[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

salatiga1995

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:55

Hier ook idd alles in de ochtend even naar buiten maar dan snel alles naar binnen en dicht...

Ja leuk hè! Vind buikvlekken ook heel leuk <3 nog maar 18 dagen tot we op de lijst mogen..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:55

Ik woon in het oosten. Is dat gunstig? Ik volg het amper. Ben meer van het eerst zien dan geloven. We hebben vaker harde wind..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:09

salatiga1995 schreef:
Ik had toendertijd het ook gevolgd met Ti, het was ook zo plotseling kon het eerst niet eens geloven... en dat moment dat Fi geboren werd was inderdaad wel een prachtig moment! (Heb dat ook gevolgd Hihi) Had toen nog Sponté overwogen voor mijn merrie, vind dat echt een gave hengst! En Fi is zó goed gelukt! Al was ze vandaag even aan het oefenen alvast? :+

Ja, hij is 4 dagen ziek geweest en toen was het klaar. Twee dagen voordat ik voor 4 weken naar Zuid-Afrika ging. Ik ben blij dat hij is gestorven waar ik nog bij was.
Heel raar idee ook dat hij 9 zou zijn geworden dit jaar.

Ja, hahaha, dat filmpje sprak boekdelen :D
Waarom heb je uiteindelijk niet voor Sublime gekozen? Ti, Fi en Vie zijn alle drie van hem. Ti was ook heel knap, Fi is echt heel goed gelukt en Vie is gewoon een heerlijke, lieve, schattige pony <3

Zo'n buikfoto ga ik ook weer maken! Van Dais heb ik ze ook, maar vorige keer bij Fi niet gedaan.

Ik ga morgen ook 's ochtends al naar stal. 's Middags lekker warm en droog binnen.

Cioccolato, dat is beter dan hier in het westen. Als het gaat lopen zoals ze verwachten, gaat het vooral in het westen en noorden flink los vanaf een uur of drie/vier.
Maar wat je zegt; negen van de tien keer als ze dreigen met code oranje/rood, gebeurt er helemaal niets :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:12

We gaan het vanzelf zien.. Ben wel erg benieuwd altijd als er zoooo veel over wordt gesproken!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:18

Welke hengst dan Cynthia :+

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:42

Fijn inderdaad wel dat je er nog bij was Cynthia!
Uiteindelijk toch niet voor hem gekozen omdat ik bang was dat het veulen te zwaar werd, m’n merrie had eigenlijk een meer opwaarts gebouwde hengst nodig en meer schwung in beweging dus daar paste Cassanova du Bois beter bij :D
Ja jouw veulens zijn zeker goed gelukt! Maar ben meer van het nwr/wpbr type dan de cob vandaar

Ik ben ook benieuwd naar die storm! Meestal valt het uiteindelijk wel mee maar nu hebben ze het zelfs een naam gegeven... :roll:

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:42

__Suzanne__ schreef:

Leuns Veld's Winston Jr. <3 Wát een knap dier!
Afbeelding

Salatiga d'r merrie is nu drachtig van deze hengst.

Ik heb vanmiddag een mail gestuurd. Ik moet alleen even heel goed bedenken of dit jaar wel handig is. Of dat een jaar wachten beter is.

Ik snap je keuze Salatiga. Het voordeel van Fi is, dat ik beide kanten op kan. Zowel naar de Cob kant, als naar de rijtypische kant van de NWR's. Nu twee Cob's gehad, dus ik ben wel heel benieuwd hoe een rijtypische hengst combineert met Fi.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:45

Hele mooie hengst, barbiedroompaard <3

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:06

Wat een knap dier Cynthia

Jazzepam, mooi dier!

Hier veulen voor het eerst zien bewegen vanavond <3

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:16

Cynthia82 schreef:
__Suzanne__ schreef:

Leuns Veld's Winston Jr. <3 Wát een knap dier!
[ Afbeelding ]

Salatiga d'r merrie is nu drachtig van deze hengst.

Ik heb vanmiddag een mail gestuurd. Ik moet alleen even heel goed bedenken of dit jaar wel handig is. Of dat een jaar wachten beter is.

Ik snap je keuze Salatiga. Het voordeel van Fi is, dat ik beide kanten op kan. Zowel naar de Cob kant, als naar de rijtypische kant van de NWR's. Nu twee Cob's gehad, dus ik ben wel heel benieuwd hoe een rijtypische hengst combineert met Fi.

Dat is wel fijn bij Fi! Al moet ik zeggen dat Winston Jr wel een wat ronder geribte NWR is (heeft ook weinig schoft), ik ken alleen nakomelingen van hem met NWR merries en ik weet niet of je een nóg ronder bolletje krijgt in combi met een wat meer cobtype merrie.. :wow:

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:51

Jazzejam: het is wel een plaatje hoor! Ging het halster omdoen goed?

