[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:06

Flinke uiers komen er al langs inderdaad, zo spannend leef helemaal mee met de dames reuze benieuwd naar het eerste topic veulen.

Zijn jullie kwa namen er al uit?

Twinklebel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:17

Wat sneu Nicole, en ook al zover in de dracht. Denk ik al aardig compleet om te zien of niet?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:17

Wat sneu Nicole. Hoe doet de merrie het zelf?

WoW wat een uier al droversrun die gaat vroeg komen denk ik

Nou Chantal zal vast niet lang meer duren dan.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:30

seven, namen vind ik echt moeilijk, ik heb één merrie naam die ik echt prachtig vind dus als er een merrie geboren word word het die naam, verder weet ik het allemaal nog niet

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:36

Och wat sneu Nicole had er helemaal overheen gelezen. Sterkte met het verlies

Ik vind het voor een merrie lastig ik twijfel of ik wel of niet ga vernoemen. De moederlijn naam maakt alle nanen namelijk lelijk :oo (usja zit als einde in alle merrie namen)
Voor een hengst ben ik er al uit

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:37

Merrie had het heel goed door dat het niet leefde, begroef het in de stal. Was al snel weer rustig hooi aan het eten. Het was de grootte van een hond ongeveer, nog geen vacht, wel beginnende maantjes.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:39

Voor een merrie heb ik wel wat leuks, hengst vind ik lastiger met een N.....
Ach ja, anders wordt het No Name, ie ook met een N .

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:40

Lijkt me rot om zo te vinden Nicole.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:42

Ik heb ze gelukkig niet zo gevonden, de eigenaar was er zelf als eerste bij.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:42

Ben erg nieuwsgierig twinkelbel :D
Ik heb ook iets leuks voor een merrie maar met usja dr achter vind ik vrijwel niets mooi :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:46

Nicole wat ontzettend sneu..

Seven.. Dusja? <<)

Droversrun dat schiet op! Jullie maken het spannend hoor.

Twinklebel, ik vind Navarone of Nelson wel leuke hengsten namen met de N.

Ikheb al jaren een hengstennaam in mijn gedachten en nu ben ik eindelijk eens niet aan een beginletter gebonden en zou die naam kunnen, twijfel ik of het wel past bij een mini.. dus ik heb al iets anders achter de hand. Merrienamen vind ik vreselijk moeilijk.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:49

Navarone klinkt inderdaad leuk Murosch, die zet ik er bij op mijn lijstje.

Seven, misschien iets van Narusja?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:51

Afbeelding
Mijn lijstje met mogelijk leuke namen...
Tot nu toe is het Nenkie of Nijn, of Nannemarietje als ik een goede vriendin wil pesten, die bij heeft gedragen aan de hengstenkeuze.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:58

Ach wat sneu Nicole, ben je al zover op weg en dan gaat het toch nog mis...... Voor de eigenaar ook jammer, want die had vast een veulen willen hebben om de lijn voort te zetten.

Mooie uiers komen hier al voorbij. Ik durf nu echt niet meer op mijn werk dit topic bij te lezen, veel te gevaarlijk met dit soort foto's die steeds voorbij komen :') Droversrun, jouw merrie maakt echt haast :oo Lara krijgt nu haar 3e veulen en haar uier moet je echt zoeken, terwijl zij ook nog maar 5 weken hoeft.

Knolselder, dat is dus nog even spannend bij jou of er wel of geen veulen in zit. Drachtige merries die koliekerig zijn hoor je veel vaker. Buik wordt natuurlijk steeds gevulder en alles moet weer een plekje krijgen. Daarnaast kunnen sommige merries echt pijn aan de banden krijgen. Aan de andere kant was het natuurlijk (hier tenminste) gisteren en vandaag prachtig zonnig weer. Het kan dus best zijn dat de hormoontjes werken of misschien heeft ze teveel koud water/gras gedronken/gegeten?

Zo Maris, dat wordt een leuk handenbindertje als ze nu al zo ondernemend is :=

Murosch, wat ziet je schimmeltje er goed uit! Ze voelt zich ook prima zo te zien :D

Vulina, ik ben benieuwd of jij het startschot gaat geven, of dat het toch Chantall gaat worden.

Wat is Khaleesi een leuke pony voor de wagen <3 Zolang ze het leuk vindt zou ik ook zeker doorgaan met beweging geven en zo te zien vindt ze het heel leuk!

