhh leuke foto’s ! Mooie dame.

Bekappen kijk altijd even aan heb ze liever eind dracht dan begin met jong veulen nog.

Maar ik heb 1 keer gehad dat een pony het toen echt niet leuk vond. Maar goed.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:11

Goed om te weten dat het gewoon nog kan. Ga ik er even achteraan. Heb het inderdaad liever ook nu dan pas nadat de kleine er is. Met de kleine moet ze ook wennen aan de nieuwe situatie en voor de kleine zorgen. En zal ze in het begin idd ook wat onrustig zijn.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:54

Zo onze blitz heb ik de singel opgedaan. Ze zit op dag 327 , heeft ietsje pietsje aan 1 speen. Dus nu kan het wel. Ze vond het maar niks. Singel was alweer ff geleden. Maar dat went zo

Ik ga meestal ook rustig naar stal als ik voetjes zie. Tenzij ik zie dat ze heel erg licht te persen en er komt niks.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:58

Gypsy wat een spanning als je totaal niet weet wanneer het veulen gaat komen.

Cio dat is een ideaal moment dat het water breekt :+

Libera daar teken ik ook voor om niet te hoeven waken

Tinkels oef dat is schrikken! gelukkig viel het mee.

Charmfaith spannend! :):)

Luna 4 nachten waken met 4 merries. Ik snap dat je het dan wel trekt 4 veulens :D
Sun heeft nog geen haast..

Yaartje ik ben benieuwd of je gevoel dit jaar klopt qua geslacht.

Goldenarrow wow 3 al (bijna) veilig!

Jessicazz wat een heerlijke foto's <3

Baudyh spannend!

De rennende walvis mocht vandaag even in de bak spelen. :+

278 dagen vandaag
Afbeelding

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:19

Dankjewel voor alle positieve energie! Inmiddels zitten we op 293, dus nog even volhouden :+

Cynthia82: Ik had er overheen gelezen dat je zo’n nare week hebt gehad :knuffel: . Sterkte! Balen van de schade, maar gelukkig had je hulp. Heerlijk, zo’n kleine gemeenschap.

Tinniie: Spannend hoor! Dat schiet op! :):)

Jessicazz: Wat een heerlijk ding is het. Die oogjes <3 . Knappe papa ook!

AM_Horses: Typisch hé? Dat die onderzoeken dan niet gewezen hebben op een ontsteking. We varen ook niet op de bevindingen van de onderzoeken maar behandelen gewoon als placentitis.

Libera: Beschaaft buikje hoor. Dat is nog even geduld hebben. Die hooibak die jij hebt hangen in je stal, ben je daar tevreden over? Ik ben aan het zoeken naar een alternatief voor hooinetten, maar ik vraag me af of ze daar ook niet alles uitslepen en door de stal lopen.

goldenarrow: Jullie gaan ook flink nieuw aanleggen, zie ik. Mooie plannen! En wat fijn dat je twee merries veilig hebt! :)

Kabayo: Zilver gaat al hard zo te zien! En wat een knappe 3 jarige is Laventhe. Balen van de stormschade, maar gelukkig wel alleen materiële schade.

Tinkels: Super dat je merrie over de 300 is, maar niet zo tof dat ze je zo heeft laten schrikken! Ik heb geen ervaring met oedemen, maar wat mij altijd verteld is, is dat het geen kwaad kan en het na de bevalling vaak snel weer wegtrekt.

petravdmeerx: Fijn dat de merrie goed groeit :)

mirjamalvaro: Zo dan, wat een buik al! :wow:

Sanet: Leuk familieportret!

Caresse07: Fijn dat het vocht weggetrokken is. Weer een zorg minder.

Dieyar: Spannend! *D

xYaartje: Super dat het goed gaat met de shetten. Gaat nu wel opschieten! Betreft de smid, ik zorg dat zie net rond de bevalling bekapt moeten worden, maar verder hou ik er niet heel veel rekening mee. Ik laat wel tijdig de ijzers eraf halen als de merrie nog op ijzers staat, omdat ze nogal eens gevoelig kunnen zijn en ik liever heb dat ze er aan wennen als ze niet top zwaar zijn.

Yvk: Hopelijk is het been inmiddels wat dunner. Ze moet ook rustig aan doen, als aanstaand moeders. :(:)

Melissa1996: Ik ga je een pb’tje sturen. Ik heb ze eigenlijk nog nooit gebruikt, maar denk dat het wel handig is om in huis te hebben. Als je er toch veel te veel hebt. ;)

Symke: Oe, dat is lastig als je niet aan het uier kan komen. Misschien afleiden met wat voer of een voorbeentje omhoog laten houden zodat ze niet kan slaan?

