[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:47

Ja, Misty neemt ook haar tijd. Wat is dat toch dit jaar? :+

Aziza haar uier was vanmorgen nog minder vol dan gisteren en eergisteren. Maar.. na vandaag de hele dag buiten was haar uier weer iets voller geworden, dus dat gaat de goede kant op. Ben benieuwd of ze morgen eindelijk eens een vol uier gaat laten zien.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:49

AZ en nu hopen dat ze er werk van maakt en je dit weekend een mooi merrietje geeft.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:45

iemand nog behoefte aan 1 of 2 ipcamera's, super makkelijk te installeren en draait op een app op je mobiel of ipad.
alleen niet werkend te krijgen met mijn Nas, hangen net 2 weken, zijn zo goed als nieuw, echt balen. wil het liefst alle camera's in 1 overzicht kunnen zien, dus via de nas

maar als je nog geen camera's hebt en geen nas zijn ze ideaal.

Elro C935IP nieuwprijs 145,-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:49

Ik heb een ip-camera gekocht, maar krijg het nog steeds niet voor elkaar om het te installeren. In huis draait hij goed, kan ik op de laptop en telefoon meekijken maar op de een of andere manier gaat het met de poorten openzetten nog niet goed en kan ik er extern nog niks mee. Op zich wel heel handig (als het werk), zo'n ip-camera!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:01

fokfanaat ik ben nog opzoek naar een camera (en evt 2!). Alleen ik zit een beetje met een internet probleempje. Kun je me vertellen hoe ze geïnstalleerd moeten worden? Bij ons is de situatie als volgt:
Ik mag internet/wifi van de stal gebruiken. De router zit +- 85 meter bij de stal vandaan (met daartussen stallen/tractoren). Ik wil dus een camera die op het internet kan worden aangesloten zodat ik vanuit huis (2 KM van de stal vandaan) mee kan kijken via laptop/telefoon. Maar.... Ik weet dus niet hoe ik dit voor elkaar ga krijgen.

Wat is een Nas? (waarom ze bij jou dus niet werken?) En zou het met jou camera's lukken om een afstand van 85 meter te overbruggen met deze camera's? (evt. met apparaatje er tussen (welke?))
Wat een vragen he :P Ik ben zo niet technisch :o

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:07

als je een internet kabel naar stal kan leggen dan zou het wel willen, draadloos op 85 meter zal niet lukken.

een nas is een huis netwerk.

en de camera;s werken prima, kan de beelden ook wel goed op een app op mijn telefoon zien, maar niet op de site van dat netwerkje

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:16

hmmm ja dat is dus het lastige, ik kan geen 85 meter gaan bekabelen over het erf heen. Ze zien me al aankomen :D jammer maar dan kan ik ze helaas niet overnemen :( Een webshop raadde me een devolo apparaat aan i.c.m. met een HD camera... (totaalprijs 450 euro :wow: ) oeps... Ga nog even puzzelen en anders toch maar wat langer van te voren op stal slapen met een babyfoon camera.
iemand ervaring met devolo apparaat en camera? Werkt dat goed?

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:18

[code][/code]
sultan15 schreef:
hmmm ja dat is dus het lastige, ik kan geen 85 meter gaan bekabelen over het erf heen. Ze zien me al aankomen :D jammer maar dan kan ik ze helaas niet overnemen :( Een webshop raadde me een devolo apparaat aan i.c.m. met een HD camera... (totaalprijs 450 euro :wow: ) oeps... Ga nog even puzzelen en anders toch maar wat langer van te voren op stal slapen met een babyfoon camera.
iemand ervaring met devolo apparaat en camera? Werkt dat goed?

Ik heb ook geïnformeerd goedkoopst oplossing is 150 euro ex camera.
wel installatie kosten er bij is apparaat in stopcontact op stal stoppen en apparaat bij Internet modem in stopcontact en draat je in de modem dan heb je Internet op stal.
Dit zij mijn computer installatie meneer,
echt camera zaken begint bij 450 euro tot 1500 euro.

rest reageren doe ik vanavond/morgen even via de pc

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:22

kan je er geen wifi-repeaters tussen zetten in plaats van bekabelen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:24

sultan, 85 meter is waarschijnlijk te veel voor wifi te overbruggen. Wat je kunt doen is een homeplug gebruiken en daarop een access point zetten. Die zend vanaf de homeplug de wifi uit. Wij hebben een access point met een stekker eraan, die pluggen we rechtstreeks op de homeplug.

Edit: repeaters maken een zwak signaal. Ze pikken een al verzwakt signaal op en zenden dat weer uit. Om 85 meter te overbruggen niet een fijne oplossing, zeker niet als je er meer tussen moet zetten. Camerabeelden wil je toch wel gestreamed zien. :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:25

of horse cam kopen voor 400 euro heb je dan camera met ontvangsttoestel met scherm op 800meter dat je dan kan aansluiten op internet en via app kijken?

bij ons is het probleem ook de wifi, signaal is veel te zwak voor camera beelden dus camera werkt enkel via de kabel.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:29

Hoeveel wil je voor zo n camera f ok fanaat?

