[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:51

jobamara schreef:
Als meelezer hou ik me rustig, meestal O:) !! Feliciteren doe ik wel, en als ik zie dat er op een belangrijke vraag geen reactie komt stuur ik een pb :o .
Jammer hoor Linda, had jou merrie zeker gezien met haar mooie hoofdje en lekkere buik.Ondanks dat ik in 2014 ook weinig reacties kreeg ben ik altijd blijven meelezen, meeleven.En heb me in 2016 bewust niet aangemeld :o

Jij ook nog steeds aan het meelezen. Ik vind het heerlijk, alleen zit overal op reageren er echt niet in. Als je fulltime werkt kun je onmogelijk op alles en iedereen reageren. Maar jullie veulentjes wil ik dit jaar niet missen!!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:04

Ik heb ook echt niet de tijd om op iedereen te reageren hier en plaats af en toe een update over onze eigen merries, maar ben vooral even meelezer tot alles wat rustiger is.

Geniet er niet minder om, maar met een fulltime baan, 7 paarden om mee bezig te zijn en nog een huishouden en vriend is het niet te doen om op iedereen bij te reageren, desalniettemin is het wel leuk dat anderen dat kunnen en willen.

Ik denk ook niet dat het eerlijk is om te verwachten dat iedereen alles bij kan reageren. De een heeft nou eenmaal iets meer tijd dan de ander :D
Verder wordt er in de volgtopics vaak wat specifieker gereageerd op je eigen paarden, als je dat graag wilt zou ik vooral een eigen volgtopic openen.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:31

Jammer Linda, ik hoop toch nog wat te lezen over jouw spul!

Ik lees ook mee en reageer weinig. Het is altijd al zo dat op de een veel meer reactie komt als op de ander.
Fleur staat nog steeds niet hier en het duurt ook nog tot half juni dus erg boeiend is het niet. Daarnaast is het helaas een turbulente en drukke periode voor mij.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:37

Ik sta al niet op de lijst in de op. Dus helemaal water dicht is dat niet. Iig wel een indicatie van.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:06

Linda! Potverdorie is ze nou weer weggelopen. Kunnen we Jupi en haar monster drachtig niet meer volgen.

Ik probeer wel te reageren op iedereen, maar soms heb ik geen nuttige bijdrage aan een vraag of opmerking en kies ik ervoor me niet te mengen in die gesprekken.

Pris heeft de deadline gemist...Ik denk, dat het 24 maart moest zijn, dat ik de maand verkeerd had in mijn gevoel.

345 dagen vandaag :O

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:56

Ik heb een stal waar de camera boven hangt. Ik probeer ze zo vroeg mogelijk in de stal te krijgen. Merrie met veulen is zaterdag verhuist en nu staat de volgende in de stal.

Ik vind het leuk om dingen te vertellen maar reageer ook niet vaak omdat ik vaak al weer vergeten ben wie het gezegd heeft.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:11

En dan komt er ook nog eens iemand tussendoor met zo'n naam die niet te typen is _O-

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:24

ik heb ook geen tijd en puf om overal op te reageren

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:28

Ik ga mee in het geen wat Alicelover zei. Jullie gaan zo hard! Vind het wel heel leuk en leerzaam om mee te lezen. En idd Cioccolato en dan ook nog eens iemand met een moeilijke naam, dat is op mobiel al helemaal niet meer te doen :roll:

Had inmiddels toch echt wel wat veulentjes verwacht hier!

Volgens mij werd ergens wat gevraagd over het stallen van de merrie voor de geboorte van het veulen. Ik heb die van mij 24/7 buiten met schuilstal, en zij zal dan ook gewoon bevallen buiten met mijn andere merrie erbij. Dit is een bewuste keuze omdat ze erg close zijn en beide niet beter weten. Als ik een van beiden aan de andere kant van het draad zet worden ze al helemaal gek. Rust en ontspanning is voor mij het belangrijkst op het eind van de dracht.

Lady is even een inhaalslag aan het maken met haar uier. Laatste 24 uur gingen ineens hard.

Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:48

Ja als ik zulke uiers zie weet ik weer dat k nog super lang moet wachten _O-

Sorry. Weet niet meer waarom ik deze naam heb gekozen ook _O-

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 15:22

Druk weekend achter de rug resulteert in 7 pagina's bijlezen :P We gaan ons best maar weer doen haha!
Mijn merries staan 's nachts op stal onder de camera voor t veulenen :j overdag wel gewoon in de wei.

@ Woogy, jammer dat ze de deadline gemist heeft :P Dan maar 'rustig' verder wachten

@ AM, goh das minder zeg dat ze m opengescheurd heeft! Gelukkig dat het wat beter gaat. Wild Thing idd vordering zo te zien :)) wel jammer dat het neit doorzet :P

@ baudyh, wat een leukerd is Oscar toch <3 die nakomeling van 4 jaar terug ziet er ook goed uit zeg!

@ Kabayo, heel herkenbaar die pleeborstel coupe :+ en dat humeur ook. Briljant die foto :') :') :')

@ Knolselder, Dat lijkt me ook lastig idd, zou goed kunnen dat ze drachtig zijn. Zou me in ieder geval niet verbazen.