Gypsy: Ik ga er ook heen als ik zie dat ze gaan persen. M’n merries zijn dat ook gewend en ik heb ook het idee dat ze me er graag bij hebben. Als ik vermoed dat het komt, laat ik wel een klein lichtje aan op stal, zodat ik niet ineens het grote licht aan hoef te doen. Dan schrikken ze nog wel eens en staan ze op.

CharmFaith: Zo, ze schiet op! :D

Eilinora: Pepper en Britt lijken nog geen haast te hebben gelukkig. Nog even de tijd vol maken!

Luna2006: Sun doet rustig aan. Liever te lang in te oven dan te kort, toch?

baudyh: Spannend! :):)

Gister had Deja weer wat nieuws. Been was weer wat dikker toen ik controleerde met afvoeren en haar temperatuur was 37.5, terwijl ze normaal tussen de 37.0 en 37.3 zit. De volgende morgen 37.8 en het uier was behoorlijk vol met wat zucht naar de buik, maar bovendien ongelijk. Toen ik rond 10 uur nog eens checkte, had ze bloed aan een speen. Een paar druppels, maar ik was er wel bezorgd over. Wéér DA laten komen (hij wordt onderhand gestoord van me denk ik), gespoten en bloed laten trekken. Het bloedbeeld was gelukkig goed, beter dan vorige week. Vanochtend was het gelukkig weer kalm, been weer slank en uier aanzienlijk minder vol, temperatuur weer op 37.2. Een voordeel aan al deze stress, ik pas straks weer in een maatje 36 :+

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:48

Groot gelijk hoor! Alarmbellen genoeg! nog ff volhouden..

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:13

Spannend baudyh! Dat klinkt alsof Blitz een deze dagen kan bevallen?

Yvk Daar ben ik zelf ook benieuwd naar, maar meestal zit ik fout qua geslacht! Dus we gaan het zien.
Ze kan nog behoorlijk actief draven en galopperen zo te zien!

Kathleen_vW: Het begint zeker op te schieten! Nu nog hopen op mooi weer in maart. Want mevrouw Maria kan niet op stal moest het ineens heel slecht weer zijn en de kleine er zijn. Dan stopt ze gewoon met mesten. Ja, echt. Dat was toen ook toen we haar en Asfaloth (als veulen) op stal hadden. Stopte ze gewoon met mesten en ging pas weer mesten toen ze buiten stond.
Asfaloth was in november 2013 geboren. Dus eerste week even op stal aan de overkant bij de overburen, maar daar was mevrouw het dus niet helemaal mee eens.
Dan heb ik nog even! Liever heb ik dat ook inderdaad. Nog net voor de bevalling zeg maar. Heb het inmiddels doorgegeven dat ze weer moet :j .
Nog even en je kan een abbonement bij je DA afsluiten zo. Deja houd het wel spannend zeg! Hoeveel dagen zit ze nu? Bijna rond de 300 als ik het goed heb? Nog even volhouden Deja. Je bent er bijna!
En snap je helemaal hoor dat je de DA weer hebt laten komen!

Nou. Maria moet nu wel een merrieveulen krijgen hoor. De naam is er al. Poef. Daar kwam die. En het is een meisjesnaam. Zit ook wel naar hengstennamen te kijken, maar daarvan komt er gewoon echt niks naar boven. Dus ik hoop zo dat ik nu eindelijk eens goed zit qua geslacht! Nog even geduld hebben....
En als het toch een hengstveulen word heeft die mooi pech. Dan krijgt hij de naam _O-

Uier van Maria was vandaag weer iets terug gelopen. Dus er zit activiteit in. Zal nog even duren voor het echt stabiel is en het alleen nog maar vol loopt ipv vol en dan weer leger en dan weer vol en leger etc.
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 22-02-22 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:22

Ze zit nu op 293 dagen. En de tijd kruipt echt voorbij... -O-

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:24

Dat snap ik helemaal! Nog 7 dagen en dan is de 300 daar. Dan heb je de eerste mijlpaal bereikt. Elke dag is er weer een bij. Ik blijf hard voor je duimen! Knuffel voor jou en Deja :knuffel: . Blijf moed houden! Ze is er bijna!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:41

Dag 325 en Mona besluit eindelijk wat met haar uier te doen :P
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:57

Jaa! Leuk :D

Oh ik heb zo zin in deze tijd he! Laat het maar echt voorjaar nu worden met veulens

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 01:53

Charisma
Oja zeker als de merrie niet van jezelf is. Snap jullie keuze

Eilinora. Pepper is weer huge :wow:

Luna. Ze neemt haar tijd. De laatste details bijwerken

Yaartje. Ik denk Maria eerst. Maar geen idee eigenlijk :')

Bekappen probeer ik ook altijd voor de bevalling.

