Onze eerste drie dit jaar hadden niets geen last, Pompom echter heeft ieder jaar last. Vorige keer zelfs zo erg dat we het veulen even de stal uitgehaald hebben. Ze sprong gewoon de lucht in van de pijn en keek daarbij niet uit.... Die is toen ook verdoofd en toen ging het goed. Heel vervelend en vreselijk om te zien!
Neon heeft daar dus gewoon geen last van. Sterker nog, die stond 1 minuut nadat het veulen geboren was weer op, likken, vlies opeten, enz, en na 25 minuten stond ze alweer te grazen.
mijn dames hebben er ook totaal geen last van gehad. Al bleef bij sjanty dit jaar de nageboorte zitten en is die afgespoten. Toch bleef ze gewoon door gaan met likken en eten. Lijkt me echt vreselijk om je merrie zo'n pijn te zien hebben.
ja is echt sneu......Romi ligt en rolt de hele tijd vanaf zo'n 2 uurtjes na de geboorte en kan van de pijn gewoon niet naar de kleine omkijken of melk geven....eens ze de pijnstiller heeft gehad trekt het heel snel weg (gelukkig)
Ga nu in men uppie Iris ,Romi en baby verhuizen naar andere stal....ben benieuwd ,is maar 15 meter ,maar moeten door poortje enz.....ik pak baby en de rest zal wel volgen...hoop ik
Kiki begin van de middag wat anders dan anders. Oortjes naar achteren, beetje zwiepen met de staart, steeds wisselen van hoefje achter om op rust te staan. Veulen hing op 1 kant (van achteren gezien was Kiki maar aan 1 kant drachtig haha). Duurde ± 20 minuten en toen was het hooi weer interessant. Daarna weer gewoon gewoon, ofwel niks aan de hand.