@ Imre, heerlijk die lig fotos <3

@ juval, echt een leuke merrie heb je :D

@ Linda, lekker buikje heeft Lays <3 Ze ziet er goed uit, mooie standfoto van haar!
noooooo niet weggaan! Je laat me toch niet achter :P! Vind altijd leuk dat je meekletst. Ik snap echter wel wat je bedoeld.

@ diertjec, heerlijk zo'n buitenritje met dit weer :)) Ik ga straks ook weer even wandelen (merrie is 3,5)

@ Cioccolato, die groeit zeker goed :P Mooi rond al!

@ voyou, een dwarsligger :P

@ Veronique, wat een knappe merrie. Je zal het vast al ergens gezegd hebben maar wie is de aanstaande papa? En heb je een foto? (beetje veel terug lezen :o )

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 16:58

Rustig verder wachten? >;) volgens mij begrijp je niet helemaal hoe het werkt _O-

Ze staat aldoor met haar staart van haar lijf, te wiebelen op d'r achterbenen.. Hele nact was het liggen, 5 minuten staan en verderop weer liggen. Nu vandaag heeft ze alleen vanmorgen wat gelegen.
Ik weet het allemaal niet meer. Durf haast niks meer te plaatsen omdat ik al een week denk 'en nu komt Bay' en dan weer moeten tikken 'nope, vals alarm' vind ik dan wat bezwaarlijk -O-

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:02

Heb je nog wat kunnen slapen, of ben je er de hele nacht wakker bij gebleven?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:06

tussen half 4 en half 6 ben ik in slaap gesukkelt. Tussendoor nog twee keer een kwartier.
Waken met een dikke burnout is alles behalve makkelijk...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:07

Aahhhh woogy ik zie het helemaal voor me en herinner me dan gelijk vorig jaar weer steeds opstaan en beseffen "nee toch niet" springt weer op "of toch pfff" doodmoe word je d'r van maar de beloning is het allemaal waard.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:29

Tot Bay veilig en wel geland is, vind ik dit echt de stomste hobby ooit

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:54

Ik heb een vraag, weten mensen hier goede boeken eigenlijk alleen over het bevallen van een merrie? Heb veulens opvoeden en fokkerij al gelezen, maar een waar ze echt dieper in gaan op het bevallen?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:14

Sorry, ik maak me er ook aan schuldig :n
Niet heel actief op bokt soms, en lees wel elke dag even gauw bij of er veulentjes geboren zijn.. Misschien ook nog niet zo heel erg veel mee bezig omdat mijn merrie pas eind mei uitgerekend is.

Wel spannend hoor alle merrie's die op knappen staan *\%/*

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:35

Fokkerij is toch van Paul de Vries? Dat is het beste boek.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:51

suffie schreef:

Ja klopt die heb ik inderdaad al gelezen

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:20

Nee Linda verlaat ons niet :* begrijp je wel hoor. Ik reageer ook absoluut niet meer zoals vroeger want idd zoals vulina zegt, hun veulens worden geboren en hup weg zijn ze. Maar ik probeer toch nog beetje te volgen als er belangrijke vragen zijn ofzo.

Ga je ons wel op de hoogte houden van je veulen en je Flo look a like moddermonstertje als ze van de snitzelziekte en winterhaar verlost is?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:39

suffie schreef:

Die heb ik ook gekocht nadat de tip hier gegeven werd, heel goed boek :j

Ik wacht met smart op jullie veulens dames :))

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:53

oooh ik had echt gedacht dat er wel een veulentjes was geboren..... Nou zeg hoe lekker zonnetje willen ze hebben? :') Ze houden de spanning er nog even in zeg maar.

Ik heb ook wel dat niet iedereen reageert. Maar ik ben dat ook wel gewent. Ben zelf ook niet zo'n grote poster.
Ik reageer op dingen die ik onthudt en waar ik ook iets aan toe kan voegen, maar als er al een heleboel voor mij ook hetzelfde hebben vermeld, zeg ik niets meer. Het is dan wel gezegd. Alhoewel felicitaties zijn nooit teveel natuurlijk.

Ik begin zo langzamerhand uit te kijken naar mijn veulentjes. Ik hoop maar wel zo dat alles goed gaat. Ik heb er 3 tegelijkertijd. bij de eerste en de laatste zit maar 10 dagen tussen. Dat wordt nog spannend wie als eerste gaat. :7

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:59

Ik was er vorig jaar ook maar dan komt er een dikke buiken voor volgend jaar een een veulens van huidig jaar topic. Heb een poos in dbt 18 en veulens van 2018 gepraat maar dat is zo dubbel. Dys ben naar dbt 19 en veulens 2018 topic gegaan. Beetje weg vinden.

In dbt20 ben ik ook weer van de parttiiiijjjjj. Als het goed mag gaan

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:49

Helaas weet ik geen goede boeken. Ik gebruik zelf Google om dingen te lezen over geboortes :+

Stal_HD wat leuk drie zo kort op elkaar! Komen ze ook samen te staan na de geboorte?

Ik zit echt onwijs te twijfelen om mijn andere merrie te laten dekken dit jaar. Vorig jaar uiteindelijk toch niet gedaan, wel wat hengsten bekeken. Mocht iemand een leuke cremello hengst weten dan hoor ik dat graag in pb!