Goldenarrow. Al drie merries veilig. Ze mogen er wel eens werk van gaan maken

Jessicazz. Ze is heel knap <3

Baudyh. Spannend. Succes met waken

Yvk. Ze is goed fit nog met haar dikke buik

Kathleen. Wat een stres... Goed dat jullie haar door blijven behandelen voor placentitis. Ze moet nog even een maandje volhouden. Fingers crossed
Is ze dichtgezet?

Knolselder. Verandering *\o/*

Van mij mag het ook wel voorjaar worden. Ben de regen en wind zo beu.

Wild Thing word nog een beetje in vorm gehouden. Knappe dikke merrie <3
Afbeelding
Afbeelding
Nigrante loopt af en toe rustig een rondje aan de longe. Ik merk aan haar dat ze wat rustiger is. Met buiten zetten, loopt ze ook niet zo hard meer :')

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 04:47

Citaat:
Libera: Beschaaft buikje hoor. Dat is nog even geduld hebben. Die hooibak die jij hebt hangen in je stal, ben je daar tevreden over? Ik ben aan het zoeken naar een alternatief voor hooinetten, maar ik vraag me af of ze daar ook niet alles uitslepen en door de stal lopen.

Bij het ene paard werkt het beter als bij de ander… heb er een die zo al het hooi eruit zwiept, maar ook die het er netjes in laten liggen. Deze bakken hebben wel een gaatje in de bodem dus ik zou er op zich een net in kunnen knopen, maar gooi het er nu gewoon los in. Ben er op zich wel tevreden mee want zijn verder wel hele veilige bakken, ook met de veulens :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 07:41

Amhorses wat is Wild toch gaaf <3 Ben het helemaal met je eens wbt het weer -O- Maar de vooruitzichten (behalve donderdag/vrijdag) zien er goed uit

Jessicazz heel mooi <3 Knap veulen hoor!

Janine ik deel je mening *\o/*

Knolselder jeej! Zo leuk dat ze alsnog drachtig is. Benieuwd wat ze ervan bakt!

Kathleen :knuffel: Elke dag is er één... Wat een onzekerheid... Ik duim nogsteeds!
Dankjewel! Ik vind Laventhe ook heel knap :j Ben blij dat de dieren en wijzelf niks hadden :)

Yvk wat een blij paard <3 Wat is ze lekker rond

Baudyh spannend *\o/*

Goldenarrow Arme jij :(:) Ik zou geen geduld hebben :+

Luna die lijkt nog geen haast te hebben

Eilinora Ze zijn mooi rond..Ben benieuwd wat ze ervan maken

Charmfaith al een serieus uier. Leuk een verassing!

Xyaartje haha ja die namen... Ik ben dan wel uit over een hengst naam. Maar niet echt een merrie naam.. We gaan het zien. Ik wil wel heel graag een merrie.
Snap wel dat de pony's er klaar mee zijn. Ik ook :')

Bekappen doe ik liever voor het bevallen dan erna. Zal nog even een afspraak maken.

Dag 300 vandaag *\o/* *\o/*
Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:21

AMhorses: knappe Wild!! En idd, ik wil ook voorjaar...ben dat schijtweer zo beu! Alles altijd nat bah.
Paarden zijn begonnen met hun winterjas uit te trekken, dus voorjaar op komst hopelijk :D

Kabayo: zalige merrie!

Yaartje: ik denk dat Maria je nog een beetje aan de draai gaat houden. Ik gok op de andere dame eerst!

Jessicaz: <3

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:57

Ik heb ook geen geduld meer hoor Kabayo :') Kreeg wel net een appje van mijn vriend dat er een druppel hars aan 1 tepel van Estonia hangt *\o/*

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:51

Mijn maiden gaat iets doen. Dus er zit wat in. Fijne bevestiging wel.
Wij zitten op dag 299. Dus ik ga vooral niet naar kabayo kijken want dan moet ik huilen

Afbeelding

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:01

Charm oooh verassingsveulen blijft altijd spannend!