Ik ga er hier morgenvroeg uit. Paarden voor hun ontbijt maar even naar buiten en de stallen doen. Kan daarna alles op stal en alles dicht.

Hopelijk valt het mee!

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:46

Hier gaan we er ook vroeg uit voor het naar buiten doen. Scheelt dat het bij ons waarschijnlijk niet zo heftig gaat worden in het oosten.

Mooi hengst hoor Salatiga, ik snap de keuze wel. En zo te zien gaan we nog meer veulens van hem tegen komen op bokt. :D

marije1502 schreef:
Jazzejam: het is wel een plaatje hoor! Ging het halster omdoen goed?

Met een beetje geduld ging het prima. Beetje kopschuw nog wel, maar dat hindert niet gewoon rustig door gaan. Wordt vanzelf gewoon.

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 01:05

Hellloooo ,
Wij doen ook terug mee!
Dit jaar met onze nieuwe merrie drachtige van de dressuurhengst Hermes <3
Uitgerekend 3 Mei!
Ik lees nog even wat bij wat ik gemist heb :*
Alvast veel babyveulenplezier iedereen :+:

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 04:14

Aangezien ik niet kan slapen maar gelijk camera check en beeld is heel goed en loopt mooi door. :+
Ze scharrelt lekker door haar stal en blijkbaar ligt zij niet vaak, heb haar iig nog niet zien liggen. :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 08:33

Hier ook vroeg wakker het waait al flink. :=
Als het vanmiddag nog erger wordt zullen we onze lol opkunnen vrees ik.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:07

Hier zijn inmiddels al wat tuinstoelen enzo omgewaaid. Ik vrees echt voor vanmiddag en avond.

Ik ga ook zo de paarden doen uitmesten en weer terug naar binnen.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:54

Hier nog even snel tussen de buien door Sierou wat beweging kunnen geven. Waait hier ook al behoorlijk hard. Gelukkig geeft ze er niet zoveel om en staat nu weer lekker binnen.
Afbeelding
Sjok sjok. :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:25

Hier staan ze gewoon in de paddock met toegang tot de stallen. Ik verwacht niet dat ze wegwaaien eigenlijk... :+

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:37

Hier in het noorden waait het al flink! Ga ze nog even buiten laten in de wind

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:15

hier waait het ook flink, de dames krijgen vandaag de zandbak erbij, gaan niet op de weide, niet omdat ze wegwaaien, maar ik krijg ze met dit weer vaak niet meer terug, helemaal gek in de bol :+ daarom, nu stal, uitloop en zandbak, moet kunnen voor een dagje ;)wel even alle rondslingerende spullen naar binnen gezet, emmers e.d :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:20

Ze gaan vanmiddag hier ook in de binnenruimte. Dat ze niet geraakt kunnen door rondvliegend puin.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:31

Hier valt het wel mee.. We hebben vaker harde wind gehad zonder de term storm en zonder een naam. De jonge paarden staan gewoon te grazen in het land alsof er niks aan de hand is.
De drachtige en andere rij paarden staan wel op stal. Die worden hier niet gelukkig van, in een paddock je.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:11

het gaat hier nu al flink te keer
De pebsuinpaarden en
Zwangere Suzie en Mack staan nu binnrn
Suzie en mack vinden het binnen ook niet erg Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:44

Welkom siptje. Dit jaar 1 veulen?

Winston jr is echt een plaatje <3 als ik pony's had, had ik het wel geweten

Aantal jonge paarden die jullie verloren hebben. Wat verschrikkelijk :(:) altijd zo oneerlijk!

Hier waait het ook al flink (Zeeland)
Alles staat binnen, ik doe ze ook echt geen plezier om buiten te zetten :')
Hooinetten extra goed gevuld dan hoeft dit vanavond niet meer. Is ook erg lastig met buiten stallen en zoveel wind. Deuren waaien dicht, hooi vliegt alle kanten op. Alleen nog rondjes controle, brok en pulp. :j
Afbeelding
Voor het eerst foto's gemaakt van de uiers. Wild Thing wacht altijd tot het laatste moment, toch zie ik een kleine verandering. Haar veulen was ook echt enorm druk vandaag.
Afbeelding
Esmeralda is al wel een beetje begonnen. Je merkt goed dat ze last heeft van het veulen. Ze tilt met regelmaat haar achterbenen op naar haar buik. Deed ze de vorige keren niet, wellicht is dit dan een hengst :Y) ze is met longeren nog fris genoeg, dan lijkt ze er geen last van te hebben.
Afbeelding

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:45

En de eerste keer buiten is ook een feit. Was even spannend voor Phalco dat er meer is dan alleen de stal en met de wind erbij. Maar ze hebben even lekker paar uurtjes de benen gestrekt. Nu weer lekker warm binnen.

Afbeelding

Familie foto.
Afbeelding

Schaapjes zijn erg interresant. }:0

Afbeelding

En nog een kleine actie foto.

Afbeelding