Seven, wat een schatje als ze zo ligt. Verslavend hè die merrie TV, ik kan er ook zo van genieten. Heb alleen 's avonds de lampen uit, dus na 22.00u "mag" ik niet meer kijken. Als het straks dichterbij komt blijft de nachtlamp aan, maar dat is nu nog niet nodig.

Evelien, dat is al een serieus uier, maar het lijkt nog voornamelijk zucht te zijn. Kan nog best lang duren hoor.

Tinniie, gefeliciteerd met de mijlpaal van 300 dagen. Je bent er bijna, succes met de laatste loodjes.

Vasthi, mooie plaatjes. Etende paarden met dit weer is goed, de kachel wordt warm gehouden van binnenuit. Ze staan er prachtig bij. Dikke vacht en toch een mooie glans, lekker in het zonnetje.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:08

O, wat jammer Nicole! 7 maanden, is ook weer zo'n rhino abortus moment. Wordt daar nog op getest? Oude merrie geloof ik niet zo in om eerlijk te zijn. Natuur regelt dat zelf vaak, dan worden ze niet meer drachtig over het algemeen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:22

Namen... ik heb volgens mij wel 50 namen. En daar komen er vaak bij. En de kans is groot dat ik dan weer iets helemaal anders verzin wanneer het er is :')

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:47

Sow wat gaan we hard hier... onmogelijk om op iedereen te reageren. :o

Ben heel ben benieuwd wanneer het eerste veulentje geboren wordt. Zo te zien zal het niet lang meer duren als ik de uier van je merrie zie Chantalll! Spannend!

Wat erg Nicole met 7 maanden het veulentje verliezen. :(

Ik vind namen altijd heel lastig maar heb er al wel 2 bedacht.

Roxy's is nu 232 dagen en haar buik is de laatste 2 weken erg gegroeid. Veulen lijkt vooral aan de rechterkant te liggen. De vorige dracht had ze dat ook trouwens, ook iets meer aan de rechterkant, alleen nu heeft ze het iets extremer. Hebben jullie ook merries die zo 'scheef' dragen?
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 06:47

Ah Nicole wat sneu.. wel “fijn” dat de merrie niet lang heeft gerouwen, dat vond ik hier vorig jaar hartverscheurend toen de merrie haar dode veulen niet los kon laten ;(

Namen, euhm... een enorme waslijst en als het geboren is ga ik kijken of er iets passends bij zit :))
Ik krijg wel altijd hulp van Knolselder, want ik ben zelf niet zo creatief :P

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 06:53

Hier liggen de lijstjes met namen klaar haha

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 06:56

Ik heb ook een hele waslijst aan namen maar wel duidelijk 2 favorieten, 1 voor een hengst en 1 voor een merrie
Alleen nog kijken of de naam erbij gaat passen :+

En wat sneu van het dood geboren veulen! Wat eerder al gezegd is, je zou zeggen dat als ze te oud zijn om te voldragen dat ze dan gewoon niet meer drachtig wordt.. Een van de nachtmerrie’s voor een fokker/eigenaar om dat te vinden in de stal.. -O-

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 08:49

Ik heb gewoon een excel file; daar zet ik alle namen in die ik door het jaar tegenkom. Als het veulen er is pik ik er wat uit of combineer of verander ik wat. Naam moet wel passen bij het veulen vind ik.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 08:55

Nicole ik las je berichtje net! Wat sneu voor C en jullie natuurlijk. Hoeveel hebben jullie er nu nog drachtig?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:01

Mijn namen staan niet in je lijstje twinkelbel :D

Ik hoop dat ik echt iets origineels heb bedacht haha.
Aan narousja of iets in die trant heb ik ook gedacht maar ik vind het gewoon niets aan :roll:
Heb nu iets enkels en iets Nederlands bedacht welke ik beide leuk vind maar niet met usja dr achter word zo lang
(nieuwsgierig pb even)
Laatst bijgewerkt door Seven op 09-02-18 09:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:03

Oja namen! Voor mij word het dit jaar net wat anders denk ik.. Wil toch ook een soort "eerbetoon" proberen te maken aan Harley, maar dat moet ik nog even allemaal goed over denken. Komt wel als ik het eerste veulen zie. :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:20

Ik merk dat Vien s'ochtends ook wat zucht heeft in het uier. Is met vijf minuten stappen wel weer helemaal weg. Ze moet ook nog een eind.