Eillinora mooie buikjes. Benieuwd wat er uit komt!

Luna zo spannend! Uier nog niet zo maar kan ineens hard gaan natuurlijk!

Yaartje uier nog niet mega spannend! Zwart grijs is wel mooi <3

Goldenarrow je geduld wordt op de proef gesteld! Edit: ik lees nu dat je iig een hebt die haast maakt nu *D

Jessica wat zoet <3

Baudyh die van jou maakt het al vrij spannend dus... Succes :D

Yvk mijn rennende walvis is meer een gestrande walvis :')

Kathleen goed bezig! Ik zou ook geen risico meer nemen in zo'n situatie! Gew de da bellen als je gevoel dat zegt! Ik duim voor jullie...

Knolselder wat een feestelijke uier!

Am nigrante ziet er goed uit! Ik merk ook kenbaar verschil kwa energie levels..

Kabayo 300 *\o/* gefeliciteerd :j vind die nakomeling van sylver ook erg knap ja!

Exuses voor mijn afwezigheid. Ik kamp met wat gezondheids dingen en mentale ellende. Maar gelukkig lijkt met Bell alles redelijk. Wel veeeel moeier dan de vorige dracht. Staat het liefst de hele dag stil heb ik het idee. En ik ben er achter dat haar banden al slap zijn. Ik vond haar gedurende de hele dracht haar staart ook raar afhouden maar ik denk dat ze dit heeft overgehouden aan de vorige bevalling ej het weinig tot niets werken wellicht?. Haar uier is naar mijn idee nog niet bezig en ze zit vandaag op dag 265. Dus nog wel even tot veilig. Ze lijkt verder gewoon goed dus ik maak mij niet al te veel zorgen maar ik houd haar wel wat meer in de gaten... kan ook zijn dat ze beetje loom word van het meer binnen staan. Ik wil haar niet de hele dag zonder droge ligplek buiten hebben. Ze moet wel kunnen liggen om haar benen te rusten.

Afbeelding

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:44

Baudy, dat begint er op te lijken dus, hopelijk zet ze dit door *\o/*

Yvk, rennende walvis :') knappe merrie is het <3

Kathleen, ook hier draaien de duimen nog voor jullie

xYaartje, dat Maria maar gewoon een beetje opschiet en inderdaad Poef doet :D

Knolselder, dat is veelbelovend, ook voor jou spannend nu *\o/*

AM, Wild Thing heeft er nog wel zin in dus maar Nigrante niet echt meer. Die begint het duidelijk zwaarder te krijgen als ze niet meer zo hard loopt :D

Kabayo, gefeliciteerd met de mijlpaal van 300 dagen *\o/*

Goldenarrow, een druppel is een goed begin, kom maar op met dat veulen *\o/*

Cioccolato, altijd fijn als je zeker weet dat er wat je zit. Zo sneu als je voor niks aan het waken zou gaan.

Floripori, knappe Bell <3

Ben benieuwd wanneer het volgende veulen er is in het topic. Zo te lezen gaan er best een aantal redelijk gelijk op.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:39

Ik ben erg benieuwd naar Belle-baby :)

Goldenarrow spannend!

Hier blijven we wat hangen. Uier is bomvol al enkele dagen, af en toe een korstje, melktest gisterenavond richting 6,5.

Maar Satinka kegelt normaal wel duidelijk, dus daar zit ik op te wachten :P Dag 330 nu

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:01

Wat zijn sommige merries al ver! Ik kijk echt uit naar alle veulentjes! :)

Hier weer nieuwe dikke buiken foto’s van de (s)tinkers. Vandaag lekker zonder jas buiten.

Wiske 296 dagen
Afbeelding

Maddy 294 dagen
Afbeelding

En samen
Afbeelding

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:51

Het begint nu toch allemaal echt dichtbij te komen! Laat het voorjaar maar beginnnen.. wat warmer en droogte please :)

Het was zeker schrikken met Zoé en haar koliek klachten. COlosan is veilig voor drachtige merries ( ik weet niet meer wie het vroeg) Ik vind het heel goed spul.
Mijn hoefsmid vond het ook wel alsof ze last van het veulen had.. Ik had een filmpje gemaakt.

Haar uier is in de maak, maar nog niet zo danig dat ik denk oe.. 2 jaar terug had ze meer uier.