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:37

Bedankt voor het meedenken allemaal! Echt heel fijn!
wifi-repeaters zijn niet ideaal inderdaad. hoor daar veel verhalen over dat het stoort/langzaam is.
Neon-light wat is een acces point? (ik ben echt een leek hoor in dit gebied!)
Ik had begrepen dat het voor de home-plugs noodzakelijk was dat het huis en de stal op dezelfde groepen zaten in het stroomnetwerk? Dit is bij ons op stal niet het geval helaas.

Fotsy waar zou je zo'n horsecam kunnen kopen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:42

Nee, niet dezelfde groepen, dezelfde fases, en ik heb vernomen dat dat tegenwoordig al niet meer hoeft.
Wij hebben een homeplug en een acces point in de schuur staan, zodat we daar en in de tuin internet hebben. Gaat over verschillende groepen.
Voor een simpele uitleg wat een access point is, http://www.routercenter.nl/category/111 ... tAod0l0A3g.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:49

bedankt neon! hmm morgen maar even aan de stalbaas vragen of het wel dezelfde fases zijn.
Dus stel dat ik de homeplugs heb, eentje in het huis in het stopcontact bij de router, en 1 in de stal. En dat ik in de stal ook het accespoint neerzet en hierop weer de camera aansluit? Dan zou hij het moeten doen?
En zou dit dan bijvoorbeeld de camera van fokfanaat kunnen zijn? Of is hier weer een andere camera voor nodig?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:57

Een ip-camera moet een internet-signaal opvangen, met iedere ip camera moet dit gewoon kunnen werken. Inderdaad aan de ene kant de router in de homeplug stoppen, aan de andere kant het access point. Zo hebben wij nu ook wifi achterin de tuin.
En zover ik weet is het niet meer zo dat het dezelfde fases moeten zijn. Maar dat zou je na kunnen vragen in een winkel. Moet eerlijk zeggen dat ik dat nog niet heb uitgetest, wij hebben namelijk naar stal wel een andere fase (ligt krachtstroom). Ons werd een aantal jaar geleden verteld dat dat niet kon, maar ik meen dat het tegenwoordig dus wel kan met de homeplugs die ze nu hebben.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:03

oke bedankt voor de info! Ik ga volgende week nog even contact opnemen met een winkel die dit soort spullen verkoopt en dan is het denk ik gewoon een kwestie van uitproberen :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:22

Iemand ervaring hier met HorseCam? :)
De WiFi zal het niet redden op stal en moet toch en een meter of 50 overbruggen.. Kabel word een duur en moeilijk grapje.. Die HorseCam leek me dus wel een uitkomst

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:32

ik heb ook nog even zitten kijken naar de HorseCam en ben ook wel benieuwd naar ervaringen.
Ik heb via maps.google uitgerekend dat de afstand tussen Fairy haar stal en mijn huis 525 meter is (niet over de weg, maar rechtstreeks). Maar daar tussen loopt wel een treinspoor dus ben bang dat dat teveel gaat storen. Maar ik begrijp dus dat de HorseCam niet via het internet loopt en dus eigenlijk een soort babyfoon is met heel ver bereik? :)*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:48

Volgens mij kun je daar ook mee over het internet, maar hoe precies weet ik niet. Ik zag even snel geen prijzen, maar ik kan me herinneren dat dat een reteduur systeem is.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 01:48

Ik heb ook een IP camera gekocht, een Foscam outdoor plug & play, maar het lukt me nog niet om 'm werkend te krijgen. Installeren van software gaat wel goed, krijg alleen geen beeld. Kreeg wel beeld op de telefoon met een app, maar de volgende dag weer niet. Ook heb ik homeplugs gekocht, maar ook dat werkt nog niet. Stal staat 10 meter van huis en stroom zit op dezelfde groep als modem. Ik weet nog niet hoe ik het op moet lossen... denk dat ik er maar hulp bij ga zoeken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 02:49

Werkt foscam wel met je windows versie 64 bits? 4 jaar geleden hadden wij er ook eentje gekocht maar die was niet werkend te krijgen met windows 7. Van alles geprobeerd, maar het ging niet. Ook de 100 meter die beloofd was werd niet gehaald, nog geen 20 meter. Uiteindelijk teruggestuurd, dag later werd het veulen geboren.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 03:02

Wij hebben ook een IP-camera en heeeeel handig! Was alleen ook vreselijk moeilijk om te installeren dus heeft iemand anders dat voor me gedaan :).
Vanille is nog steeds niet bevallen, ik heb ook nog steeds niet gependeld :') vergeet het altijd

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 03:04

Neonlight de onze is ook foscam, stal is 25m van onze modem en werkte inderdaad ook niet. We hebben er nu een wifiversterker (powerline adapter) van Dlink tussen en nu werkt het prima! Werkt op mijn pc met windows 8 :)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 06:02

Camera's wij hebben een eminent zon bolletje die hangt boven de tussenwand en kan ik op de tablet computer telefoon draaien en met 1.camera 2 paarden in de gaten houden! Ideaal!